Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Závěr dlouhodobého testu Citroënu Berlingo 1.5 BlueHDi EAT8 – Hodně radosti kazí pár starostí
49 komentářů
Dzakobo
Spíš bych bral Opel, což nic nemění na faktu, že se s tímhle dá dobře fungovat i ve městě (relativně krátké a s fajn výhledem), samozřejmě na dálnici to úplně není nejlepší kvůli krabicovitosti.
Do malé dodávky se spíš pořád víc hodí nafta, a tahle 1.5 s 8AT musí být příjemná kombinace. Třeba Doblo ani 130k nenabízí a o automatu si může nechat zdát, škoda.
Do malé dodávky se spíš pořád víc hodí nafta, a tahle 1.5 s 8AT musí být příjemná kombinace. Třeba Doblo ani 130k nenabízí a o automatu si může nechat zdát, škoda.
A čo Caddy? Príde mi, že sa už hromadu rokov vyrába prakticky bez zmien. Ešte Kangoo, ale staré sa len dopredáva a ponuka je mizerná, nové bude vraj až o rok. Zaujímavé je, že túto triedu úplne ignorujú Kórejčania.
Caddyho jsem měl 8 let (druhou generaci s 1.6tdi manual 5kvalt), než jsem ho letos (konečně) v červnu vyměnil za Riftera long 1.5hdi 8AT a můžu říct, že francouzi to v téhle kategorii natřeli snad ve všem co se dá srovnat. Dle recenzí to tak je i o kategorii výš (traveller/multivan). Když srovnám nového caddyho (který není ale vůbec nový jen za cca 15 let má 2x facelift, ale konstrukčně identický) a trojku od PSA, tak ve všech hlediscích (jízdní komfort, tichost, variabilita, technologie, záruka a především cena) je PSA momentálně 1,5 generace před VW. Co jsem četl nový Caddy se snad už vyvíjejí s Fordem, takže se to doufejme už posune někam dopředu a bude do budoucna na výběr. Po odzkoušení a svezení caddym, PSA, fordem tourneo connect je volba naprosto jasná 😊 První PSA, druhý Ford a až hodně za nimi Caddy.
Jan Havranek
Mám Riftera Long 7 míst s touhle motorizací a 8AT. Nevím jak dosáhli redaktoři spotřeby 9l na dálnici. Já při 6 lidech a narvanym zbytkem auta do Itálie spotřeba tam 5,6 a zpátky 5,8.(palubní počítač je zhruba o 0,2l optimističtější než při výpočtu spotřeby při tankování) Přitom jsem vždy jel max povolenou rychlostí (tachometr přeměřuje při jakékoliv rychlosti +3km). Je pravda, že dnes je hodně úseků v zahraničí omezených na 100Km/h, ale tak si myslím velmi příjemná spotřeba. 9l/100km to může mít na německé dálnici při stylu cihla na plynu. Jinak těžko. Najeto mam 10tkm. Takže už nějaké zkušenosti s autem mam. Po Praze s prázdným autem mam spotřeba 5-5,5l.
Taky tomu neverim, za 9 l / 100 km po dalnici nejezdi ani ten benzin, a to ani omylem, natoz ten 96 kW diesel.
601877
Dobrý den většinou jezdím po městě, ale 1-2x do měsíce Praha. Spotřeba přesně 6,4 litrů každý měsíc a cca 1 ad blue. Start většinou vypínám.
KANKUNEN
Kouknu kdo to psal - Uhlík. Machi mu napsal jako bod 5 - spotřeba na dálnici, smůla je, že s tím autem jel zrovna do kopce a neuměl si to kluk jeden ušatá přepnou z okamžité spotřeby na průměrnou. Buďte rádi , že se nečuměl na teploměr a nenapsal 90°C a možná na ten teploměr čuměl a připadalo mu 90 litrů moc. Včera jsme tu měli rychlost 50 kW.
Zdenek_Kapoun
Berlingo mám 3 měsíce, najeto 10 tis. Stejná motorizace v manuálu. Těžko hledám nedostatky. Snad slabší (vzhledem ke zbytku auta) praktičnost kufru - chybí více úložných prostorů a absence háčku apod. Motor na 130HP a 300Nm a vrchol nabídky by mohl být trochu živější, ale je příkladně tichý a úsporný. Pro mé účely a aktivní způsob života (často kola uvnitř i venku) a poměrem cena/výkon momentálně myslím nemá konkurenci. Jasný, lidi se za ním moc neotáčej, ale tady si opravdu nemusím na rozdíl od ostatních v SUV honit triko. Na druhou stranu, za mě i ten design je v pořádku a ze všech 3 PSA mi příjde nejzajímavější.
No, tá cena mi už nepríde nijak lákavá. Za cenu poľudšteného užitkáča dostanem MPV s rovnakou alebo lepšou výbavou.
Ktore mpv je lepsie?
23400 € v shine vybave plus par nutnych doplnkov s dieslom s celkom dobrym automatom je v pohode cennikova cena
23400 € v shine vybave plus par nutnych doplnkov s dieslom s celkom dobrym automatom je v pohode cennikova cena
Prd je vpohode. Za svoje Kangoo som pred rokmi dal 15, cenníková cena vychádzala asi na 18. Berlingo stálo v tej dobe podobné peniaze. Dnes je cena ako píšeš inde, medzigeneračne narástla o 20%. Trochu dosť, nie? Skús si vyjednať Grand Picasso, dostaneš ho za rovnakú alebo lepšiu cenu ako Berlingo. Grand Scenic detto.
Ano, neskor som pozeral aj Picasso a to je tiez za nizsiu cenu. Ceny idu podla predajov, cize ked nestihaju vyrabat dodavky, tak velke zlavy nebudu. Pred 2 rokmi davali na Picasso -17% zlavu do vyroby. Scenic radsej nekomentujem, ale ceny mali kedysi dobre.
Aktualne Grand Scenic, za ktory som platil kedysi 28 000, stoji 31990 €.
Aktualne Grand Scenic, za ktory som platil kedysi 28 000, stoji 31990 €.
Čo si všímam, aspoň u Grand Scenica sú ceny dosť dlho rovnaké. Čím si vyhnal tú cenu tak vysoko? Ja som pred pár mesiacmi o kúpe auta špekuloval. Berlingo v mojej špecifikácii mi ponúkli za necelých 22 tis. (cenníkových asi 23.900,-), podobne vybavený Grand Scenic som stlačil tesne pod 20, podľa cenníku by stál niečo cez 25. A neboli tam akurát nezmysly typu dvojfarebná karoséria a podobne.
Ja som kupoval uvadzaciu ediciu (premier edition), kde plno vybavy bolo akoze "zadarmo" a este som doplnil o zbytok (led svetla, elektricke sedadla sa daju len s kozou a pod.). Okrem alarmu a vacsieho displeja tam je asi vsetko. A este ten alarm potom chybal, lebo nechceli poistit 😄
Meky
Su ok. Tie tam odvezies - je to dodávka..
Deti v autosedačkách uz ťažko.
Neexistuje, aby si tam narval tri cybexy vedľa seba!
Je to vzadu úzke.
A ani pre deti vyrastene to nie je pohodlne - operadlo vzadu ke priveľmi kolmo.
Ano, potom je väčší kufor.. ako v dodávke .
Lebo toto je dodávka za cenu plnohodnotného mpv.
Kto potrebuje- kupujte este zafiru a picasso.
Deti v autosedačkách uz ťažko.
Neexistuje, aby si tam narval tri cybexy vedľa seba!
Je to vzadu úzke.
A ani pre deti vyrastene to nie je pohodlne - operadlo vzadu ke priveľmi kolmo.
Ano, potom je väčší kufor.. ako v dodávke .
Lebo toto je dodávka za cenu plnohodnotného mpv.
Kto potrebuje- kupujte este zafiru a picasso.
Deti v autosedačkách ťažko? Vzadu úzke? Ty o čom pletieš? Videl si to auto inde ako na obrázku?
Lebo tie autosedacky treba kupovat uzsie, ked idu 3 vedla seba. Na to nikto neupozornuje, nikto v ziadnom teste "rodinnych" aut to neskusal. Existuju modely, ktore su uzsie a mali by v pohode vojst.
Kokso ja som Kangoo kupoval, pretože vzadu je na šírku veľa miesta, to je pre rodiny hlavná devíza týchto vozov. Šírka interiéru vzadu je často cez 1500 mm, posuvné dvere sú bez madla, ktoré by autosedačke prekážalo. Ak niekam vojdú tri masívne autosedačky vedľa seba, tak je to práve auto tohto typu.
Kangoo neviem, ale trvám na tom, že 3* Cybex s pultikom do Rifter nedáš. Tie zadné sedačky sú jednoducho úzke.
A sú úplne kolmé , nedá s a v tomto sedieť
To je pravda, ze s pultikom som uzku sedacku nevidel. Mat trojicky v rovnakom veku, tak to bude problem 😄 Pritom pultik je asi najbezpecnejsia verzia sedacky a relativne pohdlna.
Viem že je diskusia rok stara. Len sucho skonstatujem že dozadu sa 3 sedačky vmestia. Cybex juno 2+cybex palas. Úplne nenásilne...
vents
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
FISHkaa
Ahoj,
má tu někdo 1.2EAT8 L - zajímá mě běžná spotřeba zejména ve městě (Praha 😊 ). Spritmonitor moc na tuto otázku neodpoví... díky moc za názory majitelů.
má tu někdo 1.2EAT8 L - zajímá mě běžná spotřeba zejména ve městě (Praha 😊 ). Spritmonitor moc na tuto otázku neodpoví... díky moc za názory majitelů.
2. Na diaľnici naložený za 9? WTF?
3. Ten stredový tunel netlačí ?
Druh věc je, že chci benzin, ale u tohodle auta je to těžké. Beringo i Rifter už v ČR dle aktuálního konfigurátoru nenabízí 1.2 110k s manuálem do jiné než úplně nejnižší výbavy. 110k je u tohodle auta dobré jen do města, na dálnici se to trápí. A trápí se to ještě více, když má člověk auto naložené a potřebuje brzdit třeba z kopce, brzdění 1.2l motorem prostě nefunguje a musí to vše brát až brzdy. U dodávky do města ok, ale u rodinného auta je 1.2 110k nesmysl, základ by měl být alespoň ten 1.2 130k, jenže ten dávají jen s automatem, který u tohodle benzíňáku neustále řadí jak šílený a ještě si za ně PSA nechá pěkně zaplatit. Alespoň trošku by tomu pomohlo dát tam tu 1.2 130k s manuálem (1.2 PureTech 130 S&S MAN6). Chybí nějaký motor mezi tímhle a PureTech 180, ten už bych do toho nedával, to do téhle kategorie auta ani nepatří. Komu nevadí nafta, má to snažší.
Co sa tyka volitelnej vybavy je nieco co vyslovene odporucate pripadne naopak co sa podla vasich skusenosti neoplati zobrat? napr. adaptivny tempomat so STOP funkciou alebo GRIP control. Dakujem za odpoved
Je to katastrofický šrot.
Picasso je o niekoľko levelov vyššie.
Rifter a spol sú čisté dodávky. Stredový panel tlačí do kolena, spracovanie horšie ako v dacii.
Materiály interiéru - čistá dodávka.
Vzadu je to úzke, ani teenager si tam nesadne. Keby to bolo aspoň nerovnomerne rozdelené! Normálna detská sedačka typu Cybex sa tam nedá poriadne namontovať!
Sedadlá sa nedajú polohovať! Základné nastavenie je priveľmi kolmo, veľmi nepohodlné na dlhšie cestovanie.
Základné verzie bez veľkého displeja vyzerajú hrozne.
Určite ber radšej Picasso, to je sad pošleme použiteľné rodinné auto!
2.Ten "šofér" má namiesto nohy asi kladivo. S naloženým Kangoom, plus 5 ľudí tachometrových 140-150 som sa v priemere nedostal cez 8. Alebo je tento Francúz o toľko horší? Možno to robí tá automatika. Ale je to dosť robustné a veľké auto, podľa mňa až zbytočne.
3.Tlačí. Aspoň mne ten tunel prekáža
2. Pri tacho 140 na tempomate mi toľko nežerie ani môj o dosť väčší a ťažší Carnival VQ.
3. Osobne mi pri aute čo má suplovať aj MPV uniká zmysel toho tunela, zvlášť ak nepridáva extra odkladacie priestory.