Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedesu prý hrozí mnohamiliardová pokuta, důvodem jsou opět emise

Ondřej Mára Ondřej Mára 15. 8. 2019
19
40
Zobrazit náhledy (19)
Jak probíhá měření emisí osobních vozidel v reálném provozu Jak probíhá měření emisí osobních vozidel v reálném provozu Jak probíhá měření emisí osobních vozidel v reálném provozu Jak probíhá měření emisí osobních vozidel v reálném provozu Jak probíhá měření emisí osobních vozidel v reálném provozu Jak probíhá měření emisí osobních vozidel v reálném provozu Jak probíhá měření emisí osobních vozidel v reálném provozu Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth

Daimler, mateřská společnost automobilky Mercedes-Benz, by prý mohla v lízké budoucnosti čelit pokutě, jejíž výše by se mohla pohybovat v rozmezí 800 milionů až 1 miliarda euro. Na vině mají být opět podvody s emisemi.

Důvodem by měl být software, podle platné legislativy EU považovaný za protizákonný, který německý Federální úřad pro motorová vozidla (Kraftfahrt-Bundesamt) objevil u několika modelů Mercedes-Benz s naftovými motory. A to včetně populárních Mercedesů C220 CDI a E220 CDI, jak s odkazem na Der Speigel informoval web Autocar.

Princip zmíněného software se přitom nápadně podobá tomu, jaký zavařil automobilce Volkswagen. V kontrolovaném prostředí a za předem určených rychlostí měl totiž naftovým Mercedesům třídy C a E zajistit vypouštění nižších emisí NOx a CO2, než jaké vozy v praxi vypouští na běžných silnicích. Mercedes by tak měl podle Der Spiegel svolat až okolo 280.000 vozidel.

Tiskový mluvčí státního zastupitelství ve Stuttgartu měl pro Der Spiegel uvést, že vyšetřování Daimleru kvůli možným emisním podvodům stále pokračuje a zřejmě nebude uzavřeno před koncem roku. Podle informací německého magazínu však žalobce zvažuje, že by mohl automobilce udělit pokutu do výše až 5000 euro za každý dotčený automobil.

Podle dosavadních odhadů by se pak pokuta mohla pohybovat někde v rozmezí 800 milionů až 1 miliardy euro, tedy 20,6 až 25,8 miliardy Kč, jak uvádí Der Spiegel. Sama automobilka však měla dosud stále probíhající vyšetřování odmítnout komentovat.

Pokud by ale žalobce skutečně našel dostatek důkazů a Mercedesu pokutu uložil, jednalo by se již o několikátý podobný případ. V květnu totiž státní zastupitelství ve Stuttgartu udělilo pokutu 535 milionů euro (13,8 miliardy Kč) automobilce Porsche a 90 milionů euro (2,3 miliardy Kč) dodavateli dílů Bosch. V minulosti už ale udělilo státní zastupitelství z Braunschweigu pokutu 1 miliardu euro (25,8 miliardy Kč) značce Volkswagen a značka Audi dostala od státního zastupitelství z Mnichova pokutu 800 milionů euro (20,6 miliardy Kč).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dieselgate jeste neni ko
| 17. 8. 2019
Presne tak, presne jak 2 roky zpatky presel pres Evropu radioaktivni mracek z Ruska z Mayaku https://www.independent.co.uk/…ma-a9025631.html no a ted zas museli zavrit bile more. Proste takova klasika, v Rusku je to stale beze zmeny a velke uniky jsou na beznem poradku :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dieselgate jeste neni ko
| 17. 8. 2019
Ja s tebou plne souhlasim. Misto toho, aby ty auta stala na parkovisti meli dostat pokutu takovou, ze je musi opravit. Hezky by byli donuceni vyvinout novy motor a vsechny ty motory vymenit. To by podle me bylo lepsi reseni, to s tebou zcela souhlasim :D
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dieselgate jeste neni konec
| 16. 8. 2019
Nenameriaš zvýšenú radiáciu, ale len zvýšený výskyt niektorého nestabilného izotopu z čoho sa potom robí panika. Reálny problém môže byť len jód. Len zriedka sa stane, že niečo zafúkne ďalej v dosť veľkej koncentrácii a to len pri fatálnych poškodeniach elektrárne.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: za 15 let
| 16. 8. 2019
Tak jestli levný auta skončily, tak bude vozovej park napříč Evropou stárnout ještě rapidně rychlejc. No tak jestli je tohle cíl EU, tak v pořádku, ale mě to přijde trošku divný.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dieselgate jeste neni konec
| 16. 8. 2019
Tvoje vysvětlení je samozřejmě zase špatně. Ryccardo je prostě realista a není ekologickej fanatik bez vzdělání jako ty. Na straně VW nestojím. Jen nejsem takový prase, abych podporoval sešrotování statisíců zánovních aut, který mohly sloužit a jejich nahrazení novýma. Snažím se planetu chránit a ne ji devastovat tím, že podporuju nadměrnou produkci odpadu. Je to totiž jednoduchá matematika. Vyrobíš auto - stojí tě to energii a suroviny, šrotuješ auto, stojí tě to opět energii a produkuješ odpad čímž zatěžuješ přírodu. Za ty sešrotovaný auta musíš vyrobit nový auta, což tě zase stojí další energii a další suroviny, který musíš vytáhnout ze Země. Fakt supr ty ekoteroristo dutej. Za odborníky z ČVUT se neschovávej. Co jsem ti už naposílal odkazů jak mají naprosto odlišný názory než ty. Naposledy ti dva profesoři co ti vysvětlili jak se mýlíš ohledně energetiky co ty sluníčkáři pomatenej :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku