Novinky
0
co takhle veterani
Přejít do diskuze
Já nenapsal, že má malou nosnost, ale pro vojenské podmínky má malou nosnost... V takovém připadě je důležitý tlak na půdu a ten u čtyřkolky určitě menší nebude. Něco si o tom přečti 😉
To byl kabiny Midliner že? Pak se hodila ta zaoblená a pak ta úplně nejnovější trošku hranatější.
Netvrdím, že roura je odpovědí na vše. Jen by mi to přišlo logičtější. A rozhodně jsem nechtěl tvrdit že T810 bude nějaký bazmek. Já doufám, že bude více než důstojným nástupcem V3S, na kterých můj otec sloužil celou vojnu a dodnes na ně s láskou vzpomíná 😄
Ono to bylo trošku jinak. ROSS navrhl nové auto s využitím náprav konstrukce V3S s motorem a kabinou Renault (na začátku to byly ještě hranaté kabiny club4), Tatra tu konstrukci koupila od správce konkurzní podstaty a vylepšila. Tak vznikla T810. Důvod nemít místo T810 osmsetpatnáctky 4x4 jsou mimo hmotností taky jiné vlastnosti auta s tuhými nápravami v terénu. Tatrovácká konstrukce s centrální troubou a výkyvnými polonápravami není recept na všechno. Takže logiku to má. Praga V3S s kabinou Avia byly zgenerálkované šasi vejtřasky s motorem Avia turbo, které vyráběl Vojenský opravárenský závod Přelouč. V3S byly jen 6x6, to s kabinou Avie a pohonem 4X4 byly Avie, těžší provedení mělo taky nápravy konstrukčně vycházející z V3S ale jinak to s vejtřou nemělo nic společného.
Co je při nákupu levnější se může provozem pěkně prodražit. 815-7 by těžila hlavně na logistice, kdyby pro většinu náklaďáku byly stejné díly. Uvidíme co z toho vyleze. Přece jen kam ministři obrany šlápli tam zůstal jen smrad
z toho by ta 815 vycházela ve všech ohledech lépe. Hlavní rozdíl bude zřejmě v ceně. 810 bude předpokládám výrazně levnější (což ale nelze posuzovat podle té zveřejněné ceny obsahující obvyklou mnohaprocentní korupční přirážku)
Tatra 810 6x6 celková hmotnost 13tun, nosnost 5700kg
Tatra 815-7 4x4 celková hmotnost 15tun, nosnost 7800kg . zdroj [odkaz]
T815-7 má menší zátěži na logistiku u díky tomu, že se bude vyrábět ve verzch 6x6, 8x8, 10x10 a 12x12. Taky kabina je přímo navržena pro dodatečné pancéřování, a letecký transport
Tatra 815-7 4x4 celková hmotnost 15tun, nosnost 7800kg . zdroj [odkaz]
T815-7 má menší zátěži na logistiku u díky tomu, že se bude vyrábět ve verzch 6x6, 8x8, 10x10 a 12x12. Taky kabina je přímo navržena pro dodatečné pancéřování, a letecký transport
No, já myslím, že to neví jen bůh 😉
T815 je těžká a pro vojenské podmínky má malou nosnost. Tak už tušíš proč?
Pokud jde o brzdy, tak jsem někde četl, že z důvodu spolehlivosti (v náročných vojenských či válečných podmínkách)by měly být spíš bubnové...
T815 je těžká a pro vojenské podmínky má malou nosnost. Tak už tušíš proč?
Pokud jde o brzdy, tak jsem někde četl, že z důvodu spolehlivosti (v náročných vojenských či válečných podmínkách)by měly být spíš bubnové...
Ten transportér Pandur od firmy Steyr musí byť riadna mašina, keď jeden kus vyjde na 100 miliónov korún. Alebo žeby v tom bolo niečo inéé???
Přesněji ministerstvo obrany ukecalo Tatru, aby koupilo licenci na ROSS R210 6x6 (který vyhrál soutěž na náhradu V3S), s tím že je pak bude nakupovat od nich. Proto byl v Kopřivnici takový rozruch, když paní ministryně chtěla ten kontrakt zrušit.
Osobně bych místo T-810 viděl v Armádě radši Tatry 815-7 4x4, ale armáda chce bůh ví proč šestikolky
Osobně bych místo T-810 viděl v Armádě radši Tatry 815-7 4x4, ale armáda chce bůh ví proč šestikolky
No ono je to prakticky pořád to samý. ROOS zmodernizoval V3Sku a dal kabinu Renault, motor nevím ten byl asi tak Renault. (Kromě toho byly i VSky s kabinou a motorem AVIA a pohonem 4x4 a asi i 6x6)
Od ROOSe to koupila Tatra a udělala další modernizace.
To nevím jestli to bylo kvůli brzdám, ale určitě tam posun je protože tyhle 810tky už mají kotouče na všech kolech.
Přesně tak to přeji zmiňovaným stranám i já. :yes:
Od ROOSe to koupila Tatra a udělala další modernizace.
To nevím jestli to bylo kvůli brzdám, ale určitě tam posun je protože tyhle 810tky už mají kotouče na všech kolech.
Přesně tak to přeji zmiňovaným stranám i já. :yes:
Jestli se nepletu, s podobným autem už jednou přišel ROSS (podvozek vycházející z PV3S, budka a motor Renault) a armáda ještě stále jezdí v těch starých osvědčených a jednoduchých Pragách.
Když už zmiňuješ brzdy, mám dojem, že jedna z věcí, které dodávku pro armádu odsunuly, je právě to, že ta nabízaná auta nesplnila homologace kvůli brzdám (aby ne, když nápravy jsou konstrukčně 50 let staré).
Přeju armádě, aby se konečně dočkala nových aut, Tatře zakázku a P V3S odchod do důchodu, po letech dřiny si to zaslouží.
Když už zmiňuješ brzdy, mám dojem, že jedna z věcí, které dodávku pro armádu odsunuly, je právě to, že ta nabízaná auta nesplnila homologace kvůli brzdám (aby ne, když nápravy jsou konstrukčně 50 let staré).
Přeju armádě, aby se konečně dočkala nových aut, Tatře zakázku a P V3S odchod do důchodu, po letech dřiny si to zaslouží.