UX je dalším zástupcem segmentu luxusních městských crossoverů. Na rozdíl od německých konkurentů je ale vrcholná verze poháněna výhradně hybridem. Jak funguje?
Ešte lepšie: https://www.auto.cz/…rahy-spas-127941 technika Pola za 1 050 000 Kč a má 4* - síce je asi vo všetkom horšie ako Lexus ale však čo... Tyčka vzadu, búchanie od nápravy, tvrdé plasty na palubke...
Sakra zrovna sem docela dost editoval = a chvilku předtim v jiný diskuzi mi to zas ufiklo závěrečnej odstavec = MILUJU nový ve všem horší ACZ pod machi(avelli)m :-!
Kolmann nezklamal ani v závěru = a v tabulce má Lexus 2litr hybrid = 107 koní :yes::*)
Double příspěvek = to miluju = dřív šly aspoň smazat = teď asi ani to nee? Skvělá nová ve všem horší diskuzní platforma = chce to fakt mimořádný sebevědomí = přejít z nejlepší na nejhorší :-)
Vypadá to podivně ve srovnání s posledním testem Suzuki Vitara který dostal 4,5*. Tam to zdůvodňovali relativním srovnáním s konkurencí v rámci segmentu a příznivou cenou. Zajímalo by mě s čím to srovnávali teď. Ale pobavila mě jedna věta - že ten interiér vypadá jako jen lepší Toyota. Ale on ten Lexus je jen Lepší Toyota.
Tak autor sa sťažuje, že zadať navigáciu počas jazdy je skoro nemožné - neviem, či Lexus nemá hlasové ovládanie - ak nie, tak to je na túto triedu fail to uznávam, ale inak či je to dotyková obrazovka a ťukáte tam z klávesnice, alebo posúvate kolečkom po klávesnici tak robiť to za jazdy je fail...
Přesně tak, to auto je do města a za mě naprosto v pořádku. Je to nejmenší Lex, takže prostě bude nejmenší i uvnitř. A ten infotainment je opravdu co se týká ovládání "hrůza" ... Mluvím z vlastní zkušenosti :-)
Hybrid do města ok, ale malé auto? 4,5 m není žádný městský skokan, to auto je větší než třeba ateca, která brána jako klasické rodinné auto, a je na tom prostorově výrazně lépe.
Jen pro info, ať mi tu zbytečně nerovnítkuješ, mám vás dva (s Ciceronem) na hate listu, takže ty vaše pindy už nevidím a nemusím přeskakovat. Nevěřil bys, jak se tím každá diskuse krásně zpřehlední. ;-)
Jakožto spokojeného majitele Toyoty CHR by mě zajímalo vyloženě porovnání UX vs CHR a zda se takový upgrade vyplatí. CHR tu byla vychválena až moc (5 hvězd), UX tady skončilo s 3.5 hvězd. Přitom papírově by snad všechno co mi na CHR vadí mělo mít UX pořešené. A nejde jenom o drobnosti. Tento článek beru jako pár dojmů a škoda, že přechází ať už to zmíněné srovnání, ale třeba popis techniky z čeho, nám známého, je to složené...
Respektive, ať tam ten pokus o popis techniky raději není, protože je nesprávný! Viz informace, že UX má jinak řešenou čtyřkolku než CHR - no aby ne, když CHR 4WD nemá, respektive ne v hybridu! Takže to uveďme na pravou míru - RAV4 má stejné řešení jako tady UX. Jenže RAV4 má 2.5 litr, tady UX 2.0 - jde tedy o stejný motor jako má nová Corolla? To by mohlo nám čtenářům říci mnoho. Takhle pak podané informace článku moc nevěřím, když vidím, že tam autor zřejmě míchá jablka s hruškami.
Naladění hybridu aby netočil zbytečně spalovák kvituji, otázkou tedy je zda je to také v nové Corolle?
Je to vylepšená CHR s technikou nové Corolly s prémiovým interiérem a odhlučněním? Nebo má nějakou svou techniku? Pak by nám stačilo znát trochu nové Toyoty a jsme doma s tím co je UX za auto.
Taky by mě zajímalo s čím by to testeři srovnali obecně na trhu. Jestli je konkurencí BMW X2? Nebo co vlastně a jak si jízdně stojí mezi nimi? Já jakožto majitel CHR jsem jasný, ale tak trochu by mě zajímalo komu by UX mohlo lézt do zelí :)
Prosím o opravu, UX 200 můžete mít klidně i v nejvyšší výbavě, copak jste si nepřečetli ceník? Další věc, která je zde velmi nešťastně popsána je pohon 4x4 vůči CHR, která v hybridu čtyřkolkou být nemůže a proto je pohon 4x4 řešen jinak. Nebudu hodnotit 3,5 hvězdičky, ale pokud budete mít někdy pane Kolmane čas, stavte se v Lexusu a naučíme Vás jezdit hybridem, protože za 6,5-7 litrů by s tím dlouhodobě jezdil jen závodník, nebo někdo, kdo jízdu hybridem absolutně neovládá. UX jezdí za 5,5-6 litrů, po městě při troše snahy klidně za 4. Ale neříkám nic, na tyto skóre a hodnocení jsme si již od auto.cz zvykli a 4 hvězdy by mě od Vás doslova šokovaly.
Jasné, lebo na v Le Mans sa všetky hybridy len tak pomaly motkali po trati. Jediné čo je potrebné, je nevypáliť všetku energiu pri spomaľovaní kotúčmi. Kdekoľvek kto jazdí predvídavo a nebrzdí vždy na doraz dokáže využiť výhodu hybridu.
Od kdy se udava v technickych udajich spotreba JEN v g CO2???
Takze kvuli lajdackosti acz musim doplnit 4,1-4,3 litru / 100km :yes:
A bussines edition je v akci za 849 tisic.
Nejak mi v tomhle kontextu ten 4 hvezdickovy T-Roc s hlucnym dieselem, vyssi cenou (OK cena testovaneho VW proti akcnimu Lexusu, ale stejne.. ) i spotrebou, nedava smysl.
jak sa mi paci vacsie NX aj RX tak UX mi pride docela o nicom v danej cenovke... nepekne... kufor na urovni o pol metra kratsej fabie za to cena vacsia jak 7 miestne sorento ... k tomu oplastovanie blatnikov gycove az z toho bolia oci.... grc jak remen.... brucho na zemi.... cele zle ... ok vec vkusu.... kazdopadne vacsie NX aj RX su fakt paradne ale melon za takyto UX to je snad vtip ... a za mna ani nejake extra predaje to vo svete asi mat nebude ... tu nejaky evoque ci X2 je uplna ina liga a to mam lexusy fakt rad.. ale tento kusok mi fakt nicim neimponuje a to aj napriek tomu ze mam rad SUV a aj hybridne technologie su mi sympaticke ... ale tak zase je fakt ze nie kazdy japonsky voz sa mi predsa musi automaticky pacit ;-\
Mate nekdo zkusenost s tim, jak jsou na tom lexusy se spolehlivosti? Pohon, elektrika, koroze.... tohle je nesmysl, ale rx450h se da poridit za solidni prachy, tak jestli to pojezdi bez problemu aspon 4 5 let.
Spotreba? Dovolim si nesuhlasit "s dlouhodobým průměrem mezi 6,5 a 7 litry". Porovnajme si WLTP spotrebu UX250h a Toyoty C-HR/Prius:
C-HR 1.8 (122k, 1380kg, 0.32Cd, 215R17) -> WLTP 4.9l (R18 5.1l)
spritmonitor C-HR 5.2l https://www.spritmonitor.de/…a/1563-C-HR.html?…
Prius 1.8 (122k, 1400kg, 0.24Cd, 215R17) -> WLTP 4.6l
spritmonitor Prius 4.5l https://www.spritmonitor.de/…a/439-Prius.html?…
WLTP sa teda priblizne rovna realnej spotrebe. Ako si povedie UX, ktory ma o 50% viac vykonu, pruznost o 3s lepsiu (80-120km/h C-HR 9s, UX250h 6s) a je tazsi o 160kg (iny motor s premiovou vybavou):
UX250h 2.0 FWD (184k, 1540kg, 0.33Cd, 215R17) -> WLTP 5.3l (F-Sport 5.7l, AWD 6l)
Klobuk dole! Len par deci ... Z toho vyplyva dlhodoby priemer medzi 5.5 a 6 litrami. Samozrejme, sportova jazda bude o liter viac a zalezi aj na pomere mesto/okresky/dialnice.
WLTP UX250h FWD detailne: mesto so statim max.50km/h (Low 5.0l), mesto bez statia max.75 (Medium 4.4l), okresky max.90 (High 4.7l), dialnica max.130 (6.5l) + ultranizke emisie NOx 5mg (norma 60mg)
Opat poklona! Porovnatelny novy diesel ma kombi +1l (mesto +2l), ale s emisiami NOx radovo vyssimi a benzin turbovstrek ma kombi +2l (mesto +4l). Nie je to vsak zadarmo, samonabijaci hybrid ma navyse 2 elektromotory a malu (100% recyklovatelnu) bateriu NiMH 1.4kWh.
Realny priklad spotreby? Roma-Forli s UX250h F-Sport FWD cez Apeniny po rychlostnej ceste s "lahkou nohou" a s vyslednou spotrebou 4.35l (360km, priemer 81km/h) + spotreba v hektickom Rime 6.0l, okresky 4.9l, dialnica 6.3l (realny priemer 5.7l je rovnaky ako WLTP 5.7l pre F-Sport), eko jazda 3.6l, 900km testu za vyslednych 5.2l zdroj it.motor1 https://it.motor1.com/…d-prova-consumi/
Celkova klasifikacia pre porovnanie spotreby roznych aut https://it.motor1.com/…consumano-meno-l
Re: Hey guys, dovolim si nesuhlasit ... (spotreba)
Bral som len "cistu vahu bez chlapika" (v CZ pohotovostni hmotnost, medzinarodne DIN). Na zaklade direktivy EU sa uvadza aj tzv. provozni hmotnost (oznacena ako EU / katalog Toyoty), ktora je suctom DIN + 75kg vodic.
Je uplne jedno v com to porovnavame, dolezity bol rozdiel hmotnosti, ale vsetky hodnoty musia byt bud DIN alebo EU. V mojom prispevku boli DIN. https://en.wikipedia.org/…wiki/Curb_weight https://cs.wikipedia.org/…hmotnost_vozidla
Kufor? Dovolim si nesuhlasit "mladá rodina už by mohla mít problém". Pointa je zlozit sietku elegantnym sposobom do pytlika https://youtu.be/vI7DSsGKcsI?t=45 a moze sa nakladat:
UX250h - 10 nakupnych tasiek + 50l pod dnom (FWD), pripadne kocik a 2 tasky https://babydrive.com.au/…-ux-250h-hybrid/ , video https://youtu.be/3IztWJYEx5o?list=PLmD1wfVxCdgiPA2Ohf2zXsc_6PfAzNe7l&t=159
BMW X2 - 10 tasiek + priestor pod dnom https://babydrive.com.au/…uvs/2018-bmw-x2/ , video https://youtu.be/6wX3kV2ZkKk?list=PLmD1wfVxCdgiPA2Ohf2zXsc_6PfAzNe7l&t=145
Volvo XC40 - 12 tasiek https://babydrive.com.au/…2019-volvo-xc40/ , video https://youtu.be/8VeKyp3uH1I?list=PLmD1wfVxCdgiPA2Ohf2zXsc_6PfAzNe7l&t=214
rodinne hatchbacky Corolla Hybrid (9 tasiek, https://babydrive.com.au/…-corolla-hybrid/ ), Golf (10 tasiek, https://babydrive.com.au/…swagen-golf-gti/ )
Ako je mozny rovnaky pocet tasiek v pripade BMW X2 (kufor 470l) a UX250h (kufor 320l)? Jednoducho, vacsina europskych automobiliek udava len "batozinovy priestor" ako jedno cislo, naproti tomu viacere japonske automobilky udavaju dve cisla "po kryt/po strechu", v pripade UX250h FWD 320l/438l alebo AWD 283l/401l.
Hey guys, dovolim si nesuhlasit ... (infotainment)
Infotainment? Dovolim si nesuhlasit "se složitějším ovládáním multimediálního systému".
Ok, touchpad nemusi kazdemu vyhovovat, ale treba spomenut aj to, ze pri soferovani je akekolvek hladanie v menu nebezpecne (dotykom, koleckom, touchpadom). Toto treba robit pred jazdou alebo zastat. Skutocne bezpecne pocas jazdy su fyzicke tlacidla, ktore sa daju ovladat len perifernym videnim a pozornost je stale na ceste.
Ma UX dostatocny pocet fyzickych tlacidiel? Ano, ma ich velke mnozstvo priamo na volante (napr. ovladanie asistentov), klima ma tiez fyzicke tlacidla a treba vyzdvihnut tlacidla priamo v opierke, ktorymi sa ovladaju media (hlasitost, stanice, zdroje medii, songy, atd.) Velmi pohodlne!
Okrem toho sa daju pismena kreslit priamo na touchpade, zoomovat mapu cez touchpad, hlasovo ovladat rozne funkcie (v anglictine). Apple CarPlay a Android Auto ma byt ako free upgrade buduci rok, uvidime.
Cena? Dovolim si nesuhlasit s tvrdenim "nechá si automobilka i za tohoto „prcka“ řádně zaplatit".
Voci premiovej konkurencii je UX lacnejsi pri rovnakej vybave, pretoze ma v zaklade vsetkych 6 asistentov, BiLED a dvojzonovu klimu. Celkove naklady su dalej znizovane nizsou spotrebou (5.5l hybrid vs 7.5l benzin) a lacnejsim servisom (spojku/rozvody netreba menit, brzdy/pneu su menej opotrebovane, spolahlivost, atd.) Netreba zabudnut, ze o 5-10 rokov budu elektrifikovane vozidla bezne a zrejme aj s vyssou odkupnou cenou voci dieslu/benzinu.
Mainstream? Nakup je lacnejsi o 10.000 Eur pri rovnakej vybave (UX 40.000+ vs C5/Tiguan/atd. 30.000+), ale celkove naklady vratane odpredaja su v pripade hybrid vs benzin porovnatelne. Diesel je diskutabilny ako mestsky crossover, hodi sa skor na dialnice. Samozrejme, tieto uvahy platia hlavne pre firemne flotily, ktore kupuju nove auta.
Sorry, musel som to rozdelit do 4 casti.
Recenziu respektujem, kazdy mame svoj nazor. Vela zdaru!
Úplně nechápu, proč by u hybridu měly být méně opotřebované pneu, osobně bych tipoval opak (vzhledem k vyšší hmotnosti hybridu)... ale to jen tak namátkou. Pokud to někomu za mega+ smysl dává, ať si to klidně koupí, rozmanitost je fajn.
Co se mě týče, klidně by se u nás UX mohlo prodat i víc než 3 za měsíc... třeba 5 bych viděl jako přiměřené číslo.
Hey guys, dovolim si nesuhlasit ... (priestor vzadu)
Priestor vzadu? Dovolim si nesuhlasit "s druhou lavicí počítejte spíše pro děti".
184cm chlap si sadne za sebou v pohode video https://youtu.be/an-qO2hGwWU?t=144
dokonca aj 2m chlap si za seba sadne https://youtu.be/64Qp7YoxY3M?list=PLk8nX41C7fdg1T9KxQXDJTUqDdQqGqByl&t=636
Mercedes GLA? 2m si za seba nesadne https://youtu.be/9ug3o1hmr1w?list=PLk8nX41C7fdhrWh6z83aw3RRDT3PJKxBy&t=507
BMW X2? 186cm ma podobny priestor ako v UX https://youtu.be/k7EwwoCvSw4?list=PLk8nX41C7fdgHzv8czRyxBKC5QVwo6Qwb&t=224
Volvo XC40? najviac priestoru, 2m v pohode https://youtu.be/PWDsSskOXxw?list=PLk8nX41C7fdjUAoNAxsPBuAgSSYXHuu94&t=326
Skoda Karoq? 2m si za seba sadne https://youtu.be/Xu7WAoo49dI?list=PLk8nX41C7fdiqmyMXfk7orly2BlWHqJWT&t=198
Fabia III? 2m si za seba nesadne https://youtu.be/tfLyxTCVIEg?list=PLk8nX41C7fdiqmyMXfk7orly2BlWHqJWT&t=737