Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda potvrdila premiéru svého prvního elektromobilu

Ondřej Mára Ondřej Mára 26. 9. 2019
25
67
Zobrazit náhledy (25)
Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp Mazda e-TPV Prototyp

Japonská automobilka potvrdila dřívější spekulace a oficiálně ohlásila premiéru svého prvního produkčního elektromobilu.

Automobilka Mazda oficiálně potvrdila, že na říjnovém autosalonu Tokyo Motor Show 2019, který začíná od 23. října, představí svůj první masově vyráběný bateriový elektromobil. Automobilka sice prozatím nezveřejnila žádné grafiky ani technické parametry, v tiskové zprávě však uvádí následující:

„Zcela nový elektrický model bude třetím přírůstkem do nové generace nabídky automobilky. Vyvíjen v souladu s filozofií Mazdy zaměřenou na člověka a maximálně využívající výhod technologie elektrických pohonných jednotek, nabízí řidičům výkon, který si budou moci užívat bez námahy a z celého srdce.“

Podle informací ze zahraničí bychom se však měli dočkat vozu, který se má podobat prototypu e-TPV. Vyšší SUV by totiž mělo zajistit dostatek prostoru pro baterie, které mají být uloženy pod podlahou. Podle webu AutoExpress je navíc pravděpodobné, že elektromobil Mazda dostane i odlišný styling karoserie, aby se výrazně odlišoval do modelů poháněných spalovacími motory.

Pohonná jednotka by pak měla opět vycházet z prototypu e-TPV, který dostal baterie o kapacitě 35.5 kWh a elektromotor o výkonu 105 kW (143 k) s točivým momentem 264 Nm. Tento výkon by pak měl být přenášen přes jednorychlostní převodovku na přední nápravu.

Dojezd by se pak v takovém případě mohl pohybovat v rozpětí 193 až 241 km, čímž by ale Mazda zaostávala za svou konkurencí. Prozatím však vycházíme z parametrů, které nabídl prototyp e-TPV. Není ale vyloučeno, že produkční model dostane větší a výkonnější baterie, které by zajistily vyšší dojezd.

Palubní nabíječka pro domácí nabíjení z wallboxů by měla mít výkon 6.6 kW, chybět však nebude ani přípojka pro rychlonabíjení o výkonu až 50 kW. Do budoucna bychom se však mohli dočkat i systému na prodloužení dojezdu, který by měl pracovat na principu wankelova rotačního motoru. O jeho produkci se však zatím pouze mluví a dosud nebyla potvrzena.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - palix
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 30. 9. 2019
To bude asi pravda. Poniektorí by sme privítali aj nejaký nižšie položený (= lacnejší / menej vybavený) model. Tie japonské výbavy mi ináč celkom vyhovujú a už auto v základe má často celkom slušnú výbavu. Len v základe chýba vždy nejaká drobnosť, ktorá ale je v 2. stupni výbavy. Napr u Mazdy 3 predošlej generácie to bol motor 2,0 l :).
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 29. 9. 2019
Dakujem za opytanie, citat viem, akurat netusim odkial sa beru tieto sracky. Vyvijas nieco pre automobilky? Vies ako a za akych podmienok funguje dodavanie dielov od subdodavatelov a nizsie? Samozrejme, ze netusis, lebo to by si musel najskor rozumiet tomu, co som napisal.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 28. 9. 2019
Vieš čítať? Rozumieš tomu, čo je to programovaná životnosť?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Žvásty
| 27. 9. 2019
Auta co maju dnes 20 rokov su az na nejake vynimky vraky. Rovnako si nemyslim, ze dnesne auta budu na tom nejako citelne horsie o 20 rokov. Budu to v tom case az na par vynimiek znovu vraky. Oproti minulosti mas dnes dlhsiu zaruku - nasobne. Km najazd 6 az 7 ciferny pripadne bez obmedzenia - to vsetko je asi preto, ze nove auta su horsie, lebo vyrobca rad preplati na svoje naklady poruchu. Takze nie, nedomnievam sa, ze dnesne auta budu ovela lepsie, akurat hovorim, ze ten zlom, kedy boli auta "kvalitne" sa kazdym rokom posuva o rovnaku konstantu - preto je to urban legend.
Re: Re: Re: Žvásty
| 27. 9. 2019
Vystihol si to dobre. Kým EV nebudú alternatívou ku spaľovákom aj cenovo, nezaváži ani tichá prevádzka, ani minimálny potrebný servis, ani nulové emisie pri prevádzke. Na bežné denné jazdenie je elektromobil už približne rovnocenný (v niečom lepší, v niečom horší), ale má nevýhody, napr. ho nemôže prevádzkovať každý (nabíjanie v paneláku?), na kúpu nemá každý, kto má na klasiku (aj keď sa lacnejšou prevádzkou cena vyrovnáva, ale trvá to roky), a tiež si každý nedovolí dve autá v domácnosti, pretože hoci s 300 km dojazdom EV nemusí zastať všetky potreby.
Takže áno, žiadny bonus, ktorý by presvedčil. A ten by sa zišiel, lebo nie každý je nadšenec.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku