Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
Meky
turecka vlajkova lod.
:yes: :yes: :yes:
Turecku gratulujem k investicii!
Ako vidieť, demokracia vs. peniaze 0:1
:yes: :yes: :yes:
Turecku gratulujem k investicii!
Ako vidieť, demokracia vs. peniaze 0:1
My u nás také zrovna demokracii nemáme, spíše vládu ***ů. Máme brutální daně, nedostatečnou infrastrukturu - silniční i železniční. Turecko je na tom v tomhle ohledu lépe než ČR, navíc vás tam nevydírají zaměstnanci. A ještě nějakou dobu nebudou.
Jel jste někdo v poslední době po libovolné české dálnici ? A ujeli jste 50 km bez uzavírky, zúžení a zipující-se kolony ? I tohle působí velké logistické problémy a jako češi s tím nejsme schopni nic dělat. I toto omezuje investice a při rozhodování kde pokračovat to firmy odrazuje.
Nedivím se, že jdou do Turecka. Být majitelem, už bych se stěhoval.
Jel jste někdo v poslední době po libovolné české dálnici ? A ujeli jste 50 km bez uzavírky, zúžení a zipující-se kolony ? I tohle působí velké logistické problémy a jako češi s tím nejsme schopni nic dělat. I toto omezuje investice a při rozhodování kde pokračovat to firmy odrazuje.
Nedivím se, že jdou do Turecka. Být majitelem, už bych se stěhoval.
pradeda777
...raději Bulharům. Jsou jednak členy EU a investice potřebují jako sůl. Ale akcionáři ti vidí jinak..... 😒
souhlasím. Navíc si myslím, že to turecko se může dost nevyplatit, až tam ještě více politicky přituhne.
No to je chuťka... nejluxusnější, co mají a výroba v takové dupě...
Konečně může Superbu konkurovat Megane Francouze, nebo se tam tuším montuje i Corolla sedan 😁
akurat rozdiel je v tom ze voci bulharsku je turecko automobilovym priemyslom uplne ale uplne inde ( a vyraba tam aj svetova toyota aj hyundai aj fiat a dalsi ... su v tomto obore uz skuseni a zabehnuti ) ... a su automobilovo voci bulharom o dva alenbo tri levely dalej ci sa ti to paci alebo nie ... a snad su este aj pred rumunskom .... bulharsko ma pekne plaze a aj kopce .. ale v automobilovom priemysle sa nepozera ani na krasne plaze ani co najkrajsie kopce ale na to ako je v danej krajine rozvinuty automobilovy priemysel a s tym spojena logistika
ale inak sa divim ze si skoda necha vlajkovu lod odplavat do turecka... neskutocne... nepoviem keby tam vyrabali citigo alebo scalu ci nejaky lacny uzitkac ... ale milionovy superba defakto vlajkovu lod? preboha preco? vie niekto skutocny dovod preco zrovna ( az ) tam?
ale inak sa divim ze si skoda necha vlajkovu lod odplavat do turecka... neskutocne... nepoviem keby tam vyrabali citigo alebo scalu ci nejaky lacny uzitkac ... ale milionovy superba defakto vlajkovu lod? preboha preco? vie niekto skutocny dovod preco zrovna ( az ) tam?
Preco? Pretoze za prve, vyroba v CR je asi drahsia ako by to vyslo v Turecku, a za druhe, Superb je az prilis dobre auto. Cital si minule: koncern si to predstavuje tak, ze Skodu posunie kvalitativne nizsie, aby bola superom pre Daciu a podobne low-end znacky. Takze presunu vyrobu Superbu do Turecka, tam ho turecki robotnici na montaznych pasoch spolahlivo do*urvia, aby nebol konkurenciou pre Passat...
chytrak1
To vypadá že se ze škodovky stává pěkný koncernový otloukánek. Nejprve při diskuzi kam s elektro auty a B-segmentem (passat a superb) dají elektroauta všech značek VW a B segment do čech aby následně bečko přesunuly do turecké továrny VW. Škodě jaksi nic nic nezbylo. A do toho o škodě oznámí že má dělat ještě levnější auta aby byla jako dacia. 😲 :no:
Teď ještě přesunout výrobu octavií do ruska, suv dát španělům, a pak škodu sepsout že není schopná fabií vytížit svoje továrny a zrušit ji čechách úplně.
Teď ještě přesunout výrobu octavií do ruska, suv dát španělům, a pak škodu sepsout že není schopná fabií vytížit svoje továrny a zrušit ji čechách úplně.
_Teddy_
Cim vyssie mzdy si tu odborari vystrajkuju, tym vyssie riziko ze koncern zacne "hybat skatulami" a presunie vyrobu tam kde ho vyjde lacnejsie. "Drang nach Osten" sa nezastavi v nasich koncinach, s tym treba ratat. Pojde sa dalej na vychod, a bude este horsie...
Montoven je u nás dost. Důležitější je vývoj... a pro to připravit a vzdělat pracovníky. A nevím, jak u vás, ale v Česku chybí lidi. Práce je dost i pro cizince.
To ale nebude trvat věčně. Díky krizi, automatizaci a dalším nebude už tolik lidí potřeba.
Připravit a vzdělat ? Tato část celkem ujde. Vzdělání v ČR není takový problém. Problém je tu kulturní - ty lidi tu udržet.
Schopným lidem se fakt nechce pracovat na projektech s lidmi, kteří v roce 2020 objeví hybridní pohon ve chvíli, kdy konkurence se elektrifikovala bateriemi či kombinacemi vodík/baterie. Nikomu se nechce platit polovinu mzdy státu, když například kousek vedle je to efektivně 32%.
Nemluvě o platech. Ti opravdu dobří utíkají a peníze s ostatními podmínkami v tom hrají tu největší roli. Zkoušeli jste v ČR založit na cokoliv firmu ? Kromě kontrol, úřední buzerace a šílených daní nedostanete vůbec nic. Jako montovna dostanete státní pobídky, a to i v době krize (teď stát nakoupil škodovky za miliardu, aby je v krizi držel nad vodou - nemůžou si dovolit nechat padnout tolik lidí najednou).
Krize už je přátelé, a na ČR bude mít nevídané dopady. Právě proto, že ti co drží know-how byli zbytkem vyštváni. Ty lidi máme, jen je nepotkáváte, protože jsou prostě pryč.
Schopným lidem se fakt nechce pracovat na projektech s lidmi, kteří v roce 2020 objeví hybridní pohon ve chvíli, kdy konkurence se elektrifikovala bateriemi či kombinacemi vodík/baterie. Nikomu se nechce platit polovinu mzdy státu, když například kousek vedle je to efektivně 32%.
Nemluvě o platech. Ti opravdu dobří utíkají a peníze s ostatními podmínkami v tom hrají tu největší roli. Zkoušeli jste v ČR založit na cokoliv firmu ? Kromě kontrol, úřední buzerace a šílených daní nedostanete vůbec nic. Jako montovna dostanete státní pobídky, a to i v době krize (teď stát nakoupil škodovky za miliardu, aby je v krizi držel nad vodou - nemůžou si dovolit nechat padnout tolik lidí najednou).
Krize už je přátelé, a na ČR bude mít nevídané dopady. Právě proto, že ti co drží know-how byli zbytkem vyštváni. Ty lidi máme, jen je nepotkáváte, protože jsou prostě pryč.
twistedTSD
Celkem šokující zpráva. Proč zrovna Superb? A proč jsou automobilky tolik fascinovány zemí, která spěje k totalitě?
Pragmaticky vzato je to jedno, jestli se dělají SUV tady a Superb tam nebo naopak... ale pocitově bych určitě radši viděl vlajkovou loď doma.
Mně to šokující nepřijde, naopak docela očekávané. Je to v souladu s tím jak se Škoda orientuje (a prezentuje) - značka pro masy směřující na východ kde jsou rozvojové trhy.
Navíc Superb již dlouho vlajkovou lodí úplně nebude...
Navíc Superb již dlouho vlajkovou lodí úplně nebude...
Turecko nespěje k totalitě o nic víc než Česko. Naopak, jsou u nich lepší předpoklady. Stačí se tam zajet podívat. Divili byste se, kolik je toho na vašich současných Škodách tureckého.
Priateľský ľudožrút
optimalizaciu nakladov a myslim ze je to len otazka casu, ked sa aj na Slovensku budeme lucit s niektorymi vyrobnymi halami. Superb z Turecka by som asi neprehryzol. Nam kradli zeny a Vam teraz vlajkovu lod...tak Erdogan dochadza do prace na Superb, to bude ulet...
Ted
jak je to davno, kdy ceske vedeni skodovky se spolecne s odbory mlatili v prsa, jak se jim podarilo zajistit pro skodovku to, na cem trvali - vyrobu superbu? Myslim, ze kvuli tomu bylo i jednani s ceskou vladou. Koncern to slibi a pak pekne potichoucku pokracuje v pripravach jako by se nechumelilo...
Vsichni vitaci suv uz brzy pochopi, ze suv jsou za zanitem. A tady se mluvi o budoucich planech.
Pracuju v nemecky firme a vim, ze uspech, ktery predci materskou organizaci se neodpousti. Muze to dojit tak daleko, ze je pro management materske zeme nejsnazsi cestou eliminace ciziho uspechu, nebot ve strategickych rozhodnutich se hlasy jinych zemi, natoz vychodnich, neposlouchaji.
nema cenu nad tim brecet, je to jejich firma. Jsou sami proti sobe.
Vsichni vitaci suv uz brzy pochopi, ze suv jsou za zanitem. A tady se mluvi o budoucich planech.
Pracuju v nemecky firme a vim, ze uspech, ktery predci materskou organizaci se neodpousti. Muze to dojit tak daleko, ze je pro management materske zeme nejsnazsi cestou eliminace ciziho uspechu, nebot ve strategickych rozhodnutich se hlasy jinych zemi, natoz vychodnich, neposlouchaji.
nema cenu nad tim brecet, je to jejich firma. Jsou sami proti sobe.
Pises "Pracuju v nemecky firme a vim, ze uspech, ktery predci materskou organizaci se neodpousti"
To teda asi pracujes v docela blby firme a verim, ze to je frustrujici.
Ja zas pracuju v anglii v anglicky firme a nase divize v evropskych zemich jsou uspesne a my jsme radi a adaptujeme obcas i nektera jejich specificka reseni, pokud se ukazou jako lepsi, nez ta nase. To je podle me lepsi pristup k businessu.
Ale jasny, my jsme mensi a mlada firma, zadny volkswagen... 😄
To teda asi pracujes v docela blby firme a verim, ze to je frustrujici.
Ja zas pracuju v anglii v anglicky firme a nase divize v evropskych zemich jsou uspesne a my jsme radi a adaptujeme obcas i nektera jejich specificka reseni, pokud se ukazou jako lepsi, nez ta nase. To je podle me lepsi pristup k businessu.
Ale jasny, my jsme mensi a mlada firma, zadny volkswagen... 😄
Freddka
Bych se chtel redakce zeptat: Kolik clanku o tom jeste mate v planu napsat?
Vzdyt uz se o tom vi od kvetna, uz jste to davno psali.
https😐/www.auto.cz/…v-turecku-130091
https😐/www.auto.cz/…o-turecku-129235
Vzdyt uz se o tom vi od kvetna, uz jste to davno psali.
https😐/www.auto.cz/…v-turecku-130091
https😐/www.auto.cz/…o-turecku-129235
Podle mýho by bylo logičtější přesunout z M2 neperspektivní výrobu motorů někam na východ, čímž by se uvolnilo dost prostoru a lidí pro další e😜anzi.
Takže nejsou lepší řešení. Howgh.
BATERIE A JEJICH TERMÁLNÍ MANAGEMENT JE OPRAVDU SLOŽITÝ RÉBUS. Na tom EV hoří.
Ale jděte, pokud se powertrain nezatěžuje dlouhodobou sportovní jízdou, tak s tím není problém.
V zimě se to nemusí žhavit, hned to topí, nemění se olej, neřeší se stání na volnoběh, start-stop, šetří se brzdové destičky.
Nemá cenu si nalhávat, že to bude hned a pro všechny. Ale ta doba je prostě tu. Za 10 let se tomu zasmějeme.
Kdo to nechápe, je debil.