Není vůbec vyloučeno, že se v příštích letech dočkáme výhradně „emkového“ sportovního modelu. S největší pravděpodobností přijede coby hybrid či ryzí elektromobil.
"Zákazníkům je ale nabídneme pouze v momentě, kdy budeme mít jistotu, že přinesou nějakou výhodu v oblasti charakteru a výkonnosti,“
Jasně, stačí se podívat na M-kové SUV obludy a hned je každýmu jasný, kdy je nabídnete. Až to bude cejtit vejvarem.
Však BMW mělo plány na vlastní supersport (úroveň R8 nebo 911 Turbo) ale smetlo to za krize pod stůl.
Takže bude super, jestli ten nápad opráší.
Ale oni poslední dobou všechno hnojej. BMW se nedaří a topí se v tom. Jejich turbo šestivál jede stejně jako koncernovej turbo čtyřvál a proto to můžou prodat tak akorát Kojotě. Poslední jejich supersport byl směšnej tříválec na galuskách. Doufám, že tak už ne.
Furt jdes na me s raciem, ale v tom s tebou nejsem ve sporu. Logicky vazne BMW supersport delat nema duvod, ani kvuli cisilkum, ani kvuli posunu v image (btw. myslim ze R8 audi urcite prospela), kdyz image sportovni znacky jiz ma. Ty moje predesle radky jsou spis povzdech nad tim, ze je to prave jen logika a rozum co dnes v BMW rozhoduje. Z pohledu firmy je to pristup ten nejlepsi mozny. Z pohledu zakaznika-nekupce mi to muze byt taky srdecne jedno, ale z pohledu cloveka ktereho auta bavi, bavi ho potkavat na silnicich a ktery je rad za pestrost i kdyz si na ni sahne jen ocima, ten by trochu toho silenstvi, trochu odvazani se, trochu predvedeni se, trochu toho klukovskeho postrkovani se s Audi a MB... jednoduse trochu toho nerozumu proste uvital.
Se vsim co pises se da souhlasit, na druhou stranu (a coby neakcionar BMW) neni to i tak trochu skoda? Ze se resi veci uz jen racionalne, ze za vsim musi byt cerna cisilka...
Chapu tu racionalitu, diky ktere tu BMW jeste dnes je a dokaze fungovat samostatne a uspesne, coz je vzdy narocnejsi nez byt soucasti silneho koncernu (treba ve srovnani s Audi), ale prece si rikam, ze trosku silenstvi, trosku neceho extra by BMW predvest mohlo.
Kdyz se pak mrknu na takovy mercedes treba, taky nejake segmenty vyklizi (SLK nebo jak se tomu rikalo posledni roky), ale furt tam jsou i z poslednich let silenosti jako SL s V12, SLS, AMG-GT atd. I kdyz pochybuju ze se kterej z tech modelu kdy sam zaplati, a i jako jasnej nekupec, tak je proste fajn ze ta auta vznikaj, jezdi, osvezuji tu nekonecnou uniformitu co clovek muze na silnicich potkat.
Nedelam z absence supersportu u BMW zadnou tragedii, sila BMW je vazne nekde jinde, ale i tak tu extra mili, to neco navic nez jen dobrej nadprumer, to mi tam trosku chybi.
Já bych “nerozum” bmw uvítal ve větším purismu aut pro širší veřejnost, nějaké csl verze emek (vč manuálů), opravdu sportovní kupé/roadster, prostě auta pro radost, ale ne pro pár majetných, to byla vždy esence bmw, a to by je mohlo zase trochu postrčit od konkurence, takový přístup by udělal radost milovníkům řízení, stejně jako pomohl sportovní image značky. Případně našlápnuté auto v revíru carrery, nějakou opravdu výkonnou verzi i8, například. Supersport je pro značku typu bmw, podle mého zbytečnost, i bez rácia. ;-)
Nevidím jako důvod nutně čísílka, spíš jde o pozicionování značky, on ten segment supersportů neznamená jen sport, ale také luxus, ve smyslu cen. BMW je výrobce konfekce, byť premiové, proč by měl lámat přes koleno svou image a cpát ji do teritoria ferrari nebo lamba. Vezmi si příklad audi, pomohlo nějak k větší prestiži značky R8? Nemyslím si. Podle mého to stejně vidí i v BMW, vyvíjet supersport není levná záležitost a efekt (a jak říkám nejde jen o finanční efekt) moc žádný, sportovní image značka už má, auto v supersport třídě ji nijak nepozvedne. Že se o tom mluví teď, v souvislosti s elektrikou, chápu, náklady na el. supersport jsou řádově nižší, tak to možná někoho láká, osobně ale doufám, že touhle šméčkovou cestou bmw nepůjde, a plnotučný supersport, jak říkám, nedává pro značku moc smysl.
plus pár nějakých obrázků kdovíčeho, to je jen takové plácání, aby M řeč nestála.
BMW M1 bylo v historii značky výjimečným počinem, jako silniční auto vzniklo v podstatě náhodou, od té doby se ohledně BMW neustále "řeší", jestli má udělat supersport nebo ne.
Síla M divize je v tom, co dělá od počátku a co umí nejlépe, tedy sportovní verze svých modelových řad. Mmch. v tom inspirovalo většinu relevantních značek, a tak se z dvorních tunerů typu AMG staly plnohodnotné divize mateřských automobilek.
BMW je v každé ze tříd, ve které nabízí plnotučný M model, tj. M2, M3/M4, M5 a nově M8, etalonem pro ostatní a její model se prodává minimálně dvojnásobně jako nejbližší konkurence.
Jinými slovy, jakkoliv chápu, že "přechod" na elektriku může svádět k postavení nějakého supersportu s investicí relat. pár korun, svedou to i garážníci typu Rimacu, osobně bych rád viděl, kdyby se švec, tedy divize M, držela svého kopyta a nadále vytvářela sportovní varianty konfekčních modelů BMW. Supersport si, kdo chce, může koupit u Ferrari nebo Lamba, různé náhražky, "supersporty pro chudé" typu R8 (jakkoli nijak nehodnotím jeho kvality) nemá pro BMW smysl vyrábět.
Ty znáš výrobce kterej nabízí úmyslně prodělečný modely? :-!
Malej zázrak sou sportovní věci od Toyoty = když už si je zmínil = nikdo jinej něco jako GT86 + Supru nenabízí. Když už to BMW a Toyota = společnou techniku možná použijou i pro nástupce Lexu RC a když už Lex tak ve víc testech společnym vítězem velkejch GT je BMW 850i a LC500 = se shodnym závěrem že Lex víc zábavy víc emocí
"...a její model se prodává minimálně dvojnásobně jako nejbližší konkurence." V tom případě je velice zajímavé, že v celkových prodejích dostává M divize na zadek od AMG divize. https://www.caradvice.com.au/…di-global-sales/