Novinky
aj ked niekto by zase mohol povedat ze najlepsia cesty europy je transfagarasan v rumunsku.. takze toto je za mna kusok individualne a subjektivne...
a najlepsia cesta u nas na vychode? za mna usek kosice - jahodna -velky folkmar - krompachy .. a potom asi kosice - medzev- uhorna - roznava
a najlepsia cesta u nas na vychode? za mna usek kosice - jahodna -velky folkmar - krompachy .. a potom asi kosice - medzev- uhorna - roznava
Najlepšia je taká, kde nemerajú, alebo merajú len na známych miestach a nie sú tam pomalé autá 😄
ved jasne.... vyzera to na pekny vikend... a hadam sa podari a zajtra si na uhornu vyjdem ( mam to cca 60km z domu ) ... je tam aj krasne jazero ... aspon raz rocne to tam vzdy chodim okuknut .... dokonca aj tu sa o uhornej docita clovek... fakt krasna cesta https😐/autobild.pluska.sk/…vyzva-pre-volant ...
aj rasto to tu pozna https😐/www.youtube.com/watch?… :yes:
aj rasto to tu pozna https😐/www.youtube.com/watch?… :yes:
Ja som cez Uhornu isiel asi len raz a v zime po zamrznutom lese ma to velmi neoslovilo 😄 Skusim niekedy teraz v lete. Dnes som siel Kosice - Revuca a nemerali. Sorosku som mal uplne prazdnu jeden smer 😄 Ale uz nejak postavili po ceste asi 3 stlpy na radary, neviem co to ma byt.
Na uhornu skor motorka alebo horak, cesta katastrofalna, a horakom sa da pobehat okolo smolnika pekne a ked budete mat stastie, v sezone mozete vidiet najlepsi offroad v akcii, ako miestny carlos sainz zvaza opalene kocky do lesa na vw sharan mk1 1.9 tdi na zber cucoriedok, aspon 10 na jeden sup, za doprovodu bezemisneho oblacku sadzi, z ktoreho by mal aj ada radost. Pekne kopce, lesy v katastrofalnom stave.
Pěkné prostorné kabrio na korzování, jen ten pohon 4x4 mi zkrátka k této koncepci auta nesedí.
No, je to kabrio a velký - žádný maličký roadster... tedy chci říct, že přidaná bezpečnost pohonu všech kol bude pro majitele atraktivní. Jinak by to asi nedělali...
dělají to z jednoho prostého důvodu: protože ti nacpou do auta něco dalšího, co zalepíš. na 330 koní fakt nepotřebuješ 4x4...
Nejde o výkon. Tohle není žádný sportovní auto. Jde o bezpečnost pohonu všech kol.
A jak se ta bezpečnost u 4x4 projevuje? Chápu, že zlepšuje trakci na sněhu, ale tady mluvíme o kabriu...
Jasně, rozhodne to v případě kabria není tak důležité, jako v případě suv, kde je větší předpoklad jízdy v zimě. Nicméně pohon všech kol je výhoda například i při silném dešti, nebo v navlhlé zatáčce.
Další věc je, že to proste není žádný “sporťák”, takže pár přidaných kg se tu neřeší, stejně tak o trochu větší spotřeba paliva.
A troufám si tvrdit, že to je i při 300 koních znát - viz například bmw 840i, které má “podobný” výkon - bez xdrive má zrychlení za 5.3s, s nim za 4.9s.
U tohoto konkrétního e400 je rozdíl mezi RWD a 4matic 0.3 vteřiny, tedy znovu poměrně podstatný rozdíl - stejný jako rozdíl mezi slabším a silnějším motorem.
Další věc je, že to proste není žádný “sporťák”, takže pár přidaných kg se tu neřeší, stejně tak o trochu větší spotřeba paliva.
A troufám si tvrdit, že to je i při 300 koních znát - viz například bmw 840i, které má “podobný” výkon - bez xdrive má zrychlení za 5.3s, s nim za 4.9s.
U tohoto konkrétního e400 je rozdíl mezi RWD a 4matic 0.3 vteřiny, tedy znovu poměrně podstatný rozdíl - stejný jako rozdíl mezi slabším a silnějším motorem.
Zkoušel jsi to? Na vodě dostane 4x4 stejně aquaplaning jako jiný pohon. Jen se na tom umí rychleji rozjet. V zatáčce zas jsou cítit ta kola navíc (80 kg?). Když se urve 4x4 je s autem amen. S tímto pohonem se auto podstatně hůře vodí tzv. na limitu.
Co se týká zrychlení, tak to je vždy u 4x4, když se startuje z místa. Prvních pár desítek metrů bude rychlejší.
4x4 se prodávají, protože kolem nich panuje spousta mýtů. Většina majitelů to ani nikdy nevyužije. A pokud je systém odpojitelný, tak vlastně jezdí jen s náhonem na jednu nápravu.
Co se týká zrychlení, tak to je vždy u 4x4, když se startuje z místa. Prvních pár desítek metrů bude rychlejší.
4x4 se prodávají, protože kolem nich panuje spousta mýtů. Většina majitelů to ani nikdy nevyužije. A pokud je systém odpojitelný, tak vlastně jezdí jen s náhonem na jednu nápravu.
Nejde jen o aquaplaning, který samozřejmě pohon všech kol dostane stejně jako každé jiné auto. Nicméně v situaci kdy bude pršet, ty na to budeš chtít šlápnout(což pravděpodobně bude chyba, šlapat na to v dešti...), tak ti mnohem více gripu poskytne pohon všech kol.
Jasně, má to jisté nevýhody a komu z nás se nelíbí jízda se sporotvní zadokolkou. Ale znovu, tohle auto není sportovní. Bavit se o tomto tématu pod testem Mazdy MX-5, tak s tebou souhlasím. Tam by to bylo "zbytečné", protože to je auto na jiné věci, než tohle.
Většina luxusnějších aut pohon všech kol má, od nejvyšší třídy jako je Bentley, přes limuzíny až po silnější BMW/Mercedes/Audi. Schválně si na ulici všímej dražších aut, většina bude mít na sobě malou plaketku s tím, že má pohon všech kol 😊.
V této silnější verzi e400 už je systém všech kol v základní výbavě, v levnějších verzích si stále jde zvolit zda zákazník chce pohon všech kol, nebo ne. Předpokládám, že to tak udělali proto, že když si kupuješ auto této kategorie ve vyšší výbavě, tak téměř každej tu čtyřkolku automaticky zaškrtl.
Jasně, má to jisté nevýhody a komu z nás se nelíbí jízda se sporotvní zadokolkou. Ale znovu, tohle auto není sportovní. Bavit se o tomto tématu pod testem Mazdy MX-5, tak s tebou souhlasím. Tam by to bylo "zbytečné", protože to je auto na jiné věci, než tohle.
Většina luxusnějších aut pohon všech kol má, od nejvyšší třídy jako je Bentley, přes limuzíny až po silnější BMW/Mercedes/Audi. Schválně si na ulici všímej dražších aut, většina bude mít na sobě malou plaketku s tím, že má pohon všech kol 😊.
V této silnější verzi e400 už je systém všech kol v základní výbavě, v levnějších verzích si stále jde zvolit zda zákazník chce pohon všech kol, nebo ne. Předpokládám, že to tak udělali proto, že když si kupuješ auto této kategorie ve vyšší výbavě, tak téměř každej tu čtyřkolku automaticky zaškrtl.
Doslova pár nezajímavých vět s tak skvělým tématem? Proč takový nekňuba bez zájmu vůbec dělá novináře???
Otřesný "článek" s ubohým nadpisem. ;-\ :no:
Otřesný "článek" s ubohým nadpisem. ;-\ :no:
Hlavne mi prijde uhozene tam saskovat s vysilackama a zaroven to jet z te spatne strany..... druha je o necem uplne jinem....
To je zaujimave, preco je druha strana lepsia?
Protože na druhé straně jsou aspoň různé druhy zatáček, aspoň občas středně rychlé a rychlé. Popisovaná strana má jen a jen vlásenky, kde se musí zabrzdit na kolik, na 20-30? To může bavit tak rovinkáře, kteří to před zatáčkou zadupnou, nějak to otočí a zase plný plyn. Nevím, nepřijde mi to zajímavé.
Stelvio je otravná cesta, kterou tvoří jen serpentíny a nebo úzké tunely a těsné průjezdy kolem skal. Reálně se tam nedá pořádně zařídit. Neužil jsem si ho vůbec, ani s V8.
Doporučuju radši Timmelsjoch, Col de la Croix-de-Fer nebo aspoň ten Grossglockner.
Doporučuju radši Timmelsjoch, Col de la Croix-de-Fer nebo aspoň ten Grossglockner.
Ta snaha být za každou cenu extra a wow vede k tomu, že se články špatně čtou