Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Opel Corsa nadchne svoji aerodynamikou. Pomůže spotřebě paliva

David Bureš
Diskuze (27)

Optimalizované tvary znamenají, že součinitel aerodynamického odporu u nové Corsy činí pouhých 0,29, což je nejlepší hodnota v daném segmentu.

Opel si pro frankfurtský autosalon 2019 připravil důležitou novinku, již šestou generaci malého modelu Corsa. Už předtím však postupně odhaluje detaily o voze, už nám tam představil elektrickou verzi Corsa-e nebo ukázal konvenční variantu se spalovacími motory. Nyní Opel prozrazuje něco o aerodynamice.

Na tu se totiž kladl při vývoji velký důraz, výsledkem čehož je součinitel aerodynamického odporu s hodnotou pouhých 0,29. To je podle Opelu nejlepší hodnota v daném segmentu, na stejnou nicméně dosáhla i minulá generace Peugeotu 208.

„Aerodynamika je jen jednou z oblastí, pomocí nichž Opel zvyšuje účinnost svých aut,“ říká ředitel technického úseku Christian Müller s tím, že kvůli stále přísnějším emisním normám je aerodynamika pro výrobce stále důležitější. Spolu s účinnějšími agregáty totiž umí snížit spotřebu paliva i emisí.

Nižší odpor znamená, že k rozjezdu vozu je zapotřebí méně energie, což má důsledek v nižší spotřebě paliva i emisích. Třeba desetiprocentní snížení odporu vede ke snížení spotřeby paliva v normovaném cyklu NEDC o dvě procenta. Při rychlosti 130 km/h pak takové vozidlo spotřebuje o pět procent méně paliva.

Z těchto důvodů nová Corsa dostala několik specifických aerodynamických prvků, aby její karoserie dosáhla nízkého odporu. Podvozek je od motorového prostoru po zadní nápravu zakrytován pro zlepšení proudění vzduchu v této části auta, to samé dělá střešní spoiler, který rovněž zmenšuje turbulence vedoucí ke zvýšení odporu. Zároveň zlepšuje přítlak na zadní nápravě, aby byla Corsa stabilnější při jízdě vysokou rychlostí, třeba na německé dálnici.

Corsa se navíc dostala také aktivních klapek v přídi, které známe z větších segmentů, mezi malými vozy jsou ale v tuto chvíli unikátem. Pokud motor nepotřebuje tolik vzduchu, klapky se samočinně zavřou, aby snížily odpor vzduchu karoserie – pomocí přesměrování proudění vzduchu do stran kolem přídě. Pro tuto práci vůz využívá data o teplotě chladicí kapaliny a rychlosti.

Opel sice vynechal jarní autosalon v Ženevě, což vysvětloval tím, že nemá žádnou žhavou novinku, kterou by tam představil. Naopak ve Frankfurtu odhalí hned dvě premiéry – novou Corsu doplní modernizovaná Astra, se zcela novými motory v útrobách.

David Bureš
Diskuze (27)

Doporučujeme

31. 7. 2019 12:01
Re: Aerodynamika ve městě
Ty si kde robil vodičák ty drbko? Neučili ťa, že maximálka je 130? Potom že to na našich cestách vyzerá jak v kovbojke...
Avatar - xxc
31. 7. 2019 08:05
Re: Aerodynamika ve městě
Kde ako, v Kosiciach ide mestom cesta pre motorove vozidla a tam sa da 160 ist :-) Potom dost narasta spotreba, cize kazde znizenie pomoze. A to je len presun medzi mestskymi castami. Neodsudzujme male auta len na pomale cesty po meste.
Avatar - speedfred
31. 7. 2019 07:22
Re: Aerodynamický hnus
Takze som gúglil a bolo to 0,28.
31. 7. 2019 07:17
Re: Aerodynamika ve městě
To znamená 90-100 km/h. Aerodynamika niečo ušetrí, aj to deci na stovku môže potešiť. Napriek tomu si myslím, že super aerodynamika nepatrí k prioritám malého auta.
31. 7. 2019 07:15
Re: Aerodynamický hnus
Omega mala 0,28. Vo svojej dobe top.