Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
Kolik je vlastně za takové auto havarijka? 30 tisíc? Za stejně velký benzín by bylo 15 tisíc , to je 500 litrů zdarma a to ještě zadotuju stát.
Coz o to, ako druhe auto na jazdy po meste by som to bral aj ja. Ale za normalnu cenu! Milion tristo tisic Kc za taketo auto je neskutocny nastrel. Ved napriklad Kona-hybrid premium je za ~650, to je polovica, a dava podla mna vacsi zmysel...
Platím 20 t. ročně komplet včetně pov. ručení. Na RCF cca 38 t. , ale tan stál 2x tolik :-)
pradeda777
Elektromobily postupují mílovými kroky kupředu. To je fajn. Já si ale troufám tvrdit, že kdyby se tolik času a prostředků investovalo do vodíku, tak by už bylo dávno "splněno". Já vím, elekroloby je silnější.... ;-\
V Bruselu zapomněli zákonem zvětšit měrnou hustotu baterek. Li-ion baterka je na doraze, lepší už nebude.
1. Vodík se hůř skladuje než elektřina (v málém prostoru)
2. Vodík je energeticky náročnej výrabět (elektrolýzou)
3. Vodík nelze provozovat bez infrastruktury (baterku si nabiješ snadno i v garáži)
2. Vodík je energeticky náročnej výrabět (elektrolýzou)
3. Vodík nelze provozovat bez infrastruktury (baterku si nabiješ snadno i v garáži)
Neumíš číst? Napsal jsem to snad srozumitelně? A přečti si toto:
Podpora elektromobility, jejímž cílem je snížit produkci CO2, v nejbližších desítkách let povede k zvýšení produkce CO2.
Dokud nejsme schopni pokrýt ani současnou spotřebu elektřiny bez využití uhelných elektráren, každé další navýšení bude muset být v plné výši kryto další elektřinou z rezervní uhelné elektrárny. Jen na pokrytí současné spotřeby bez elektromobilů bychom potřebovali postavit další dva dnešní Temelíny nebo zčtyřnásobit produkci všech dnešních obnovitelných zdrojů, a to v nejbližších dvaceti letech rozhodně nebude.
Do doby, kdy bude nutné na dobití každého připojeného elektromobilu zvýšit výkon uhelných bloků, protože žádný nevyužitý nízkouhlíkový zdroj nemáme, bude skutečná uhlíková spotřeba elektrmobilu 170 g CO2 na km, tedy výrazně vyšší, než kolik dovoluje současná norma spalovacím motorům.
Co s tím? Zpřísníme přeci normu pro spalovací motory tak, aby ji nedokázaly splnit, a tím donutíme automobilky vyrábět a prodávat elektromobily s reálnou uhlíkovou stopou výrazně vyšší.
To není šílené?
Podpora elektromobility, jejímž cílem je snížit produkci CO2, v nejbližších desítkách let povede k zvýšení produkce CO2.
Dokud nejsme schopni pokrýt ani současnou spotřebu elektřiny bez využití uhelných elektráren, každé další navýšení bude muset být v plné výši kryto další elektřinou z rezervní uhelné elektrárny. Jen na pokrytí současné spotřeby bez elektromobilů bychom potřebovali postavit další dva dnešní Temelíny nebo zčtyřnásobit produkci všech dnešních obnovitelných zdrojů, a to v nejbližších dvaceti letech rozhodně nebude.
Do doby, kdy bude nutné na dobití každého připojeného elektromobilu zvýšit výkon uhelných bloků, protože žádný nevyužitý nízkouhlíkový zdroj nemáme, bude skutečná uhlíková spotřeba elektrmobilu 170 g CO2 na km, tedy výrazně vyšší, než kolik dovoluje současná norma spalovacím motorům.
Co s tím? Zpřísníme přeci normu pro spalovací motory tak, aby ji nedokázaly splnit, a tím donutíme automobilky vyrábět a prodávat elektromobily s reálnou uhlíkovou stopou výrazně vyšší.
To není šílené?
Jenomže vodík pokud se vyrábí z el. energie je energeticky ještě daleko náročnější ;-)
vodík je nesmysl, v současnosti se ho vyrábí 80% z ropy nebo uhlí nebo zemního plynu a na elektrolýzu je potřeba víc energie než kolik zbaští rafinérie vče distribuce až na benzínku.
Čím budete tu elektriku vyrábět? Větrníky a soláry jo, takže kolem zařízení na výrobu vodíku bude stát 1500 větrníků a budou dělat proud a až bude vichřice nebo bezvětří, nebudeš vyrábět nic :-)
Unijní ekologové v akci, kdyby blbost nadnášela, sou už na Marsu i bez Muska :-)
Čím budete tu elektriku vyrábět? Větrníky a soláry jo, takže kolem zařízení na výrobu vodíku bude stát 1500 větrníků a budou dělat proud a až bude vichřice nebo bezvětří, nebudeš vyrábět nic :-)
Unijní ekologové v akci, kdyby blbost nadnášela, sou už na Marsu i bez Muska :-)
Rozdíl je hlavně v tom, že u velkého centralizovaného zdroje se daleko lépe a levněji snižují exhalace, než u statisíců malých spalovacích motorů. Takže když se oprostíme od CO2 (jakožto skleníkového plynu), které je inertní, ale zaměříme se na ostatní exhalace, které škodí zdraví napřímo, tak pak to dává smysl i se současnou skladbou výroby elektrické energie.
Podíl nefosilních zdrojů na výrobě elektřiny v ČR je cca 40,5%, včetně biomasy a bioplynu pak 45,9% a to rozhodně není málo:
Jádro - 34%, voda - 1,9%+1,2%, fotovoltaika - 2,7%, vítr - 0,7%, biomasa - 2,4%, bioplyn - 3%.
Podíl nefosilních zdrojů na výrobě elektřiny v ČR je cca 40,5%, včetně biomasy a bioplynu pak 45,9% a to rozhodně není málo:
Jádro - 34%, voda - 1,9%+1,2%, fotovoltaika - 2,7%, vítr - 0,7%, biomasa - 2,4%, bioplyn - 3%.
A ještě nám kvůli tomu zdražují spalováky, páč ty musí vydělat na vývoj baterek.
To že zdraží spalováky, aby bylo na pokuta za to jak se podvádělo nevadí?
Tak to ale není. Pokuty dostalo pár značek a to nemůže způsobit růst cen aut... pokud by pokutované značky zdražily, tak lidi budou kupovat ty ostatní.
Kdybys napsal, že se zdražuje proto, že reálně ty limity nedodržoval nikdo a lišily se jen způsoby jejich obcházení a teď je potřeba je dodržovat doopravdy a to něco stojí... ;-)
Kdybys napsal, že se zdražuje proto, že reálně ty limity nedodržoval nikdo a lišily se jen způsoby jejich obcházení a teď je potřeba je dodržovat doopravdy a to něco stojí... ;-)
Peníze na pokuty se někde vzít musí. Zda se zdraží a nebo se za stejnou ceu prodá něco míň kvalitního to si musí zákazník přebrat sám.
Limity dnes plní, takže technicky to možné bylo. Takže o podvod šlo.
Limity dnes plní, takže technicky to možné bylo. Takže o podvod šlo.
Hm... a viděl jsi, jak je na tom třeba ten VW se ziskem? Máš pocit, že je problém najít někde peníze na pokuty?
https://www.statista.com/…n-since-2006.jpg
https://www.statista.com/…n-since-2006.jpg
A podívej se kolik muselo VW zaplatit: https://www.auto.cz/…-obrovske-122468
Tak když je i přes to v zisku tak tam asi je prostor pro slevu spalováků.
Ale to je jejich cenotvorba. Ukazuje to ale na dvě roviny.
1. Někomu nevadí podvod, ale vadí pokus o řešení mobility bez ropy
2. VW má dost ziskku na to aby mohl hledat řešení a kašle na to.
Tak když je i přes to v zisku tak tam asi je prostor pro slevu spalováků.
Ale to je jejich cenotvorba. Ukazuje to ale na dvě roviny.
1. Někomu nevadí podvod, ale vadí pokus o řešení mobility bez ropy
2. VW má dost ziskku na to aby mohl hledat řešení a kašle na to.
I se všema pokutama je VW od roku 2010 v zisku cca. 85 miliard €, za 2017 a 2018 to bylo skoro 14mld € ročně.
Cenotvorba se řídí tím, co trh a konkurence dovolí. Nikdo není schopen jít proti trhu a prodávat srovnatelná auta výrazně dráž, ne v takhle konkurenčním prostředí. A určitě ne v té spotřební kategorii... auta nejsou iPhony.
Automobilkám je ve finále jedno, jestli prodávají EV, diesel, benzín nebo hybrid. Sice mají nainvestováno do spalováků, ale to je z globálního pohledu spíš drobná nepříjemnost, mají své dodavatele a jsou schopné se přizpůsobit jiné technologii.
Problém je v tom, že EV nejsou tržně životaschopné (za dnešní ceny). Pokud legislativa omezí spalováky a na trhu zůstanou jen Kony za 1,3M, tak prostě spousta lidí na nové auto nedosáhne a trh s novými auty se propadne a pak budou mít ty automobilky problém.
Co se bude dít na silnicích těžko odhadovat... třeba v ČR s průměrným věkem auta 15 let. Stoupne to na 20? Nebo do toho EU řízne tak, že prostě tahle stará auta ze silnic vytlačí? V Praze dejme tomu, na českém venkově už to je sci-fi... a ČR zdaleka není nejchudší země v Unii.
Cenotvorba se řídí tím, co trh a konkurence dovolí. Nikdo není schopen jít proti trhu a prodávat srovnatelná auta výrazně dráž, ne v takhle konkurenčním prostředí. A určitě ne v té spotřební kategorii... auta nejsou iPhony.
Automobilkám je ve finále jedno, jestli prodávají EV, diesel, benzín nebo hybrid. Sice mají nainvestováno do spalováků, ale to je z globálního pohledu spíš drobná nepříjemnost, mají své dodavatele a jsou schopné se přizpůsobit jiné technologii.
Problém je v tom, že EV nejsou tržně životaschopné (za dnešní ceny). Pokud legislativa omezí spalováky a na trhu zůstanou jen Kony za 1,3M, tak prostě spousta lidí na nové auto nedosáhne a trh s novými auty se propadne a pak budou mít ty automobilky problém.
Co se bude dít na silnicích těžko odhadovat... třeba v ČR s průměrným věkem auta 15 let. Stoupne to na 20? Nebo do toho EU řízne tak, že prostě tahle stará auta ze silnic vytlačí? V Praze dejme tomu, na českém venkově už to je sci-fi... a ČR zdaleka není nejchudší země v Unii.
Správná připomínka = a vzpomeň dobový PR koncernu po Dieselgate že díky pokutám by mohli zbankrotovat :D
A kolik diskutujících tady = jim to zbaštilo :-)
A kolik diskutujících tady = jim to zbaštilo :-)
Anonym
opravdu neuvěřitelné?
V kolonce plusu je uvedena cena?
Cena za řekněme Mustanga V8 nebo Kodiaq RS v skoro plné? prostě docela auto podle gusta.
Ale víme proč. Výrobce už počítá s tučnou dotací. No a i když u nás není, nemůže dát levněji kvůli sousedním státům. Nad tímhle se nikdo nezamyslí.
Jinak věřím, že svezení může být OK, pasáže o M5 atd. přehlížím.
V kolonce plusu je uvedena cena?
Cena za řekněme Mustanga V8 nebo Kodiaq RS v skoro plné? prostě docela auto podle gusta.
Ale víme proč. Výrobce už počítá s tučnou dotací. No a i když u nás není, nemůže dát levněji kvůli sousedním státům. Nad tímhle se nikdo nezamyslí.
Jinak věřím, že svezení může být OK, pasáže o M5 atd. přehlížím.
Důvodů, proč je ta cena tak vysoká (a to je hodně vysoká) je hned několik (uvedu 2) :
- je malá konkurence a třeba Konu měsíc po představení ceníku v ČR zdražili hned o cca 70 t. (proč také ne, když nestačí vyrábět a prodají tak i tak ...)
- když koupíš spalovací motor, dostaneš slevu "jako Brno" a dealer to dožene na servisu (většina lidí jezdí v záruce tam, kde auto koupili). U EV to nedožene nikde (servis třeba na Konu vyjde na 1100 Kč), proto je potřeba vydělat na samotném autě.
- je malá konkurence a třeba Konu měsíc po představení ceníku v ČR zdražili hned o cca 70 t. (proč také ne, když nestačí vyrábět a prodají tak i tak ...)
- když koupíš spalovací motor, dostaneš slevu "jako Brno" a dealer to dožene na servisu (většina lidí jezdí v záruce tam, kde auto koupili). U EV to nedožene nikde (servis třeba na Konu vyjde na 1100 Kč), proto je potřeba vydělat na samotném autě.
Hlavne ten Kodiaq....je super, ze stoji tolko, co mustang..
Myslím, že Kodiaq RS ve velké výbavě je stejně drahé vyrobit jako Mustang.
Jsou horší auta za ty prachy. Třeba Subaru.
Jsou horší auta za ty prachy. Třeba Subaru.
Subaru za 1,3? Kde prosimte. Krome toho, ze Kodiaq je nalestena bida, samozrejme
To slabe aj na teba a to uz je co povedat.
Okrem toho skodiak sa vyraba tu, za tunajsie naklady, ziadna doprava, ziadne clo , atd. Nechajte sa kludne zdierat. Skoda uz raz cenovy kartel zorganizovala, aby vas podojila este viac.
Okrem toho skodiak sa vyraba tu, za tunajsie naklady, ziadna doprava, ziadne clo , atd. Nechajte sa kludne zdierat. Skoda uz raz cenovy kartel zorganizovala, aby vas podojila este viac.
karlosx4
Nejsem odpůrce elektroaut. Ale dát za tohle malé auto jako nové tolik peněz je prostě nesmysl. A desetiletá ojetina zase nebude dávat smysl kvůli baterii která bude na konci s dechem. Pokud nevymyslí jak auto s odcházejícím akumulátorem udržet za rozumný peníz v chodu tak to bude opravdu velmi ekologické jinak funkční vůz posílat na srotak...
tady o žádnou opravdovou ekologii nejde, jde jen o byznys a vytáhnout z lidí další peníze. Tady pomatená Evropa řeší bezuhlíkové firmy a na sibiři hoří území o velikosti Belgie, kouř z toho jde až do Ulanbátaru a sůl a pesticidy z aralského jezera jsou až v Himalájích kde způsobují tání ledovců....to nikdo neřeší, na tom se nedá nic vyždímat :-)
a co má EU dělat s tím že Putinovi hoří lesy?
Že by přijít pomoc hasit když jim jde tak o záchranu planety? Víš kolik CO2 a škodilivin ty požáry způsobí? A co se týče Aralského jezere, tak talčit na Uzbekistán at nasměruje tok řek zpět to jezera.
Další akce můžou dělat v Jižní americe a Asii proti kácení pralesů.
Další akce můžou dělat v Jižní americe a Asii proti kácení pralesů.
Putinovi nabídl pomoc Trump a ten ji samozřejmě odmítnul.... prostě politika, když odmítl pomoc i když se jednalo o možnou záchranu námořníku z Kursku, proč by přiznával slabost kvůli nějakým posraným stromům? (z jeho pohledu....)
Uz jsi na nejakym srotaku videl elektromobil, karlosx4?
Samozrejme, ze se baterie budou menit, kdyz to bude jeste davat smysl.
https://greentecauto.com/…lacement-program
Samozrejme, ze se baterie budou menit, kdyz to bude jeste davat smysl.
https://greentecauto.com/…lacement-program
Jirka Sas
Nechápu nač je takovej dojezd u auta, které stejně prakticky nemůže na dálnici. Bez převodovky nebo drůheho motoru nemá tak velká baterie moc smysl.
A co tvuj elektricky mixer nebo pracka, ta ma prevodovku? OMG
Pokud chceš jezdit elektromobilem 130 nebo i víc, tak bez správného zpřevodování dojezd spadne třeba i na 1/3. Proto maj Tesly dva motory...
Jo. Zajisté máte pravdu s 1/3 dojezdu. :-) Proto zadokolková Tesla s jedním motorem má delší dojezd než dvoumotorová...
Svatá prostoto, to jsou příspěvky...
Svatá prostoto, to jsou příspěvky...
To by mi zajimalo co jsi mel ve skole z fyziky a jestli si nekdy videl prevodovku a zatocil sisi s tema hridelkama
No tak když takovej dojezd nepotřebuješ, tak si koupíš tu levnější variantu, ne?
Na dálnici samozřejmě může... ale i při užívání ve městě je bonus delší dojezd, třeba pro taxík, nebo pro flotilu rozvážkových aut...
Na dálnici samozřejmě může... ale i při užívání ve městě je bonus delší dojezd, třeba pro taxík, nebo pro flotilu rozvážkových aut...
Jenomže na dálnici ten dojezd je naprosto mizernej, protože ten motor točí ve 130 neskutečný otáčky. Je to jako kdybys jel v normálním autě 130 na 3ku celou cestu, taky by dojezd nestál za nic.
Ty si taky kozel zahradníkem...
Jediné, co tě zajímá je účinnost. Když se podívate na charakteristiky elektromotorů v různých otáčkách, tak zjistíte, že účinnost je téměř shodná. Takže jestli potřebujete např. podávat výkon 50 kW na udržení dálniční rychlosti 130 km/h, tak vám může být fuk, zda se elektromotor točí 3000 nebo 5000 rpm, protože účinnost je +- tak podobná, že nějaké převody nemá význam řešit.
Jediné, co tě zajímá je účinnost. Když se podívate na charakteristiky elektromotorů v různých otáčkách, tak zjistíte, že účinnost je téměř shodná. Takže jestli potřebujete např. podávat výkon 50 kW na udržení dálniční rychlosti 130 km/h, tak vám může být fuk, zda se elektromotor točí 3000 nebo 5000 rpm, protože účinnost je +- tak podobná, že nějaké převody nemá význam řešit.
A pokud to není učinností tak čím ? Renault Zoe při 50 kph ujede 420 km ... SUPER ale ve 130 kph to je pouze 157 km (37% dojezdu na dálnici) ... to opravdu není pouze valivej a aerodynamickej odpor ....
No... odpor vzduchu stoupá s druhou mocninou rychlosti, výkon potřebný k jeho překonání s třetí mocninou.
Zoe má Cx 0,29 a čelní plochu dejme tomu 2m2 (někde jsem viděl kalkulaci 2,43m jakožto šířka x výška x 0,8, ale to mi přijde hodně)... což nám dává právě 16kW potřebných pro udržení rychlosti 130km/h, zatímco pro 50km/h je to pouze cca. 1kW (a na ujetí stejné vzdálenosti 130km pak 16kWh vs. 2,5kWh).
K tomu si přidej nějakou režii na valivý odpor... takže budeš třeba na 20kWh vs. 5kWh... ale řádový rozdíl v té aerodynamice je jasná věc.
Zoe má Cx 0,29 a čelní plochu dejme tomu 2m2 (někde jsem viděl kalkulaci 2,43m jakožto šířka x výška x 0,8, ale to mi přijde hodně)... což nám dává právě 16kW potřebných pro udržení rychlosti 130km/h, zatímco pro 50km/h je to pouze cca. 1kW (a na ujetí stejné vzdálenosti 130km pak 16kWh vs. 2,5kWh).
K tomu si přidej nějakou režii na valivý odpor... takže budeš třeba na 20kWh vs. 5kWh... ale řádový rozdíl v té aerodynamice je jasná věc.
Zkuste nad tím popřemýšlet. Jděte na to odjinud. Jak je možné, že když ropa zdraží na dvojnásobek, tak v Čechách to pohne s cenou benzínu o pár korun, kdežto amíkům se cena benzínu skoro zdvojnásobí? Není to třeba tím, že daně jsou u nás tak velké, že samotná cena benzínu, byť se zdraží o dvojnásobek, tak s celkovou cenou to pohne o párt korun?
Elektromotor jednoduše výrazně eliminuje vnitřní odpor (resp. jeho nízkou účinnost) spalovacího motoru, který je velkou složkou v součtu všech odporů, které motor musí překonat. Takže do popředí vystoupí další odpory, zejména aerodynamický (který roste kvadraticky, tj. při dvojnásobku rychlosti máte 4x větší odpor). Proto máte pocit, že elektromobily ve vyšších rychlostech žerou moc. Ale to je jen právě proto. že aerodynamický odpor se stává největší složkou v součtu všech odporů.
Nepřišlo Vám nikdy divné, že když jedete 60 km/h, máte spotřebu 5,5 l/100km a když jedete 120 km/h, tak máte spotřebu třeba jen 6,5 l/100km, byť jen aerodynamický odpor vám stoupl 4x?
Takže vaše pozorování není důkazem o tom, že by elektromotory ve vyšších rychlostech měly menší účinnost, ale je to důkazem toho, že aerodynamický odpor se stává největší složkou v součtu všech odporů, takže elektromotor má ohromnou účinnost (jízdní odpory (valící se pneu, ložiska, atd.) se moc nemění), protože spotřeba začíná odpovídat celkovému jízdnímu odporu vozidla. A je to také důkazem, že spalovací motory mají v nízkých rychlostech velmi malou celkovou účinnost, když spotřeba v 60 km/h (oproti 120 km/h) neklesne tolik, jak by podle celkového odporu (bez započítání vnitřního odporu) měla.
Elektromotor jednoduše výrazně eliminuje vnitřní odpor (resp. jeho nízkou účinnost) spalovacího motoru, který je velkou složkou v součtu všech odporů, které motor musí překonat. Takže do popředí vystoupí další odpory, zejména aerodynamický (který roste kvadraticky, tj. při dvojnásobku rychlosti máte 4x větší odpor). Proto máte pocit, že elektromobily ve vyšších rychlostech žerou moc. Ale to je jen právě proto. že aerodynamický odpor se stává největší složkou v součtu všech odporů.
Nepřišlo Vám nikdy divné, že když jedete 60 km/h, máte spotřebu 5,5 l/100km a když jedete 120 km/h, tak máte spotřebu třeba jen 6,5 l/100km, byť jen aerodynamický odpor vám stoupl 4x?
Takže vaše pozorování není důkazem o tom, že by elektromotory ve vyšších rychlostech měly menší účinnost, ale je to důkazem toho, že aerodynamický odpor se stává největší složkou v součtu všech odporů, takže elektromotor má ohromnou účinnost (jízdní odpory (valící se pneu, ložiska, atd.) se moc nemění), protože spotřeba začíná odpovídat celkovému jízdnímu odporu vozidla. A je to také důkazem, že spalovací motory mají v nízkých rychlostech velmi malou celkovou účinnost, když spotřeba v 60 km/h (oproti 120 km/h) neklesne tolik, jak by podle celkového odporu (bez započítání vnitřního odporu) měla.
V tom případě tohle je absolutní blábol.
''Svižnější tempo třeba při jízdě na dálnici vyžene spotřebu někam k 16 kWh/100 km, i tak se ale dostanete na nějakých 350-400 kilometrů na jedno nabití.''
Když výrazně menší a lehčí Zoe žere na dálnici 25,5 kw/h na 100km tak tenhle Citroen musí aspoň 30.
''Svižnější tempo třeba při jízdě na dálnici vyžene spotřebu někam k 16 kWh/100 km, i tak se ale dostanete na nějakých 350-400 kilometrů na jedno nabití.''
Když výrazně menší a lehčí Zoe žere na dálnici 25,5 kw/h na 100km tak tenhle Citroen musí aspoň 30.
Podívej se ještě jednou na značku toho auta ;-)
Jinak... "svižnější jízda třeba po dálnici" nemá žádnou přesnou definici, neznamená to nutně 130km/h.
Jinak... "svižnější jízda třeba po dálnici" nemá žádnou přesnou definici, neznamená to nutně 130km/h.
Při ustálených vyšších rychlostech (typicky dálnice) to není ani tak o váze či velikosti, ale především o Cx a čelní ploše (tj. aerodynamickém odporu).
Já mám nákupní tašku i3, známý má Hyundai Ioniq. Ve městě máme +- podobnou spotřebu, ale na dálnici, kde já mám při 140 km/h spotřebu kolem 20 kWh/100km, tak Ioniq, byť je těžší a větší, tak díky výrazně lepší aerodynamice má spotřebu kolem 16 kWh/100km.
Já mám nákupní tašku i3, známý má Hyundai Ioniq. Ve městě máme +- podobnou spotřebu, ale na dálnici, kde já mám při 140 km/h spotřebu kolem 20 kWh/100km, tak Ioniq, byť je těžší a větší, tak díky výrazně lepší aerodynamice má spotřebu kolem 16 kWh/100km.
"Svižnější tempo třeba při jízdě na dálnici vyžene spotřebu někam k 16 kWh/100 km, i tak se ale dostanete na nějakých 350-400 kilometrů na jedno nabití. "
To mi nezní jako problém...
To mi nezní jako problém...
PowerHouse
Když si uvědomíme, kolik stojí ty baterky, tak je cena velice nízká
Cena baterek - přesněji akumulátorů - tomu vůbec nerozumím.
Za přidaných 24 kWh se doplácí 200 tis. Kč, což je 8,3 tis. / 1 kWh, pak by cena základní baterky 39 kWh měl být 327 tis. Kč, takže Kona bez baterií stojí 570 tis. Kč ? A to samé se spalovacím motorem stojí od 370 tis. Kč ?
To jsou nějaké hodně divné počty - nebo mne opravte.
Za přidaných 24 kWh se doplácí 200 tis. Kč, což je 8,3 tis. / 1 kWh, pak by cena základní baterky 39 kWh měl být 327 tis. Kč, takže Kona bez baterií stojí 570 tis. Kč ? A to samé se spalovacím motorem stojí od 370 tis. Kč ?
To jsou nějaké hodně divné počty - nebo mne opravte.
Nelze cokoliv automaticky přepočítávat z prodejní ceny.
Když máte příplatek 50 kKč za automat, tak to neznamená, že automatická převodovka je o 50 tisíc dražší než manuální jako samostatný díl auta.
Když máte příplatek 50 kKč za automat, tak to neznamená, že automatická převodovka je o 50 tisíc dražší než manuální jako samostatný díl auta.
Tomu příplatku za žádanější rozumím, tady se za žádanější očividně přilácí méně. Zkrátka ta čísla nesedí.
To je přece jasný - když do prázdný kastle přidáš nejméně složitou věc na autě - tedy spalovák+převodovku, tak ji zlevníš :-))) nevím čemu na tom nerozumíš... :D
CHerokee
Takový běžný hujdaj pro široké ekologické masy... od 900k do 1,3 mio....zelení, no nekupte to. Jen 3x - 4x dražší než stejné auto se spalovákem
WinDiesel
Jo Jo Tenhle Hyundai Kona nedávno jen tak stál v garáži ………….. a potom vybouchnul a vzal sebou i garáž. Nenabíjel se , nic.
Doporučuji, výborný kauf.
A když je to doprovázeno informací, že v Koreji shořelo 23 bateriových úložišť ………… hasiči nacvičujte nové metody hašení vybuchujících baterií.
Jo jo, v Holandsku a Belgii ponořují celá auta, nebo zbytky na 24 hodin do kontejneru s vodou.
není mi ovšem jasné jak se ponořují do kontejnerů celá bateriová úložiště :-! :-! :-!
Doporučuji, výborný kauf.
A když je to doprovázeno informací, že v Koreji shořelo 23 bateriových úložišť ………… hasiči nacvičujte nové metody hašení vybuchujících baterií.
Jo jo, v Holandsku a Belgii ponořují celá auta, nebo zbytky na 24 hodin do kontejneru s vodou.
není mi ovšem jasné jak se ponořují do kontejnerů celá bateriová úložiště :-! :-! :-!
Ale no tak ;-) ... Takovej bulvár sem dávat jako příklad. Fuj :*) to auto na fotce v tom článku je ohořelé, určitě ale není po výbuchu.
A to jich jezdí zanedbatelné množství. Naši hasiči na toto vůbec nejsou připraveni.
Hasiči jsou na to už dávno připraveni. Už kvůli skladům, kde se baterky skladují v ohromném množství.
Jo a jak to budou hasit když to hasit nejde? :D:D
Nechá se to shořet pod kontrolou, aby se to nepřeneslo vedle. Výsledek je stejný jako u normálního spalováku, co začne hořet - auto na totálku. Stejně jako u spalováku, kde když to neuhasíš dřív než přijedou hasiči.
Hmm, akorát že milánku, když hoří něco v čem je tolik voltů, jde o život - především posádce, ale i okolí, výbuch nutný.
dr.Remorey
Ale kdyby zo stalo tak 600 tisic. Dyt za tyto prachy se da se stestim koupit demo petkovyho bawa nebo x3, volva v90cc nebo xc60, mb e... a takto se da pokracovat hodinu. A ano, muzete to utratit i za superba nebo kadaka. Vsechno jsou to auta, kzery vas prevezou napric evropou na dve nadrze a tankujou 3 minuty, diesely od mb vychazely vyborne i emisne.
ericn
Tady se vážně někdo pomátl, to nikdo se zdravým rozumem koupit nemůže. Dojezd je ještě víc laboratorní číslo než u spalováků. Jen vjezd na dálnici výrazně snižuje dojezd a co potom, když do toho verku posadíte průměrnou rodinku se zavazadly a budete chtít jet na týden na hory? Jednak tam nedojedete a za druhý nebudete mít kde dobít. Tahle technologie prostě není “user friendly”. Zelená EU jí přesto tlačí jak šílená :no:
Btw hlavně mi nikdo nepište, že sériovostí se elektromobily zlevní. Je to blbost, ani teď se to neděje u konvenčních aut, které se pořád zdražují... Proč by někdo zlevňoval, když nemusí :D
Btw hlavně mi nikdo nepište, že sériovostí se elektromobily zlevní. Je to blbost, ani teď se to neděje u konvenčních aut, které se pořád zdražují... Proč by někdo zlevňoval, když nemusí :D
Pěkný článek, ale pořád nic moc. Ani ta Kona se 417km nestačí, pořád tam chybí vzadu ty děti a zavazadla, puštěná klima atd. Většina těch elektromobilů je pořád jen hračka do města ;-) Případně krabičky, kam se rodina nevejde. Z tohoto výčtu se pro rodinu dají použít jen Tesly, ale tam je cena nad 2.5mio - tedy neúnosná :no:
Pěknej = hlavně jak tam píšou že klimatizace byla nastavená na 21°C celou dobu při jízdě tak během dobíjení
Obsazení 2 lidma je víc než je průměr kolik lidí jezdí v autě = to sou necelý 2
Prostě snaha o reál = extrém je tohle https://www.czechcrunch.cz/…2-781-kilometru/
Obsazení 2 lidma je víc než je průměr kolik lidí jezdí v autě = to sou necelý 2
Prostě snaha o reál = extrém je tohle https://www.czechcrunch.cz/…2-781-kilometru/
Tak to jsem v článku nezaznamenal, předpokládám že stejná teplota byla i venku, aby se klima moc neudřela. Ten kdo denně vozí děti do školy a ze školy, o víkendu na výlet, chalupu nebo na hory plně auto obsadí + nejaký ty zavazadla tuhle elektroškatuli chtít nebude ;-)
Btw současné spalováky omezení nemají a spotřebu také slušnou, tak proč se nechat omezovat bateriemi ;-)
Btw současné spalováky omezení nemají a spotřebu také slušnou, tak proč se nechat omezovat bateriemi ;-)
Surcuf
Kona electric,Kona elektric…………………….není to to auto, o kterém jsem nedávno četl, že kvůli němu jednomu američanovi shořela garáž i s domem? :-[] :-[] :-[] :-[]
Michal Ambro
Takova koncentrace lidi, kteri plamenne diskutuji o necem co ani nevideli na vlastní oči se jen tak nevidí. Kupte si jako já a uvidíte... :-)
×
Sdílení komentáře
×
Když vidíš, na kolik přijde Zoe... tak mi Kona přijde celkem v pohodě.
Ale ještě větší šílenost...šílenost šíleností je Twizzy :)