Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - WinDiesel
Mazda má problém...
| 26. 9. 2019 15:18
Má dobré diesely, a přesto se moc neprodávají, protože SKY-G benzíny jsou sice slabší ale jinak velice povedené.
Už to vidím jak se fandové Mazdy ženou za drahým elektromobilem s krátkým dojezdem.
A range extender taky bude státe nějaké peníze, proto asi ten krátký dojezd. Něco se ušetří na baterkách a s extenderem bude cena jako s velkým baterkovým packem.
Avatar - 3_diamanty
Re: Mazda má problém...
| 26. 9. 2019 18:26
mna hlavne zaujima preco tie dnesne mazdy su uz tak drahe ... ved zakladna 3ka s 90kw je za 20 tisic ved uz v tejto cene sa da kupit aj sportage alebo xceed s 1,4tgdi v naslapanej vybave ci dokonca hybridne niro s velmi priestrannou kasnou alebo nejaky kaskaj uz paradnejsi ci povedzme eclipce cross so 120kw ...alebo napriklad aj SX4 S-cross s 1,4 turbom a uz aj v 4kolke - tu je cena dokonca este aj pod 20... nejakych 19 300 eur.. neuveritelne paradna cena ...

uz ja ked som auto vyberal ( uz to budu 3 roky dozadu ) tak som okukoval aj mazdu 2.. a uz vtedy som si vsimol ten jej cenovy rozdiel voci konkurencii ( fabia polo yaris a pod ) .. a tam 55kw zaklad panecku stal uz vtedy 13 tisic eur a to si nemal v kabine ani poriadne budiky len take jak z taiwanskeho skutru taky maly stit ...k tomu plechace.... no bida.. keby som chcel peknu a nejaku silnejsiu mazdu 2 s lepsou vybavou tak by mi ani 15 litrov nestacilo to vazne .. a mat vtedy 15 litov tak uz fakt nenahanam mazdu 2 ... to uz clovek vtedy mohol mat ceeda s 1,6gdi povedzme...
Avatar - CICERO
Re: Re: Mazda má problém...
| 26. 9. 2019 18:47
NEJAKEJ HENNESSEY NEJAKA MAZDA !!! CECHY CECHUM !!! RIGHT HERE RIGHT NOW !!! GRETO CUM TY CUTE CUNT :-! :yes: :yes: :yes: CO MY MAME !!! >>>> HE3DA :*) https://www.novinky.cz/…ke-domy-40297858 Pan Procházka, ho nemilovat byl by hřích... :-! Děkujeme, O HE3DA ještě uslyšíme :-)
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Mazda má problém...
| 26. 9. 2019 18:55
ty si mi to teda vysvetlil len co je pravda :-[] .. sila kam na to chodis
Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: Mazda má problém...
| 26. 9. 2019 20:17
1,4 Mpi i30... nevim co řešíš... :-! jinak selanka,vata,vata,nic… tvůj standardní dotaz :D
Re: Re: Mazda má problém...
| 26. 9. 2019 19:07
pricin je urcite viac, co som si ale vsimol ja - tak je obrovsky posun v kvalite materialov a spracovanii interierov. mazda v tomto vzdy zaostavala za koncernom, trufam si ale povedat, ze dnes su na tom velmi podobne. interiery su fakt velmi pekne a kvalitne... samozrejme sa to ale prejavilo na cene.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Mazda má problém...
| 26. 9. 2019 19:23
jasne... kvalitu beriem... auto to bude paradne ale aj tak ... 13 tisic za zakladne atmo s 55kw a na plechacoch je moc aj keby si mal pozlatene klucky vnutri vo dverach .... navyse za kazdu blbost tam su nenormalne priplatky.. uz len kusok lepsia vybava so silnejsim 65kw motorom a bum o 3000 eur si hned inde ani nevies ako ... u yarisu nie su zdaleka taketo rozdiely a ani u vw ci skody pri prechode na silnejsi motor a lepsiu vybavu ... a pri malom aute je tych 3000 eur aj 25 percent z celkovej ceny auta co je hodne.... takze len tak si hocikto neda tu a tam o 3000 eur viac len preto lebo chce mat krajsie budiky a o 10kw viac ---- mne inak mazda 2 prisla aj uzka v kabine... je taka kusok buclata velka zvonku ale vnutri je to prcek... fabka je inde aj polo ... su vzdusnejsie citelne ... inak ja tie 2ky vidim velmi malo... este tie predosle som videl pomerne casto ale tie sucasne fakt len sem tam uz... takze asi na tom nieco bude ze ak chce clovek male auto tak zase nepotrebuje take ktore v schopnej konfiguracii stoji uz 15 litrov ked sa da u konkurencie schopny kus kupit uz aj za 12 ci 13 k tomu s este silnejsimi motormi a priestrannejsou kabinou ... inak za cenu kusok lepsej 3ky sa dnes da kupit uz v podstate aj optima ci outlander.. a to je uz skutocne sila
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Mazda má problém...
| 26. 9. 2019 19:48
Stará 3-ka stála od cca 15 000€ s motorom 1,5. Auto malo rovnaký podvozok, aj dizajn, ako najdrahšia verzia.
V Mazde usúdili, že najpredávanejšia 3-ka bolla v cca 3. výbave s motorom 2,0 (cena okolo 19 000€). Tak rovno začali tam. Pridali povinnú výbavu, aj výbavu naviac, dali rovno 2,0 motor a zrazu je cena 19 990€. WAU... Moja Mazda 3 stála pred 2 rokmi ani nie 18 000€ a má všetko, čo potrebujem. Aj to som rozmýšľal, či nevezmem lacnejší a lepšie vybavený Hyundai i30 (1,4TGDI), prípadne nejaký Focus, ktorý vtedy končil. Mazda sa mi ale páčila o dosť viac.
Dnes ako bolo spomenuté za 20 000€ si môžem vyberať z veľa dobrých áut.
Navyše Mazda veľmi nedáva akciové ceny, ako iný výrobcovia (napr Honda). An otázku, či by som kúpil dnes Mazdu 3? Bolo by to veľmi ťažké rozhodovanie, ale asi nie.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Re: Mazda má problém...
| 26. 9. 2019 19:56
a presne to iste ma napada ze ci mnohi majitelia predoslej 3ky ci pojdu aj do novej drahsej 3ky.. kde uz chces nechces das aj o 3000 eur viac ako u predchodcu ... ale inak ani ja by som uz do noveho pola nesiel.. lebo trojvalec nechcem a ani vyzorovo polo uz nie je za mna ono.. a ked uz nahanat golfik rozmermi aj cenou tak preco nekupit rovno uz golfa ze jo a nie nejake prerastene disproporcne "golo"

inak je to presne tak ako pises.. uz predosla 3ka za 18 tisic mala aj slusnu vybavu a mnohym stacila az az .. ale dnes uz nova pod 20 nejde.. takze to este bude zaujimave fakt zaujimave... ale este pockajme jasne.. aj ked predpokladam ze tak casto ako tu predoslu 3ku ( ktora je ina kza mna uplne dokonala a krajsia ako ta nova hruza ) uz tu novu nebudem vidiet .. uvidime cas ukaze
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda má problém...
| 27. 9. 2019 13:46
Osobne skôr začínam mať problém, že je stále menej áut, ktoré by som si vybral. A hlavne sú stále drahšie = platíme za výbavu, ktorú mnohí ani nepotrebujeme, lepšie povedané nechceme. Problém je, že tam musí byť a potom je auto drahé. Dnes chcú zákazníci skôr dobre vybavené auto, dobré auto už ľudia tak neocenia.
Hlavne pri cene od (základná výbava) sa nájde vždy nejaká malá drobnosť, ktorá človeku vadí :). Neštudoval som novú 3-ku, ale aj tam sa isto niečo také nájde :).
Nová 3-ka sa mi páči ako sedan. Ale tá cena je naozaj dosť mimo.

Kedysi som pozeral aj ceny Golfa a bol som prekvapený, že skladové autá boli celkom dostupné = lacnejšie ako som predpokladal.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda má problém...
| 27. 9. 2019 21:05
Poďakujme sa našej drahej Európskej únii, ktorej ide len a jedine o našu bezpečnosť a naše dobro...
Re: Re: Re: Re: Re: Mazda má problém...
| 26. 9. 2019 20:25
inak, vsetky auta zdrazuju ... rocne od nejakych 3 do 7 % a je dost mozne, ze bude este horsie. vyvoj aut na alternativny pohon musi nieco/niekto zaplatit. okrem toho samozrejme rastu mzdy a dalsie naklady. aby to nebolo malo, tak EU predpisuje dalsiu a dalsiu povinnu vybavu - asistencne sluzby, cuvacia kamera, tester na alkohol ... veci, ktore sa v minulosti nedali objednat ani v doplnkovej vybave. teraz dokonca uvazuju o povinnych ciernych skrinkach a asist sytemoch, ktore budu limitovat rychlost podla znaciek ( totalna kravina, ktora sposobi akurat viac dopravnych nehod ). samozrejme, tieto zakony sa schvaluju len v EU, nikde inde na svete s podobnymi kravinami ani nezacinaju.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda má problém...
| 26. 9. 2019 20:36
ja to vidim na australiu a nejake paradne L200 este nadalej s tym 2,4DI-D alebo pajero sport ... to preludnenie v eu nam proste neprospieva.. ani nam.. ani klime... ani autam ...
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazda má problém...
| 27. 9. 2019 13:50
Tiež som si všimol, že ceny áut idú nenápadne hore (u Mazdy 3 nápadne). Problém je, že v EU a ešte pár krajinách sveta (alebo ich častiach) sa snažíme robiť povedzme "nemožné" a všade inde to funguje po starom. Naša snaha je pekná, ale sami naši Zem nezachránime...
Avatar - Ada je zase tady
35kWh...
| 26. 9. 2019 15:25
takže reálný dojezd 140km. Druhý rok 100km, třetí rok 70km. No nekup to... :no:
Re: 35kWh... - Trochu upřesnění
| 26. 9. 2019 15:41
Trochu upřesnění

Realně k dispozici bude 30kWh a kapacita baterek klesá exponenciálně až kolem 7., 8. roku.

Spotřebu známe, v zimním období 17kWh po okreskách, ve městě, 25kWh po dálnici (zde činí dojezd 120km). Takže ten Tebou udávaný dojezd 100 km je kolem 8. roku, 70 km je 9. rok, ....
Re: Re: 35kWh... - Trochu upřesnění
| 27. 9. 2019 07:15
Teoreticky áno. Prakticky ten pokles dojazdu nie je zďaleka taký dramatický.
Avatar - Ada je zase tady
Re: 35kWh...
| 26. 9. 2019 17:15
http://www.battex.info/…/zaverecne-slovo

jak je na několikrát zmiňováno, provozní životnost záleží na mnoha faktorech. Když se na Vaši otázku koukneme z hlediska normy, tak předepsáno je minimálně 300 cyklů do poklesu kapacity na 60% její jmenovité hodnoty ( www.battex.info ).
Když se na otázku koukneme z hlediska prodejců kol, tak to vypadá, že životnost baterie je necelý rok, protože ve většině případů dávají jen 6 měsíční záruku a snaží se, co nejvíce vyhýbat zákonné 24 měsíční záruce. Nenechte se nachytat a žádejte plnou záruku.
Ale při dodržování základních pravidel provozu lithiových akumulátorů je provozní životnost více než 4 roky. A ty základní pravidla, které můžete ovlivnit jako uživatel kola? Vlastně je jen jedno: dobře a včas nabíjet! Znamená to:
1)Skladovat baterii vždy v nabitém stavu a v rozpojeném stavu (odpojit od kola).
2)Pokud je skladování delší, tak po minimálně 6-ti měsících znovu dobít.
3)Po vybití (i částečném), co nejdříve baterii nabít. (www.battex.info).
4)Pokud již je baterie vybita, nezkoušet, zda ještě chvíli nepojede.
5)Nenabíjet v teplotách pod 5° C.
Avatar - Mikesus
Re: Re: 35kWh...
| 26. 9. 2019 21:26
Loool. Odkaz na článek z roku 2011 a zabývající se bateriemi pro elektroniku, které mají jiné parametry a požadavky než baterie v elektromobilech.
Avatar - Ada je zase tady
Re: Re: Re: 35kWh...
| 26. 9. 2019 22:25
nauč se číst :-)
Avatar - _Karel_
Žvásty
| 26. 9. 2019 16:05
"...maximálně využívající výhod technologie elektrických pohonných jednotek, nabízí řidičům výkon, který si budou moci užívat bez námahy a z celého srdce.“
Mám Mazdu rád a rád bych u ní utratil své peníze. Ale připadal bych si jako idi.ot, kdybych u ní nechal své peníze za toto. Reklamní žvást tomu nasazuje korunu. Na EV slabý výkon, krouťák, dojezd... to si vážně užiju z celého srdce. :'-( :'-(
Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 16:14
toto si nekupi ani velky fanusik znacky
Avatar - WinDiesel
Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 17:42
… z celého srdce …. to jsem fakt nepochopil.
Mazdy si kupují srdcaři, to ano. Nejsou to ale fanatici.
Máme Mazdu ve firmě, samozřejmě v dieselu a je to strašně fajn auto. Nebylo levné a má menší nádrž než by mohlo mít, to znamená že na 1000 km dosáhne horko-těžko.
Vyměnit to za nějaký elektrovehikl s dojezdem 250 km, poté to nastartuje extender a pojede to dalších 500 km omezenou rychlostí s omezenou dynamikou?
Děkuji nechci, BMW dopadlo špatně s podobným konceptem a toto nedopadne líp.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 18:04
mazdy su za mna uz dnes hodne predrazene... nova 3-ka v cenniku zacina na 20 000 eur za 90 kw skyactive... pritom nova corolla s 85kw turbom je za 16 tisic .. a to je neskutocny rozdiel... pritom toyota bude predpokladam este aj zivsia a kasnou praktickejsia .. akoze predosla 3ka bola aj od nejakych 16-17 ale ta nova to je fakt uz neskutocne draha... a aj keby si na predajni dostal zlavu 2000 eur stale si na 18 tisicoch za 90 kw zaklad... pricom za 18 tisic uz moze mat clovek naslapanu corollu ktora v nicom od mazdy horsia nebude neverim ... akoze dat 20 tisic za zaklad s 90kw to je uz blizsie k premii ako k mainstremu ( ved audi A3 je od nejakych 23 tisic )

vie inak niekto skutocny dovod takejto ceny mazdy 3ky? zaklad za 20 tacov? je tam nejaka pridana hodnota okrem toho uzasneho motora s neskutocnymi 90kw v klaustrofocikej kasni ... mozno je tam nejaka finta ktoru clovek prehliadol a na prvy pohlad ani dotyk to nezbada ( napr volant s vodotryskom v zaklade alebo pozlatena skrabka vo vicku ) preto sa pytam ;-) lebo zdrazenie noveho modelu len tak zrazu o 3000 eur voci predchodcovi predsa musi mat aj nejaky dovod a opodstatnenie .. zatial ho ale neviem najst :-( . .. zlata corolla :yes:
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 18:57
Kdybys kromě své chorobné potřeby psát někdy i četl, mohl ses dvacetkrát dočíst, že trojka má hodně bohatou základní výbavu. Veškeré asistenty, Head up display, led světla, navigaci...
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 19:02
tak to hej.. cvakas aj za to co zrovna nechces ... akoze navigacia by mi nechybala... ani head up displej... vidim to tak ze mnohi uz do novej 3ky nepojdu aj prave kvoli tomu ze je uz takto cenou vysoko posunuty zaklad s mnozstvom veci ktore si mnohi dokazu v reale odpustit... inak corolla za 16 v zaklade tiez nie je ziadne holatko .. prave pozeram ze tych par veci co jej chyba voci 3ke v zaklade vo vybave za tych 3000 eur priplatku fakt vobec nestoji.. a to ani nevravim este o motore kde to 1,2T bude voci 90kw atmu v mazde citelne pruznejsie a odspodu zivsie
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 19:42
Meleš strašný kraviny, jako vždycky. Toyota začíná o neuvěřitelných 30t Kč níž. To je ale suma.
Placani o lepší pružnosti 1,2t, která má přitom nižší krouťách pominu. Nejels ani v jednom. Klasika.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 19:56
Náhodou s "3_diamanty" celkom súhlasím. Mazdu mám rád... Tiež by som nerád platil za niečo, čo nepotrebujem. Často čítam, že vodiči po čase aj tak vypínajú asistentov, lebo je to otravné - potom sú to vyhodené peniaze.
Na druhej strane má Mazda nastavené asistenty celkom dobre...
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 19:59
Že ne každému nevyhovuje bohatá základní výbava je nezpochybnitelne, o tom nepolemizuju.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 20:09
a o com polemizujes.... ked len o tom vyvratit moj nazor tak uz vopred vela zdaru :-[]
Avatar - _Karel_
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 20:18
Nejdřív napíšeš sahodlouhy odstavec, ať ti někdo vysvětlí, proč je Mazda dražší, ne byla. Když ti to vysvětlím, tak začneš plácat kraviny o lepší pružnosti motoru 1,2t. Motoru s nižším výkonem i kroutakem. O čem bych tě měl přesvědčovat? O tom, co ti píší neustále vsichni- že jen placas blbosti?
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 20:20
ved ja s tebou vobec nepolemizujem ... len pisem ako to je
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 27. 9. 2019 14:02
Bohatá výbava je pre mnohých isto žiadaná vec. Problém je, že pri bohatej základnej výbave sa dostane istá skupina zákazníkov do pozície, že dané auto má už v základe veci, ktoré by si tento človek do auta nedal. Povedzme, že bez istých vecí by bolo auto o cca 2000€ lacnejšie. Ten človek si to drahšie auto nekúpi.
Možno takto automobilka príde len o nejakých pár percent zákazníkov, ktoré sú zanedbateľné. Skôr tu ide o možnosť výberu a konkurencieschopnosti.
Príklad:
1. predošlý model Mazdy 3 - aj v základe skvelý podvozok, nádherný dizajn, interiér... Ak niekomu išlo o dizajn, prípadne super podvozok a nepotreboval výkon - ideálna voľba.
2. Rapid - za cenu od - povedzme obstojné auto, s vraj nie najlepšími jazdnými vlastnosťami. V najvyššej výbave bola cena dosť vysoká a bolo to povedzme to isté auto s rovnakým podvozkom a vzhľadom (+ iný motor, výbava...). Pritom cena bola vyššia ako lepšie autá v nižších výbavách. (Ospravedlňujem sa spokojným majiteľom Rapidov).

Záver: Mazda nedala istým zákazníkom na výber. Tú moju 3-ku mám veľmi "rád", novú by som nekúpil. Na trhu je veľa iných dobrých áut.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 27. 9. 2019 21:07
Ale nebude to podľa mňa špecifický problém Mazdy, ale prakticky všetkých japonských značiek. Nemôžu ponúknuť takú flexibilitu ako európske automobilky, to bu museli mať na starom kontinente niekoľkonásobne viac fabrík ako majú.
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 30. 9. 2019 10:04
To bude asi pravda. Poniektorí by sme privítali aj nejaký nižšie položený (= lacnejší / menej vybavený) model. Tie japonské výbavy mi ináč celkom vyhovujú a už auto v základe má často celkom slušnú výbavu. Len v základe chýba vždy nejaká drobnosť, ktorá ale je v 2. stupni výbavy. Napr u Mazdy 3 predošlej generácie to bol motor 2,0 l :).
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 20:04
konecne chapajuci realista sofer ;-) ... je to tak... za nieco co nechcem a nevyuzijem by som 2000-3000 eur navyse nedal nikdy... a za 16 uz aj corolla v zaklade je nesksutocny masaker :yes:
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 20:18
jasne, ale dizajnom a kvalitou interieru sa zase Corolla na Mazdu 3 moc nechyta. kazdy vodic ma svoje preferencie. za mna je nova Mazda 3 exterierom aj interierom velmi pekne auto ( trochu ma akurat "rusi" masivny C stplkik / blatnik )... daleko pred zvyskom japonskych znaciek / aut.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 20:31
aj to zadne okno je kusok male prave na ukor masivneho C-stlpika... ale niekomu sa to moze pacit... mne sa viac pacila predosla 3-ka ktora bola dizajnom dokonala ...
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 27. 9. 2019 14:13
Predošlá 3-ka je z niektorých pohľadov naozaj dokonalá, z niektorých menej. Stáva sa mi, že sa pozriem z okna a poviem si - wau, to najkrajšie auto na ulici je moje ;). Samozrejme na tom nezáleží... V každom prípade mám auto, ktoré sa mi páči asi po všetkých stránkach. Samozrejme má aj malé nedostatky. Keby sme mali také manželky ;)...
Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 27. 9. 2019 14:10
"relasita sofer" = Možno to bude tým, že poniektorí sme začínali ešte na rodičovských Škodách 100, 120, Ladách... :). Tie nemali nič naviac. Prečo platiť za niečo, čo nechcem? Dnes to robíme bežne.
Minule som dostal ponuku previezť sa na Opli GT (r.v. cca 1970). Teším sa na to viac, ako na ktorékoľvek nové auto (možno okrem Mazdy MX5). Dnešné autá sú väčšinou dosť sterilné a človek sa v nich cíti veľmi bezpečne. Staré autá boli iné - nehovorím, že lepšie. Kto nejazdil na niečom starom, ťažko pochopí, aké dobre sú dnešné autá.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 19:48
Jenom tam v té omáčce reklamních tlachů postrádám informaci, že si toho výkonu a spol budou řidiči moci užívat možná tak 1,5, maximálně 2 hodiny. :(
To si vážně hoši z propagace myslí, že elektromobil s dojezdem okolo 200 kilometrů bude nějaký super-hit, o které se budou zákazníci přetahovat a házet Mazda-dealerům pod nohy žoky peněz?

Mazda vždycky dělala krásná, elegantní a dobrá auta. Zaoblený liftback 626 v polovině 90. let byl ideální dálničním rychlíkem pro podnikateel ve fialovém saku, 323 F s dvoulitrovým šestiválcem byla prostě úžasné, 121 ve verzi sedan vzbuzovala svou roztomilostí úsměv... Aktuální 6 je pro mne jedno z nejkrásnějších kombi na trhu - a boční linii sedanu by vysloveně slušela i karoserie s 6. dveřmi

Ale tohle :( Je to hezké, to zase jako jo, ale že by si to nějak moc potykalo s praktičností... +- 200 km dojezd 8-s
Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 20:14
spominas si este na Xedos 6 a 9 ? neviem posudit kvalitu, nikdy som ho nejazdil, ale v tom case slo o krasny dizajn
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 20:44
JJ, Xedosy, to byly krásný auta :D
I když 6 byla vlastně 626 "prekabátěná" do o kousíček menší kastle, a vybavená dosti vylepšeným interiérem

Já byl tehdy vožen touhle 626, šestiválec, stříbrná...
https://auta5p.eu/…mazda_626_20.php
Bohužel, vezl jsem se v ní vícekrát, ale nekočíroval jsem ji ani jednou. Pan majitel ji vysloveně nechtěl dávat z ruky :-)
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 20:18
tie 90 roky su uz proste fuc... a nielen mazda mala vtedy krasne vozy ... za mna aj citroen bol vtedy paradny aj mnohi dalsi.. len proste sa to uz cele pomenilo... vnimanie aut aj mobility sa uz zacina menit a znacky na to reaguju ... trend na papieri je jasny... elektromobilita... ze to ale nie je zrovna idealny trend pre realneho motoristu v praxi dennodenneho rychleho zivota je uz druha vec no ...
Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 20:35
hmm, myslim si, ze dovod je ale iny. automobilky investuju do EV a PHEV len preto, lebo musia ... nutia ich do toho limity schvalovane politikmi EU. dopyt po tychto autach je v sucasnosti zo strany zakaznikov minimalny a v krajinach, kde nie su vyrazne dotacie na nakup aut sa skoro vobec nepredavaju. EV v dnesnej podobe v ziadnom pripade nie je "hotovy produkt" ... stale je prilis nedokonaly a drahy aby sa dokazal presadit v konkurencii aut so spalovacim pohonom. je to taky "chcipacek", ktory by bez vyraznych dotacii na trhu neprezil.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 20:41
sme preludneni... keby nas tu bolo tolko ludi v eu kolko je ludi v australii tak nadalej tu mame paradne patroly a na kazdom rohu vidis nejaku krasnu legendu ;-) .. smola no .. cim viac ludi znamena cim viac aut a to znamena cim viac emisii .. atd atd...
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 20:51
No, řešení by bylo... Ale v dnešní době politické korektnosti je to řešení ZCELA neprůchozí. Vezmi si jen ten ryk a řev a halas a tartas nejrůznějších sluníčkářských krasoduchů, který spustili poté, co se Trump rozhodl, že na US/MEX hranici vybuduje plot, aby jo DO USA nepřiprchnul kdejakej připrchlík :(
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 21:00
globalizacia korektnost biznis...tieto pojmy dnes vidis 10 krat castejsie v mediach ako pred 10 rokmi .. az nakoniec to pekne korektne s biznisom dotiahneme v globale do *** a bude nam hej
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 21:04
Tak ona "globalizace" byla už i v eneolitu a business taky :D

Celkom nedávno (tak 3-4 roky tomu) jsem kdesik četl krásnou definici - že "politická korektnost je urputná snaha uchopit howno za ten voňavější konec"
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 21:07
... staci sa pozriet na ludi, ktori zakony schvaluju ... vacsinu z nich by som vo firme nezamestnal ani ako "podavacov papiera" a oni pritom rozhoduju o nasej buducnosti.
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 21:30
a prave to je ten najvacsi paradox... ze vo vacsine rozhoduju prave takito "sikulovia" .... ale nejde ani tak o nich ako za mna o celkove uz zmeny na planete ktore sa deju tym nasim preludnenim .. a auta a ich postupne zareravanie su uz len spicka ladovca tych vsetkych kdejakych problemov ktore nas a nasu planetu uz suzuju ..
Avatar - 3_diamanty
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 21:36
len na celkom inej urovno no jo.. level basic :-[]
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 21:01
auta samozrejme znecistuju zivotne prostredie, ale ani z daleka nie tak, ako ine odvetvia priemyslu a dopravy. okrem toho, stacilo urobit "srotovne" na vsetky auta EURO 4 a nizsie a produkcia CO2 a NOx2 by klesla o nejakych 80 %. dobre, vychadzam zo studie, ktora tvrdi, ze 80 % znecistenia z aut produkuje asi 20 % starych rachotin, z ktorych vacsina by uz ani nemala prejst STK. tie percenta nemusia uplne sediet, ale staci sa pozriet na nase cesty ... alebo aj na cesty v rakusku a nemecku a clovek nechape.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 26. 9. 2019 21:15
80 / 20 - to je "staré dobré" Paretovo pravidlo"
https://cs.wikipedia.org/…%C5%AFv_princip, které má sílu přírodního zákona.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 27. 9. 2019 07:36
A tá výroba áut, výroba materiálov pre ne, výroba palív, mazív, plastov - to nie sú tie taktiež znečisťujúce odvetvia priemyslu? Tie tvoje staré rachotiny sú možno k životnému prostrediu šetrnejšie ako tie nové vozy, pretože jazdia po cestách 20 rokov alebo viac, a boli vyrobené raz, na celých 20 rokov. Dnes sa vyrábajú spotrebné autá, ktoré musíš meniť oveľa častejšie, zošrotujú sa a vyrábajú sa nové a nové doblba - a to je strašne ekologické, že áno?
Takže tvojim tvrdením by som si až tak istý nebol. Nič nie je čierne alebo biele.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 27. 9. 2019 10:28
Můj soukromý názor je, že automobilová technika dosáhla vrcholu někdy na přelomu milénia - a od té doby se jenom (abych použil moderní čengličtinu) "katují kosty" a "optimalizují náklady" na primární i náhradní díly

Volvo V 850 / V70 (prvních generací), to byly nezničitelné auta, které při běžné údržbě a nehovadském zacházení najely ranec a vydržely 20 let.

Vydrží totéž i dnešní "ekologická" vozítka?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 27. 9. 2019 14:00
Tento sukromny nazor je len urban legend. Nic viac.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 27. 9. 2019 16:22
Domníváš se tedy, že dnešní auta budu stejně odolná a vydrží stejně jako obdobné vozy před 20 lety?
Ergo že dnešní V60 bude stejně či více odolná, nežli tehdejší 850 a V70?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 27. 9. 2019 21:10
Máš pravdu. Všetko dnes má programovanú životnosť a doslova sa plánuje, kedy sa má auto rozsypať, aby mohlo byť nahradené novým. Je to choré.Dôležité sú len prachy, zisky, zisky a ešte raz zisky, bez ohľadu na to, akým spôsobom sa dosiahnu. Hoci nadspotrebou, keď to sype, o ekológii sa nehovorí.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 27. 9. 2019 23:40
Auta co maju dnes 20 rokov su az na nejake vynimky vraky. Rovnako si nemyslim, ze dnesne auta budu na tom nejako citelne horsie o 20 rokov. Budu to v tom case az na par vynimiek znovu vraky. Oproti minulosti mas dnes dlhsiu zaruku - nasobne. Km najazd 6 az 7 ciferny pripadne bez obmedzenia - to vsetko je asi preto, ze nove auta su horsie, lebo vyrobca rad preplati na svoje naklady poruchu. Takze nie, nedomnievam sa, ze dnesne auta budu ovela lepsie, akurat hovorim, ze ten zlom, kedy boli auta "kvalitne" sa kazdym rokom posuva o rovnaku konstantu - preto je to urban legend.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 28. 9. 2019 14:45
Vieš čítať? Rozumieš tomu, čo je to programovaná životnosť?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 29. 9. 2019 20:43
Dakujem za opytanie, citat viem, akurat netusim odkial sa beru tieto sracky. Vyvijas nieco pre automobilky? Vies ako a za akych podmienok funguje dodavanie dielov od subdodavatelov a nizsie? Samozrejme, ze netusis, lebo to by si musel najskor rozumiet tomu, co som napisal.
Re: Re: Žvásty
| 27. 9. 2019 07:42
Zase si vezmi, že ten kompakt bude určený skôr na mestské a prímestské jazdenie, tam tých 200 km môže pomaly stačiť. Ale asi tomu dajú viac bateriek, ísť hlboko pod parametre konkurencie si dnes žiadna značka nedovolí - iba ak za výrazne nižšiu cenu. V článku sa spomínajú iba parametre nejakého staršieho vraj prototypu.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: Re: Re: Žvásty
| 27. 9. 2019 10:21
Je fakt, že článek fakty příliš nehýří :D
Je ovšem také otázkou, zda (pokud se rozvinutý svět zaklíná ekologií a příznivým vztahem k životnímu prostředí) a nakolik je rozumné mít elektromobil určený JENOM pro městské a příměstské ježdění. To znamená mít auta dvě - (pří)městské prdítko a (dálkový) koráb... ?
Re: Žvásty
| 27. 9. 2019 07:31
"Na EV slabý výkon, krouťák, dojezd... "
V článku sa uvádzajú hodnoty akéhosi prototypu predtým, ale chápem, ak ide o EV, si skeptický vopred, pretože tá "elektrika" ti proste nevonia. Ale nemyslíš si, že v Mazde sedia blbci a pustia do sveta EV výrazne slabšie od konkurencie.
Zaujímavé je, že 264 Nm a 104 kW by u nafty alebo benzínu boli vpohode hodnoty - ale na EV je to slabé. Prečo? EV dosahuje tento krútiaci moment takmer v celom rozsahu otáčok, spaľovák len v určitom obmedzenom rozsahu. To je tá váha bateriek až takým strašiakom? Slabší Leaf má s krútiacim momentom 320 Nm a výkonom 110 kW zrýchlenie na stovku pod 8 s, je to mimo misu?
Niekedy si taký EV s "obyčajnými" parametrami vyskúšaj. Možno zistíš, že to nie je taká tragédia ako si si myslel, ale práve naopak. ;-)
Avatar - _Karel_
Re: Re: Žvásty
| 27. 9. 2019 08:07
Samy o sobě jsou ty hodnoty výkonu ok. Ale pokud mě chce někdo premluvit k EV, očekávám bombonek jako u doktora. Tedy vysoký výkon. Tohle jsou běžně parametry benzínu, s odjezdem 700km a nabití kdykoliv kdekoliv za 3 minuty. Premlouvaci bombonek nikde. Jen prozatím levnější provoz, téměř stoprocentně vykoupeny pořizovací cenou.
Re: Re: Re: Žvásty
| 27. 9. 2019 21:25
Vystihol si to dobre. Kým EV nebudú alternatívou ku spaľovákom aj cenovo, nezaváži ani tichá prevádzka, ani minimálny potrebný servis, ani nulové emisie pri prevádzke. Na bežné denné jazdenie je elektromobil už približne rovnocenný (v niečom lepší, v niečom horší), ale má nevýhody, napr. ho nemôže prevádzkovať každý (nabíjanie v paneláku?), na kúpu nemá každý, kto má na klasiku (aj keď sa lacnejšou prevádzkou cena vyrovnáva, ale trvá to roky), a tiež si každý nedovolí dve autá v domácnosti, pretože hoci s 300 km dojazdom EV nemusí zastať všetky potreby.
Takže áno, žiadny bonus, ktorý by presvedčil. A ten by sa zišiel, lebo nie každý je nadšenec.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku