Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

SEAT León 1,9 TDI Ecomotive: sportovní image, kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km, cena 536.900,-Kč

21 komentářů

No co má známej Leona TDI-PD, tak reklamoval průměrnou spotřebu přes 7 l a oni mu řekli, že prej je to v normě ;-\ snad bude tento v REÁLU jezdit aspoň za 6,5
Tak to potom chápu, že musíš tvrdit, že mezi dieslem a benzinem vlastně neni rozdíl.Trochu mi to připomíná současnou kampaň za zpopularizování dieslů v USA, kde jezdí obří kamion s nápisem, teď nevím přesně, něco jako "green power" a v návěsu vozí diesly z města do města. Doufejme, že neuspějí, a vůbec, proč to asi dělají? Z obavy o naše životní prostředí? Amíci a Japonci to vědí dávno.
Příznivec? Mě ošetření spalin dieselových motorů živí!
Vidím, že jsi zarytý příznivec stejně jako já odpůrce. Nemá to cenu, nakonec, komu by to ublížilo, kdyby diesly zmizely ze světa? Smrt dieslům!
Oxidy dusíků je možné bez problémů odstranit (viz např. Audi nebo Mercedes s SCR technologií Bluetec). Ty viditelné částice taky (od toho jsou částicové filtry). Ty malé částečky, co projdou i filtrem, vytvářejí benzínové motory taky, takže skoro není co řešit. Vyhledej někdy auto s benzínovým motorem a setři prstem stěnu výfukové trubice.
Ještě dodatek, kdyby to sledoval někdo další.
Benzín nebo nafta? Spaliny naftového motoru totiž obsahují oproti motoru benzínovému, již ze samotného principu hoření, méně oxidů uhlíku a uhlovodíků (CO a HC). Vzhledem k vysokým teplotám při spalování je v nich ovšem i relativně velké množství oxidů dusíku (NOx) a navíc ještě pevné částice, které populárnější benzínový motor prakticky nevytváří. Právě životní prostředí znečišťující částice jsou nejsilnějším argumentem odpůrců naftových motorů a tak proti nim bylo vyhlášeno masivní válečné tažení
Fajn, ale teorie a praxe všedních dnů se rozchází. Vidím a cítím a asi bohužel.
Ty velké, co jsou vidět, jsou právě ty nejméně nebezpečné. Jsou těžké, klesají k zemi a náš imunitní systém je dokáže rozpoznat a odstranit.
Problém jsou ty malé o rozměru menším než 2,5 um, které naše oko nevidí. Právě to jsou ty rakovinotvorné a náš imunitní systém je už nerozpoznává. Tyto malé vznikají i v benzínových motorech.

Od EU5 se regulují částicové emise u benzínových motorů. Limit je pro obě technologie stejný (5 mg / km) a bude pravděpodobně pro obě technologie snížen na 3 mg / km.
ok, ale pevné částice rakovinu prokazatelně způsobují. V Mercedesu na Chodově (Praha) mají takovou skleničku přepaženou na dvě půlky. V jedné půlce je množství sazí z běžného diesla a v druhé o polovinu méně high-tech MB diesla. Je to ale pořád stejnej humus, nehoráznej humus! A co krásná zánovní auta, kterým se z výfuků valí černý dým-je jedno proč, prostě se valí. A co takový diesel jako firemní auto pěkně vyhoněný dravým řidičem po ujetí 1OOtis. km? Nenapravitelná zhouba!
Tak si to mysli. Řízení motorů a ošetření spalin již jsou tak pokročilé, že se dieselovy motory vyrovnají benzínovým.
ladlen
V tom VW už snáď ani rozum nemajú, keď ten traktorový 1,9 TDI ešte chcú upravovať a najradšej by ho ešte napchali, kde sa dá. Dokonca, keď som rozmýšľal o kúpe Škody Octavia, predajcovia ma stále navigovali na kúpu tohto motora, namiesto 2,0 TDI. Napokon som nekúpil u nich nič a som rád.
promiňte, ale diesel je rakovina na pochodu.
Don`t be so sure, Mr. President 😉
Emise jsou v g / km.
Benzín Euro 3😒br /> CO: 2,3
HC: 0,2
NOx: 0,15
částice: Nesleduje se

Diesel EU5😒br /> CO: 0,5
HC+NOx: 0,23
NOx: 0,18
částice: 0,005

HC+NOx: Meřeno dohromady. Příkla😜 Bude-li stroj produkovat např. 0,1 g/km HC, smí produkovat pouze 0,13 g/km NOx

Nerad to říkám, ale jsi neinformovaný.
MazdaGE
Diesel s EURO5 udela vic bordelu nez benzin s EURO3.
Co se v této oblasti pohybuji, tak si dovolím tvrdit, že ty nové diesely pro EU5 se selektivní redukcí NOx toho jsou schopny. Bohužel nemám k dispozici měřená data tohoto charakteru.
A ty si myslis, ze existuje na svete auto, ktore splna co len EURO II v celom spektre otacok a pri roznom zatazeni? Ani nahodou. O studenom motore nehovoriac.
Největší problém je právě v těch předpisech. Je několik definovaných jízdních cyklů, které se musí s každým modelem proměřit. Všechny tyto cykly ale mají společné, že se jezdí s nízkou zátěží motoru nízkou rychlostí, a co se děje mimo tyto specifikace už nikoho nezajímá. Např. slavné Lupo 3L bylo skutečně dobré, ale od 120 kmh vypouštělo více zplodin než daleko větší a žravější auta. V německém AutoBildu o tom kdysi dokonce vyšel článek.
Chtel bys karbonove dvere a horcikova kola za 16 tisíc Kc?
Myslim, ze je treba si uvedomit, ze tyto "marketingove eko-modely" negeneruji automobilky jen kvuli goodwillu. Mozna, ze tou dulezitejsi motivaci jsou snahy EU o zpoplatneni vsech gramu CO2, ktere dana znacka vygeneruje u prodanych aut. Jestli existuje snadna cesta jak spotrebu snizit (byt u jednoho modelu), je to neco, co by jen blazen nedelal.

Jen lepsi predpisy a prostredi mohou na tomto trendu neco zmenit...
tedy ty snahy o snížení emisí jsou vyloženě trapné. hybridy a ty eco typy to je všechno o ničem, slepá ulice. stejně pořád potřebuješ tuhé paliva a ten 0,5l pomůže tak možná peněžence vlastníka (i když těch 16000kč za to...) jestli má opravdu něco budoucnost tak jedině vodík nebo sluneční energie.
když si vezmete že všechny evropské auta vyprodukují cca 1% všeho CO2 na světě tak se mi zdá že tady ty snahy jsou úplně zbytečné...
Znizili vobec vahu auta??