Bohužel, (evropských a amerických) automobilek postupně ubývá a slučují se a "za pár" let možná bude 90% produkce z Číny (JV Asie), tak jako se již stalo u textilu a postupně stává u elektroniky
Zrovna koukám na vázanou knihu Autosalón, přehled světové automobilové produkce. Napsal (přeložil + připravil) Jan Tuček, vydal NADAS v roce 1977
Jenom v Anglii v té době fungovalo nějakých 10-12 výrobců aut - a kolik jich je tam dnes?
Co třeba takoví Švédové? Volvo v Číně a SAAB v (_!_)
tak ono grandland X je defakto uz "oplikovana" 3008 ;-) ... uz ale vacsia 5008-cka este nema svojho "oplika" tak uvidime ... mozno casom aj z nej spravia nejakeho dalsieho oplika len samozrejme 4kolku tu opat cakat nemozeme... ;-\ ... a ponukat relativne uz velke SUV bez moznosti 4kolky to je za mna proste velke minus ... lebo prave u vacsich a drahsich SUV uz 4 kolky nie su len do poctu ale ludia si prave taketo "kolosy" kupuju hlavne ako 4kolky ... ono v mestskom 4,2m dlhom SUV ta 4 kolka chyba v meste na poskakovanie asi malokomu ... ale v rodinnom SUV ( navyse az 7 miestnom ) je jeho absencia za mna nepochopitelna ... si predstav zeby kodiaqy boli vsetko ciste len ako dvojkolky alebo nejake disovery sport-y ... k comu potom taketo SUV... jedine ako firemny sluzobak ale inak ... inak kazdy sukromny zakaznik uz taketo nieco "serioznejsie" voli v 4kolke ..
Jene,
vždyť píšu, že se automobilky různě slučují.
TEHDY firmy zanikaly z EKONOMICKÝCH důvodů - "díky" a kvůli špatným rozhodnutím svého vrcholového managementu.
DNES se evropské a americké automotive firmy dostávají do výrazných problémů kvůli POLITICKÝM zásahům různých EKO-Greténských regulačních organizací, tvořených a obsazených lidmi, jejichž intelektuální kapacita a schopnost technického myšlení nedosahuje ani úrovně medvídka Pú
Ty o tom mluvíš, jako kdyby ty automobilky někdo zavraždil. Špatnými rozhodnutími si to ale většinou zazdili sami, nemá cenu kvůli nim brečet. Automotive je tvrdý byznys, když děláš pro bychaře, tak končíš.