Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Emel
Odborné pindy
| 30. 7. 2019 13:08
"Nižší odpor znamená, že k rozjezdu vozu je zapotřebí méně energie, což má důsledek v nižší spotřebě paliva i emisích."
To je sice pravda, je to ale zavádějící... ta věta naznačuje, že je odpor vzduchu spojený s akcelerací, což není, je spojený s rychlostí.

Jinak ale Corsa moc hezká :yes:
Avatar - xxc
Re: Odborné pindy
| 30. 7. 2019 14:54
Teraz sa rychlost nenosi. Keby napisali, ze pri rychlosti 150 km/h to usetri x % energie, ludia by to neprijali tak pozitivne ako tu formulaciu s rozjazdom.

Inak asi najdolezitejsie je, aby to nehucalo vo vyssich rychlostiach, ako minula 208ka :-)
Re: Odborné pindy
| 30. 7. 2019 20:57
Jj nová Corsa je vážně moc pěkná. Tak uvidíme jaké motory od PSA dostane a jak moc ambiciózní bude cenová politika ;-)
Avatar - 3_diamanty
zboku
| 30. 7. 2019 13:58
mi pripomina A1 ... vizualne ale za mna moc neutralna asi ako vsetky ople ... zozadu by to vlastne mohlo byt hocico ... ale ok... uspech to asi mat bude :yes:
dizajn
| 30. 7. 2019 14:01
Za mňa v rámci triedy z pohľadu dizajnu výborné. V rámci PSA je to presne tam, kde by som čakal.
Re: dizajn
| 30. 7. 2019 17:41
Nakope *** MB!!
Avatar - sargis
Re: Re: dizajn
| 30. 7. 2019 21:02
Calibra mala 0,26 iba vo verzii 2,0i. S motorom 2,5 V6 mala dokonca 0,29.
Aerodynamický hnus
| 30. 7. 2019 15:14
Již Opel Calibra před rokem 2000 měl cx=0,25 a tento ubožák má 0,29.
Avatar - Emel
Re: Aerodynamický hnus
| 30. 7. 2019 15:18
Calibra měla myslím 0,26.
Je o dost větší problém dosáhnout dobrého koeficientu s proporcemi B segmentu, než s proporcemi kupé. Ale jinak mi teda 0,29 taky nepřijde jako žádný zázrak.
Avatar - Dzakobo
Re: Re: Aerodynamický hnus
| 30. 7. 2019 15:26
Na Calibru jsem si taky vzpomněl.
Je to přesně tak, že u malýho "bonbónu" se to řeší hůře, než u kupé s tvarem klínu.
U malých aut, která jsou primárně do města, výrobci nemuseli moc hledět na efektivitu ve vysokých rychlostech, ale časy se mění a flotilové emise až se zeptají...
1.2 od PSA má olejový filtr, tuším, dole ke kabině - to si servisáci zanadávají, že jim tam přibyl "zbytečný" dekl, už takhle tam určitě je přístup jak pro Saxánu :D

Design této Astry se mi hodně líbí, i interiér se zdá velmi povedený, na Němce to má docela šmrnc. :yes:
Avatar - traveldrive
Re: Re: Aerodynamický hnus
| 30. 7. 2019 15:48
Na dnešnú dobu to už zázrak nie je, ale koeficient sám o sebe dostatočnú výpovednú hodnotu nemá, ešte ho treba vynásobiť s čelnou plochou.
Inak konkrétne u malých áut mi je práve tento údaj vcelku ukradnutý, auto, používané hlavne na kratšie trasy a do mesta potenciál nízkeho aerodynamického odporu veľmi nevyužije. Takže mi to príde len ako reklamný výkrik, aby bolo o čom písať, reálny prínos to má minimálny. U takéhoto auta by človek privítal schopnosť vyliezť na 15 cm obrubník bez odtrhnutia lízatka spojleru, nízku nakladaciu hranu kufra, obratnosť a hlavne perfektný výhľad všetkými smermi.
Avatar - twistedTSD
Re: Aerodynamický hnus
| 30. 7. 2019 17:40
Opel Calibra nebyl čtyřmetrový hatch.
Avatar - speedfred
Re: Aerodynamický hnus
| 30. 7. 2019 18:44
Mám pocit že “ácková” Omega na konci ´80 mala 0,26 alebo 0,28 ?
Avatar - Emel
Re: Re: Aerodynamický hnus
| 30. 7. 2019 23:46
To se mi nezdá... ale nevím. Passat B5 byl 0,27 myslím... a aktuálně nové Mercedesy jsou výborné.
Avatar - speedfred
Re: Re: Re: Aerodynamický hnus
| 31. 7. 2019 07:22
Takze som gúglil a bolo to 0,28.
Avatar - traveldrive
Re: Re: Aerodynamický hnus
| 31. 7. 2019 07:15
Omega mala 0,28. Vo svojej dobe top.
Avatar - narona
Aerodynamika ve městě
| 30. 7. 2019 15:18
To nechápu k čemu, mimo dyzajnu... Corsa je auto co se kupuje do města, v dnešní době už i v rozvojových trzích. Při těch městských rychlostech do 90 je přínos cx 0,29 dost iluzorní :D

Od auta do města očekávám že je malé, s dobrým rejdem, výhledem, nízkou spotřebou, bleskovým rozjezdem a podvozkem se kterým se nemusím bát vymetat díry a padlé policajty.
Avatar - xxc
Re: Aerodynamika ve městě
| 30. 7. 2019 15:22
To je velky omyl, a co za mestom? Staci tam vyrazit par krat do roka. Preto musi mestske auto hucat a mat zlu aerodynamiku?
Avatar - traveldrive
Re: Re: Aerodynamika ve městě
| 30. 7. 2019 15:51
Zas trepeš. U malého auta pri mestskom a prímestskom jazdení rozdiel medzi cx 0,35 a 0,29 na spotrebe prakticky nezistíš. A predstav si, ani auto, ktoré nemá 0,29 nemusí hučať a mať zlú aerodynamiku...
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Aerodynamika ve městě
| 30. 7. 2019 16:09
Nereagoval som na konkrétne auto, iba na mylnú myšlienku. Aj malé auto by malo poskytovať určitý komfort všade, nie len pri pomalej jazde mestom.
Avatar - narona
Re: Re: Re: Re: Aerodynamika ve městě
| 30. 7. 2019 19:32
Právě že myšlenka je založena na tom, co píše traveldrive. Rzdíl spotřeby ve městě jestli bude 0,05 litru tak je to moc. Za to bude určitě horší výhled z kabiny, ale na to si budem muset počkat naživo.

Na druhou stranu ale určitě se třeba v Německu nebo nizozemí najde skupina lidí, kterým jde o nejniiřší spotřebu, a nechtěj diesely, elektriku atd. a jezdí sami, tak jsou tato malá auta ideální, i na delší cesty. Pro ten případ se dobrá aerodynamika hodí, ale kolik takových lidí je...
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Aerodynamika ve městě
| 30. 7. 2019 20:40
Tych ludi je dost vela, sam som kupil take auto zene, kym sme nemali deti, bola spokojna. Len stacilo ist par krat za mesto a odhlucnenie dost degradovalo pouzitie auta. Inak bola 208ka v pohode. Ked som sa na to stazoval, tak argumentovali, ze to je mestske auto a tam nejaky komfort riesit netreba. Omyl, podla mna treba :-)

Inak aj u nas sa najdu rodiny, ktore to pouzivaju aj ako rodinne auto. Tak isto, ako na zapade to mozu pouzivat ako auto s nizkou spotrebou.
Avatar - traveldrive
Re: Aerodynamika ve městě
| 30. 7. 2019 15:52
Presne tak. :yes:
Avatar - twistedTSD
Re: Aerodynamika ve městě
| 30. 7. 2019 19:02
Myslím, že tím nic nezkazí. A já třeba malým autem najedu z 80+ % silnice první třídy a okresky.
Avatar - traveldrive
Re: Re: Aerodynamika ve městě
| 31. 7. 2019 07:17
To znamená 90-100 km/h. Aerodynamika niečo ušetrí, aj to deci na stovku môže potešiť. Napriek tomu si myslím, že super aerodynamika nepatrí k prioritám malého auta.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Aerodynamika ve městě
| 31. 7. 2019 08:05
Kde ako, v Kosiciach ide mestom cesta pre motorove vozidla a tam sa da 160 ist :-) Potom dost narasta spotreba, cize kazde znizenie pomoze. A to je len presun medzi mestskymi castami. Neodsudzujme male auta len na pomale cesty po meste.
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: Re: Aerodynamika ve městě
| 31. 7. 2019 12:01
Ty si kde robil vodičák ty drbko? Neučili ťa, že maximálka je 130? Potom že to na našich cestách vyzerá jak v kovbojke...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku