až na to kámo že spotřeba bude v reálu podobná. tedy 6 až 7 litrů na 100.
ovšem na papíře to bude mít spotřebu 1 litr na 100, a to se počítá.
jinak Mazda nemá šanci splnit flotilové emise, které se začínají počítat už od ledna.
jinak auto cz píše nesmysly, Sky-X benzín je mild hybrid
otázka je ovšem jaké budou prodeje, bude to dost drahý EV ještě s příplatkem za extender.
Trošku rozumu, stačí se podívat na odklony kol a je okamžitě vidět, že tohle auto má se sériovou Teslou S společného asi tolik jako nedávno "rekordní" Lynk&Co.
Jak to, že dříve nemožná věc objet s Teslou jedno kolo se nyní napoprvé vydařilo ani není potřeba komentovat, ani to, že Musk je mág v prezentaci.
Čekal jsem online překonání rekordu a ejhle, ono dodnes není ani zahlášeno.
Na závěr dodejme ještě jeden úsměvný postřeh. Ačkoli se Tesla ráda vymezuje proti konvenčním autům a po skandálu VW si ráda rýpla i do motorů TDI, je to právě SUV od VW s motorem TDI (konkrétně současný Touareg), kterým na okruh vozí prototypy Modelu S. Přitom má vlastní Model X se slušnou tažnou kapacitou. Že by pak byl problém bez mnoha zdržujících dobíjení něco tak těžkého odvézt přes půl Německa? :D:D:D
Nový VW ID má tažnou schopnost 75 kg, ano to není chyba, celých 75 kg. :-! :-!:-!
Tesla nebyla předsériobá, ale měla jiná kola, jiné brzdy a dle všeho i snížený a upravený podvozek a asi pro to se o času jen mluví, ale sama Tesla s tím ven ještě nevyšla. Takže asi tak ;-)
Porsche tam bylo s Taycan turbo, nikoli s Taycan Turbo S. Takže Tesla musela vyměnit podvozek, brzdy, kola a přidat křídlo, aby porazila standardní Taycan Turbo. A pokud by to tak i bylo, proč už by se Elon nechlubil?
A stejně tak to není nic světoborného, když tyhle mixery zajedou čas podobný jak předokolky. Type R měl jen o vteřinu horší čas, než Taycan Turbo a to se Megane chystá na další překonání. Takže nejspíše s motorem 1,8 překoná čas Taycanu Turbo. Ale hlavně že mixérofilům stačí, že to vystřelí z místa.
Totéž co i3 REX = malej benzínovej motor funguje jen jako regenerátor když akumulator spadne na nějaký nastavený minimum = prostě mu dodá šťávu = normální spalovací motor s malou nádrží benzínu :-)
Musim te zklamat - pokud pojedes 130 na dalnici a na statnich 90, tak budes mit spotrebu jeste nizsi.
Tu spotrebu pri 130 (GPS) jsem meril v tak kontrolovanych podminkach, jak to jen slo. Viz https://moje.auto.cz/?…
A Ozzman moje auto chvilku ridil - sice jen par minut a nejel na spotrebu, ale asi mi bude verit ze bude mit stejnou nebo lepsi spotrebu nez ta Corolla, co testoval.
EDIT - pardon, az ted jsem si vsimnul, ze ten komentar nepatril mne. Mea culpa. Ten novy system razeni prispevku je dost tragedie :(
Tak jestli jsi se snažil jet 140, a údaj není jen z PP ale reálný, tak je to paráda. :yes:
Takový číslo bych se svým srovnatelným autem s o dost slabším dieselem neudělal.
Mohu si od Tebe tu Toyotu půjčit a udělat trasu Praha - Mikulov a zpět?
Pojedu na limitu, tzn. 90 na státních a 130 na dálnici a uvidíme těch 5,8.
A nebo to půjč Ozzmanovi ať s tím jede stejným stylem jako jel s Fordy dieselem a hybridem a uvidíme těch 5,8.
A potom uvěřím a hluboce se tobě a RAV čtyřce hybridu ukloním.
Toyota RAV4 2019 2.5 Hybrid 222 PS - takže ten nejsilnější hybrid, co Toyota nabízí
Praha - Mikulov - Praha průměrná spotřeba 5,8
Ani žádná supersportovní jízda, ale ani eko-derby, jaké vidíme často u majitelů Tesly jedoucí v závěsu za kamionem, aby dojeli k příštímu superchargeru. Většina cesty tempomat na 140.
Tolik k těm "mizerným hybridům od Toyoty". Ona se ta technologie dost vyvíjí, nesmíte posuzovat hybridy podle 15 let starého Priusu. Ano, při agresivní jízdě vás hybrid na spotřebě potrestá mnohem víc, než diesel.
Taky, kedy ma motor najvyssiu termodynamicku ucinnost. To je len pri urcitych otackach a zatazeni. Mimo tych hodnot ucinnost klesa.
Range-extender obvykle bezi prave v tych konstantnych otackach, a nie je s kolesami auta nijako spojeny. Pohana len generator elektrickeho prudu. Auto stale pohanaju elektromotory...
Jen takový dotaz, které moderní auto při dálničním tempu bere méně, než 6-7 litrů ?
Já jezdím s dost diesly a pokud nejedu vyloženě někde, kde je přikázaná stovka a roviny, ale musím pořád akcelerovat a brzdit díky provozu, je spotřeba od 6-8 litrů dle provozu a výkonu takového dieslu (TDI , TDCi). Ve stejném režimu to stejně výkonný hybrid dá taky. Rozdíl nastane, když budeš hybrid dřít někde v Německu do maxima, ale to i ten diesel, co jezdí za 7 pojede za 9.
A na tieto neoficiálne informácie zareagoval Elon Musk nasledovne: „To je len začiatok. Očakávame, že tieto traťové časy budú prekonané produkčnou verziou 7-miestneho variantu Modelu S Plaid, ktorý sa dostane do výroby okolo októbra/novembra budúceho roku.“ Dodal pritom, že neskôr sa dočkáme aj Plaid verzií modelov Roadster 2 a Model X.
Inak ak sa ho opytali ci Roadster 2 moze porazit najrychlejsi cas trate 6:44 povedal urcite.
Ano zrejme pojde o najvykonnejsiu verziu tesly S ale s tym najlepsim tam prislo aj porsche ktore ma cenovku 180t€. Slo oto ze tesla urobi rychlejsie kolo na okruhu. Je to ale len marketing pretoze normalnemu zakaznikovy je to jedno. Za mna ale :yes: ze to tesla dala.
Takze par dni dozadu by tesla nedala ani jedno rychle kolo a dnes je uz problem aky mala podvozok, zevraj bola odlahcena a motor naviac. Ako natom presne bolo porsche vieme?
Co tam mala tesla priniest aby bol Karel spokojny? X alebo nebodaj 3ku? Skus si to najst, clankov uz je mnoho. Inak cas 7.23. Inak aby bolo vsetko koser - ako v pripade porsche tak v pripade tesly slo o predseriove kusy.
Mne skor pride usmevne ze nejaka Tesla s nejakym Muskem "zevraj" prekonala o 19s Porsche Taycan - Porsche coby etanol rychlosti na NS(918 Spyder je najrychlesie seriovo vyrabane auto) a dostane nafrak od nejakeho Startupu. Tolko sa porsche natrapilo a natestovalo(PR masaz niekolko krat do tyzdna)na NS a par tyzdnom potom je z toho nic. Samozrejme je to len marketing ale mat najrychlejsie auto v kategorii sa ceni si myslim, toboz ked porazenym je porsche.
Ty si tam bol ze vies ze to bolo napoprve? Kedy to je dřive? Mesiac, rok dozadu? Zeby ine, nove technologie? Musk to uz komentoval. Vieme ako vyzeral Taycan? Onboard z kabiny toho vela nepovie
Tvé spotřebě věřím, a asi i kdybych jel já svým tempem, bude to trochu vyšší (jak píšeš , podobná corolle), ale šlo o Ravku ;) a ta není tak aerodynamická :D
Pocuj ty, vyber hlavu z vyfuku a pochop ze automobilovy svet sa netoci len okolo dieslu. Su tu aj ine alternativy, v niecom lepsie, v niecom horsie. A keby som zil v CR? Nie vdaka. Nezijem ani na SK toboz nie v CR 👍
Vw, skoda kecaju uplne stejne. Keby skoda zacala vyrabat auta podobne konceptom tak predava 3x tolko. Vw tiez len keca a skutek utek. Ale Musk keca tiez, to nepopieram.
Já to spíše myslel jako konkurent těm "mizerným hybridům" od Toyoty, který zrovna ty máš :D
Vím i z vlastní zkušenosti na jiných hybridech, že normálním tempem za 6.8 při 140 tacho umí dálnici třeba Mondeo HEV, v takovém režimu TDCi jede taky tak. Rozdíl nastane až, když začneš šlapat na krk. Aktuálně jsme testovali 180k hybridy vs 180k diesel a při ostrém tempu na cca 25 km dálnice s častými akceleracemi 100-? km/h (porovnávání dynamiky s plynem na podlaze), jsme dojel is těmito spotřebami: Mondeo HEV 9 na sto, Mondeo TDCi 8,6 na sto a Corolla Hybrid 8.3 na sto... S TDCi jsem chvílemi jel ostřeji, to je fakt, ale stejně bych to o moc nestáhnul. Podobným stylem jezdí i TDI snad s vyjímkou starého Dieselgate dvoulitru plnícího jiné euronormy, který je třeba o litr úspornější.. i tak je to kolem 6,8-7 na sto při přeletu Německem.
to není tak úplně pravda. Právě proto některé automobilky zkoušejí i takové věci, jako 12stupňové automaty, aby udržely motor v optimálních otáčkách co nejdéle, protože s běžným 6-7 stupňovým to nejde. A tohle by měl ten extender vyřešit, protože ten bude v optimálních otáčkách pořád.
přesně tak, neměl by být určen pro trvalý provoz, ale jako nouzovka, kdy ti bude chybět pár kilometrů dojezdu k nabíječce.
Otázka ale je, jak to budou lidé používat - aby to nedopadlo jako když firma nakoupila jako služebáky PHEV, ale zaměstnanci to vůbec nenabíjeli, a pak byla firma rozhořčená, jak ty plug-iny nefungují a hrozně žerou.
Sem teda jen hybridní mixérofil = ale vono to v reálnym světě je bohužel hlavně o tom jak to vystřelí. Vyšší rychlosti sou povolený v jedinym státě na planetě a i tam je to už hodně omezený rsp. zóny kolem měst kde je 120 km/h zabíraj už sakra hodně kilometrů
A tady v Evropě je myslim 19 států = kde sou limity NIŽŠÍ než našich 90 a 130 km/h
Takže tyhle soupeření o rychlosti = sou tak nějak čim dál tim víc mimo. A nediv se že zaujme že auto typu a velikosti Tesla S = si vytře v tom zrychlení se supersporty
Černej humor je srovnat náklady na pořízení a provoz toho pomalejšího vs rychlejšího :-)
Černej humor Mk2 je že Porsche Taycan dotuje = Tesla je na auto zisková = jí cash flow kazí jen nutnost růstu a náklady na něj. Obdivuhodný je jak jeden jihoafričan a jeho maličká firma v americe = ovlivnili gigantickej světovej obor = vyrábějící asi 100 milionů kusů ročně
"A potom ta spotřeba nemusí být tak závratná, protože motor poběži v optimálním konstantním režimu."
A co udelas, kdyz ti ten motor v optimalnim konstantnim rezimu nevyrobi dost energie na to, aby to auto dokazalo jet po dalnici rychlosti, kterou pozaduje ridic? Pouzijes energii z baterie? A co kdyz je (skoro) prazdna?
Ono se ukazuje, ze tohle nefunguje uplne skvele. Viz treba Volt/Ampera, ktere maji celkem spatnou spotrebu v okamziku, kdy musi zapojit spalovaci motor. A to i presto, ze ten motor spojili pres spojku s koly, prestoze mel puvodne byt nej na dobijeni.
V realu funguje hlavne to, kdy muzes kola pohanet bud spalovacim motorem nebo elektrikou, nebo kombinaci obojiho pres minimum prevodu a konverzi energie. A tim padem mas ... ty "mizerne" hybridy od Toyoty.