Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST BMW M5 Competition – Ladění dokonalého

100 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mi to připadá jako nabitá zbraň, se kterou nemůžeš střílet.
webpaja
Je to nabitá zbraň, ale umí být hodná. Předchozí generace byla těžká, neobratná a jezdiloi se s ní obecně hůř.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To auto je fascinující, vypadá super, jezdí super ale... když to dám do kontextu provozu a stavu silnic a omezení na našich cestách... k čemu? Musí být super to projet na okruhu, ale do běžného provozu to je jako držet tu nabitou zbraň proti hordě útočníků a nesmět vystřelit :D
webpaja
Na okruh s tou hmotností to je max na pár jízd.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Brzdy KO?
Avatar - speedfred
speedfred
Keramika asi ani nie, ale prehreješ skôr pneu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Aha, no v okruhovém závodění jsem asi jako Topper v hodnocení aut :D Takže jen z obrazovky :D
webpaja
Přesně.
Avatar - fOE
fOE
Tohle jsou takove reci... furt se da svezt rychleji, na vetsine misto ve spravnou dobu, jinde uplne kdykoliv. Kdyby za mnou nekdo prisel a nabidl mi to, tak ho pryc se slovy "postaci mi 20d, stejne se stimhle kramem neda nikde jezdit" vazne neposlu a ty taky ne. :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nepošlu, ale spíše je to povzdechnutí nad stavem dopravy, kdy využít reálně i 150k začíná být skoro problém a když už to provoz dovolí, zablikají radary :)
Avatar - fOE
fOE
Jop, neni to idealni, ma to hlavne diky hustote provozu k dokonalemu daleko, ale neni den kdy bych si nerekl ze jo, nejakeho toho plnokrevnika navic bych urcite uzivil, nebo i 2-3x tolik, a je jedno jestli ten den travim jen ve meste nebo i mimo. Neda se jet rychle vsude, ale skorovsude... ? A ze to ma clovek obcas i s hezkou fotkou, nu coz, kazda doba ma sve.. :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne právě více, než tyto monstra začíná více a více lákat nějaký ten slabší, lehčí HH, Protože si užiješ srandu i v 0-100 bez fotky :D . Ale každé má své pro a proti a rozhodně bych nikdy jízdu v M5 neodmítl :D
MrBeranek
A používal jsi něco výkonnějšího (řekněme od 300 koní výš) někdy v běžném denním provozu? Protože jestli ano, tak bys nemohl nikdy napsat, že ani těch 150 koní nevyužiješ.

Slyším to pořád:"Kde chceš těch xset koní využít?" Jako kdyby to bylo o tom jezdit pořád všude 200-300 km/h nebo závodit na každých semaforech. Benefit xset koní přece není primárně o maximálním výkonu a vysoké (maximální) rychlosti, ale o celém výkonovém spektru a v běžném provozu pak o výkonu do 3-4 tisíc (u benzínu) a 2-3 tisíc (u nafty). Protože to je ten výkon, který používáš, když se připojuješ z vedlejší, když se připojuješ na Jižní spojku, když potřebuješ rychle přidat a zrychlit tuhle a támhle nebo předjet. To všechno se odehrává v rychlostech mnohem nižších než avizovaných 305, které tahle M5ka umí.

A jestli umí ten motor naservírovat třeba 200 koní ve 2 tisících otáček, tak je takové auto násobně komfortnější a uživatelsky příjemnější než auto, které má 200 koní v 7 tisících otáček, protože nechceš pořád dolovat každýho koně s vymotaným motorem v 7 tisících. Tady máš spoustu výkonu všude a k omezovači se podíváš jen výjimečně.

Představa, že řidič 600+ koňové M5ky pořád drtí motor v omezovači, je proto naprosté nepochopení komfortu plynoucího z výkonu takového motoru. Na běžné ježdění se třeba ani nepodívá přes 4 tisíce otáček, ale to auto bude mnohem rychlejší a současně uživatelsky přívětivější než HH, kterýho pořád ždímáš o každýho koně před omezovačem, abys dosáhnul stejné dynamiky.

Řešíš situaci v provozu? "Luskneš" prstem a jsi komfortně "tam". Toho s autem, co má 150 koní, nikdy nedosáhneš. Vysoký výkon je proto jednoznačně komfortnější na užívání. O výši bezpečnosti s tím spojené ani nemluvě.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je vidět, že jsi nečetl pořádně :)

Nejde o Vmax ani 0-100, ale že právě díky tomu, jak samozřejmě ten výkon dostaneš, se pohybuješ bez sebemenších skrupulí nad limitem = v dnešní době v lepším případě pokuta :)Nebo visíš v koloně za kamionem a nikam stejně nemůžeš. To je celé. Nejezdil jsem nikdy s ničím nad 300k v běžném provozu a právě dnes i prošlápnutí pedálu 150k auta vede velmi rychle nad limit v lepším případě a v horším případě tě jen brzdí auto před tebou, jako v situaci předtím :)

Mne se M5 moc líbí, předjíždění s prstem v nose je taky super a bezpečnější, jen se pořád dostáváme k situacím popsaným výše při velké části cest. Bydlím u Prahy a nejvíce cest absolvuji tady a došel jsem k závěru, že nejsem pomalejší ani s autem, které má 10x nižší výkon, než tato M5, až na to bezpečné předjíždění, které je stejně díky hustému provozu a špatné infrastruktuře nemožné ani pro daleko silnější auta....

Nehaním to auto, jen jsem si tím chtěl povzdechnout nad situací na silnicích v ČR v tuto dobu, kdy se někam dostat alespoń v maximálních povolených rychlostech začíná být unikát.
webpaja
Včera jsem se vracel z Phy domů přes 35 vrškem a byl jsem při tom provozu rád za každého koně. Samozřejmě pokud je v protisměru jedna vlekoucí se kolona, tak proti vítr nepřečůráš.
Oproti poměrně slušně fungující navi co se týká času dojezdu jsem reálně uspořil cca 40min. Něco objížďkami, něco díky tomu, že jsem se nemusel táhnout v koloně kamionů.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pokud situace dovolí, ano.. doufám, že ti navigace hlásí danger zones, bez toho se přece nedá jezdit :D

P.s. Byl jsi v Prahé a ani se neozveš :D
webpaja
Bavorácká celkem slušně a spolehlivě funguje. Jen už neupozorní, že některé komunikace jsou spíš pro traktory. ;-)

Jsem každý týden, ale většinou narváno od rána do večera. ;-\
Avatar - Ozzman
Ozzman
No XCC tvrdil něco jiného :D

Já už poptával na Machim letiště, ale bez odezvy :/ Takže sice o sraz by asi zájem byl (co jsem tak pochytil z diskuzí), ale nějak mne nenapadá kde.... Tak když to vyjde, doufam, že dorazíš.
webpaja
Nevím, jestli má full verzi. V X1 bez onlajn taky není bůhvíco. ;-)
Avatar - xxc
xxc
Verzia je full, len to nie je profesional. Inak potvrdzujem, šéfka raz volala, nech ju navig ujem, lebo navigácia ju posiela cez lesnú cestu a že stamaď sa ísť určite nedá. Ale píšem jej, máš suv, skús. Išla potom inou cestou.
Avatar - speedfred
speedfred
To je už smutné keď ľudia bez navi nevedia kde majú ísť. Dobre jej tak.
Avatar - xxc
xxc
Ano, hladali sme dedinu na strednom Slovensku. Ja si osobne nepozeram tiez cestu dopredu, ostatne navigacie to vzdy nasli. Ale sefke nepomohlo, ani naplanovanie dopredu :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Udělal bych vánoční sbírku na papírovou mapu pro XCC :D
webpaja
Když to dává alt cesty v případě nehod či koplon, tak umí doporučit opravdu rozbitou trojku ;-)
MrBeranek
Jistě, silný provoz ve městě ti nedovolí využít ani zlomek výkonu. Silný provoz na silnici I. třídy, kdy není ani kousek na předjetí, tě taky odsoudí do role statisty, ale vždycky to tak není.

Často lze třeba na I. třídě předjíždět a každých 100 koní se hodí. Na dálnici taky jezdím jen lehce nad limit, ale těší mne, že se nemusím stresovat, když se připojuju nebo potřebuju tu a tam víc přidat (daleko za limity jsi samozřejmě jedna dvě, takže se musíš krotit).

Ale jo, čím dál silnější provoz to snazším nečiní a využít ten výkon lze jen příležitostně. Sám jsem ale rád za to, když tam je a využiju ho občas, než ho nemít, když potřebuju. :-)
Avatar - pradeda777
pradeda777
Tož jezdím po silnicích 1 třídy dvěma auty. První má přes 300k a druhé tak 95k. Přistihl jsem se, že s tím prvním častěji riskuju. Ano, je to tím, že spoléhám na výkon a ten je návykový. S tím druhým jsem "klidnější" a proto s ním jezdím častěji. :-!
Avatar - Dany
Dany
S druhým jazdíš častejšie určite preto, že má automat :D
Avatar - speedfred
speedfred
To nie je automat ale CVT :-[]
Avatar - Dany
Dany
Nechcel som až tak tvrdo :D
Niemand
Keby si to písal v dobách keď sa po cestách pohybovali 50 koňové autá, tak poviem, že máš pravdu. Ale na zaradenie sa, alebo zrýchlenie v pripájacom ti stačí kde jaký oturbený dvojliter a tiež sa prakticky nikdy nepozrie cez 4000rpm. A situácii, kde máš a predbiehanie tak málo času, že ten dvojliter by to už nedal je minimum. Väčšinou sa aj ten dvojliter môže prevaľovať v otáčkach, keď už vibruje, lebo má len 4 valce. Táka 40i v BMW ti už nemôže obmedzovať nikoho. Tých 200 koní navyše ti pomôže len v situácii, keď je na predbehnutie naozaj málo miesta a je otázka či je také predbiehanie ešte bezpečné.
Avatar - xxc
xxc
Také predbiehanie určite bezpečné nie je, aspoň mne sa nezdá, keď mi silnejšie auto dovoľuje predbiehať aj cez plnú čiaru. Predbiehaní často ani netušia, že ich idem predbehnúť, a keď ich slušne upozorním trúbením, zvyknú si to vysvetľovať všelijako. Vyzerám ako ***, ale podľa veľa ľudí sa silné auto kupuje kvôli bezpečnosti :-)
Avatar - xxc
xxc
Presne tak, ja sa so 110 kW na obmedzovač pozerám len sem tam, zatiaľ čo so slabším motorom pravidelne. A baví ma to viac. Ale keby stáli motory rovnako, beriem silnejšie :-) Ale inak to veľký význam nemá (pre mňa).
ryccardo
Hele je to úžasný auto jel jsem původní verzí, která je o chlup slabší, ale nemá to chybu. Auto poslouchá a 200 máš okamžitě. Když zrovna chytneš volný úsek dálnice kde vidíš a nehrozí že za tebou nebo před tebou pojede měřící Oktávka, tak je krásný to zdupnout nechat se katapultovat během chvilky ke 2 kilům a zase zvolnit. Je to překoňovaný, takže jet s tím, tak že dáš motoru delší úsek fakt nažrat, aby se zapotil, nepůjde ani v Německu. Motor má krásnej zvuk a při každým sešlápnutí plynu se hlasitě ozve (a v Antarktidě upadne kus ledovce do moře :D )
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tohle je všechno pravda a je to úžasné, já jsem sice M5 nejel, ale jednou mne svezl SpeedFred a doteď si pamatuji na žaludek někde kdesi v kufru, jen při tom provozu a radarech... je to o papíry i s 150-200k, natožpak s tímto :D Tam jsem mířil :)

P.s. chceš říct, že ta M5 má větší zátah vodspodu, jak Oktávka TDI jo? :D
Avatar - speedfred
speedfred
To sme boli v aute 4 osoby, tak sa mi zdalo že je to nejaké chcíplé a nešlo to. :-[]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo.. chcíplé, jistě... :D:D
Avatar - pradeda777
pradeda777
Teď už je bohužel chcíplě...... ;-\
Petr Argonauti
Pro pradeda777

Proč myslíš, že už je auto chcíplé?
Odpověď je pro mě důležitá,
děkuji.
Freddka
Ja jsem jeste nemel s M5 tu cest. Ridil jsem jen asi 200km Alpina B5 F10. Uz to byl mazec, ale Mko je jeste o kus dal jak motor tak podvozek, navic tahle generace 5ky se zjevne povedla, k tomu pohon vsech kol... :-)

Tyhle auta se nekupuji rozumem. To se kupuje srdcem. Smysl to totiz v realite zadny nema. Ale koupil bych, jen na to mit ... tak treba nekdy ... :-)
Avatar - Sysoj Psojič
Sysoj Psojič
Podle mně je to je pouze nevhodný úhel pohledu..
Už ji mám skoro rok a nechápu, jak může někdo u nás jezdit v něčem jiném :D
Třeba ve Finsku bych si ji nekoupil. Tady je to top volba.
Mig_35
To je takhle. 520 d i tohle auto dokáží jet dálniční 130kou stejně.
Ale na tu 130ku se jedno z nich dostane s nelichotivým zvukem a za dvakrát takovou dobu:)
Jinými slovy, že výsledný efekt na toaletě po kaviáru i paštice je podobný neznamená, že je to totéž:)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Když to dáš do reálného provozu, doba na dálničích 130 bude +/- stejná i s Fabií 1.0TSI :D Ale jinak máš samozřejmě pravdu, auto je to fascinující a pro mne krásné, jako každá M5
Avatar - speedfred
speedfred
...ale no, pár krát sa dá vystreliť a stojí to za to. Potom aj s tvojím STI moc toho asi nenastrieľaš.
Za mňa áno, môže byť aj keď ten potenciál využiješ raz za čas. :yes:
webpaja
Je hezké vědět, že můžeš...ale nemusíš.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je hezké se ovládat, mne pak ty koně pod plynem spíš nutí na to šlapat :D
webpaja
Když tam je takový přebytek, tak funguješ jak popsal Iudex, pokud nemáš úplně vygumováno. To tady v diskuzi asi má málokdo ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nejde o to jezdit někde 250, ale spíš se pořád hlídat, kdy tě každé polechtání plynu pošle za hranice povolené rychlosti :D Už nebudu ale teoretizovat, auto je to krásné a kéž BYCH se v někdy alespoň svezl :D p.s. interiér je hodně povedený, jsem rád, že u BMW je to ještě v pořádku.
webpaja
Hoď kamenem, kdos nikdy nepřekročil. Umíš předjet na okresce kamion, co maže 75, aniž by jsi nepřekročil? Já upřímně ne. Z mého pohledu se řídím tím, abych předjel co nejbezpečněji a nejrychleji, pak můžu dobrzdit.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, tohle je situace, kdy se počítá každá vteřina k dobru :) Souhlas.
mp390
To jo, předjíždět vždy co nejrychleji... taky jsem takhle teď předjížděl a teď se klepu o papíry. Kolona se táhla jednou 70, pak 85, v zatáčkách míň tak jsem to už na rovince nevydržel a ty 4 auta vzal (nebylo možné se nacpat mezi ně, neudržovali rozestupy). Když jsem byl na úrovni toho posledního, vidím jak na kopci na odstavném parkovišti stojí pomahač a chránič za trojnožkou. Ani nevím, kolik jsem před brzděním na 90 jel, ale z vytočené trojky jsem řadil čtyřku a trojku mám do 160ti...
Už se vidím, jak ve správním řízení vysvětluji, že jsem vlastně nic jiného dělat nemohl a že za moje vysoké překročení rychlosti můžou ti, co jsem je předjížděl :-D
Avatar - speedfred
speedfred
Fajn pocit keď to zošliapneš na 2 či 3 do podlahy kdesi na prázdnej okreske, je to proste návykové a netreba ísť až tak rýchlo. Ja to vytiahnem v poslednej dobe raz za 3-4 týždne a potom sa chichúňam ešte pár dní.Nie je to len o výkone ale aj o tom že tieto autá sú "trocha" inak naladené oproti konfekcii.

Žijeme len raz a teda plyn šup do podlahy. :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, souhlasím :) To jsem nikde nerozporoval a ten zvuk.... :)
MrBeranek
Tyhle věci si člověk v hlavě musí umět srovnat. Jedeš rychle, tam kde můžeš a kde to jde, ne tam, kde chceš (tj. všude). ;-)
Avatar - iudex
iudex
Tak je pravda, že niekedy je výkonné auto trochu frustrujúce v tom, že by si síce vedel predbehnúť celú kolónu s Liazkou na čele naraz za pár sekúnd, ale proste oproti ide jedno auto za druhým a tak sa musíš trmácať sedemdesiatkou mimo mesta a celý výkon ti je naprd. Obyvatelia satelitov veľkých miest poznajú, proste ráno sa to všetko valí do mesta a poobede z mesta a nepredbehneš ani myš.
Ale stále sú cesty a situácie, kde to môžeš rozbaliť, strihnúť zákruty, dať aspoň na pár sekúnd plný a to za to stojí. Alebo proste sa vykašľať na bežné cesty a ísť občas na okruh, na mňa to funguje spoľahlivo ako vybíjač cestnej frustrácie na dlhú dobu. Aj keď aktuálne tá doba už uplynula, musím pozrieť nejaké voľné jazdy. :D
webpaja
A když už okruh, tak nejlíp RWD nebo AWD z něj vycházející. ;-)
Avatar - iudex
iudex
Alebo vypínateľný AWD ako M5. Popravde okruh je jediné miesto, kde by som mal odvahu naplno vyskúšať takto silnú zadokolku, na normálnej ceste už to nechcem skúšať. :D
Avatar - speedfred
speedfred
Kedy ideme na ring na také malé ukončenie sezóny?
Avatar - iudex
iudex
Ja mám chuť aj tento víkend, ale pozeral som, že tam voľné jazdy nie sú. ;-\ Jedine budúci týždeň v stredu, čo je pasé a na ďalší týždeň v piatok, to by teoreticky šlo, ale najlepší je aj tak víkend. Ale oni zvyknú ten program doplňovať aj priebežne, keď nič nemajú, šupnú tam voľné jazdy.
Avatar - xxc
xxc
900 eur na rok to stojí, len škoda, že to mám ďaleko
Avatar - speedfred
speedfred
Tieto 2 týždne mám celkom slušne zasekané, ale potom čo také Brno?Jazdil si už tam? To by bolo možno každému blízko.
Niemand
A keď aj predbehneš, tak do minúty dobehneš ďalšiu kolónu a na vjazde do mesta stojíte všetci v tom istom vláčiku a tvoja časová úspora sa počíta v jednotkách sekúnd.
Avatar - xxc
xxc
Kedy ako, niekedy predbehnem, niekedy nepredbehnem a usetrim par minut. Chodim po poloprazdnych cestach.
VII
To jsou jen hloupé řeči těch, kteří si musí nějak odůvodnit, proč pojedou v tom vláčku za kamionem, nebudou předjíždět, a budou tím vytvářet nebezpečné situace, protože normální řidič nechce jet 70 za kamionem a chce tu kolonu aut předjet.

Všude slyším, jak ušetřím pár sekund, ale já trasu 328km, která má podle map oficiálně trvat 4:11 jezdím za 3:10-3:30 podle provozu. I za toho nejblbějšího pátečního provozu to zajedu pod 3:40.

A to že hned dojedu další vláček? Tak ho holt proskáču tak, jako ten předchozí. ;-)
Niemand
300km predmiestia? To je veľké mesto.
Dúfal som, že z narážky o vjazde do mesta bolo jasné, že to bola reakcia na to predmestie. Moja pravidelná trasa na má 25km a z toho len asi 7 je mimo obce.
Na dlhej trase nepôjdem desiatky km 70, ale ani nepredbieham za každú cenu. Ak napríklad viem, že za 2km začína diaľnica, tak si počkám. Ale videl som geroja čo takto vytlačil auto v protismere, aby ušetril 20 sekúnd.
Časy keď som na trase dlhej 3:30 zrazil skoro hodinu sú už preč. Doprava je hustejšia a ja sa už toľko nenaháňam.
Avatar - Dany
Dany
Úspora, neúspora... Jazdiť zavesený za niekým nie je bezpečné ani omylom
Niemand
Kde som písal, že idem v závese? Ak neplánujem predbiehať, tak udržujem vzdialenosť aby mohol prebiehať niekto iný. Neznášam blbov čo jazdia naukladaný tak, že môžeš predbehnúť len celú kolónu alebo nič.
VII
Pokud takhle opravdu jezdíš, tak palec hore :yes:

Bohužel jsi ale v menšině. Spousta lidí v těch vláčcích na mě troubí, kdy si dovolím se před ně zařadit. To že jedou nalepení 5-7m za autem před nimi je jim zřejmě úplně fuk.
Niemand
Jazdím. Ak neponáhľam, čo je pri ceste s rodinou často. Tak nechám ostatných nech si idú svoje. Nepretekám, neobmedzujem a vychovávam len tým, že sa snažím isť príkladom pre tú kopu matlákov čo denne stretáš na ceste.
Avatar - Dany
Dany
Tak to máš palec. Teba som ešte nestretol ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Jsou úseky, kde to smysl má, a úseky, kde to smysl nemá... Je to jen o zkušenosti s danou trasou. A samozřejmě záleží na délce.. Na "jedničkách" lze obecně takto ušetřit desítky minut.
Niemand
No moja obvyklá trasa je 25km z toho 18 v obci, alebo meste. Tam už predbieham len veľmi pomalé vozidlá. Inak sa riadim tým čo píšeš. Sú úseky kde je to len boj. A úseky kde keď predbehneš pár aut tak môžeš valiť. Ale lezú mi na nervy tí čo predbiehajú za každú cenu aj keď za kilometer odbočí. Dokonca som zažil magora čo ma obehol v kilometrovej pomaly sa posúvajúcej kolóne, kde som si nechával odstup aby som nemusel stále pracovať so spojkou. Posunul sa o celé jedno auto a tak sme aj vošli do mesta.
Avatar - xxc
xxc
Ja tiez tak nejak, obieham, len ked to ma zmysel. Alebo ked je niekto dement, vtedy obehnem aj nezmyselne. Len pre kazdeho ma zmysel nieco ine.
Mig_35
Mrzí mě, že je zamčená diskuse. A tak tady: Karle, jsi živoucí legenda. Něco takového už se nebude opakovat... Odpočívej v pokoji :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Karel je bezpochyby legenda, ale myslím, že se mu i jeho Kodiaqu daří dobře ;) :D
Avatar - _Karel_
_Karel_
voe :D
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jsem rád, že jsi živ a doufám zdráv ;) :D
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes: :yes: :yes:
Ono je asi dobře, že ji zamkli. Na tomto webu je dost š.ulinů, co by se vyblili, minimálně já bych se zcela jistě neudržel jim to vrátit, a to za to nestojí.

Je mi skoro jedno, že byl špičkový zpěvák, hlavně to byl skvělej chlap. Vážně jsem ho měl rád.
Mig_35
doufám, že ne. myslím, že i když ho někdo neprožívá, jeho totální úspěch lze těžko zpochybnit...
webpaja
:yes:
Avatar - fOE
fOE
Tenhle test by meli mit jako povinnou cetbu vsechna dealerstvi a zastoupeni v zemi. Ne proto ze bych snad od vsech ocekaval snahu postavit M5 konkurujici auto, ale aby videli jak ma vypadat novinarska konfigurace. Krasna vnejsi barva, libive cerne doplnky, vysperkovany interier krasnou bilou kuzi a keramikou... tak takhle panove, takhle. :yes:
Avatar - iudex
iudex
Presne to som chcel napísať. Častokrát tu testované BMW (ale aj iné značky) majú absolútne nezaujímavú, nefotogenickú konfiguráciu, kde auto dokonale zanikne a nerobí reklamu svojej značke, skôr naopak (napr. drahý individual lak za 2500 eur, ktorý vyzerá ako základná farba zadarmo či čierne disky na čiernom aute atp.). No a práve táto testovaná verzia je dokonale nakonfigurovaná. Krásna, výrazná a fotogenická metalíza, perfektne ladiace kontrastné čierne doplnky, vyšperkovaný interiér, proste paráda. Takto má vyzerať auto, ktoré má presvedčiť každého o kvalitách prémiovej značky.
Denne chodím okolo jednej 5er v červenej a vždy si hovorím, ako málo stačí, aby to auto vystúpilo z radu šedých nudných sedanov danej triedy (viem, že zrovna Ty si priaznivcom tej nenápadnosti, ale musíš uznať, že červená posúva 5ku na vyšší level).
Mig_35
jééééé tak tady budu v opozici, černé kola jsou vždycky propadák, světlá kůže ani za nic, a ty fólie na zadních sklech vypadají obzvlášť hrozně... to už snad nikdo nedělá
Avatar - iudex
iudex
Aj ja v princípe nemusím čierne disky, preferujem leštené (dvojfarebné), ale ak sa niekde hodia, tak je to výraznému červenému laku a k čiernym doplnkom (maska, lišty).
Bledá koža je rozhodne nepraktická pre život, ale tu ide o showcar a o to, aby sa auto ukázalo a na pohľad je to oveľa atraktívnejšie, ako praktická, ale ponurá a nefotogenická čierna koža.
LORASI
som sa zasmial ( v dobrom ) :-) dizajn je velmi specificka zalezitost. ja zase preferujem ciernu metalizu s ciernymi doplnkami a ciernymi diskami. dvojfarebne disky naopak prilis nemusim :-) cely zivot sme mali v rodine vzdy ciernu metalizu na autach, teraz sme po prvy krat objednali striebornu ( ale samozrejme s ciernymi doplnkami ), co ma ale sklamalo bola nemoznost ciernych diskov a pradoxne najkrajsie boli dvojfarebne...takze som objednal dvojfarebne ( tieto ale vyzeraju v reale dobre ) :-):-) a pokial ide o kozu, tak svetla koza je krasna, ale mimoriadne neprakticka. akurat cez vikend som sedel v predvadzacke X7 so svetlou kozou...sedacky vyzerali doslova spinave :-(
Freddka
Me zase prekvapilo, ze M5 vypada v cervene TAKHLE dobre. Ani nevim, jestli jsem nekdy videl cervenou M5 ... a to ziju v Londyne, tady neni M5 nic vyjimecnyho. M5 v CR je asi tak vyjimecna jako LaFerrari v Londyne (uz jsem videl nekolik cervenych, sede. zlute a stribrne, samozrejme Ferrari ma byt cervene, vsechno ostatni je divny) :-)

Disky v cerne se k tomu doslova hodi, ale dokazu si predstavit i jiny.

Doplnky v interieru s cervenou linkou (radici paka), to je tresnicka na dortu.
:yes: :yes: :yes:
Avatar - fOE
fOE
Umim si predstavit vnitrek jinak nez v bile, ale tezko se prit ze ta bila neni na pohled pecka (na zivot to bude asi jinak). Navic, k cervene si tech lepsich kombinaci moc predstavit neumim, mozna nejaka cognac? I ta mi ale jde spis k pekne modre nez k cervene.
Ad cerna kola, me to sedi, i kdyz vim ze tady jsem v krute mensine a vetsina lidi tu cerne disky nesnese nikdy a na nicem, ja jim fandim a to zvlast k cervene. :yes:
Avatar - fOE
fOE
Vsechny kvality tehle M5 stranou protoze z 95% by stejne dobre mohla vypadat kazda novinarska 5er, i ta socialni s 20d, kdyby se nakonfigurovala podobne a ne stylem "obchodak". Tady spousta lidi remca na to jake konfigurace do testu posila skodovka, k milionu vybavou vyhnane trivalce, ktere je svou cenou vs. motorizace pohorsuji... ale kdyz ono to na tech fotkach pak uplne jinak vypada, uplne jinak pusobi. Jak jinak propagovat svuj produkt nez v tom nejlepsim svetle a z tech nejprivetivejsich uhlu?

Jinak jak jsi prisel na to ze jsem priznivcem nenapadnosti? :-) Jen ji chapu a rozumim pohnutkam za jejim porizenim, ale kdyz jsem volil u sebe tak rodinna garaz z toho vysla zluto-cervene. Nevim jak vic napadny bych jeste mohl byt. :D
Avatar - iudex
iudex
Ja som myslel, že to bola manželkina voľba a Tvoja voľba bola tá šedá na modrom ovále. A tak si sa aj vyjadroval v nedávnej debate o (šedom) Focuse ST, že odtiene šedej, alebo nejaká strieborná sú pre teba super.
Avatar - fOE
fOE
O focusu ST jsem psal ze ta oranzova je na nej nejhezci barva a ze ji chce videt nazivo. ;-) Pak jsme se bavili o tom ze ty bys ji bral na HB, ale na kombi uz by to pro tebe bylo moc, kde ja ti prave psal, ze bych ji tuplem bral prave na kombika, bo jich bude jako safranu a ta barva je fakt krasna. Tohle bylo nekde pod prvnim clankem o novem ST.
Pod nejakym jinym clankem jsem psal ze na HB bych vzal modrou, protoze je to prekrasnej odstin... neni nijak kriklava, nekomu muze prijit az nudna, omsela... me prijde jedinecna a rafinovana.
Seda je ale taky fajn, pro kazdeho kdo chce zapadnout, kdo nechce kricet kolem sebe co ma pod kapotou. Proc ne. ;-)

Jedine 2 barvy na ktere jsem alergickej jsou bila a cerna. A ted Karla na me. :D

PS: Cervena na mondeu byla moje volba, manzelka do posledni minuty neverila ze bych si poridil cervene auto, ale od te doby je za to jen a jen rada. Ta Rubyrot je proste krasnej odstin.
Avatar - iudex
iudex
Tak sorry, to som hodne mimo a nepamätám si, neviem prečo som myslel, že máš magnetic grey; za červenú :yes:
Inak s čiernou a bielou to vidím rovnako. Čiernu odmietam en bloc, bielu som ochotný vziať na milosť len v nejakej perleťovej a na tvarovo výraznejšom alebo väčšom aute. Ale aj tak som prívržencom farieb (po 3 šedých autách mám proste farebné obdobie :D ).
Avatar - Dany
Dany
Tá čierna lesklá je keramika? Nachádza sa iba na ovládačoch, alebo na celých paneloch? Ja to nejak nepoznám.
Avatar - spitfirecz
spitfirecz
Keramika je pouze na tom kulatém rámečku okolo kolečka idrive, keramická je část ovladače idrive kde ho držíte a také keramické jsou rámečky kolečka ovladače hlasitosti a klimatizace. Co mě ale trochu překvapilo - V autě tyto keramické části nemám, více se mi libí stříbrné/kovové, tedy galvanizované.

Bohužel k mému překvapení co koukám zde na fotky - pokud si připlatíte za galvanizované ovládací prvky, tak tlačítka okolo klimatizace a rádia máte všechna kovová, pokud si ale připlatíte za keramiku, tato tlačítka jsou z tvrdého černého plastu a z keramiky jsou právě jen ty lesklé prvky na kolečku ovladače idrive a hlasitosti.

Původně jsem si myslel, že pokud si připlatíte za keramiku, která stojí trojnásobek kovových, budete mít v keramice vše.
Avatar - Dany
Dany
To sú zaujímavé info. Dík
Avatar - white label
white label
Souhlasím jen částečně, odstín červené je super, na většině fotek má velmi blízko ke Karmin Rot od Porsche, spolu s karbonovou střechou perfektní! Celo černá kola to bohužel trochu kazí, aspoň, že jsou v lesku, ale i tak splývá hmota disku s pneu a zejména při jízdě to dělá tzv. "efekt plecháčů"...
Ta údajně bílá kůže v interiéru vypadá bohužel spíš jako světle šedá https://img2.auto.cz/…ull/5951477_.jpg , což je barva na kterou mám v interiéru auta skoro alergii. Navíc nemusím celokůži, tím spíš u sportovně orientovaného auta/verze, tam patří alcantara.
Obecně světlý interiér jako showcar (staticky na autosalon) v některých případech ano, ale do novinářského auta? Jak asi bude po nich vypadat...
Avatar - spitfirecz
spitfirecz
Barva je to skutečně bílá, ale hodně špatně se fotí - vyfocená bleskem vypadá zcela zářivě bílá ale při zataženém počasí vypadá jako velice světle šedá, respektive bílá jako například bílá stěna - tzn. stále je to bílá, ale není tak bílá jako úplně čistý list kvalitního papíru. Lepší přirovnání asi nevymyslím :-).

Co se týče materiálu, po pravdě by se mi sem nic jiného než kůže úplně nehodilo. Není to supersport ani malý sporťáček typu BMW M2, nebo Porsche Cayman, ale beru to spíše jako luxusní auto na rychlé cestování.
Avatar - white label
white label
Možnost kombinace kůže a alcantary by byla optimální, bohužel např. právě do té M2 to BMW dnes nabídnout neumí.
Avatar - pradeda777
pradeda777
To auto je teď na prodej pod 2 1/2 míče......že by? :-!
Avatar - Dany
Dany
Úžasná ukážka techniky. Supersport zabalený v praktickom a elegantnom kabáte, použiteľný za každého počasia a na každú príležitosť. :yes:
Mne by ale stačila M3 :D

Aha, že predmet musí obsahovať aspoň tri znaky :-O Nemám 2x poskočiť a odpluť si na sever? :D
Avatar - pradeda777
pradeda777
M3 už dávno nemá V8. Pro V8 teď musíš do 5er.... :-!
Priateľský ľudožrút
lepsie ako cervena. Za par rokov bude toto auto ako sen. Asi by som si ho najradsej dal do obyvacky ku kniznici a laskyplne by som ho utieral prachovkou. O 5 rokov ho budu obchadzat ludia a hladat miesto, kde to ma privod k elektrike. Prichadzaju posledne sance pre solventnych, ako si kupit ozajstne auto. BMW mam rad.