Daimler, mateřská společnost automobilky Mercedes-Benz, by prý mohla v lízké budoucnosti čelit pokutě, jejíž výše by se mohla pohybovat v rozmezí 800 milionů až 1 miliarda euro. Na vině mají být opět podvody s emisemi.
Presne tak, presne jak 2 roky zpatky presel pres Evropu radioaktivni mracek z Ruska z Mayaku https://www.independent.co.uk/news/radioactive-leak-russia-radiation-ural-mountains-ruthenium-fukushima-a9025631.html no a ted zas museli zavrit bile more. Proste takova klasika, v Rusku je to stale beze zmeny a velke uniky jsou na beznem poradku :-)
Ja s tebou plne souhlasim. Misto toho, aby ty auta stala na parkovisti meli dostat pokutu takovou, ze je musi opravit. Hezky by byli donuceni vyvinout novy motor a vsechny ty motory vymenit. To by podle me bylo lepsi reseni, to s tebou zcela souhlasim :D
Nenameriaš zvýšenú radiáciu, ale len zvýšený výskyt niektorého nestabilného izotopu z čoho sa potom robí panika. Reálny problém môže byť len jód. Len zriedka sa stane, že niečo zafúkne ďalej v dosť veľkej koncentrácii a to len pri fatálnych poškodeniach elektrárne.
Tak jestli levný auta skončily, tak bude vozovej park napříč Evropou stárnout ještě rapidně rychlejc. No tak jestli je tohle cíl EU, tak v pořádku, ale mě to přijde trošku divný.
Tvoje vysvětlení je samozřejmě zase špatně. Ryccardo je prostě realista a není ekologickej fanatik bez vzdělání jako ty. Na straně VW nestojím. Jen nejsem takový prase, abych podporoval sešrotování statisíců zánovních aut, který mohly sloužit a jejich nahrazení novýma. Snažím se planetu chránit a ne ji devastovat tím, že podporuju nadměrnou produkci odpadu. Je to totiž jednoduchá matematika. Vyrobíš auto - stojí tě to energii a suroviny, šrotuješ auto, stojí tě to opět energii a produkuješ odpad čímž zatěžuješ přírodu. Za ty sešrotovaný auta musíš vyrobit nový auta, což tě zase stojí další energii a další suroviny, který musíš vytáhnout ze Země. Fakt supr ty ekoteroristo dutej. Za odborníky z ČVUT se neschovávej. Co jsem ti už naposílal odkazů jak mají naprosto odlišný názory než ty. Naposledy ti dva profesoři co ti vysvětlili jak se mýlíš ohledně energetiky co ty sluníčkáři pomatenej :D
Tím jsem chtěl říct, že když např. v Rusku unikne radiace, tak se nikde neztratí a naměří jí zvýšenou klidně o tisíce kilometrů dál navíc se může dostat do půdy a může tam působit dlouhá léta problémy. Zvýšení NOx naměříš jen v místě vzniku a o pár kilometrů dál už nenaměříš nic, protože se to rozptýlí. Takže ano proti zvýšené radiaci je to neškodné. To jsem měl na mysli.
vsak jako mne je to jedno, nejak na tom nebazirujem... teraz si zase systematicky vypustil ´´=´´ aby si vyvratil hypotezu... robis presne tak ako by sa dalo ocakavat :-)
Viz já 15:01 = ryccarda fakta nezajímaj = platí JEN to co si vymyslí
A tady nemyslí a tvrdě striktně absolutně = od první chvíle = stojí na straně VW
Emise nemaj žádnej vliv = viz jeho úvodní příspěvek v 9:51 = základem všeho je spiknutí s účelem oslabit naprosto marginální okrajový 2% postavení VW na americkym trhu :-!
A jedou v něm všichni napříč planetou = včetně naší Dopraví fakulty ČVUT = a nedělám si srandu! ;-)
Ale furt bylo po tom Černobylu lepší lidi varovat ať radši zůstanou radši doma = jak to udělali dál na západ od výbuchu = než jako naši komunisti nechat je pěkně šlapat na čerstvym radiokativnim na 1. máje
K tomu nešťastnému kroku sa rozhodlo VW. Tie auta boli zakázané použiť, alebo vyviesť. Ale opraviť ich mohli, ale k slovu prišli kalkulačky na strane VW a ukázalo sa, že by to menej rentabilné ako šrotovať.
No a pokiaľ tie autá budú zošrotované inak ako len tým, že sa nechajú vyhniť, tak všetky kovy sa dajú využiť.
No študovať začni ty. Radiaca nie je nejaké naveky žiariace nič. Je to to rádioaktívny materiál, ktorý vyžaruje alfa, beta, alebo gama žiarenie. Ak by si tento materiál rovnomerne rozložil na veľkej ploche, tak jeho rádioaktivita sa stratí v aktivite pozadia. Nehovoriac tom, že väčšina únikov pri menších nehodách je práve v plynnej forme, ktorá sa preriedi a ďalej od zdroja nepredstavuje výrazne riziko.
Vysmívá se přirovnání Martina Vaculíka a lidí z ČVUT že jedno dieselgate osobní auto má emise jako 10 autobusů Euro 6 atd. atp.
Jak dodnes píše je absolutně jedno jestli milionum aut de z vejfuku jako tomu prvnímu nahoře nebo poslednímu dole https://www.idnes.cz/…est-oxidy-dusiku
"v Evropě jezdí"
Ano. Protoze v Evrope sice taky porusovali emisni normy a zakony uplne stejne jako v USA, ale ukazalo se, ze nase zakony na emise aut jsou nevymahatelne. Jinymi slovy v Evrope meli vlastne povoleno s emisemi podvadet, protoze jim nemuze byt za porusovani udelena zadna pokuta!
Vsechny pokuty v evrope jsou uvaleny za jine veci, ktere jsou s tim propojene (napr. kvuli ztrate hodnoty akcii apod.). Ale nemohou dostat pokutu primo za to, ze podvadeli v laboratornich merenich.
O radiaci neco vim. Nezalezi na tom, v jakem skupenstvi je radioaktivni latka, ta je radioaktivni jako plyn, tekutina i pevna latka (napr. prachova castice je v pevnem skupenstvi a presto se snadno rozptyli). To si dostuduj.
O akej pozícii to hovoríš? Veď VW je v NA už dlho také piate koleso u vozu. Trhový podiel okolo 2 % je pri tom objeme čo sa v štátoch ročne predá, len také zrnko prachu.
Za 15 let jiné auto, nez s dieselem, nekoupite. Muzealni zazehove motory pro svou nadmernou produkci CO2, zpusobujici globalni oteplovani, pujdou do srotu první. Elektromobily se prestanou vyrábět, protože jejich celkova uhlikova stopa je horsi, nez u dieselu a to ani nemluvim o male zivotnosti akumulatoru, plnych jedovatých latek. Staci uvalit na elektrickou energii pro dopravni ucely stejnou spotrebni dan, jako na naftu.
Naopak je na Sibiri spousta metanu alias zemniho plynu, který je jeste mnohokrat horsi pro globalni oteplovani, nez CO2. Bude zapotřebí se ho zbavit, nebo civilizace skonci. Nejlepsim resenim je tedy ho spalit na relativne méně skodlivy CO2. A aby toho CO2 nebylo zbytecne moc (jako dnes), bude se spalovat v mnohem energeticky ucinnejsim motoru vznetovem, nez zazehovem. Snahy o tzv. dieselgate #2 jsou jen odrazem zoufale situace ekonomiky USA a jeho kapitanu, kteří se snazi udrzet stavajici status quo alespoň o rok, o dva...
Beru zpět v Evropě jezdí. Na nátlak ekoteroristů došlo v USA k nešťastnému kroku, že ta zánovní auta stáhli a udělali z nich odpad. Takže obrovské zatížení přírody, které představovalo jejich vytvoření vyšlo vniveč. Navíc přijde na řadu další zatížení přírody v podobě vytvoření nový (jako eko-aut) a sešrotování těchto. Jasně eko pakáž si může zatleskat jak tu přírodu devastuje v rámci její ochrany.
Radiace není plyn a ve vzduchu se jaksi nerozptýlí ani nijak nezreaguje v něco jiného. To si dostuduj.
"auta vypouštěla větší emise v reálu než na papíře"
Ne, auta vypoustela vice emisi jak v realu, tak i na papire. Jen ten papir byl zfalsovany.
"Navíc ta auta pořád jezdí."
Ne, ta auta uz nejezdi. VW byl donucen je odkoupit a stoji na parkovistich. Maji zakazano je prodat a nesmi prodat ani jedinou soucastku z nich.
Zbytek aut byl opraven tak, aby ty emise nevypoustel.
"zřejmě těch aut jezdilo málo a na zvýšení koncentrací NOx nad kritický hodnoty to nestačilo"
Kolik tech aut jezdilo je naprosto nepodstatne. Podstatne je, ze ty limity jsou nastaveny tak, abychom chranili lidi a zivotni prostredi. (ze amikum nevadi benzinovy sestilitr co zere 20 litru na sto je jejich volba)
To je podobny, jako bys rikal "obcasny unik radiace z jaderne elektrarny vubec nevadi, dokud to neunika z vetsiny elektraren"
Ano máš pravdu auta vypouštěla větší emise v reálu než na papíře, ale na kvalitě ovzduší se to nijak nepodepisovalo. Nějak si nevybavuju, že by měřící stanice poukazovaly soustavně na kritický emise NOx v ovzduší. Navíc ta auta pořád jezdí. To je klasický postup zatloukat, takže mě to ani nijak nepřekvapuje. Ty by si snad nezatloukal? NOx ve vysokých koncentracích má vliv na lidské zdraví, ale zřejmě těch aut jezdilo málo a na zvýšení koncentrací NOx nad kritický hodnoty to nestačilo. Nedělal bych z toho tragédii.
Samozrejme. Ale nesouhlasim, ze o nic neslo! To je blbost!
Nesmis zapominat, ze PODVADELI s emisemi a ta auta delala 5-20x vyssi emise, nez je povoleno.
A delali to uplne obycejne podvodem. A potom to zatloukali a zatloukali, dokud jim to primo nedokazali. A ma to zavazne dopady na zivotni prostredi a lidske zdravi !!!
Ze se to amikum hodilo pro podojeni VW je uz jen dusledek. VW jim nahrali na smec uplne sami.
Vsak ja si dobre pamatuju na ten dokument jak to s tou dieselgate bylo. Ten hlavni clovek, ktery to cele odhalil, rekl zcela jasne, ze velice podobne to v americe bylo s Mercedesem i BMW, jen to prislo o 5-8 let pozdeji a bude tudiz jeste trvat 5-8 let, nez to cele vyjde ven (jsou tam nejake lhuty atd.)
Dieselgate byla 2015, takze lze ocekavat 2020-2023, tedy zatim probiha vsechno presne jak rikal. Tak uvidime...
Samozrejme vsichni vime, ze ty pokuty za dieselgate jsou v evrope jen vysmech. Pokuta par desitek milionu euro znamena jen to, ze se to automobilkam financne nakonec vyplatilo...