O Seatu Arona se často mluví „jen“ jako o přifouknutém Seatu Ibiza, což nezní dvakrát lichotivě. Pravdou však je, že z uživatelského hlediska je Arona velice sympatickým a smysluplným modelem.
Testovaná Arona je naozaj vcelku sympatická a takto vyšperkovaná (disky, kontrastná strecha) vyzerá dobre. Verím, že na pomery triedy aj solídne jazdí. Len je tu potom otázka ceny a value for money. Ako "prifúknutá Ibiza" poskytuje viac miesta a úžitku ako Ibiza, povedzme, že na úrovni o triedu väčšieho Leonu. Len je trošku problém z môjho pohľadu, že stojí viac, ako ten Leon. Keď si pozriem (akciový) cenník, Arona 1,0TSI 115k s výbavou XC Limited stojí u nás 17190 eur. O chlp menej pritom stojí Leon (17080 eur) už s motorom 1,5TSI 130k. Teda je síce pravda, že Arona triedne prevyšuje svojho genetického darcu Ibizu o triedu a ponúka úžitkovosť Leonu, ale ten Leon cenovo výrazne prevyšuje. A to nehovorím o Leone kombi, ktorý praktickosťou a úžitkovosťou Aronu ďaleko predčí (Leon ST 1,5TSI XC za 17710 eur).
Takže každý si musí zvážiť, či za tú trendovosť zaplatí viac, ako za praktické a priestranné auto v konvenčnej karosérii.
Přesně tak, a ještě jedna věc navíc. Já nevím, jestli si někdy seděl v Aroně, ale Leona jsi viděl. A i když Seat s interiéry bojuje tak nějak obecně, proti Aroně je Leon téměř lux třída. ;-)
edit: No tvl, tady to funguje, vyžaduje to šest přihlášení a nakonec mě to přihlásí jako fotosoutěž. Tragikomedie.
Podle Máry je to dobrá nabídka.Jak říkáš - Leoš např.
Jasně - anebo, za 508.200 v ceníku máš dneska Octavii kombíku s lepším zpracováním, čtyřválcem 150PS a Climatr, PDC, výhřev sedaček, velký rádio+BT, Tempomat, dešťák, MaxiDor, Multifunkčák koženej, Alu metalíza a další výbava se zárukou 5 let
Takže si všichni oblečeme trika s nápisem "Debil" a mažeme pro Aronu za 570.
PROČ HO NECHÁVAJÍ PSÁT!?!?!?
Nevím, jestli je úplně fér porovnávat s oktávkou, které pomalu končí životní cyklus. Testovaná Arona (pokud umím číst, tak za 536 a ne za 570) má nějakou výbavu, nemusíš si ji kupovat (tu výbavu) a bude levnější než oktávka. Všichni výrobci prodávají SUV nebo crossovery dráž, než nízká auta. Takže já bych to tričko zase svlíkl.Minimálně bys měl hezčí auto, o což asi u Arony taky trochu jde.
P.S: mírně mimo téma- po dlouhé době jsem navštívil konfigurátor Škody, abych našel tu Oktávku za 508t. Tvl, nezaměstnali tam Machalu? Škoda měla podle mě jeden z nejlepších konfigurátorů. Jednoduchý, přehledný, všechny informace snadno k nalezení. Po vzoru ACZ se rozhodli opravit něco, co nebylo polámané. Teď mají zku...nej bazmek, a věřím, že nenas.rali jenom mě.
Konfigurátor souhlas, tam to bylo výborný a teď je to horší... tlačítko další skryté pod souhlasem s cookies, po spuštění konfigurátoru z modelové stránky Octavie je nutný znovu vybrat Octavii... ale pak už to celkem jde.
RE:PS: Přesně! Původní konfigurátor byl z nejlepších, ne-li nejlepší na trhu. Ten nový je o ničem, nepřehledný a zasekaný zbytečnými přechody. Ale hlavně, že zase nějaký ambiciózní idiot vykázal činnost.
Prosím Tě můžeš mi říct, z čeho jsi vyčetl, že "Podle Máry je to dobrá nabídka" ?
Z odstavce "Osobně by se mně však líbilo, pokud by se cena základního modelu vešla pod hranici 400.000 Kč. Při pohybu v konfigurátoru pak doporučuji dávku opatrnosti a chladného uvažování, co všechno vlastně budete potřebovat." ?
Nebo z toho, že v mínusech je uvedeno "Cena by mohla být nižší" ?
Myslel jsem myslím hned na začátku jsou nějaký fráze že je to smysluplný a tak. A taky 4 1/2 hvězdy. Sorry, nehodlám to uznova číst. S Aronou jsem jel v sobotu 500 kiláků. Je to střep. A s tou výbavou - jasně, tak pak bude stát tříválcovej kepl s manuální klimou stejně jako ta tourka?
Hm...co je na tom nefér to srovnat?
Jinak konfig - na první pohled zlo, ale věř mi, že se dá zvyknout. POdle mě není špatnej. Spíš je blbý, že v něm bylo ze začátku dost chyb. Jinak ta OC je tour kombi s přidaným výhřevem zadku a metlou za ty prachy.
Jo, je to drahota.
Arona se mi nikdy moc nelíbila, ale je fakt, že tahle kombinace na fotkách nakonec docela funguje... respektive mně tu nebije do očí příliš vysoké boční prosklení.
PS: příliš extravagantní :-O ? A co je pak Juke? .-)
Presne tak. Prvni co me napadlo bylo, ze proc si kupovat nafounutou Ibizu, kdyz se da levneji poridit Leon, kterej bude jinde uplne ve vsem. Chapu jen lidi, co si kvuli problemum s pohybovym aparatem nesednou do normalniho auta, ale jako rodinny auto... no pekne dekuju
poviem uprimne za tuto prifuknutu ibizu je aj 15 tisic uz vela... takze neviem si predstavit dat za to este 17 tisic alebo aj viac ... to ako fakt nie.. navyse ako pises ..v tejto cene je uz leon s 1,5tsi ... jedine plus voci leonu je tu vyssia svetla vyska plus niekomu vyhovujucejsie kompaktnejsie rozmery.... ale mat 17 tisic a kukat po arone? inak ked sme uz pritom tak okolo 17 litrov uz stoji zakladny xceed.. sice ma tiez v tejto cenovke len liter turbo ale defakto je uz o triedu vacsi ako arona ... navyse v cenovke okolo 17 tisic uz je aj kaskaj.. asx s 2.0 110kw a par dalsich o triedu vacsich SUVecok a este aj so silnejsimi motormi ... alebo nehovoriac o paradnej corolle s 1,2T uz od nejakych 16 litrov ... ale pokial zakaznik je ochotny za imidz crossu arony dat 17 tisic tak preco nie.. seat by bol hlupy to nevyuzit.. ak je dopyt je aj ponuka... a arona uspech ma aj ked lacna fakt nie je.. ale osobne mna nejak nelaka vobec... a to inak mam seaty celkom rad... zlate tarraco :-[]
Já tedy v ČR nabídce SEATU viděl ARONU FR 1.5 tsi za 495 tis...a to auto má prakticky všechno.
Jistě se dají vybrat další prvky dovybavení..ale cena pod 500 tis s 1.5 čtyřválcem je fajn. :yes:
Navíc je to docela pěkný crososver do města. :-)
a třeba aspoň koukat kolem sebe, když v tom autě sedím.
Cituji autora" nikde nic nevrže, nic se nehýbe"
Jasně, že ne. Protože tam nic není. Auto nemá v žádné z výbav např. stropní madla anebo výškově stavitelné pásy (měl např. ubohý Matiz)
Jinak
Tvrdé plasty jsou standard. Májí je i o dost dražší VW. T-Roc třeba.
A i ambientní osvětlení protažené dozadu je i u středních (oproti aroně dražších) VW spíš vzácností.
Takže na co to chtít od Arony?
Navíc nechápu, co recenzentovi přišlo na Aroně jako smysluplná nabídka. Když zůstaneme v rámci koncernu....V porovnání s Aronou je Kamiq ve Stylu se stejným motorem auto pro bohy.
Anebo můžeme jít jinam. Viz Karikatus výše.
Arona je asi tak smysluplná možnost jako Mára motoristickej novinář.
Proboha, je to tady, ten vohnout už je puštěnej psát testy. To se nemělko stát.
V čem je Kamýk autem pro bohy? Ve výbavě, kvalitě interiéru, podvozku nebo ceně? Style je každopádně asi o "dvacku" dražší než FR. Výbavu se mi popravdě nechtělo detailně porovnávat...
Psal jsem v porovnání s Aronou.
No vším. Já s tím jezdil. Rozvor má větší než TCross, TRoc i dokonce než Karoq!
Vnitřek - měkčeno. Nechybí ty drobnosti, co jsem popsal. Prostě o raketu lepší auto. Ber to tak, jezdil jsem teď s oběma. Měl by tam bejt rozdíl min.120.
S takovou zhýralostí u Seatu začínat nebudou. Seat se nepotřebuje podbízet. Madla, výškově stavitelné pásy a plynovou vzpěru kapoty nechává low-costu jako je Dacie. :-)
dan za zvysenu kasnu.... zase nejake dialnicne vozitko to nie je ... a tych par km po dialnici v arone iste penazenku nevybieli... ale chapem... v dnesnej dobe ked sa kazdy ohana decilitrami na papieri je to asi u moc takato realita v ociach kupujuceho ....
ono ta vyssia svetlost je fajn to treba priznat.. ani nevies kedy a pride ti vhod... len skoda ze to uz cenou vyrobcovia prehanaju vo svoj prospech a pytaju za tieto nafuknute male buchty uz podla mna kusok moc .... pritom auto sikovne bez debaty... :yes:
inak za 18 tisic je uz 4kolkova vitara sice tiez s litrom turbom ale ma uz 4kolku ... :yes:
asi tak.. v cene od 15 d o18 tisic je ozaj hodne aut.. mozno aj 50 roznych kuskov najdeme aj viac .. a zle auta uz tiez nie su to je pravda... takze je to len o vybere a potrebach... inak nic proti arone... je to urcite velmi sikovne auto ... zadara zase tiez nic nie je.. a imidz uz vobec :yes:
No, když sám napíšeš, že špatný auta se dneska moc nedělaj...měli bychom trochu zvednout měřítka, ne?
Já v tomto světle a po osobní zkušenosti stojím za tím, že Arona je opravdu ošizené a kýbloidní auto za ty peníze.
Najdi si v diskusi pod článkem o pokutě daimleru můj včerejší test spotřeby 1.5TSI.
Za to uvádíš jedu s Kodiaqem 2.0TSI v DSG 4x4. (v klidu, žádný blbnutí)
Prosím bez delších debat.
Ber to jako fakta.
Asi par ludi bude nadavat, ale moze byt Arona lacne a dobre auto s 4,5 hviezdickami, tak pre ludi s detmi sa neoplati ani citat test a zaujimat o nu, lebo do nej nevojdu 3 autosedacky. Asi by im naraznik odpadol, keby dali aspon dopredu jeden hacik.
A co to je? Nie je to auto pre zenu, co odnesie rano jedno dieta do skoly a 2 do skolky? Alebo auto pre mna, ze odnesiem deti, idem do prace a poobede ich pozbieram?
Je to auto pro toho, komu bude velikostí vyhovovat. Je to zvednutá Ibiza, nic víc. Čekat, že do ní nacpeš 3 sedačky je naivní. Ty se často nevejdou ani do aut o dvě třídy větších.
I vepředu na místě spolujezdce je takové zvláštní udělátko, říká se mu tříbodový bezpečnostní pás. Zkus se mrknout do návodu k autu. Pokud bys ho tam nenašel, kontaktuj svého prodejce.
Neviem aký veľký bude, na súčasnej autosedačke píšu vek cca do 12 rokov. Potom už budú predávať podsedáky s isofixom a ochranou chrbta. Inak on aj teraz sedí vpredu v sedačke, len do Arony by nesadol. Ukončujem diskusiu :-)
ono vseobecne tieto auta ako arona nie su pre tri autosedacky ani robene.. ved tam je miesta jak v beznom malom aute... takze tu je ten chytak.. clovek si mysli ze kupuje nejake akoze super mega stylove drsne SUVecko a navonok masivne auto ale az ked sadnes dnu zistis ze v kabine mas tam miesta na urovni fabie... ake to prekvapko :-[]
ja som sa tak pred par rokmi sklamal v tucsone co ma sesterka... auto velke jak krava ale dnu je aj brachov lancer o level inde .. co o level.. mozno aj dva .... nechapacka.. kto neskusi nepochopi .. a hadam aj moje polo ma vacsie a tvrdsie sedacky ako tucson .. strasna slabota vpredu tam .. volant titerny ... to aj sandero ho ma dnes uz lepsi... .. sklamanie .... za toto dat kedysi 20 tacov za zakladne gdi co sa sotva hybalo ... zlaty eclipse cross so 120kw v rovnakej cene a daleko vzdusnejsou kabinou :yes:
Pro rodiny se trema detma Seat nabizi alternativu. Jmenuje se Alhambra a odveze vas v pohode. Suv B segmentu jsou nakupni tasky na podpatcich, prober se
Lenze Alhambra je drahsia, dlha a na 6 km cestu do skolky staci aj male auto. Arona sa da kupit za 19 800 € pouzitelna a Alhambra stoji nejakych 29 000 €.
"tak pre ludi s detmi sa neoplati ani citat test lebo do nej nevojdu 3 autosedacky"
Zajímavá matematika, z níž vyplývá, že pokud máš jedno nebo dvě děti, zřejmě nepatříš mezi "lidi s dětmi". Snad abych začal státu vracet mylně přisouzené daňové zvýhodnění. ;-)
Ja som mal tiez jedno, alebo dve deti a potom som musel predat skoro nove auto, lebo sa narodilo tretie :-) Ale pre vacsinu ludi je to asi nepodstatne. Ktovie, u nas su uz protesty za tradicnu rodinu, tak ludia asi rodiny mat chcu :-)
Vidíš, to jsem netušil, že se dá rodina vyprotestovat. ;-)
Ale OK, možná jen nechápeš podstatu věci a to, co ti tady ostatní dokola píšou. Koukáš na malé auto s trochu zvednutým podvozkem a dožaduješ se plnotučných rodinných funkcí. Pokud chceš univerzála pro větší rodinu, musíš prostě hledat jiné auto. Je hloupé vyčítat ručnímu mixéru, že neumíchá kubík betonu.
Praveze nie, ja upozornujem na to, ze do maleho auta stacil hacik a moze v tom jeden rodic vozit 3 deti. Nepotrebuje velke rodinne auto, ani dodavku. Vsetko bez velkych starosti a legalne. Uz vela aut toto umoznuje, Arona bohuzial nie. Nic viac, nic menej.
Nie je, ale treba oživiť upadavájucu diskusiu, najprv to bol scenic, teraz isofix. Na dvore mám auto, čo nemá žiaden isofix a vozím v ňom aj svoje deti , asi ho rýchlo hodím do bazáru :-[]:-[]:-[]