Novinky

Zpět na článek

Nové sporťáky musí být kvůli evropským regulím tišší. Doplatí na to celý svět

39 komentářů

Avatar - xxc
xxc
cely svet doplatil na svetovy mier rovnako, ako na znizenie hluku vozidiel 😄 Samozrejme, do interieru nech si to pustaju naplno.
scadar
Půjdu proti proudu (minimálně na zdejším webu), ale já s tim bohužel souhlasím. Ještě by to měli rozšířit na motocykly. Nebo mít alespoň nějakou klapku, která by se automaticky uzavřela při vjezdu do města, to v dnešní době není problém.

Těch pitomců s AMGčkama, eMkama a sportovníma motorkama všech druhů je prostě moc a v dnešní době a s dnešníma penězma (tuplem tady v BaWü) si může nějakou tu a35 amg nebo c43 amg koupit leckdo. A pak je to jako se vším ostatním - pár dutohlavů to s těma svejma půlnočníma túrovačkama a občas nějakým sestřeleným chodcem posere všem (viz dronaři, elektrokoloběžkaři nebo karavanisti).
Avatar - CHerokee
CHerokee
U motocyklů je to často bezpečnostní prvek, protože řidiči zrychlení motocyklu často vůbec neumí odhadnout, navíc na co koukat do zpětného zrcátka, že...
MrBeranek
Přesně. Když jsou řidiči slepí, zpravidla nejsou alespoň hluší. Dekatovaný výfuk je zejména na moderních motorkách, které jsou neskutečně utlumené a vykastrované, nezbytnost. V sérii je to katastrofa (emisní a hlukové limity zcela otupují projevy motoru - čest italským výjimkám). Když se to ale otevře, tj. komplet vymění svody (odstraní katalyzátor) a vyndá tlumivka, je to tak, jak to má být (fajn zvuk a dobrá reakce na plyn).

A u aut - však si taky v rámci aftermarketu poradíme. Moderní výfuky mají klapky, takže když to chce člověk slyšet, nechá to otevřené a když chce zůstat pod radarem, zavře to. Je sice smutné, jaké partyzánštiny je nutné dělat, aby auta a motorky za něco stály, ale pořád si člověk cestu najde. 😉
Hendly
A to že obtěžuješ spoustu lidí kolem ti nevadí?
ryccardo
Presne tak. Takovou upravou defacto ziskas zvuk motoru jaky se vyrabel v dobe pred eko silenstvim. Ja mam kliku ze mam motorku z roku 87 takze me takovy nesmysly ve vejfuku neprekazej. 😁
Hendly
Není to spíš nemoc řidiče motorky?
Obsolutně nechápu proč má někdo touhu obtěžovat široké okolí hlukem.
MrBeranek
Samozřejmě vše v určitých mezích. Nebavíme se o nesnesitelném hluku, ale o zvuku, který přiměřeně upozorňuje na přítomnost motorky. Bezpečnost je totiž až na prvním místě.

Dobře to vidím na kole. To žádný zvuk nemá a když beru auta zleva (z kopce), tak mě chce sejmout každý druhý, protože proč by se někdo díval do zpětného, takže ten zvuk je hlavně o bezpečnosti, víme?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
pán je cyklista-sebevrah?
MrBeranek
Jak střídám obden motku s kolem, tak se někdy zapomenu, že kolo nemá plyn a z kopce se to tak pěkně rozjede (třeba v Praze od Jířáku po Vinohradské dolů k Muzeu), že se člověku nechce brzdit a hned ta auta bere zleva po tramvajovém pásu. 😊)) Ale jo, máš samozřejmě pravdu, člověk musí dávat pořád pozor. 😊
Hendly
A není to spíš výmluva s tou bezpečností? Když chci jezdit bezpečně tak jezdím bezpečně a ne že jezdím jak hovado a dělám u toho rachot na půl okresu.
Jezdec667
Tohle by se mělo tesat do kamene.
MrBeranek
A ty máš nějakou osobní zkušenost s motorkou? Co to znamená "jezdím bezpečně"? Že ve městě nepředjíždím stojící nebo pomalu popojíždějící auta? Nebo že mimo obec nepředjíždím? Pokud ano, tak takovou motorku/skútra asi nikdo nepotřebuje, protože jsi ji oloupil o její výhody.

Nejde o to "jezdit jako hovado" (tzn. bezohledně k ostatním a nebezpečně vůči sobě a ostatním), ale upozornit ostatní účastníky na svou přítomnost. Motorka je hůř vidět a výrazně lépe zrychluje. Řidiči na to nejsou přivyklí (čekají tak maximálně auto, které je lépe vidět a tak dobře nezrychluje), což může způsobovat nebezpečné situace. Já když jedu autem a předjíždím (a samozřejmě vždy koukám do zpětného), tak jsem rád, když motorku za sebou už dlouho slyším a mám možnost se připravit. Vím o motorkáři, pustím ho a jsme všichni spokojení a není to nebezpečné. Motorka se z povahy své konstrukce a poměru výkonu a váhy (zejména platí u výkonnějších variant) provozem pohybuje odlišně od auta, a proto je nutné, aby o ní ostatní dostatečně dopředu věděli. V tom je zvuk motorky rozhodně přínosem.
scadar
Tak já třeba na silnici s vnímáním motorek problém nemám, a když v deset večer sedím na zahrádce za barákem, tak fakt o tý motorce na silnici vědět nepotřebuju 😊

Jedno jaká výmluva, na konci je to prostě jenom bezohlednost. Navíc jsou ty lidi sami proti sobě, kdyby měli trochu soudnosti, tak to můžou sem tam za denního světla někde oroštovat a nikdo se z toho neposere - ale nee, za nočního klidu je to lepší. No, tak halt komu není rady...
MrBeranek
To s tebou souhlasím. Sám nechápu motorkáře, kteří jdou jezdit po městě v deset večer (vidět na to není, místo není atd.). Když jdu jezdit, jdu o víkendu, za světla a mimo obec.
Avatar - CHerokee
CHerokee
konkurence - tedy auto průmysl v USA a Asii. Není nad to si ničit vlastní automobilový průmysl.
empeso
Směrnice bude platit pouze v EU a pro všechny výrobce stejně. Žádná výhoda v tom není.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Četls článek? Evropské automobily těžko budou investovat a dělat 2 výfukové soustavy pro evropské a jiné trhy.
Avatar - fOE
fOE
A procby ne? Predstava ze auta v EU a mimo EU jsou stejna je zcela milna. Automobilky investuji i do takovych "hlouposti" jako klakson, ohrev nebo klima... odpovidajici mistnim podminkam a zvyklostem. Jiste se najdou takove ktere budou hledat zkratky (stejne jako treba japonci hledaji zkratky na evropskem trhu hromadnou ignoraci evropou milovaneho dieslu), jine do toho ale pujdou na plno.
Nevidim problem.
Avatar - CHerokee
CHerokee
milná možná, ale mylná není. Všechny tyhle evropské pitomé nápady poškozují evropský automobilový průmysl, zvedají náklady apod.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je svojim sposobom tiez emisia ktora cloveku dokaze pekne zneprijemnit zivot ... a ja osobne na nejake turovanie pozera s 1000 konovym spalovakom v uliciach tiez nie som zvedavy .. tak snad sa aj v tomto smere uz nieco pohne ... parada :yes:

znizovanie hluku je podla mna dnes uz mozno tretia alebo stvrta najvacsia priorita v autopriemysle po spotrebe...a emisiach ...
Futurista
Topre, kolik jsi na vlastní uši slyšel 1000konovych motoru? Já tri. Za celej svůj život.. Jednou kolem mne projely 3 veyrony, odpoledne.

Ty máš holt koment ke všemu, viď. Tak hlavně nevytacej toho svyho nadupanyho draka, aby nemel víc decibelu, než kdejaka M3.
Avatar - xxc
xxc
To je snad jedno, kolko to ma koni, len nech to nehuci navonok 😄 Treba brat trosku ohlad aj na druhych.
Mig_35
Obyvatele Londýna jich slyšeli spoustu. Pravidelně je oblažují Princové z Persie.
Viz youtube.
Zvuk motoru umi být krásný, ale nemusí být každému příjemný. Když se ti nelíbí black metal a z vedlejší partaje hraje celý den, neděje se nic zásadního. Noční klid není rušen a tak je vše v pořádku. Než souseda naporcuješ tupým nožem😊
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
je to komentátor VŠEHO
RADEK1
A tebe neláká se jít na takový motor podívat? Hoši není u vás někde chyba. Nemáte rádi 1000 konove spalovaky?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To bylo v Itálii, v centru města, byl jsem tam s rodinou a psem. jdeme si po chodníku, já byl otočený k rodince a něco jsem jim říkal, když tu mi za zadkem otočil rukojetí na doraz nějaký biker s dobře udělaným zvukem. Nepossral jsem se ale stolici jsem udržel jen tak tak. A psa jsme dolovali zpoza nějakého zaparkovaného auťáku 5 minut.
Motorky mi nějak vadí víc než auta. Když za to vezmou je to brutálnější.
Avatar - SKAY
SKAY
Italie to je krasná země Hodně uječených skutrů gumujicích Bmw. Ja jednou takhle vystrašíl dítě na přechodě s 12 Bulikem. Jinak sporták a motorka bez zvuku by byla poloviční radost .
Ale moc tiché věci jsou nebezpečné. Moje malá dcera ma ráda když to ma řádný zvuk :😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
kterým vadí hluk se zdržují v hlučném prostředí. To je někdo nutí?
scadar
Nahodím ti za barákem v sobotu v deset večer cirkulárku a přijdu se tě zeptat, jestli tě někdo nutí se tam zdržovat.
jiras_
Tak kam mají lidi jít? Město je pasé, přes vesnici se jezdí kochat motorkáři s Akrapovičem, protože co není slyšet dva kiláky daleko, to nejede... Akorát nechápu, že řeší pár sporťáků, je jich málo a zvuk třeba AMG mi nijak hroznej nepřijde. To spíš kamion s podtočeným motorem, motorkáři nebo magoři s rezatou Octavií, kde kufr vyplňuje velkej a levnej subwoofer. Sice se dusí, protože kvalita stojí za prd, ale spolehlivě nás*re všechny okolo.
Arese
Ty zasr. bruselští greténi si nedají pokoj, dokud automobilismus Evropanům úplně nezprotiví! Vše, co je na něm nejpřitažlivější, totiž systematicky ničí. Nechápu, že ty zelenomarxisitcké zrůdy v západní Evropě volí tolik lidí.... :no:
Hendly
A nezprotivíme si to spíš my? Kde už se dnes dá jezdit? Provoz je skoro všude v jakoukoliv dobu. K tomu všude smrad a hluk. Podívej se jak to pak dopadá třeba v číně. Není lepší řešit problém dřív než nastane?
Avatar - pradeda777
pradeda777
Proč je volí tolik lidí? Kamaráde, dorůstají nové generace voličů a jsou to voliči již "zpracovaní" "zelenomarxistickými " kantory. Celosvětový úkaz. U nás dobrý příklad zelení Piráti a jejich volební potenciál. Za posledních 10 let z 2% na 16%.
Avatar - CHerokee
CHerokee
U nás spíše nevolí, k volbám přišel každý pátý volič. Skoro se mi chce napsat, dobře nám tak. Já samozřejmě volit byl. Už předtím jsem komunikoval s některými politiky a sledoval, jak hlasují v oblasti automobilového průmyslu....
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Akorát autům přibude homologovaný režim night. Jako myčka AAA+++, která má režim eko, ale v tom režimu opláchne akorát sklenky.
Jezdec667
Tohle je zcela v pořádku. Nevidím důvod, proč by to mělo po ulicích řvát, ať už to má díru ve výfuku z výroby, nebo mu to prorezne. Asi nějaká exhibicionistická úchylka. EU má zjevně taky dobré nápady.
Avatar - SKAY
SKAY
Tak u Skopčáku nato maji nějakou jednotku proti ,,utomobilovým pozérum,, Zbytkum státu to nakažou když už stím začli.....
jenda911
...otázka je, čeho vlastně chtějí úředníci dosáhnout. Ale vcelku mi tato snaha nevadí. Kecy o utlumování výkonu jsou žvásty první kategorie. Můj pohled na věc je, že klasická vzduchem chlazená 911 a třeba i Turbo nebo třeba Ferrari 355 nebo třeba BMW M3 E30/E36 nebo třeba Honda NSX nebo třeba ..... Renault 19 16S (pamatuje si tady někdo ten skvělý zvuk divokého čtyřválce?) Tyhle auta nejsou ani hlučná, ani nepráskají do výfuku. Nepotřebují to, jsou dokonalá. Dřív bylo ve zvyku, že když někomu práskalo do výfuku, tak měl špatně seřízený karburátor nebo zapalování. A lešenářská trubka místo výfuku byla trapná už před dvaceti lety stejně jako dnes. Dnešní nafrněné stroje potřebují být okázalé, protože jich je moc a normální auta už jsou taky rychlá, tak práskají do výfuku a otevírají klapky a dělají různá další divadla na parádu. Aby ospravedlnila svoji cenu a nadřazenost (pocitovou). Kravál je součást divadla - dnes - dříve nebyl třeba. Dřív měly auta libový zvuk, ale nedělaly samoúčelně kravál. A argument, že kravál je ospravedlněn výkonem dřívější formule 1 není argument, kravál patří na závodní trať, civilní auto má mít civilní projev. Bylo to možné dřív, musí to být možné i dnes 😄