Mam Berlingo 1.2 XL a nemam problem jet nalozeny (alpy, 4 lide, plny kufr padaku, apod.,) po dalnici 140 km/h kopec nekopec s prumernou spotrebou 7.3. Tak jasne, neni to 300 konovy auto, ale bezny limity to zvlada v pohode. Mel jsem z toho obavy, ale ve finale nemam problem. Ten diesel v automatu ma dost podobnou dynamiku jako ta 1.2 s manualem. ;-)
Caddyho jsem měl 8 let (druhou generaci s 1.6tdi manual 5kvalt), než jsem ho letos (konečně) v červnu vyměnil za Riftera long 1.5hdi 8AT a můžu říct, že francouzi to v téhle kategorii natřeli snad ve všem co se dá srovnat. Dle recenzí to tak je i o kategorii výš (traveller/multivan). Když srovnám nového caddyho (který není ale vůbec nový jen za cca 15 let má 2x facelift, ale konstrukčně identický) a trojku od PSA, tak ve všech hlediscích (jízdní komfort, tichost, variabilita, technologie, záruka a především cena) je PSA momentálně 1,5 generace před VW. Co jsem četl nový Caddy se snad už vyvíjejí s Fordem, takže se to doufejme už posune někam dopředu a bude do budoucna na výběr. Po odzkoušení a svezení caddym, PSA, fordem tourneo connect je volba naprosto jasná :) První PSA, druhý Ford a až hodně za nimi Caddy.
Berlingo mám 3 měsíce, najeto 10 tis. Stejná motorizace v manuálu. Těžko hledám nedostatky. Snad slabší (vzhledem ke zbytku auta) praktičnost kufru - chybí více úložných prostorů a absence háčku apod. Motor na 130HP a 300Nm a vrchol nabídky by mohl být trochu živější, ale je příkladně tichý a úsporný. Pro mé účely a aktivní způsob života (často kola uvnitř i venku) a poměrem cena/výkon momentálně myslím nemá konkurenci. Jasný, lidi se za ním moc neotáčej, ale tady si opravdu nemusím na rozdíl od ostatních v SUV honit triko. Na druhou stranu, za mě i ten design je v pořádku a ze všech 3 PSA mi příjde nejzajímavější.
190cm sice nemám, ale mám funglovku combo s benzínem 1.2 81kW. Nejdříve jsem měl strach z toho tříválce (chrt se třema nohama je prostě marnej), ale není to až taková hrůza. Na závodění to není, ale to není ani účel toho auta - má totiž naprosto tragické řízení. Jak píšou v testu: bez odezvy, s mírnou necitlivostí a udržování v pruhu je více než otravný (dá se vypnout stejně jako S&S) - prostě jako plastovej volant na PC hru. Ale dá se zvyknout na fakt, že to není auto na zábavnou jízdu ale spíše na přesun A-B. Nicméně zpět k motoru - cestovali jsme s čerstvým motorem k moři v pěti lidech naloženi až po střechu. Nedostatek výkonu jsem nepociťoval, průměrná spotřeba do 7/100 při pohodové rychlosti 120-130. Pouze jednu část cesty, kdy jsem více spěchal (cca 140), byla spotřeba asi 7,4/100. Zatím máme najeto něco přes 3.500, takže si motor ještě sedá - průměrná spotřeba dle spritmonitoru 6,92/100. Víc to bude žrát ve městě na kratší trasy - zatím nemáme ověřeno. Takže asi tak - ten benzín 81kW není až tak špatnej, jen se nesmí trápit pod 2000ot/min (to se ozvou neposlušný tenisky). Na prd je zpřevodování - městských 50/h se na IV trápí a na III chlastá. Je potřeba jezdit 55/h (takže problém se spotřebou budou mít zejména ženy a striktní dodržovači). Nicméně kvalty mají poskládavý tak, že se využívá rozmezí otáček 2000-3000. Našeptávač radí podtáčet, ale ne zas tak moc jako u koncernu. Tož tak.
Mám Riftera Long 7 míst s touhle motorizací a 8AT. Nevím jak dosáhli redaktoři spotřeby 9l na dálnici. Já při 6 lidech a narvanym zbytkem auta do Itálie spotřeba tam 5,6 a zpátky 5,8.(palubní počítač je zhruba o 0,2l optimističtější než při výpočtu spotřeby při tankování) Přitom jsem vždy jel max povolenou rychlostí (tachometr přeměřuje při jakékoliv rychlosti +3km). Je pravda, že dnes je hodně úseků v zahraničí omezených na 100Km/h, ale tak si myslím velmi příjemná spotřeba. 9l/100km to může mít na německé dálnici při stylu cihla na plynu. Jinak těžko. Najeto mam 10tkm. Takže už nějaké zkušenosti s autem mam. Po Praze s prázdným autem mam spotřeba 5-5,5l.
1. Môžem mu ukázať čo sú veľké a ťažké dvere, plus čo je to veľký otvor.
2. Pri tacho 140 na tempomate mi toľko nežerie ani môj o dosť väčší a ťažší Carnival VQ.
3. Osobne mi pri aute čo má suplovať aj MPV uniká zmysel toho tunela, zvlášť ak nepridáva extra odkladacie priestory.
A čo Caddy? Príde mi, že sa už hromadu rokov vyrába prakticky bez zmien. Ešte Kangoo, ale staré sa len dopredáva a ponuka je mizerná, nové bude vraj až o rok. Zaujímavé je, že túto triedu úplne ignorujú Kórejčania.
Spíš bych bral Opel, což nic nemění na faktu, že se s tímhle dá dobře fungovat i ve městě (relativně krátké a s fajn výhledem), samozřejmě na dálnici to úplně není nejlepší kvůli krabicovitosti.
Do malé dodávky se spíš pořád víc hodí nafta, a tahle 1.5 s 8AT musí být příjemná kombinace. Třeba Doblo ani 130k nenabízí a o automatu si může nechat zdát, škoda.
Kokso ja som Kangoo kupoval, pretože vzadu je na šírku veľa miesta, to je pre rodiny hlavná devíza týchto vozov. Šírka interiéru vzadu je často cez 1500 mm, posuvné dvere sú bez madla, ktoré by autosedačke prekážalo. Ak niekam vojdú tri masívne autosedačky vedľa seba, tak je to práve auto tohto typu.
jj, kvalty to ma docela chytre podkladany, tj. relativne kratky, rozhodne kratsi nez jsou v autech typu litrove fabie nebo i30... navic se ta 1.2 v Berlingu jevi silnejsi nez papirove je... ja jsem spokojeny.
1. Pre človeka zvyknutého na Fabiu určite áno.
2.Ten "šofér" má namiesto nohy asi kladivo. S naloženým Kangoom, plus 5 ľudí tachometrových 140-150 som sa v priemere nedostal cez 8. Alebo je tento Francúz o toľko horší? Možno to robí tá automatika. Ale je to dosť robustné a veľké auto, podľa mňa až zbytočne.
3.Tlačí. Aspoň mne ten tunel prekáža
Čo si všímam, aspoň u Grand Scenica sú ceny dosť dlho rovnaké. Čím si vyhnal tú cenu tak vysoko? Ja som pred pár mesiacmi o kúpe auta špekuloval. Berlingo v mojej špecifikácii mi ponúkli za necelých 22 tis. (cenníkových asi 23.900,-), podobne vybavený Grand Scenic som stlačil tesne pod 20, podľa cenníku by stál niečo cez 25. A neboli tam akurát nezmysly typu dvojfarebná karoséria a podobne.
Prd je vpohode. Za svoje Kangoo som pred rokmi dal 15, cenníková cena vychádzala asi na 18. Berlingo stálo v tej dobe podobné peniaze. Dnes je cena ako píšeš inde, medzigeneračne narástla o 20%. Trochu dosť, nie? Skús si vyjednať Grand Picasso, dostaneš ho za rovnakú alebo lepšiu cenu ako Berlingo. Grand Scenic detto.
Tunel je určitě myšlena středová konzole, tj. tam kde je řadící páka, nejde o to co je pod střechou. Každý to může cítit jinak, ale mě je to fakt nepříjemné do toho neustále narážet kolenem.
Mam 177 cm / 80 kg a nic mne netlaci (verse bez stredoveho konzole), vzadu si taktez sednu v pohode. Sedaky nejsou nic zazracnyho, jsou kratke, to je pravda, ale nic mne ani po 1000 km ceste neboli, je to prekvapeni, ale to auto realne moc neunavuje, v hothatchi mne realne cestovani unavuje daleko vic. Duvod nevim, ale je to tak. Ad. plasty, true, vsechno je tvrdy, o tom zadna, zpracovani prumerne, ale nic po 7000 km nevrze. Picasso neznam, nejsem cilovka, ale kdo principielne potrebuje velky prostor Berlinga (padaky, kity, surfy, kola, kocarky, velka family...), toho asi neuspokoji, i kdyz je v ostatnich pametrech treba o ligu jinde...
Rifter a spol sú čisté dodávky. Stredový panel tlačí do kolena, spracovanie horšie ako v dacii.
Materiály interiéru - čistá dodávka.
Vzadu je to úzke, ani teenager si tam nesadne. Keby to bolo aspoň nerovnomerne rozdelené! Normálna detská sedačka typu Cybex sa tam nedá poriadne namontovať!
Sedadlá sa nedajú polohovať! Základné nastavenie je priveľmi kolmo, veľmi nepohodlné na dlhšie cestovanie.
Základné verzie bez veľkého displeja vyzerajú hrozne.
Určite ber radšej Picasso, to je sad pošleme použiteľné rodinné auto!
Jestli je pro vás ceníková cena 577000Kč asi tak 5 korun tak to jo :D Své argumenty jsem psal, chci benzin a výbavu Feel, tam to prostě takhle je, to že mají trvale akci je hezké, ale to tak nějak mají u nás i ostatní výrobci, ceníková cena je pořád základ diskuze když chci ceny porovnávat. Nějak jede každé auto, ale mám prostě jinou představu, jaký dodávka s provozní hmotnosti od 1500kg (benzin) nebo 1600kg (nafta) potřebuje výkon. Komu stačí základ, je cena velmi příznivá, o tom se vůbec nehádám. Jen říkám, že s tou vyšší výbavou už to zdaleka tak výhodné není.
Zdravim, som rad, ze tu dnes pribudol zaver testu noveho Berlinga a hlavne, ze sa tu zbehli majitelia kedze ma zaujimaju prave skusenosti z prvej ruky. Chcem v dohladnej dobe vymenit kombik (Ceed SW 1.6 benzin) za nieco vacsie a velmi sa mi paci Citroen Berlingo / Peugeot Rifter v XL verzii pripadne este Citroen C4 Spacetourer. Rocny najazd mam 12 - 14 tis km (prevazne mesto) takze diesel asi nedava zmysel no zaroven si neviem predstavit ako tak velke a tazke auto (teda po nalozeni) bude fungovat dlhodobo ( 10+ rokov) s 3 valcom. Ten 1.2 puretech 130 (benzin) ma podla toho co som cital filter pevnych castic tak neviem nebude s tym problem ak clovek robi vela kratkych tras po meste?
Co sa tyka volitelnej vybavy je nieco co vyslovene odporucate pripadne naopak co sa podla vasich skusenosti neoplati zobrat? napr. adaptivny tempomat so STOP funkciou alebo GRIP control. Dakujem za odpoved
Chapu, je to individualni dle fyz. proporci, chtel jsem jen rici, ze konfekcni velikost +- 180 cm by nemela mit vazny problem. Ja myslim tu stredovou konzoli, tj. tu co vede od radici paky dal mezi prednimi sedackami (jsou v ni ulozne prostory uzaviratelne roletou), ta je priplatkova, misto ni tam mohou byt jen ploche drzaky na dva napoje a misto pro penezenku. ;-)
S 96kW EAT6 som jazdil priemer 7,2, dost vela v meste. Ale s motorom som bol spokojny. Mam teraz uhladenejsi R4 a priznam sa, ze mi zvuk toho drzejsieho R3 chyba.
120-140 tis km / 10 let - to ten motor myslim da s prstem v nose, 1.2 puretech je dle zkusenosti spolehlivy agregat, ma kovane pisty, netrpi nadmernym karbonovanim, ani choulostivymi rozvody. Shodou okolnosti mam podobny rocni najezd jako ty. Planuji menit motorovy olej alespon kazdych 12 tis km, palivo stridam aditivovanou 95 a 98. Filtru pevnych castic bych se u benzinu vubec nebal, mozny otaznik je zivotnost dvouhmoty, ale myslim, to jako prvni majitel (auto max do 150 tis km) myslim resit vubec nebudu. K vybave... To je individualni, ja vystacim se zakladni life vybavou a zaroven jsem usetril, chtel jsem auto co nejvice oldschool - tj. co nejmene elektroniky, nechtel jsem dotykove lcd s pomalym interfacem (pouzivam stejne jen radio, navic me irituje se hrabat nekde v menu a pul dne neco nastavovat), chtel jsem mechanickou parkovaci brzdu, manualni klimatizaci, nepotrebuji predni mlhovky, led denni sviceni, ani neresim stahovani zadnich oken, apod., nad ramec life vybavy mam jen zadni parkovaci senzory, ty uziju. Stejne jako tempomat, central na DO, stahovani prednich oken - to ma life nastesti v zakladu. Doporucuju si aftermarket nechat zatmavit zadni a bocni okna, zmensi se zahrivani interieru. S tim souvisi tema klima, vsude pisou, ze je slaba, spis kecy, venku bylo 37 stupnu ve stinu a interier to uchladit zvladalo. Z doplnkove vybavy by spatna asi nebyla parkovaci kamera, hlidani mrtveho uhlu a vyhrivani prednich sedacek. Ale dokazu bez toho zit. Na volantu nemam zadna tlacitka, neni to sice vzhledove cool, proste jen pitome kolo z kusu gumy, ale ergonomie neutrpi, protoze na kazde strane pod nim jsou "ovladaci buchticky" pro ovladani radia, telefonu a tempomatu. ;-)
Počet válců nemá na životnost žádný negativní vliv. Filtr pevných částic je na tom jinak než u dieselu. Všeobecně je méně zatěžován, neměl bych strach o jeho životnost. PureTech je velmi odolný motor, dnes prakticky bez jakýchkoliv chyb.
Lebo tie autosedacky treba kupovat uzsie, ked idu 3 vedla seba. Na to nikto neupozornuje, nikto v ziadnom teste "rodinnych" aut to neskusal. Existuju modely, ktore su uzsie a mali by v pohode vojst.
Kouknu kdo to psal - Uhlík. Machi mu napsal jako bod 5 - spotřeba na dálnici, smůla je, že s tím autem jel zrovna do kopce a neuměl si to kluk jeden ušatá přepnou z okamžité spotřeby na průměrnou. Buďte rádi , že se nečuměl na teploměr a nenapsal 90°C a možná na ten teploměr čuměl a připadalo mu 90 litrů moc. Včera jsme tu měli rychlost 50 kW.
Ahoj,
má tu někdo 1.2EAT8 L - zajímá mě běžná spotřeba zejména ve městě (Praha :) ). Spritmonitor moc na tuto otázku neodpoví... díky moc za názory majitelů.
Máš XL, nebo standardní délku? Jak vozíš kola uvnitř? Mám 2 děti a potřeboval bych občas převést 1 kolo uvnitř (bez dětí, ale nechci sundavat sedačky). Ideálně tak, že se sklopí prostřední sedačka a kolo bych postavil doprostřed. Šlo by to?
To je pravda, ze s pultikom som uzku sedacku nevidel. Mat trojicky v rovnakom veku, tak to bude problem :-) Pritom pultik je asi najbezpecnejsia verzia sedacky a relativne pohdlna.
Ja som kupoval uvadzaciu ediciu (premier edition), kde plno vybavy bolo akoze "zadarmo" a este som doplnil o zbytok (led svetla, elektricke sedadla sa daju len s kozou a pod.). Okrem alarmu a vacsieho displeja tam je asi vsetko. A este ten alarm potom chybal, lebo nechceli poistit :-)
Ano, neskor som pozeral aj Picasso a to je tiez za nizsiu cenu. Ceny idu podla predajov, cize ked nestihaju vyrabat dodavky, tak velke zlavy nebudu. Pred 2 rokmi davali na Picasso -17% zlavu do vyroby. Scenic radsej nekomentujem, ale ceny mali kedysi dobre.
Aktualne Grand Scenic, za ktory som platil kedysi 28 000, stoji 31990 €.
Pritom na C4 Picasse sa dá celý ten "tunel" vybrať. Aj keď sú zúfalo zle vyriešené odkladacie priestory, ale aspoň je tam prázdno. Tak isto myslím na cactuse. Zatiaľ čo v C5 aircross mi to prvé udrelo do kolena, keď som sadol.
Mám 190cm a středová konzole je pro mě největší výtkou interiéru, je strašně široká a přiliš mě jako řidiče omezuje, při delší cestě by to asi bylo hodně otravné neustále nohou do plastu toho panelu narážet.
Druh věc je, že chci benzin, ale u tohodle auta je to těžké. Beringo i Rifter už v ČR dle aktuálního konfigurátoru nenabízí 1.2 110k s manuálem do jiné než úplně nejnižší výbavy. 110k je u tohodle auta dobré jen do města, na dálnici se to trápí. A trápí se to ještě více, když má člověk auto naložené a potřebuje brzdit třeba z kopce, brzdění 1.2l motorem prostě nefunguje a musí to vše brát až brzdy. U dodávky do města ok, ale u rodinného auta je 1.2 110k nesmysl, základ by měl být alespoň ten 1.2 130k, jenže ten dávají jen s automatem, který u tohodle benzíňáku neustále řadí jak šílený a ještě si za ně PSA nechá pěkně zaplatit. Alespoň trošku by tomu pomohlo dát tam tu 1.2 130k s manuálem (1.2 PureTech 130 S&S MAN6). Chybí nějaký motor mezi tímhle a PureTech 180, ten už bych do toho nedával, to do téhle kategorie auta ani nepatří. Komu nevadí nafta, má to snažší.