Pětidveřový hatchback C4 je v současné nabídce automobilky Citroën do jisté míry zastupován modernizovaným provedením modelu C4 Cactus, ale na jeho místo má nastoupit plnohodnotný zástupce.
a hlavne aj kombik C4-ke vzdy chybal ( pritom xsara ho este mala ) ... z toho potom tazili prve aj druhe ceedy i30tky a veskera dalsia konkurencia C4-ky--- tam sa tiez lamal chlieb uz prave v prospech konkurencie ...
Proč bys nepostavil, když je modulární? Můžeš měnit rozvor i rozchod... třeba MQB má tuším jako jediný fixní rozměr vzdálenost pedálů od přední osy a postavíš na tom cokoli od Golfa po Kodiaq.
CMP je asi více "fixní", někde jsem četl, že se dá nakonfigurovat ve dvou rozchodech a třech rozvorech... ale to asi problém není. PSA od začátku prezentovali CMP jako platformu pro B a C segment a EMP2 pro C a D...
Scala má třeba omezení v tom, že má pouze torzku a nemůže mít 4x4... ale to mají všechny francouzské kompakty poslední doby stejně, takže limitace tohoto typu asi nejsou zásadní.
Spíš bych napsal konzervativní. Po FL s pěknými koly mu to i slušelo a s eTHP 81/96kW to bylo slušné auto za dobré peníze. Podle mě nedoceněné auto ;-)
Tak snad ten nový model nebude jen další FL Cactusu... uff
vsetko je to o skusenostiach... kto nesedel v lepsom tak porovnava s tym co vie... (tym ho nechcem urazit iba konstatujem..)
V 307SW jazdim obcas (1.6HDi FAP 110k rv 2007) a sediet sa v tom da, no je to kompromis (vyska sedenia)... co je v pohode, ze sa volant da slusne pritiahnut a zdvihnut a sedacka je aspon dost velka, ked som videl co ma za kozenne sedacky kamos v A6 avant (2004) tak som cumel, to je snad pre deti... pokial si si nepriplatil predlzene sedaky tak sedacka mizerna... v porovnani s tymto sa pri cene 307cky fakt dobre sedelo :D
Jj 2.0 VTS 130kW se v CZ snad ani neprodávalo. V Německu ano, ale ani ojetin moc na trhu není a pořád jsou kolem 5-7tis EUR - roky 2005-8. Později už jen THP 110kW...
jaj... tak cital a pozeral som uz aj ja co bolo dostupne zo zahranicia... zalezi ako sa na to pozeras, ako fukana 1.6 to nepojde od spodu, ale pisali ze oproti g122 to ide od spodu o moc lepsie a stale sa to rado toci... tocivych, uspornych, rozumne pruznych a ekologickych benzinovych 180k nie je spatne... z pohladu tech nadsenca je to unikat, ktory mozno zachrani spalovacie motory, resp predlzi ich funkcnost v EU a trebars aj inde...
ja som nadsenec a obdivujem mazdu, ze ma taku odvahu a prinasa skutocny vyvoj... v praxi (na tak malu automonilku o to viac obdivuhodne)
ocakavam nieco ako zvacsena C3 .... a hlavne zenam vodickam sa taketo farebne a nafuknute vajicka dnes velmi pacia .... mame dve nove C3-ky farebne na ulici ( vidim v nich soferovat zeny ) a dovolim si tvrdit ze spolu s yarisom je to u nas dnes uz najziadanejsie zenske male auto.... co C3 alebo yaris to je 90 percent u nich zena za volantom co si vsimam... inak je mozne ze vacsia C4 bude ( uz zazracne ) ina ... takze este si radsej pockajme... ale podla toho aky ma dnes citroen rukopis a ako vyzera jeho mensia C3 aj dalsie kusky ( C3 aircross a pod ) fakt neocakavam od novej C4-ky nejaky sportovy nizky ani nejak hranatejsie strihnuty kabat a la leon a pod ... bodaj by som sa ale mylil a citroen konecne uz zacal robit pekne a kusok aj viac chlapsky vyzerajuce auta ako z cias XM ci xantie saxa a pod ... :yes:
PS: inak sucasna C4 je za mna stale este relativne pohladne ale hlavne solidne vyzerajuce auto https://img2.auto.cz/…ull/5320929_.jpg .. vek by som mu fakt netipoval... klobuk dole a to aj v kabine .... a za mna este aj dnes lepsia volba ako podstatne novsi cactus alebo C3 aircross v podobnej cene..
Tak Cactus moc netáhne, kolem 55tis ks ročně... je to low end a když si do něj sedneš, je to vidět i cítit. C4 1G měla skoro vždy prodeje přes 100tis ks. 2G také, ale pouze v prvním roce a pak jen padala...
Já to vidím špatně, při záběru je to normální benziňák a já si jízdu autem užívám, takže se s tím úsporným cyklem se nepotkám moc často. Já myslel, že to pojedede jako diesel pod plným plynem a ne při šolichání.
No mě se to taky nezdá, na menší platformě většinu větší auto nepostavíš, podle dosavadního zařazení by mělo být 308 a Astra.
A jsem doopravdy zvědavý, co vytvoří. Sleduji Citroen dlouho a v poslední době ukáže zajímavou studii, ale výsledek nic moc (v tom lepším případě).
V lepsom kompakte som nesedel odvtedy, a to som porovnaval kadeco. Ale vacsinou len sedel, ked som vyberal auta, nejazdil vo vsetkom. A ano, normalne je trambusove sedenie. Preto ludia presadaju hufne do suv.
Potom som skusal aj C4 a tam sa mi uz tak dobre nesedelo, preto som ju ani nekupil.
Citroen má plno práce udat kreace se znáčkem DS, tak na C3 Ogier nemá čas :-)
Polestar... hele, tam je to podle mě furt stejný, Polestar nikdy nebylo tak populární jako AMG nebo ///M... a tak to i zůstává. A vzhledem k tomu, že se Volvo nepozicuje jako auto pro řidiče, ale naopak akcentuje bezpečnost a autonomní auta a časem třeba omezení rychlosti a tak... tak bych se moc nedivil, kdyby Polestar vyšuměl úplně.
:D citrón to asi pochopil, este volvu to nedoslo... v premii to este chapem, ze polestar umelo drzia, aby mali nieco ako konkurecnia... aspon na papieri :-)
Ved C4 sa uz nejaky rok nepredava :-) Je to na pf2 platforme, kedysi to bolo ako Peugeot 307 auto roka. Dnes uz to mozno najhorsie je, ale aspon vidime pokrok. Ja som mal P 307 rad, bolo to asi jedine kompaktne auto, kde sa dalo normalne sediet. Dokonca ho este maju rodicia a funguje v pohode.
za mna bola sikovna aj C2 VTS.. maximalka vyse 200... zrychlenie pod 9s...... v testoch na nu je to sama chvala ( dynamika, jazda, pouzitelnost na kazdy den ) .... dnes taketo nieco kompaktne a skutocne zabavne a la motokara ( za da sa povedat aj unosnu sumu ) ponuka uz hadam len UP gti ....
C4 ma byt lacne auto v tom drzi tradiciu, ked ceny spadnu po uvedeni na rozumnu uroven, tak bezpecna ´´stylish´´ kara s dobrou antikor ochranou, why not... C4 Loeb sa uz tak rychlo nezopakuje :D
Opravdu překvapení. Bude C4, bude P308, bude Opel Astra... Wau, to je zpráva měsíce... A já si myslel, že Citroen přechází na výrobu vratných lahví...
Rozvíjet netradiční design Citroenu? Citroen se zařadil svým designem do totální průměrnosti. Navíc svoji průměrnost zprůměroval tak iniciativně, že má těžce unifikovaný design i v rámci svých modelů.
Ale třeba se mýlím... Velmi rád se nechám překvapit opakem, který už ovšem dávno neočekávám.