Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - wakantanka
Pár postrehov.
| 6. 9. 2019 09:22
1. Zadné posuvné dvere že majú obrovský otvor?
2. Na diaľnici naložený za 9? WTF?
3. Ten stredový tunel netlačí ?
Re: Pár postrehov.
| 6. 9. 2019 10:14
Mám 190cm a středová konzole je pro mě největší výtkou interiéru, je strašně široká a přiliš mě jako řidiče omezuje, při delší cestě by to asi bylo hodně otravné neustále nohou do plastu toho panelu narážet.

Druh věc je, že chci benzin, ale u tohodle auta je to těžké. Beringo i Rifter už v ČR dle aktuálního konfigurátoru nenabízí 1.2 110k s manuálem do jiné než úplně nejnižší výbavy. 110k je u tohodle auta dobré jen do města, na dálnici se to trápí. A trápí se to ještě více, když má člověk auto naložené a potřebuje brzdit třeba z kopce, brzdění 1.2l motorem prostě nefunguje a musí to vše brát až brzdy. U dodávky do města ok, ale u rodinného auta je 1.2 110k nesmysl, základ by měl být alespoň ten 1.2 130k, jenže ten dávají jen s automatem, který u tohodle benzíňáku neustále řadí jak šílený a ještě si za ně PSA nechá pěkně zaplatit. Alespoň trošku by tomu pomohlo dát tam tu 1.2 130k s manuálem (1.2 PureTech 130 S&S MAN6). Chybí nějaký motor mezi tímhle a PureTech 180, ten už bych do toho nedával, to do téhle kategorie auta ani nepatří. Komu nevadí nafta, má to snažší.
Re: Re: Pár postrehov.
| 6. 9. 2019 11:35
Mam Berlingo 1.2 XL a nemam problem jet nalozeny (alpy, 4 lide, plny kufr padaku, apod.,) po dalnici 140 km/h kopec nekopec s prumernou spotrebou 7.3. Tak jasne, neni to 300 konovy auto, ale bezny limity to zvlada v pohode. Mel jsem z toho obavy, ale ve finale nemam problem. Ten diesel v automatu ma dost podobnou dynamiku jako ta 1.2 s manualem. ;-)
Re: Re: Re: Pár postrehov.
| 6. 9. 2019 16:42
Zdravim, som rad, ze tu dnes pribudol zaver testu noveho Berlinga a hlavne, ze sa tu zbehli majitelia kedze ma zaujimaju prave skusenosti z prvej ruky. Chcem v dohladnej dobe vymenit kombik (Ceed SW 1.6 benzin) za nieco vacsie a velmi sa mi paci Citroen Berlingo / Peugeot Rifter v XL verzii pripadne este Citroen C4 Spacetourer. Rocny najazd mam 12 - 14 tis km (prevazne mesto) takze diesel asi nedava zmysel no zaroven si neviem predstavit ako tak velke a tazke auto (teda po nalozeni) bude fungovat dlhodobo ( 10+ rokov) s 3 valcom. Ten 1.2 puretech 130 (benzin) ma podla toho co som cital filter pevnych castic tak neviem nebude s tym problem ak clovek robi vela kratkych tras po meste?
Co sa tyka volitelnej vybavy je nieco co vyslovene odporucate pripadne naopak co sa podla vasich skusenosti neoplati zobrat? napr. adaptivny tempomat so STOP funkciou alebo GRIP control. Dakujem za odpoved
Re: Re: Re: Re: Pár postrehov.
| 6. 9. 2019 17:19
120-140 tis km / 10 let - to ten motor myslim da s prstem v nose, 1.2 puretech je dle zkusenosti spolehlivy agregat, ma kovane pisty, netrpi nadmernym karbonovanim, ani choulostivymi rozvody. Shodou okolnosti mam podobny rocni najezd jako ty. Planuji menit motorovy olej alespon kazdych 12 tis km, palivo stridam aditivovanou 95 a 98. Filtru pevnych castic bych se u benzinu vubec nebal, mozny otaznik je zivotnost dvouhmoty, ale myslim, to jako prvni majitel (auto max do 150 tis km) myslim resit vubec nebudu. K vybave... To je individualni, ja vystacim se zakladni life vybavou a zaroven jsem usetril, chtel jsem auto co nejvice oldschool - tj. co nejmene elektroniky, nechtel jsem dotykove lcd s pomalym interfacem (pouzivam stejne jen radio, navic me irituje se hrabat nekde v menu a pul dne neco nastavovat), chtel jsem mechanickou parkovaci brzdu, manualni klimatizaci, nepotrebuji predni mlhovky, led denni sviceni, ani neresim stahovani zadnich oken, apod., nad ramec life vybavy mam jen zadni parkovaci senzory, ty uziju. Stejne jako tempomat, central na DO, stahovani prednich oken - to ma life nastesti v zakladu. Doporucuju si aftermarket nechat zatmavit zadni a bocni okna, zmensi se zahrivani interieru. S tim souvisi tema klima, vsude pisou, ze je slaba, spis kecy, venku bylo 37 stupnu ve stinu a interier to uchladit zvladalo. Z doplnkove vybavy by spatna asi nebyla parkovaci kamera, hlidani mrtveho uhlu a vyhrivani prednich sedacek. Ale dokazu bez toho zit. Na volantu nemam zadna tlacitka, neni to sice vzhledove cool, proste jen pitome kolo z kusu gumy, ale ergonomie neutrpi, protoze na kazde strane pod nim jsou "ovladaci buchticky" pro ovladani radia, telefonu a tempomatu. ;-)
Re: Re: Re: Re: Pár postrehov.
| 6. 9. 2019 19:37
Počet válců nemá na životnost žádný negativní vliv. Filtr pevných částic je na tom jinak než u dieselu. Všeobecně je méně zatěžován, neměl bych strach o jeho životnost. PureTech je velmi odolný motor, dnes prakticky bez jakýchkoliv chyb.
Re: Re: Re: Re: Pár postrehov.
| 6. 9. 2019 19:46
Nedávno som Rifter skúšal.

Je to katastrofický šrot.

Picasso je o niekoľko levelov vyššie.

Rifter a spol sú čisté dodávky. Stredový panel tlačí do kolena, spracovanie horšie ako v dacii.

Materiály interiéru - čistá dodávka.

Vzadu je to úzke, ani teenager si tam nesadne. Keby to bolo aspoň nerovnomerne rozdelené! Normálna detská sedačka typu Cybex sa tam nedá poriadne namontovať!

Sedadlá sa nedajú polohovať! Základné nastavenie je priveľmi kolmo, veľmi nepohodlné na dlhšie cestovanie.

Základné verzie bez veľkého displeja vyzerajú hrozne.

Určite ber radšej Picasso, to je sad pošleme použiteľné rodinné auto!
Re: Re: Re: Re: Re: Pár postrehov.
| 6. 9. 2019 20:12
Mam 177 cm / 80 kg a nic mne netlaci (verse bez stredoveho konzole), vzadu si taktez sednu v pohode. Sedaky nejsou nic zazracnyho, jsou kratke, to je pravda, ale nic mne ani po 1000 km ceste neboli, je to prekvapeni, ale to auto realne moc neunavuje, v hothatchi mne realne cestovani unavuje daleko vic. Duvod nevim, ale je to tak. Ad. plasty, true, vsechno je tvrdy, o tom zadna, zpracovani prumerne, ale nic po 7000 km nevrze. Picasso neznam, nejsem cilovka, ale kdo principielne potrebuje velky prostor Berlinga (padaky, kity, surfy, kola, kocarky, velka family...), toho asi neuspokoji, i kdyz je v ostatnich pametrech treba o ligu jinde...
Re: Re: Re: Pár postrehov.
| 7. 9. 2019 14:09
no vidis, ludia by chceli ferrari za 5 korun... :D
Re: Re: Re: Re: Pár postrehov.
| 9. 9. 2019 09:51
Jestli je pro vás ceníková cena 577000Kč asi tak 5 korun tak to jo :D Své argumenty jsem psal, chci benzin a výbavu Feel, tam to prostě takhle je, to že mají trvale akci je hezké, ale to tak nějak mají u nás i ostatní výrobci, ceníková cena je pořád základ diskuze když chci ceny porovnávat. Nějak jede každé auto, ale mám prostě jinou představu, jaký dodávka s provozní hmotnosti od 1500kg (benzin) nebo 1600kg (nafta) potřebuje výkon. Komu stačí základ, je cena velmi příznivá, o tom se vůbec nehádám. Jen říkám, že s tou vyšší výbavou už to zdaleka tak výhodné není.
Re: Re: Pár postrehov.
| 6. 9. 2019 12:09
190cm sice nemám, ale mám funglovku combo s benzínem 1.2 81kW. Nejdříve jsem měl strach z toho tříválce (chrt se třema nohama je prostě marnej), ale není to až taková hrůza. Na závodění to není, ale to není ani účel toho auta - má totiž naprosto tragické řízení. Jak píšou v testu: bez odezvy, s mírnou necitlivostí a udržování v pruhu je více než otravný (dá se vypnout stejně jako S&S) - prostě jako plastovej volant na PC hru. Ale dá se zvyknout na fakt, že to není auto na zábavnou jízdu ale spíše na přesun A-B. Nicméně zpět k motoru - cestovali jsme s čerstvým motorem k moři v pěti lidech naloženi až po střechu. Nedostatek výkonu jsem nepociťoval, průměrná spotřeba do 7/100 při pohodové rychlosti 120-130. Pouze jednu část cesty, kdy jsem více spěchal (cca 140), byla spotřeba asi 7,4/100. Zatím máme najeto něco přes 3.500, takže si motor ještě sedá - průměrná spotřeba dle spritmonitoru 6,92/100. Víc to bude žrát ve městě na kratší trasy - zatím nemáme ověřeno. Takže asi tak - ten benzín 81kW není až tak špatnej, jen se nesmí trápit pod 2000ot/min (to se ozvou neposlušný tenisky). Na prd je zpřevodování - městských 50/h se na IV trápí a na III chlastá. Je potřeba jezdit 55/h (takže problém se spotřebou budou mít zejména ženy a striktní dodržovači). Nicméně kvalty mají poskládavý tak, že se využívá rozmezí otáček 2000-3000. Našeptávač radí podtáčet, ale ne zas tak moc jako u koncernu. Tož tak.
Re: Re: Re: Pár postrehov.
| 6. 9. 2019 12:42
jj, kvalty to ma docela chytre podkladany, tj. relativne kratky, rozhodne kratsi nez jsou v autech typu litrove fabie nebo i30... navic se ta 1.2 v Berlingu jevi silnejsi nez papirove je... ja jsem spokojeny.
Re: Re: Re: Re: Pár postrehov.
| 6. 9. 2019 12:53
S 96kW EAT6 som jazdil priemer 7,2, dost vela v meste. Ale s motorom som bol spokojny. Mam teraz uhladenejsi R4 a priznam sa, ze mi zvuk toho drzejsieho R3 chyba.
Avatar - traveldrive
Re: Pár postrehov.
| 6. 9. 2019 12:07
1. Pre človeka zvyknutého na Fabiu určite áno.
2.Ten "šofér" má namiesto nohy asi kladivo. S naloženým Kangoom, plus 5 ľudí tachometrových 140-150 som sa v priemere nedostal cez 8. Alebo je tento Francúz o toľko horší? Možno to robí tá automatika. Ale je to dosť robustné a veľké auto, podľa mňa až zbytočne.
3.Tlačí. Aspoň mne ten tunel prekáža
Avatar - wakantanka
Re: Re: Pár postrehov.
| 6. 9. 2019 14:22
1. Môžem mu ukázať čo sú veľké a ťažké dvere, plus čo je to veľký otvor.
2. Pri tacho 140 na tempomate mi toľko nežerie ani môj o dosť väčší a ťažší Carnival VQ.
3. Osobne mi pri aute čo má suplovať aj MPV uniká zmysel toho tunela, zvlášť ak nepridáva extra odkladacie priestory.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Pár postrehov.
| 6. 9. 2019 14:56
Pritom na C4 Picasse sa dá celý ten "tunel" vybrať. Aj keď sú zúfalo zle vyriešené odkladacie priestory, ale aspoň je tam prázdno. Tak isto myslím na cactuse. Zatiaľ čo v C5 aircross mi to prvé udrelo do kolena, keď som sadol.
Re: Re: Re: Pár postrehov.
| 6. 9. 2019 20:18
Ten tunel je priplatkova vybava, vubec ho mit v Berlingu nemusis, kdyz nechces. ;-)
Re: Re: Re: Re: Pár postrehov.
| 6. 9. 2019 21:03
Tunel je určitě myšlena středová konzole, tj. tam kde je řadící páka, nejde o to co je pod střechou. Každý to může cítit jinak, ale mě je to fakt nepříjemné do toho neustále narážet kolenem.
Re: Re: Re: Re: Re: Pár postrehov.
| 6. 9. 2019 21:09
Chapu, je to individualni dle fyz. proporci, chtel jsem jen rici, ze konfekcni velikost +- 180 cm by nemela mit vazny problem. Ja myslim tu stredovou konzoli, tj. tu co vede od radici paky dal mezi prednimi sedackami (jsou v ni ulozne prostory uzaviratelne roletou), ta je priplatkova, misto ni tam mohou byt jen ploche drzaky na dva napoje a misto pro penezenku. ;-)
Avatar - Dzakobo
Velmi povedené auto
| 6. 9. 2019 10:34
Spíš bych bral Opel, což nic nemění na faktu, že se s tímhle dá dobře fungovat i ve městě (relativně krátké a s fajn výhledem), samozřejmě na dálnici to úplně není nejlepší kvůli krabicovitosti.
Do malé dodávky se spíš pořád víc hodí nafta, a tahle 1.5 s 8AT musí být příjemná kombinace. Třeba Doblo ani 130k nenabízí a o automatu si může nechat zdát, škoda.
Avatar - traveldrive
Re: Velmi povedené auto
| 6. 9. 2019 12:12
A čo Caddy? Príde mi, že sa už hromadu rokov vyrába prakticky bez zmien. Ešte Kangoo, ale staré sa len dopredáva a ponuka je mizerná, nové bude vraj až o rok. Zaujímavé je, že túto triedu úplne ignorujú Kórejčania.
Re: Re: Velmi povedené auto
| 6. 9. 2019 12:30
Caddyho jsem měl 8 let (druhou generaci s 1.6tdi manual 5kvalt), než jsem ho letos (konečně) v červnu vyměnil za Riftera long 1.5hdi 8AT a můžu říct, že francouzi to v téhle kategorii natřeli snad ve všem co se dá srovnat. Dle recenzí to tak je i o kategorii výš (traveller/multivan). Když srovnám nového caddyho (který není ale vůbec nový jen za cca 15 let má 2x facelift, ale konstrukčně identický) a trojku od PSA, tak ve všech hlediscích (jízdní komfort, tichost, variabilita, technologie, záruka a především cena) je PSA momentálně 1,5 generace před VW. Co jsem četl nový Caddy se snad už vyvíjejí s Fordem, takže se to doufejme už posune někam dopředu a bude do budoucna na výběr. Po odzkoušení a svezení caddym, PSA, fordem tourneo connect je volba naprosto jasná :) První PSA, druhý Ford a až hodně za nimi Caddy.
Rfiter a spotřeba
| 6. 9. 2019 10:59
Mám Riftera Long 7 míst s touhle motorizací a 8AT. Nevím jak dosáhli redaktoři spotřeby 9l na dálnici. Já při 6 lidech a narvanym zbytkem auta do Itálie spotřeba tam 5,6 a zpátky 5,8.(palubní počítač je zhruba o 0,2l optimističtější než při výpočtu spotřeby při tankování) Přitom jsem vždy jel max povolenou rychlostí (tachometr přeměřuje při jakékoliv rychlosti +3km). Je pravda, že dnes je hodně úseků v zahraničí omezených na 100Km/h, ale tak si myslím velmi příjemná spotřeba. 9l/100km to může mít na německé dálnici při stylu cihla na plynu. Jinak těžko. Najeto mam 10tkm. Takže už nějaké zkušenosti s autem mam. Po Praze s prázdným autem mam spotřeba 5-5,5l.
Re: Rfiter a spotřeba
| 6. 9. 2019 11:42
Taky tomu neverim, za 9 l / 100 km po dalnici nejezdi ani ten benzin, a to ani omylem, natoz ten 96 kW diesel.
Avatar - wakantanka
Re: Re: Rfiter a spotřeba
| 6. 9. 2019 12:59
Za toľko po diaľnici nejazdí ani môj väčší a ťažší Carnival VQ. :)
Re: Re: Rfiter a spotřeba
| 7. 9. 2019 21:44
To je šílené číslo. Naposledy, co jsem jel se stařečkem V6 3.2 asi 270 km s průměrem 96 km/h, tak jsem se přes 9 litrů nedostal.
Re: Rfiter a spotřeba
| 7. 9. 2019 14:15
9l/100....z ciziho krev netece.... 8-s
cihla a hop jedeme :no:
spotřeba nafty
| 6. 9. 2019 12:54
Dobrý den většinou jezdím po městě, ale 1-2x do měsíce Praha. Spotřeba přesně 6,4 litrů každý měsíc a cca 1 ad blue. Start většinou vypínám.
Avatar - KANKUNEN
Chlapi, jste tady první den nebo co???
| 6. 9. 2019 13:08
Kouknu kdo to psal - Uhlík. Machi mu napsal jako bod 5 - spotřeba na dálnici, smůla je, že s tím autem jel zrovna do kopce a neuměl si to kluk jeden ušatá přepnou z okamžité spotřeby na průměrnou. Buďte rádi , že se nečuměl na teploměr a nenapsal 90°C a možná na ten teploměr čuměl a připadalo mu 90 litrů moc. Včera jsme tu měli rychlost 50 kW.
Zkušenosti
| 6. 9. 2019 14:33
Berlingo mám 3 měsíce, najeto 10 tis. Stejná motorizace v manuálu. Těžko hledám nedostatky. Snad slabší (vzhledem ke zbytku auta) praktičnost kufru - chybí více úložných prostorů a absence háčku apod. Motor na 130HP a 300Nm a vrchol nabídky by mohl být trochu živější, ale je příkladně tichý a úsporný. Pro mé účely a aktivní způsob života (často kola uvnitř i venku) a poměrem cena/výkon momentálně myslím nemá konkurenci. Jasný, lidi se za ním moc neotáčej, ale tady si opravdu nemusím na rozdíl od ostatních v SUV honit triko. Na druhou stranu, za mě i ten design je v pořádku a ze všech 3 PSA mi příjde nejzajímavější.
Avatar - traveldrive
Re: Zkušenosti
| 6. 9. 2019 19:43
No, tá cena mi už nepríde nijak lákavá. Za cenu poľudšteného užitkáča dostanem MPV s rovnakou alebo lepšou výbavou.
Avatar - xxc
Re: Re: Zkušenosti
| 6. 9. 2019 20:34
Ktore mpv je lepsie?

23400 € v shine vybave plus par nutnych doplnkov s dieslom s celkom dobrym automatom je v pohode cennikova cena
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: Zkušenosti
| 6. 9. 2019 22:19
Prd je vpohode. Za svoje Kangoo som pred rokmi dal 15, cenníková cena vychádzala asi na 18. Berlingo stálo v tej dobe podobné peniaze. Dnes je cena ako píšeš inde, medzigeneračne narástla o 20%. Trochu dosť, nie? Skús si vyjednať Grand Picasso, dostaneš ho za rovnakú alebo lepšiu cenu ako Berlingo. Grand Scenic detto.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Zkušenosti
| 6. 9. 2019 22:34
Ano, neskor som pozeral aj Picasso a to je tiez za nizsiu cenu. Ceny idu podla predajov, cize ked nestihaju vyrabat dodavky, tak velke zlavy nebudu. Pred 2 rokmi davali na Picasso -17% zlavu do vyroby. Scenic radsej nekomentujem, ale ceny mali kedysi dobre.

Aktualne Grand Scenic, za ktory som platil kedysi 28 000, stoji 31990 €.
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: Re: Re: Zkušenosti
| 7. 9. 2019 10:09
Čo si všímam, aspoň u Grand Scenica sú ceny dosť dlho rovnaké. Čím si vyhnal tú cenu tak vysoko? Ja som pred pár mesiacmi o kúpe auta špekuloval. Berlingo v mojej špecifikácii mi ponúkli za necelých 22 tis. (cenníkových asi 23.900,-), podobne vybavený Grand Scenic som stlačil tesne pod 20, podľa cenníku by stál niečo cez 25. A neboli tam akurát nezmysly typu dvojfarebná karoséria a podobne.
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zkušenosti
| 7. 9. 2019 12:23
Ja som kupoval uvadzaciu ediciu (premier edition), kde plno vybavy bolo akoze "zadarmo" a este som doplnil o zbytok (led svetla, elektricke sedadla sa daju len s kozou a pod.). Okrem alarmu a vacsieho displeja tam je asi vsetko. A este ten alarm potom chybal, lebo nechceli poistit :-)
Re: Zkušenosti
| 7. 9. 2019 10:28
Máš XL, nebo standardní délku? Jak vozíš kola uvnitř? Mám 2 děti a potřeboval bych občas převést 1 kolo uvnitř (bez dětí, ale nechci sundavat sedačky). Ideálně tak, že se sklopí prostřední sedačka a kolo bych postavil doprostřed. Šlo by to?
Re: Re: Zkušenosti
| 7. 9. 2019 17:38
V XL planuju prevazet i motorku. :-)
kity a surfy
| 6. 9. 2019 22:11
Su ok. Tie tam odvezies - je to dodávka..

Deti v autosedačkách uz ťažko.
Neexistuje, aby si tam narval tri cybexy vedľa seba!

Je to vzadu úzke.

A ani pre deti vyrastene to nie je pohodlne - operadlo vzadu ke priveľmi kolmo.

Ano, potom je väčší kufor.. ako v dodávke .

Lebo toto je dodávka za cenu plnohodnotného mpv.

Kto potrebuje- kupujte este zafiru a picasso.
Avatar - traveldrive
Re: kity a surfy
| 6. 9. 2019 22:22
Deti v autosedačkách ťažko? Vzadu úzke? Ty o čom pletieš? Videl si to auto inde ako na obrázku?
Avatar - xxc
Re: Re: kity a surfy
| 6. 9. 2019 22:36
Lebo tie autosedacky treba kupovat uzsie, ked idu 3 vedla seba. Na to nikto neupozornuje, nikto v ziadnom teste "rodinnych" aut to neskusal. Existuju modely, ktore su uzsie a mali by v pohode vojst.
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: kity a surfy
| 7. 9. 2019 10:11
Kokso ja som Kangoo kupoval, pretože vzadu je na šírku veľa miesta, to je pre rodiny hlavná devíza týchto vozov. Šírka interiéru vzadu je často cez 1500 mm, posuvné dvere sú bez madla, ktoré by autosedačke prekážalo. Ak niekam vojdú tri masívne autosedačky vedľa seba, tak je to práve auto tohto typu.
Re: Re: Re: Re: kity a surfy
| 7. 9. 2019 10:15
Kangoo neviem, ale trvám na tom, že 3* Cybex s pultikom do Rifter nedáš. Tie zadné sedačky sú jednoducho úzke.
Re: Re: Re: Re: kity a surfy
| 7. 9. 2019 10:16
A sú úplne kolmé , nedá s a v tomto sedieť
Avatar - xxc
Re: Re: Re: Re: Re: kity a surfy
| 7. 9. 2019 12:25
To je pravda, ze s pultikom som uzku sedacku nevidel. Mat trojicky v rovnakom veku, tak to bude problem :-) Pritom pultik je asi najbezpecnejsia verzia sedacky a relativne pohdlna.
zkušenosti
| 7. 9. 2019 14:48
Mám krátkou verzi. 1 kolo uvnitř je v pohode při sklopene prostřední sedačce.
Tenis - sportovní sázení, velmi spolehlivé informace--
| 8. 9. 2019 22:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - FISHkaa
1.2 EAT8 L
| 11. 9. 2019 18:04
Ahoj,
má tu někdo 1.2EAT8 L - zajímá mě běžná spotřeba zejména ve městě (Praha :) ). Spritmonitor moc na tuto otázku neodpoví... díky moc za názory majitelů.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku