Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Citroën C4 se dočká přímého nástupce s elektrickým i spalovacími motory

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (41)

Pětidveřový hatchback C4 je v současné nabídce automobilky Citroën do jisté míry zastupován modernizovaným provedením modelu C4 Cactus, ale na jeho místo má nastoupit plnohodnotný zástupce.

Citroën uvedl první generaci modelu C4 v roce 2004 jako nástupce modelové řady Xsara, když pokračoval u svých vozů v přechodu na jejich označením písmenem C ve spojení s číslovkou. První generace modelu C4 se vzdala pro model Xsara i předchozí ZX tradičního kombi a vsadila jen na pětidveřový a třídveřový hatchback, které doplňovala dvě MPV a později ještě klasický čtyřdveřový sedan.

Citroën C4 byl v druhé generaci uveden v roce 2010 a v případě evropského trhu byl k dispozici již jen jako pětidveřový hatchback, který opět doplňovala dvojice MPV. Historie tohoto hatchbacku se na evropském trhu uzavřela v loňském roce a to bez přímého nástupce, i když jeho místo má nyní zaujímat model C4 Cactus.

Citroën podle informací, které získal magazín Carscoops přímo od mluvčího francouzské automobilky, pracuje na nové generaci modelu C4 a ta má nabídnout čistě elektrické provedení, ale vedle něj má být k dispozici i se zážehovými a vznětovými motory.

Základem pro nového zástupce značky Citroën v nižší střední třídě má být modulární platforma CMP, na níž stojí například Peugeot 208 nebo Opel Corsa. Mluvčí automobilky její použití potvrdil a zároveň uvedl, že nástupce dvou generací modelu C4 může dostat zcela nové jméno.

Na trhu má tento model ovšem představovat s konvenčními pohonnými jednotkami přímou konkurenci pro Volkswagen Golf, Ford Focus, Renault Mégane, Hyundai i30 a další zástupce této třídy. Zároveň pak má být v čistě elektrickém provedení schopen konkurovat i elektromobilům, jako je Nissan Leaf nebo připravovaný Volkswagen ID.3.

Vzhled přímého nástupce modelu C4 je prozatím předmětem spekulací, ale s ohledem na současný styl značky Citroën se očekává, že nebude tak konzervativní jako u jeho druhé generace, ale naopak bude rozvíjet odvážná a netradiční řešení linií exteriéru i provedení interiéru.  

Zdroj: Carscoops

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (41)

Doporučujeme

6. 8. 2019 09:48
Re: Překvapení
Tak Cactus moc netáhne, kolem 55tis ks ročně... je to low end a když si do něj sedneš, je to vidět i cítit. C4 1G měla skoro vždy prodeje přes 100tis ks. 2G také, ale pouze v prvním roce a pak jen padala...
6. 8. 2019 09:39
Re: Proč očekávám naprosto příšerné auto,
Jj 2.0 VTS 130kW se v CZ snad ani neprodávalo. V Německu ano, ale ani ojetin moc na trhu není a pořád jsou kolem 5-7tis EUR - roky 2005-8. Později už jen THP 110kW...
Avatar - Emel
6. 8. 2019 09:22
Re: C 4
Proč bys nepostavil, když je modulární? Můžeš měnit rozvor i rozchod... třeba MQB má tuším jako jediný fixní rozměr vzdálenost pedálů od přední osy a postavíš na tom cokoli od Golfa po Kodiaq.
CMP je asi více "fixní", někde jsem četl, že se dá nakonfigurovat ve dvou rozchodech a třech rozvorech... ale to asi problém není. PSA od začátku prezentovali CMP jako platformu pro B a C segment a EMP2 pro C a D...
Scala má třeba omezení v tom, že má pouze torzku a nemůže mít 4x4... ale to mají všechny francouzské kompakty poslední doby stejně, takže limitace tohoto typu asi nejsou zásadní.
Avatar - Emel
6. 8. 2019 09:15
Re: Překvapení
No, překvapení... jednu dobu se říkalo, že C4 končí a zůstane jen Cactus.
Avatar - rohYpnol
5. 8. 2019 20:07
Překvapení
Opravdu překvapení. Bude C4, bude P308, bude Opel Astra... Wau, to je zpráva měsíce... A já si myslel, že Citroen přechází na výrobu vratných lahví...

Rozvíjet netradiční design Citroenu? Citroen se zařadil svým designem do totální průměrnosti. Navíc svoji průměrnost zprůměroval tak iniciativně, že má těžce unifikovaný design i v rámci svých modelů.

Ale třeba se mýlím... Velmi rád se nechám překvapit opakem, který už ovšem dávno neočekávám.