Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4 se dočká přímého nástupce s elektrickým i spalovacími motory

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 5. 8. 2019
57
41
Zobrazit náhledy (57)
Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4 Citroën C4

Pětidveřový hatchback C4 je v současné nabídce automobilky Citroën do jisté míry zastupován modernizovaným provedením modelu C4 Cactus, ale na jeho místo má nastoupit plnohodnotný zástupce.

Citroën uvedl první generaci modelu C4 v roce 2004 jako nástupce modelové řady Xsara, když pokračoval u svých vozů v přechodu na jejich označením písmenem C ve spojení s číslovkou. První generace modelu C4 se vzdala pro model Xsara i předchozí ZX tradičního kombi a vsadila jen na pětidveřový a třídveřový hatchback, které doplňovala dvě MPV a později ještě klasický čtyřdveřový sedan.

Citroën C4 byl v druhé generaci uveden v roce 2010 a v případě evropského trhu byl k dispozici již jen jako pětidveřový hatchback, který opět doplňovala dvojice MPV. Historie tohoto hatchbacku se na evropském trhu uzavřela v loňském roce a to bez přímého nástupce, i když jeho místo má nyní zaujímat model C4 Cactus.

Citroën podle informací, které získal magazín Carscoops přímo od mluvčího francouzské automobilky, pracuje na nové generaci modelu C4 a ta má nabídnout čistě elektrické provedení, ale vedle něj má být k dispozici i se zážehovými a vznětovými motory.

Základem pro nového zástupce značky Citroën v nižší střední třídě má být modulární platforma CMP, na níž stojí například Peugeot 208 nebo Opel Corsa. Mluvčí automobilky její použití potvrdil a zároveň uvedl, že nástupce dvou generací modelu C4 může dostat zcela nové jméno.

Na trhu má tento model ovšem představovat s konvenčními pohonnými jednotkami přímou konkurenci pro Volkswagen Golf, Ford Focus, Renault Mégane, Hyundai i30 a další zástupce této třídy. Zároveň pak má být v čistě elektrickém provedení schopen konkurovat i elektromobilům, jako je Nissan Leaf nebo připravovaný Volkswagen ID.3.

Vzhled přímého nástupce modelu C4 je prozatím předmětem spekulací, ale s ohledem na současný styl značky Citroën se očekává, že nebude tak konzervativní jako u jeho druhé generace, ale naopak bude rozvíjet odvážná a netradiční řešení linií exteriéru i provedení interiéru.  

Zdroj: Carscoops

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Překvapení
| 6. 8. 2019
Tak Cactus moc netáhne, kolem 55tis ks ročně... je to low end a když si do něj sedneš, je to vidět i cítit. C4 1G měla skoro vždy prodeje přes 100tis ks. 2G také, ale pouze v prvním roce a pak jen padala...
Re: Re: Re: Re: Proč očekávám naprosto příšerné auto,
| 6. 8. 2019
Jj 2.0 VTS 130kW se v CZ snad ani neprodávalo. V Německu ano, ale ani ojetin moc na trhu není a pořád jsou kolem 5-7tis EUR - roky 2005-8. Později už jen THP 110kW...
Avatar - Emel
Re: Re: Re: C 4
| 6. 8. 2019
Proč bys nepostavil, když je modulární? Můžeš měnit rozvor i rozchod... třeba MQB má tuším jako jediný fixní rozměr vzdálenost pedálů od přední osy a postavíš na tom cokoli od Golfa po Kodiaq.
CMP je asi více "fixní", někde jsem četl, že se dá nakonfigurovat ve dvou rozchodech a třech rozvorech... ale to asi problém není. PSA od začátku prezentovali CMP jako platformu pro B a C segment a EMP2 pro C a D...
Scala má třeba omezení v tom, že má pouze torzku a nemůže mít 4x4... ale to mají všechny francouzské kompakty poslední doby stejně, takže limitace tohoto typu asi nejsou zásadní.
Avatar - Emel
Re: Překvapení
| 6. 8. 2019
No, překvapení... jednu dobu se říkalo, že C4 končí a zůstane jen Cactus.
Avatar - rohYpnol
Překvapení
| 5. 8. 2019
Opravdu překvapení. Bude C4, bude P308, bude Opel Astra... Wau, to je zpráva měsíce... A já si myslel, že Citroen přechází na výrobu vratných lahví...

Rozvíjet netradiční design Citroenu? Citroen se zařadil svým designem do totální průměrnosti. Navíc svoji průměrnost zprůměroval tak iniciativně, že má těžce unifikovaný design i v rámci svých modelů.

Ale třeba se mýlím... Velmi rád se nechám překvapit opakem, který už ovšem dávno neočekávám.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku