Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Připomeňte si nejznámější Fiat ve východním bloku. Aneb cesta od Fiatu 124 k žigulíku

VAZ 2101, známý též jako Žiguli, je bezpochyby jedním z nejznámějších automobilů východního bloku, který se může pochlubit i tituly jednoho z nejvíce a nejdéle vyráběných automobilů světa. Jak se ale z původního Fiatu 124, který obdržel titul „Automobil roku 1967,“ stal symbol sovětského lidového vozu?
Zpět na článek
28. 9. 2019 20:33
Motor OHC
Motor OHC nevyvinuli v Sovětském svazu, byl to tehdy nově vyvíjený motor Fiat, který Italové poskytli do tehdy už starého auta F 124.
Avatar - Barrichello
28. 9. 2019 20:23
Re: Keď všetci inžinieri vyvíjajú zbrane.
Zadní náhon je nejlepší a jednoduchou zadní náprava montoval kdekdo, tuhle sem jel za dvojkovou Oktávku, víceprvek se taky nekonal a o kolik je to mladší auto :-) :-) :-)
Avatar - Dinar
29. 9. 2019 09:06
Re: Keď všetci inžinieri vyvíjajú zbrane.
Takovej znalec a zase se tak ztrapnit. :-[]
Avatar - Ada je zase tady
28. 9. 2019 20:11
Re: Keď všetci inžinieri vyvíjajú zbrane.
Souhlas! Nicméně Žigul nebyl na svou dobu špatný. Jen ty jízdní vlastnosti byly děsivé. Tuhá zadní náprava a zadní náhon byla zlá volba.
Avatar - Ada je zase tady
28. 9. 2019 20:46
Re: Keď všetci inžinieri vyvíjajú zbrane.
jenže dvojková Oktávka nemá zadní náhon. Jedničková Oktávka sice zadní náhon měla, ale zase měla vzadu víceprvek.
Avatar - _beta
28. 9. 2019 19:43
Keď všetci inžinieri vyvíjajú zbrane.
Tak nemá kto vyvinúť auto.
Avatar - pradeda777
28. 9. 2019 22:27
Re: Keď všetci inžinieri vyvíjajú zbrane.
Přesně! Rusové od časů Mongolů trpí fóbií, že jim chce někdo ubližovat a proto pořád blbnou s flintičkama a rachejtlama.... :-(
PS. Zdá se, že jsem zdejším bolševikům "ťal do živého"..... :D
30. 9. 2019 10:16
Re: Keď všetci inžinieri vyvíjajú zbrane.
Octavie druhé generace mají vzadu víceprvkovou nápravu všechny bez výjimky.
28. 9. 2019 20:28
Dante Dzakoza
Dante Dzakoza :-), to může napsat jen opravdový znalec.
28. 9. 2019 22:15
Re: Keď všetci inžinieri vyvíjajú zbrane.
Trochu to mate popletene 1 oktavka nema viceprvr 2 ano 3 ne jenom nejdrazsi verze
Avatar - CICERO
28. 9. 2019 22:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ja Prvni 123
28. 9. 2019 21:44
Re: Motor OHC
Nechtel jsem do toho rypat, ale souhlas.
:-)
30. 9. 2019 22:27
Re: Motor OHC
To je jedna z perel, která kazí jinak docela povedenej článek👎.
Avatar - Barrichello
30. 9. 2019 18:15
Re: Keď všetci inžinieri vyvíjajú zbrane.
tak to musela být jedině trojka..... jednička to určitě nebyla a víceprvek to fakt nemělo....
Avatar - white label
30. 9. 2019 13:55
Re: Dante Dzakoza
Jj, je to "skoro" jako Giacosa..., ze sedmi písmen se trefil jen třikrát. :no:
Avatar - white label
30. 9. 2019 13:53
Re: Motor OHC
Přesně tak, logicky, nejvíc mě pobavilo:
"Úpravy motoru se měly zalíbit dokonce i lidem z Fiatu, kteří se jimi měli nechat inspirovat při dalším vývoji...".
Avatar - white label
30. 9. 2019 13:26
Re: Keď všetci inžinieri vyvíjajú zbrane.
Tuhá zadní náprava je logicky jiný příběh u rwd, než u fwd... a pak hlavně zrovna dvojková Oktávka jela výhradně na víceprvku, takže buď nepoznáš dvojkovou Oktávku (vzhledem ke tvému odkazu na Golfa bych se moc nedivil), nebo víceprvek, těžko říct, co z toho je větší "přešlap".
Ale hlavně, že máš od odborníků tři palce nahoru..., doufám, že jen za ty první čtyři slova.
Avatar - wakantanka
30. 9. 2019 11:56
Re: Keď všetci inžinieri vyvíjajú zbrane.
Na druhej strane Š100 či úzke 105 mali tiež maticové riadenie. Hrebeň dostala až modernizovaná tzb. široká 120 typ. 742. No a v škodovienke sa aj preto ľahšie točilo volantom, pretože motor bol vzadu, ale to vieš. :) Inak to výklopné malé trojuholníkové okienko mali rovnako š100 a kopa iných súdobých áut. Celkom fajn sa cez to vetral interiér aj za jazdy a určitú výhodu to malo, keď si si zabuchol kľúče vo vnútri. :D
30. 9. 2019 10:24
Re: Keď všetci inžinieri vyvíjajú zbrane.
Ano.
Vlečená náprava to rozhodně není.
Avatar - Barrichello
29. 9. 2019 15:09
Re: Keď všetci inžinieri vyvíjajú zbrane.
jasně, ale velmi podobnou nápravu maj Oktávky
Avatar - beibej
29. 9. 2019 13:40
Re: Keď všetci inžinieri vyvíjajú zbrane.
To je Golf.
Avatar - beibej
29. 9. 2019 13:39
Re: Keď všetci inžinieri vyvíjajú zbrane.
1.Generace z druhé půlky devadesátek. Všichni třo tak vnímají. To co píšeš ty nepatří do řady, nemá na následnou návaznost. To stojí úplně mimo.
Avatar - Barrichello
29. 9. 2019 13:02
Re: Keď všetci inžinieri vyvíjajú zbrane.
jasně, druhá generace a další měly Multilink vždy, za jedničkou sem fakt nejel - tohle je víceprvek jo? http://www.autohit.cz/…agenu-golf_2.jpg
Avatar - Ada je zase tady
29. 9. 2019 12:10
Re: Keď všetci inžinieri vyvíjajú zbrane.
1 generace Haldex neměla, protože na začátku 60-tých let žádný Haldex nebyl.
https://autotrip.cz/…-vsechno-zacalo/
29. 9. 2019 06:58
Re: Keď všetci inžinieri vyvíjajú zbrane.
Vsak pisu 2 vzdy a ano 1 s haldexem jo. 99% 1 ale ne. Pokud beru v potaz tech par 4 kolek v 1. Tak ano
Avatar - beibej
28. 9. 2019 23:48
Re: Keď všetci inžinieri vyvíjajú zbrane.
1.Gen. verze s haldexem (4x4) měla multilink.
2.Gen. měla multilink vždy.
Avatar - 3_diamanty
28. 9. 2019 21:05
Re: Keď všetci inžinieri vyvíjajú zbrane.
rovnako aj to gulickove riadenie tu slo citelne tazsie ako hrebenove ktore uz v tom case mali mnohi konkurenti vratane skodovky ... navyse aj to male vyklopne okienko pri A-stlpiku ... cez neho sa dalo aj vykradnut toto auto pri kusku sikovnosti co sa tete neraz bohuzial aj stalo .. to podla mna tiez nebol moc dobry konstrukcny napad ... ale aspon to auto malo slusne motory na tu dobu ked uz nic ine ...