Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Camry – Tak trochu jiná prémie

Vozy střední třídy tvořily donedávna podstatný segment na evropském trhu, v posledních letech to ale nemají snadné. Zatímco někteří se rozhodli potápějící se loď opustit, Toyota na ni vrhla jeden ze svých celosvětových bestsellerů.
Zpět na článek
13. 9. 2019 13:06
13. 9. 2019 13:31
13. 9. 2019 15:17
13. 9. 2019 16:23
13. 9. 2019 16:34
13. 9. 2019 17:21
13. 9. 2019 16:34
13. 9. 2019 16:36
13. 9. 2019 16:39
13. 9. 2019 16:41
13. 9. 2019 16:51
13. 9. 2019 21:17
14. 9. 2019 06:43
14. 9. 2019 20:41
13. 9. 2019 16:55
13. 9. 2019 16:57
13. 9. 2019 16:59
13. 9. 2019 17:20
13. 9. 2019 17:33
14. 9. 2019 06:40
14. 9. 2019 08:12
14. 9. 2019 08:48
14. 9. 2019 08:59
14. 9. 2019 09:14
14. 9. 2019 08:56
14. 9. 2019 09:05
14. 9. 2019 09:21
14. 9. 2019 09:22
14. 9. 2019 09:42
13. 9. 2019 13:32
13. 9. 2019 13:35
13. 9. 2019 13:44
13. 9. 2019 13:50
13. 9. 2019 14:06
13. 9. 2019 14:15
13. 9. 2019 13:58
13. 9. 2019 14:01
13. 9. 2019 14:24
13. 9. 2019 13:53
13. 9. 2019 13:53
13. 9. 2019 13:56
13. 9. 2019 14:29
13. 9. 2019 14:19
13. 9. 2019 15:04
13. 9. 2019 16:34
13. 9. 2019 16:52
13. 9. 2019 17:06
13. 9. 2019 16:53
14. 9. 2019 06:45
14. 9. 2019 07:54
13. 9. 2019 20:15
13. 9. 2019 20:29
13. 9. 2019 22:42
14. 9. 2019 08:16
14. 9. 2019 09:44
14. 9. 2019 09:46
14. 9. 2019 11:08
14. 9. 2019 10:39
14. 9. 2019 11:03
13. 9. 2019 20:15
13. 9. 2019 20:16
13. 9. 2019 14:18
13. 9. 2019 14:23
13. 9. 2019 14:29
13. 9. 2019 15:21
13. 9. 2019 15:33
13. 9. 2019 15:54
13. 9. 2019 16:11
13. 9. 2019 15:58
13. 9. 2019 16:12
13. 9. 2019 20:22
13. 9. 2019 14:50
13. 9. 2019 14:53
13. 9. 2019 14:59
13. 9. 2019 15:15
13. 9. 2019 19:38
13. 9. 2019 20:21
13. 9. 2019 15:19
13. 9. 2019 15:26
13. 9. 2019 18:04
13. 9. 2019 20:11
13. 9. 2019 20:14
13. 9. 2019 20:16
14. 9. 2019 06:46
14. 9. 2019 10:07
13. 9. 2019 15:39
13. 9. 2019 15:40
13. 9. 2019 23:01
14. 9. 2019 08:10
14. 9. 2019 08:17
14. 9. 2019 08:26
14. 9. 2019 08:48
14. 9. 2019 09:39
14. 9. 2019 10:34
14. 9. 2019 11:08
14. 9. 2019 21:27
14. 9. 2019 21:38
14. 9. 2019 22:12
14. 9. 2019 22:13
14. 9. 2019 22:38
14. 9. 2019 14:05
14. 9. 2019 17:36
14. 9. 2019 22:58
15. 9. 2019 21:02
Avatar - CICERO
13. 9. 2019 13:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
13. 9. 2019 13:14
Vyšší střední mainstream
Tohle je jediný zástupce vyššího středního mainstreamu na našem trhu, možná ještě Arteon? Nechť se tady o tom pohádáme :D

Měl jsem tu čest si ji vyzkoušet a většina věcí v testu potvrzuji, trochu mi chybí popis pocitu z řízení, který pro mne byl proti klasické střední třídě více "parníkový". Je to kus auta, po okresce jede plavně, ale díky tomu celkem příjemě žehlí nerovnosti. Ale co mne potěšilo nejvíce byl parádní posaz vzadu ve spojení s hladkým a tichým pohonem. Nechal jsem se svézt a tohle je auto, s kterým bych se nechal dovézt stovky KM k moři!

Jako konkurent vidím slabší Mondeo HEV, které má i kufr (je to jen kombi), takže může posloužit jako větší unvierzál. Camry pak supluje spíše limuzínu a myslím, že by mohla nahradit naftové hotelové limuzíny ve velkých městech, protože je spotřebou smázne + nabídne opravdu pohodlnné zadní sedačky.

Camry je pro mne autem, ve kterém bych se raději nechal vozit, než ho řídil :)
Rozbalit vlákno
27
13. 9. 2019 13:27
Re: Vyšší střední mainstream
Něco na mě působí japonsky retro, ale při všech rozumných parametrech mi chybí jedna věc. Stejně jako 3er nemá odvětrávané sitzny. Obě automobilky by se měly zamyslet a zeptat se v Nošovicích, proč to jde objednat i u aut za půl mio.
Léto na levné a nevětrané kůži je peklo a platit za peklo milion...
Avatar - Ozzman
13. 9. 2019 13:34
Re: Vyšší střední mainstream
To jsem z jedné jízdy vyzkoušet nestačil a sám mám výhradně textilní sedačky ve všech autech (teď máme v jednom aktuálně bočnice kožené, ale to asi nezpůsobí zapařený zadek:D).

Něco na tom asi bude, bohužel nemohu hodnotit ;) Kvalitní Renaultí mikroplyš z let 90. je pro mne top! :D :D
Avatar - lamal
13. 9. 2019 13:37
Re: Vyšší střední mainstream
Ja to mozem potvrdit, mam to v cliu a uvazujem nad nejakymi peknymi potahmi... fakt je to des v lete, prinuti ta to nosit cierne kratasy do auta :D
Avatar - Ozzman
13. 9. 2019 13:39
Re: Vyšší střední mainstream
:-[] Jak říkám, mikroplyš vede ! :D Svoje sedačky z Clia ti nedám! Už tam mam vysezený ďolíček! :D
Avatar - lamal
13. 9. 2019 13:42
Re: Vyšší střední mainstream
To ani nemozes, vypadol by som z nich :D A chybal by mi sedackovy airbag, clio 3 RS CUP ma v sedacke 2 bagy... bocne airbagy + sedackovy airbag, ktory ti zabrani sa zosunut pod volant - asi vedeli co robia ta hnusna koža klouže :D
Avatar - Ozzman
13. 9. 2019 13:43
Re: Vyšší střední mainstream
Nááááhodou, ty moje mají boční bagy! :D Fakt ! :D
Avatar - lamal
13. 9. 2019 13:46
Re: Vyšší střední mainstream
Ja viem vsimol som si, akurat nemaju spodek... asi je to jedno, musis urobit vsetko preto aby si v tom nebural :D Udrziavaj ručku v dobrom stave ...
Avatar - Ozzman
13. 9. 2019 13:52
Re: Vyšší střední mainstream
:yes: :-[]
13. 9. 2019 14:01
Re: Vyšší střední mainstream
Lexus u ES odvětrávané sedačky umí, tady bohužel nejde ani vyhřívat zadní řadu, ale aspoň je tam látka. Pokud někdo zvolí VIP paket má smůlu. Vzadu mu za mrazu vyjedou hemoroidy a v létě společně s předním oddílem budou mít spocenou celou opřenou plochu těla od VIP syntetické kůže. Tohle by mě vadilo víc než vysavač.
Avatar - Ozzman
13. 9. 2019 14:04
Re: Vyšší střední mainstream
Nerozporuji, chápu.... ale Lexus ES je hnusný :D Tím pro mne končí. Osobně bych si nekoupil ani Camry, velký sedan pro mne není, víš, že mám uchylku na naftové kombi :D Jen jsem se snažil vyzdvihnout jeho největší přednost a to je prostornost pro cestující vzadu.
13. 9. 2019 14:14
Re: Vyšší střední mainstream
Může být, ale tohle bych chtěl. Má to konkurence, tak bych to předpokládal i tady.

A když si vezmu Plug-in Supa, tam za 1,1 to odvětrávání mít budu.
13. 9. 2019 23:01
Re: Vyšší střední mainstream
To skor passat gte ;-)
14. 9. 2019 11:27
Re: Vyšší střední mainstream
Toyota ma vse zminene az u Avalonu..

Mozna zamer, v USA :-)

https://www.tricountytoyota.com/…-vs-2019-avalon/

Tady s Camry Toyota bohuzel (pochopitelne) konci a nic lepsiho nenabizi.
Ale ma ten zminovany Lexus..

Proste jina strategie. Skladove vozy v plne vybave, ale ne se vsim. Aby byly jeste konkurenceschopne.

Taky si myslim, ze kdyz prijdes do vychlazenyho auta, tak to odvetravani tolik nepotrebujes. Jestlize maji sedacky spravnou perforaci.. http://toyota.custhelp.com/…emote-connect%3F
Ale opet jen pro USA.

PS Co je vlastne lepsi? Mit plnou vybavu v kompaktu, nebo kvuli vybave muset sahnout o tridu vys? Oboji ma svoji logiku. Hyundai u nas umoznuje prvni variantu.. Toyota spis tu druhou. Ja bych po Lexusu klidne sahnul, me odvaznejsi tvary neurazi :-)
A je ted v akci i s vetranyma sedackama za srovnatelnou cenu s testovanou Toyotou - 1,2M. https://www.lexus.cz/car-models/es/?…
V kuzi +80k.
15. 9. 2019 10:32
Re: Vyšší střední mainstream
Ale proč, když evropská konkurence nabídne P-I hybrid za stejnou cenu a lepší výbavou.
Avatar - pradeda777
13. 9. 2019 14:03
Re: Vyšší střední mainstream
Souhlas se sedadly. Jeden z hlavních důvodů proč jsem prodal po dvou létech F15 X5. Kožená sedadla ( i když velmi pohodlná), bez větrání se mnou nesouhlasila. V textilních sedačkách v F20 se sice nepotím, ale jsou zase nepohodlná pro delší jízdu.
Alcantara v nové 3er by měla být OK. Kůže netřeba....
13. 9. 2019 16:04
Re: Vyšší střední mainstream
Nebude, jak si zvykneš na větranou kůži už bez toho být nechceš. Ikdyž alcantara je určitě z nevětraných sedaček nejlepší.
Avatar - pradeda777
13. 9. 2019 16:57
Re: Vyšší střední mainstream
Ale bacha! Někde jsem četl, že si borec ventilovanou sedačkou nachladil cemr...... :-!
13. 9. 2019 15:54
Re: Vyšší střední mainstream
Tak to se můžou jít společně s BMW bodnout, protože vyhřejvaný sedačky jsou věc pro mě zbytná, ale nevětraná kůže je peklo.
14. 9. 2019 07:58
Re: Vyšší střední mainstream
V létě si dávám pod sebe hlavně na dlouhé cesty rucnik. V zimě sedím v kabátu než se auto vytopí, což trvá tak tři km. Peklo si spojuju s chladným vzduchem na záda, po kterém se druhý den nepostavím, nebo rovnou chytnu zánět ledvin (zkušenost s ventilaci ze sedaček ve Phaetonu). Jednou a dost:(
14. 9. 2019 10:22
Re: Vyšší střední mainstream
Jo, závan chladného vzduchu na zpocená záda v oblasti ledvin je konec ... nejen druhý den, ale už v tom okamžiku.
14. 9. 2019 20:27
Re: Vyšší střední mainstream
Vůbec netvrdím, ze to tak mají všichni. Jen pisu svoji osobní zkušenost.
Avatar - Emel
13. 9. 2019 15:32
Re: Vyšší střední mainstream
Proč vyšší střední? Nedávno byla v testu AutoTipu proti Mazdě 6 a Insignii... což jsou přirození konkurenti. Insi je i v liftu o kousek delší mimochodem.
Avatar - Ozzman
13. 9. 2019 15:36
Re: Vyšší střední mainstream
Už mi to bylo vysvětleno níže, uvnitř mi auto příjde větší, hlavně v zadu, ale toto je mé soukromé zařazení :) Proti Superbu je trochu větší.
Avatar - Emel
13. 9. 2019 15:42
Re: Vyšší střední mainstream
Budiž, je ti přáno... vem v potaz, že kombíková Insi má ještě o 10cm víc a je tam místa jak v hangáru.
Avatar - Ozzman
13. 9. 2019 15:45
Re: Vyšší střední mainstream
Kombík jsem nezkoušel, navíc Insignia tak trochu měla suplovat i Omegu, ne? Ta byla vždy největší :) Jak říkám, porovnával jsem se Superbem a Mondeem (které zase co do prostoru uvnitř není kdovíjak velké).

Teď koukám, že do šířky je absolutní vítěz Mondeo... už chápu, proč se nevejdu na okresky :D
Avatar - Emel
13. 9. 2019 16:39
Re: Vyšší střední mainstream
U Opelu nevím, přece jen tam mezi poslední Omegou a první Insignií byla myslím ještě jedna generace Vectry, ne? Musel bych mrknout na roky výroby, nemám to úplně v hlavě.

Každopádně minulá 508 měla taky suplovat 607... ale realita je taková, že dneska je to prostě střední třída.
Avatar - wikinko
13. 9. 2019 17:46
Re: Vyšší střední mainstream
ano, insi je o 10cm dlhsia, ale insi v kombiku (aj v lifte) ma tak vysoke dno kufra ze je ten kufor o 30% mensi od octavky nieto este od superba. jeden z hlavnych dovodov preco som insi nevzal aj ked mi budget vychadzal aj na biturbo. do O III combi zaparkujem dva detske bicykle (20” a 24”), do insi ani jeden. uplne nepochopitelne nevyuzitie priestoru.
Avatar - lamal
13. 9. 2019 13:31
Kám(r)oš
Som rad ze je back, predok trochu zbytocne pripomina Auris, ale inak fajn, chce to len inu farbu :-) Pohon bude fajn som rad, ze na ´´nas´´ trh to dali prave s tymto pohonom, benzinovu V6 by si aj tak nikto nekupil, takze to musi byt ´´diesel´´ len taky trochu lepsi a novsi ;-)
Rozbalit vlákno
48
Avatar - Beefcake
13. 9. 2019 15:07
Re: Kám(r)oš
"benzinovu V6 by si aj tak nikto nekupil" - ved to, ale vsetci slintaju uz z principu po kazdom valci naviac :)
Avatar - lamal
13. 9. 2019 15:17
Re: Kám(r)oš
jj to som tam chcel napisat tiez, ale nechal som to tak, uz to vsetci vedia... do takeho auta je ideal V6, ale kupia 2litrovy diesel ... (Ozz sa potesi teraz :D )
Avatar - Ozzman
13. 9. 2019 16:23
Re: Kám(r)oš
No že Toyotě chybí nějaký silnější diesel v těchto autech, jsem napsal mockrát. Mne osobně by se líbil v nové Ravce. To auto je fajn, prostroné velké SUV s velkým kufrem, ale buď jen jako 2.0 atmo, nebo 2.5 hybrid, ten nejede špatně, ale s takovou krabicí pak nemůžeš ani nic odtáhnout a nebo lítat po dálnici :D A tady spotřeba roste více, než v nízkých kombíkách :D

Camry by jistě také nějaká 2-2.2 diesel slušela a v EU pomohla :)
Avatar - Hammunasakra
13. 9. 2019 16:28
Re: Kám(r)oš
To ses zasek o desetiletí nazpátky = naftu 2.8 v Evropě Toyota dává do Land Crui*** a ve velkym LX je nafta V8 4.5

A beze srandy = nebejt toho každoročního multimiliardovýho zvýhodňování nafty = lidi by neměli takhle pokřivenej pohled ;-)

Toyota to prostě dělá správně = naftu dává = tam kam patří. Na aktuální státem řízení pokřivení trhu = ve prospěch milionů tun zboží díky tomuhle sponzoringu přepravovaný po silnicích což asi hodnotíš stejně kladně jako já :-!
Tak na aktuální státem řízený pokřivení trhu firma SPRÁVNĚ kašle = a dělá to víceméně tak jak to má bejt
Avatar - Ozzman
13. 9. 2019 16:34
Re: Kám(r)oš
Dejme tomu, že Camry se bez ní obejde, ale pro Evropu by prodejím mohla pomoci, ale nová Ravka je fakt velké auto. Pokud bude sloužit jako MAMA car, pak je hybrid ideální, rozvoz dětí do školy po okolí na nákupy a podobně, ale na dálnici už to docela hučí.

Pokud to auto chceš aktivně využívat a cestovat s ním, nebo tahat přívěs (což s hybridem nejde a na to se SUV také kupují, v nejdražší specifikaci utáhne 1,6t, což je jako nějaké malé auto), tak do takto velkého auta by se hodil nějaký alespoň 200k diesel. Sám víš, že u velkého auta už se ta nafta trochu vyplácí a Ravka je velká, má velký kufr, prostorný interiér, auto, kam naložíš rodinu a vyrazíš na hory, k moři, na aktivní dovolenou, zapříhneš loď, nebo karavan...

P.s. Toyota má ještě 2.4D v Hiluxu, kdyby jí trochu poladil, stačilo by to :)
Avatar - Hammunasakra
13. 9. 2019 16:58
Re: Kám(r)oš
Reálnou spotřebu Camry znáš = s naftou by ses moc níž nedostal. A nafta se bez umělýho zvýhodnění vyplatí spíš až tak od velikosti Lexu LX = v běžnym autě leda do toho taxíku

Pro tahání lodí apod jo = ale to sou v celkový produkci ty okrajový záležitosti = podobně jako ty taxíky
Avatar - Ozzman
13. 9. 2019 17:21
Re: Kám(r)oš
Pro taxík nevidím důvod, proč upřednostnit naftu před hybridem, taxík se pohybuje ve městě.
Avatar - Hammunasakra
13. 9. 2019 17:36
Re: Kám(r)oš
No kvůli extrémnímu nájezdu = jinak se nafta bez zvýhodnění prostě nevyplatí

Jinak samozřejmě taxík hybrid není o čem

Ale nafta jinak téměř pro běžnej provoz nedává smysl = krom obřích porcí km a samozřejmě nákladní dopravu
Avatar - lamal
13. 9. 2019 16:34
Re: Kám(r)oš
tak vidis ozz tu mas odpoved :D
PS: tiez si myslim, ze camry ziaden diesel nechyba, pripisal by som to tiez ´´pokryvenemu´´ EU zmyslaniu nad dieslami... ;-)
Avatar - Ozzman
13. 9. 2019 16:36
Re: Kám(r)oš
:D Hele, ale mne se Ravka fakt líbí, plní pro mne to, co bych od SUV chtěl a jako jedno z mála módních SUV má i využitelný kufr a prostorný interiér, což se o sesterském Lexusu říct nedá :D Ravka a Kodiaq + možná Santa Fe, to jsou kolem 1M nejlepší SUV, které se tak dají použít :) Akorát Ravce chybí diesel....
Avatar - _Karel_
13. 9. 2019 16:39
Re: Kám(r)oš
Mě by u RAVky taky diesel nechyběl, benzín moc nežere tak na co. Ale někdo, kdo chce lítat po dálnici........ si nato stejně nekoupí RAVku. :D
Avatar - Ozzman
13. 9. 2019 16:41
Re: Kám(r)oš
To je právě škoda, protože ta nová jako velké SUV se celkem povedla a je prostorná :)
Avatar - Hammunasakra
13. 9. 2019 16:50
Re: Kám(r)oš
Velikost RAVky eště neodpovídá použití nafty = je to znovadůkladně probraný téma od Dieselgate = ostatně hned v prvnim pořadu po https://www.ceskatelevize.cz/…080930-hyde-park

Nevim jak v aktuální generaci s minulou se napříč českem bez nějakejch rychlostních omezení dá jet za 5,9 litru = nesponzorovanýho paliva
Avatar - Ozzman
13. 9. 2019 16:51
Re: Kám(r)oš
Nová je větší a celkem výrazně ;) Viz to co jsem psal výše. Je to už docela velké auto.
Avatar - Beefcake
13. 9. 2019 20:13
Re: Kám(r)oš
Nezda sa ti to trochu kontraproduktivne zakazdym spomenut zvyhodnenie nafty ?
Avatar - CICERO
13. 9. 2019 21:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 9. 2019 06:43
Re: Kám(r)oš
Hlavně je to nesmysl, ani dotace ani sponzoring...spíš trolling.

Je nižší spotřebka o cca 1,20Kč...to je celá ta dotace apod. ;-)
Avatar - Hammunasakra
14. 9. 2019 08:00
Re: Kám(r)oš
Ne pájo = furt ÚPLNĚ BLBĚ

Takže jo trolling = ale netušim proč = od vás všech

Celkový zvýhodnění dotace sponzoring pokřivení = dělá NĚKOLIK korun na litru = což při roční spotřebě asi 8 tisíc milionů litrů paliv = je docela síla

Asi 3/4 z toho dělá spotřeba nafty mj PRÁVĚ PROTO že je tak výrazně zvýhodněná = to výrazně pokřivuje i dopravu zboží = je silně upřednostněná silniční nákladní doprava = před železniční

Jen čistá daň bez objemový hmotnosti za kterou se správně prodává velkoobchodně dělá ne korunu dvacet ale skoro DVĚ KORUNY na litr = krát ty miliardy litrů

Těžko říct proč mluvíš o trollingu = a vlastně ho sám provozuješ
Těžko říct proč připomínka jak MOC je to pokřivený o jak MOC obrovský de částky a jak MOC to ovlivňuje vnímání = je pro tak MOC lidí až nepřijatelná = jak vlastně i sám furt píšeš :-)
Avatar - WinDiesel
14. 9. 2019 10:34
Re: Kám(r)oš
Hele kdybys byl nějakej chlapec z nějaké lobby tak bych to pochopil. Aby to dávalo smysl.
Ovšem tento tvůj boj dává smysl asi jako Don Kichot když bojoval s větrnými mlýny.
No a takoví lidé co prozřou, a zjistí že jejich boj je o ničem nebo že se prali s ničím - si většinou hodí mašli.
To ti nepřeju ale docela ti radím, už je čas najít si něco jiného.
Když to progresivistům vyjde, budeš brzy kopat jen do mrtvoly ale ty mrtvoly budou 2, diesel a BENZÍN také.
A co potom chudáčku budeš dělat?
Avatar - CICERO
14. 9. 2019 20:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - lamal
13. 9. 2019 16:55
Re: Kám(r)oš
Karle to mas ako niekoho kto si kupi bezecke tenisky na chodenie do metra... su pekne, chce ich a je jedno, ze nie su na to urcene. Toto je uplne bezny konflikt zaujmov, bohuzial v tom zmysle je realita taka, ze niekto chce velke SUV na lietanie po dialnici a vacsinu casu ide sam alebo 2ja...

OZZ kolko mas deti ? :D
Avatar - Ozzman
13. 9. 2019 16:57
Re: Kám(r)oš
Já žádné, zatím :D Taky nejezdím SUV! :D
Avatar - lamal
13. 9. 2019 16:59
Re: Kám(r)oš
Noo, ale ked sme sa bavili o tej bezpecnosti, ze vysoke SUV ti napečie male auto z boku naraznikom u hlavy tak mam pocit, ze jakmile bude rodina tak bude SUV, alebo nie ? ... velké, priestorné, naftička...
Avatar - Ozzman
13. 9. 2019 17:20
Re: Kám(r)oš
Já si vystačím s kombíkem, vždyť si to slyšel, k nám do domu SUV nesmí :D
Avatar - lamal
13. 9. 2019 17:33
Re: Kám(r)oš
Dobre, tak beriem späť, SUV nebude...
Avatar - Hammunasakra
13. 9. 2019 17:00
Re: Kám(r)oš
Nejde o pokřivený myšlení = který je důsledek :-! ale reálnýmu multimilardový zvýhodnění. Za normální odpovídající cenu za jakou de z rafinerie = dává nafta smysl až tak od velkejch těžkejch SUV = ofiko dokonce až od 3,5 tuny

Při reálnejch cenách nafty bez zvýhodnění = by nedávala nejspíš smysl ani Ozzymu ;-)
Avatar - Hammunasakra
14. 9. 2019 08:05
Re: Kám(r)oš
KDE ty si pobral tu KORUNU na litr = kterou FURT OPAKUJEŠ? :-!

Teda ona i koruna krát miliardy = sou miliardy ročně ;-)

Na podporu nákladní silniční dopravy = před železniční = i to by byla KRAVINA jak HROM :-O

Bohužel v reálu = je to eště daleko víc ;-\
Avatar - Ozzman
14. 9. 2019 08:12
Re: Kám(r)oš
Mohl by si prosím na 1 litru paliva demonstrovat a vypočítat do krátkého komentáře, jak to myslíš? Děkuji :)
Avatar - Hammunasakra
14. 9. 2019 08:22
Re: Kám(r)oš
Co na tom chceš demonstrovat?

Spotřební daň nafta asi 11 kč to samý benzín asi 13 kč

Celkový zdanění nafty asi 47% benzínu asi 53%

Při roční spotřebě miliardy litrů = nafty asi 6 miliard litrů za rok = je to jednoduchý i pro žáka základky = dvouciferný číslo miliard ročně

To způsobuje podporuje převážet zboží po silnici
A taky to že i do auta typu Mondeo nebo RAVka = ti přijde logickej naftovej motor ;-)

A to vynechávám rozdíl v objemový hmotnosti = podle který se to správně obchoduje velkoobchodně

Fakt si to nevěděl? Přiznám že reakcím na to když to tu zmínim = nerozumim :-|
Avatar - Ozzman
14. 9. 2019 08:48
Re: Kám(r)oš
Takže, pokud chceš být analyticky přesný, tak se to dělá takto:

31,70 Kč průměrná cena 1 litru nafty (12.9.)
32,48 Kč průměrná cena 1 litru benzínu (12.9.)

10,95 Kč je spotřební daň nafty
12,84 Kč je spotřební daň benzínu

DPH je 21% pro obojí

DPH z litru nafty = 6,657 Kč
DPH z litru benzínu = 6,8208 Kč

Zdanění nafty = 31,70Kč - 10,95Kč - 6,657 Kč = 14,093 kč za litr nafty
Zdanění benzinu = 32,48Kč - 12,84Kč - 6,8208 Kč = 12,8192 kč za litr benzinu

Pokud tedy srovnáme spotřební daň nafty a benzinu na 12,84 kč, byla by cena nafty následující:

14,093 kč + 12,84 kč + DPH = 34,1 Kč za litr nafty.

Čemu to odpovídá ?

Oproti dnešnímu typu zdanění nafta zdraží o 2,4 Kč ;) Nemáš zač....
Avatar - Hammunasakra
14. 9. 2019 08:55
Re: Kám(r)oš
Tohle FAKT NECHÁPU = jak NEMÁŠ ZAČ? :-|

Někde si opsal = to co sem napsal = co si tim chtěl říct? Já VIM že to neni koruna nebo koruna dvacet = jak tvrdí pája

A když vezmeš JEN tohle daňový zvýhodnění = tak je to při aktuálních cenách ty 2 koruny 40 krát ty miliardy = furt 2ciferný číslo miliard ročně = volně asi 14 miliard ročně

Cos myslel tim = nemáš zač? :-|

A cos myslel tim = čemu to odpovídá?

Furt k tomu musíš přičíst i ten velkoobchodně správně obchodovanej rozdíl v objemový hmotnosti = KDYŽ UŽ si chtěl dojít k přesnějšim číslum = nebo k čemu

Prostě STOVKY MILIARD na podporu silniční nákladní dopravy = před železniční
Avatar - Ozzman
14. 9. 2019 08:59
Re: Kám(r)oš
No, chtěl jsem po tobě udělat tuto kalkulaci, aby si dokázal, jaký by byl rozdíl. Pokud jsem nezahrnul vše, klidně se poučím, ale jednoduchou matematikou jsou to 2,4Kč.

Velkoobchodně správně obchodovanej rozdíl v objemový hmotnosti se projeví na dani jak? Ta je přeci dána na litr a litr benzínu = litru nafty dle této metodiky, koukal jsem do zákona. Ale klidně opět můj výpočet uprav, já na tebe neútočím, chci se dopočítat rozdílu, sám tu o tom vykřikuješ už půl roku, tak to pojďme dotáhnout, aby to bylo všem jasné a i mne ;)

P.s. rozdílné zdanění a dotace není to stejné, když už chceme být ekonomicky přesní :D
Avatar - Hammunasakra
14. 9. 2019 09:07
Re: Kám(r)oš
Jak jaký = by byl? On JE = to tu píšu JÁ

A popravdě je samozřejmě VÍC než ty +/- 2 koruny kolik to dělá jen daní = podle aktuálních cen = ale to tu opakovaně píšu JÁ

Pokud chceš bejt významově přesnej = tak bohužel dá se použít i význam DOTACE = definice je "snížení ceny ve veřejném zájmu" což bohužel JE to proč to státy dělaj. Teda spíš za co to schovávaj :-)

Nafta má vyšší hmotnost PROTO se to velkoobchodně dělá podle hmotnosti = přepočtem na litr = v litru nafty je tak víc energie PROTO máš pak nižší spotřebu = tak převedenim na litr pro koncovýho zákazníka tak vzniká DALŠÍ zvýhodnění pokřivení reálný ceny

Litr benzínu váží asi 750g litr nafty až 880g

Při 6 miliardách litrů nafty ročně to dělá pokřivení.. no můžeš zase udělat kalkulaci ;-)
Avatar - Ozzman
14. 9. 2019 09:14
Re: Kám(r)oš
:D Já chtěl ale aby si to tady jednoduše dopočítal ty, já neznám všechny proměnné a všechny přepočty (na objem či na energii), proto jsem tě o to žádal a začal jsem tím výpočtem daní, toto není můj obor, neznám to :D Vypočtel jsem jen to, co je obecně známé.

Mne by opravdu to reálné číslo zajímalo, zatím jsme na rozdílu 2.4 Kč, máš prostor vypočítat reálný rozdíl :)
Avatar - Hammunasakra
14. 9. 2019 09:26
Re: Kám(r)oš
Ale já se přece nepotřebuju dopočítávat = já to VIM a PROTO to tu přece zmiňuju! :-!

Tak jak se mění počet ročně spotřebovanejch litrů tak stejně mění přesnou výslednou částku aktuální cena paliv = podstata je to roční zvýhodnění ze strany státu v řádu 2cifernejch miliard = což se mi zdá že přes to že si tu a tam někdo stěžuje že to opakuju VĚTŠINA nějak nepřijímá odmítá nebo tak nějak :-)

Vypočítat dnešní aktuální cenu nemá až tak význam = ročně skáče cena paliv v rozsahu aspoň pěti korun? Ta PODSTATA je celkový zvýhodnění = no a to je te 2cifernej počet miliard

Stejně volně můžeš vzít tu objemovou hmotnost = nejde určit PŘESNOU částku = tak se díky rozdílný spotřebě i ceně furt mění

Ty se asi chceš dopočítat že by tě nafta zajímala = kdyby byl např. rozdíl v ceně litru např 3,50 kč = nebo? :-)

No tak opět OBECNĚ to víme = PROTO píšu a správně to vysvětloval třeba po Dieselgate Vaculík s Koteckým na ČT24 = nafta se bez zvýhodnění vyplatí jen v nákladní dopravě = u aut od 3,5 tuny

Sem malinko benevolentnější a zmiňuju obří nájezdy kilometrů = tam taky = proto zmińuju ty taxíky. Nebo i velký SUV třeba RR má maximální hmotnost jen něco přes 3 tuny ale u týhle kategorie budiž. V osobních autech nebo malym SUV velikosti RAVky = rozhodně NE = ale tim pokřivenim v desítkách miliard = sou lidi pochopitelně ovlivněný ve vnímání = takže se ti ZDÁ že v Camry nebo RAVce nafta chybí

O tom mluvim TO mám na mysli
Avatar - WinDiesel
14. 9. 2019 10:38