"Nižší odpor znamená, že k rozjezdu vozu je zapotřebí méně energie, což má důsledek v nižší spotřebě paliva i emisích."
To je sice pravda, je to ale zavádějící... ta věta naznačuje, že je odpor vzduchu spojený s akcelerací, což není, je spojený s rychlostí.
To znamená 90-100 km/h. Aerodynamika niečo ušetrí, aj to deci na stovku môže potešiť. Napriek tomu si myslím, že super aerodynamika nepatrí k prioritám malého auta.
Na dnešnú dobu to už zázrak nie je, ale koeficient sám o sebe dostatočnú výpovednú hodnotu nemá, ešte ho treba vynásobiť s čelnou plochou.
Inak konkrétne u malých áut mi je práve tento údaj vcelku ukradnutý, auto, používané hlavne na kratšie trasy a do mesta potenciál nízkeho aerodynamického odporu veľmi nevyužije. Takže mi to príde len ako reklamný výkrik, aby bolo o čom písať, reálny prínos to má minimálny. U takéhoto auta by človek privítal schopnosť vyliezť na 15 cm obrubník bez odtrhnutia lízatka spojleru, nízku nakladaciu hranu kufra, obratnosť a hlavne perfektný výhľad všetkými smermi.
Právě že myšlenka je založena na tom, co píše traveldrive. Rzdíl spotřeby ve městě jestli bude 0,05 litru tak je to moc. Za to bude určitě horší výhled z kabiny, ale na to si budem muset počkat naživo.
Na druhou stranu ale určitě se třeba v Německu nebo nizozemí najde skupina lidí, kterým jde o nejniiřší spotřebu, a nechtěj diesely, elektriku atd. a jezdí sami, tak jsou tato malá auta ideální, i na delší cesty. Pro ten případ se dobrá aerodynamika hodí, ale kolik takových lidí je...
Zas trepeš. U malého auta pri mestskom a prímestskom jazdení rozdiel medzi cx 0,35 a 0,29 na spotrebe prakticky nezistíš. A predstav si, ani auto, ktoré nemá 0,29 nemusí hučať a mať zlú aerodynamiku...
To nechápu k čemu, mimo dyzajnu... Corsa je auto co se kupuje do města, v dnešní době už i v rozvojových trzích. Při těch městských rychlostech do 90 je přínos cx 0,29 dost iluzorní :D
Od auta do města očekávám že je malé, s dobrým rejdem, výhledem, nízkou spotřebou, bleskovým rozjezdem a podvozkem se kterým se nemusím bát vymetat díry a padlé policajty.
Calibra měla myslím 0,26.
Je o dost větší problém dosáhnout dobrého koeficientu s proporcemi B segmentu, než s proporcemi kupé. Ale jinak mi teda 0,29 taky nepřijde jako žádný zázrak.
Na Calibru jsem si taky vzpomněl.
Je to přesně tak, že u malýho "bonbónu" se to řeší hůře, než u kupé s tvarem klínu.
U malých aut, která jsou primárně do města, výrobci nemuseli moc hledět na efektivitu ve vysokých rychlostech, ale časy se mění a flotilové emise až se zeptají...
1.2 od PSA má olejový filtr, tuším, dole ke kabině - to si servisáci zanadávají, že jim tam přibyl "zbytečný" dekl, už takhle tam určitě je přístup jak pro Saxánu :D
Design této Astry se mi hodně líbí, i interiér se zdá velmi povedený, na Němce to má docela šmrnc. :yes:
mi pripomina A1 ... vizualne ale za mna moc neutralna asi ako vsetky ople ... zozadu by to vlastne mohlo byt hocico ... ale ok... uspech to asi mat bude :yes:
Kde ako, v Kosiciach ide mestom cesta pre motorove vozidla a tam sa da 160 ist :-) Potom dost narasta spotreba, cize kazde znizenie pomoze. A to je len presun medzi mestskymi castami. Neodsudzujme male auta len na pomale cesty po meste.
Tych ludi je dost vela, sam som kupil take auto zene, kym sme nemali deti, bola spokojna. Len stacilo ist par krat za mesto a odhlucnenie dost degradovalo pouzitie auta. Inak bola 208ka v pohode. Ked som sa na to stazoval, tak argumentovali, ze to je mestske auto a tam nejaky komfort riesit netreba. Omyl, podla mna treba :-)
Inak aj u nas sa najdu rodiny, ktore to pouzivaju aj ako rodinne auto. Tak isto, ako na zapade to mozu pouzivat ako auto s nizkou spotrebou.
Teraz sa rychlost nenosi. Keby napisali, ze pri rychlosti 150 km/h to usetri x % energie, ludia by to neprijali tak pozitivne ako tu formulaciu s rozjazdom.
Inak asi najdolezitejsie je, aby to nehucalo vo vyssich rychlostiach, ako minula 208ka :-)