Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Stěhování na východ
| 2. 10. 2019 16:44
V současný situaci, nebo v situaci posledních pár let, docela pochopitelný. Když si ale vezmu, že přichází krize a výroba se může snížit o desítky procent, tak proč stavět další závod? V Bratislavě už se začalo propouštět, takže s přepjatostí kapacit to taky nebude asi zas až tak horký. Navíc mohli najít aspoň lokaci v rámci EU. Je to podle mě zřejmá snaha o stěhování výroby na východ, takže :no:
Podle mýho by bylo logičtější přesunout z M2 neperspektivní výrobu motorů někam na východ, čímž by se uvolnilo dost prostoru a lidí pro další expanzi.
Re: Stěhování na východ
| 2. 10. 2019 17:21
"Neperspektivní výrobu motorů"... Já jsem přesvědčený, že ta šílená elektrická bublina v několika následujících letech rychle splaskne, jen co západoevropským politikům dojde, jak zničující a sociálně idiotské rozhodnutí (přijetím absurdně nízkých limitů CO2 u automobilových emisí) přijali.
Re: Re: Stěhování na východ
| 2. 10. 2019 17:59
To klidně buďte :) ale z pohledu autovýrobců spalováky neperspektivní jsou. A ne, není to jen kvůli politice, ale je to hlavně z důvodu toho, že je to lepší a jednodušší technické řešení.
Avatar - WinDiesel
Re: Re: Re: Stěhování na východ
| 2. 10. 2019 18:26
Kdyby byly elektromobily jednodušší a lepší technické řešení, byly by výrazně levnější.
Takže nejsou lepší řešení. Howgh.
BATERIE A JEJICH TERMÁLNÍ MANAGEMENT JE OPRAVDU SLOŽITÝ RÉBUS. Na tom EV hoří.
Re: Re: Re: Re: Stěhování na východ
| 2. 10. 2019 21:41
Technologie na jejich výrobu ještě nejsou tolik rozšířený a splacený. Nicméně tohle se už začíná lámat, protože cena už začíná být u nadcházejících modelů konkurenceschopná spalovákům (samozřejmě při započtení dalších okolností jako servisní náklady, náklady na palivo atp..). Až se rozjede výroba ve větším měířítku, tak půjdou ceny dolů. Kdyby se vyrábělo ročně pár tisíc Fóbií, tak taky nestojí tolik co stojí ;)
Ale jděte, pokud se powertrain nezatěžuje dlouhodobou sportovní jízdou, tak s tím není problém.
Avatar - kaa
Re: Re: Re: Re: Re: Stěhování na východ
| 3. 10. 2019 07:40
Přání je otcem myšlenky. Ve Vašem případě sen. Ještě odteče hodně vody než se objeví náznak zlomu. Ale ne v případě klasického elektromobilu.
Re: Re: Re: Re: Re: Stěhování na východ
| 3. 10. 2019 10:07
K žádnému výraznému zlevnění elektosamohybů nikdy nedojde. Čím víc se jich totiž bude vyrábět, tím více porostou ceny drahých kovů, nezbytných pro výrobu jejich baterií. :-)
Re: Re: Stěhování na východ
| 3. 10. 2019 10:14
Nebude. Nepůjde to všude a hned, ale majorita lidí brzy přejde. Na denní popojížďky je to ekologičtější a hlavně efektivnější pohon. I kdyby tu šťávu měl na optimální otáčky vyrábět benzínový agregát někde v ústraní.

V zimě se to nemusí žhavit, hned to topí, nemění se olej, neřeší se stání na volnoběh, start-stop, šetří se brzdové destičky.


Nemá cenu si nalhávat, že to bude hned a pro všechny. Ale ta doba je prostě tu. Za 10 let se tomu zasmějeme.
Re: Re: Re: Stěhování na východ
| 3. 10. 2019 10:35
Nějak jsi zapomněl na podstatný fakt. Elektroata nejsou tak brutálně zdaněny jako spalováky (palivo) a jsou nám nuceny (normy, restrikce, dotace). Majorita přejde, protože nebude mít na výběr.
Re: Stěhování na východ
| 3. 10. 2019 10:16
Proč asi. Protože češi jsou strašně drazí. Radši si nedělejme iluze, kolik čechů jim tam v té továrně fakt dělá. A furt jenom vysíraj, že chtěj víc peněz. I když si to ničím nezaslouží, furt jsou to jenom špinaví dělníci. Tak to maj. Proč v Bratislavě už propouštěli ? Protože se slovenskými daněmi a vyhádaným brutálním zvýšením peněz byli dražší než němci po započtení daní. Tak taky dostali přes čumák jako první.

Kdo to nechápe, je debil.
Re: Re: Stěhování na východ
| 3. 10. 2019 10:27
ACEA ohlásila zrušení 14 mil prac míst v Evropě a dovoz 1/2 elektroauit z Asie.
demokracia vs. peniaze
| 2. 10. 2019 17:25
turecka vlajkova lod.

:yes: :yes: :yes:


Turecku gratulujem k investicii!
Ako vidieť, demokracia vs. peniaze 0:1
Re: demokracia vs. peniaze
| 3. 10. 2019 10:19
My u nás také zrovna demokracii nemáme, spíše vládu idiotů. Máme brutální daně, nedostatečnou infrastrukturu - silniční i železniční. Turecko je na tom v tomhle ohledu lépe než ČR, navíc vás tam nevydírají zaměstnanci. A ještě nějakou dobu nebudou.

Jel jste někdo v poslední době po libovolné české dálnici ? A ujeli jste 50 km bez uzavírky, zúžení a zipující-se kolony ? I tohle působí velké logistické problémy a jako češi s tím nejsme schopni nic dělat. I toto omezuje investice a při rozhodování kde pokračovat to firmy odrazuje.

Nedivím se, že jdou do Turecka. Být majitelem, už bych se stěhoval.
Avatar - pradeda777
Přál bych to...
| 2. 10. 2019 17:40
...raději Bulharům. Jsou jednak členy EU a investice potřebují jako sůl. Ale akcionáři ti vidí jinak..... :-(
Re: Přál bych to...
| 2. 10. 2019 17:48
souhlasím. Navíc si myslím, že to turecko se může dost nevyplatit, až tam ještě více politicky přituhne.
Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Přál bych to...
| 2. 10. 2019 23:25
:yes: :yes:
Avatar - CHerokee
Re: Přál bych to...
| 2. 10. 2019 20:16
No to je chuťka... nejluxusnější, co mají a výroba v takové dupě...
Avatar - Ozzman
Re: Re: Přál bych to...
| 3. 10. 2019 10:14
Konečně může Superbu konkurovat Megane Francouze, nebo se tam tuším montuje i Corolla sedan :D
Avatar - 3_diamanty
Re: Přál bych to...
| 2. 10. 2019 22:34
akurat rozdiel je v tom ze voci bulharsku je turecko automobilovym priemyslom uplne ale uplne inde ( a vyraba tam aj svetova toyota aj hyundai aj fiat a dalsi ... su v tomto obore uz skuseni a zabehnuti ) ... a su automobilovo voci bulharom o dva alenbo tri levely dalej ci sa ti to paci alebo nie ... a snad su este aj pred rumunskom .... bulharsko ma pekne plaze a aj kopce .. ale v automobilovom priemysle sa nepozera ani na krasne plaze ani co najkrajsie kopce ale na to ako je v danej krajine rozvinuty automobilovy priemysel a s tym spojena logistika

ale inak sa divim ze si skoda necha vlajkovu lod odplavat do turecka... neskutocne... nepoviem keby tam vyrabali citigo alebo scalu ci nejaky lacny uzitkac ... ale milionovy superba defakto vlajkovu lod? preboha preco? vie niekto skutocny dovod preco zrovna ( az ) tam?
Re: Re: Přál bych to...
| 3. 10. 2019 18:55
Preco? Pretoze za prve, vyroba v CR je asi drahsia ako by to vyslo v Turecku, a za druhe, Superb je az prilis dobre auto. Cital si minule: koncern si to predstavuje tak, ze Skodu posunie kvalitativne nizsie, aby bola superom pre Daciu a podobne low-end znacky. Takze presunu vyrobu Superbu do Turecka, tam ho turecki robotnici na montaznych pasoch spolahlivo do*urvia, aby nebol konkurenciou pre Passat...
Škodovka dostává na přes čuňu
| 2. 10. 2019 17:47
To vypadá že se ze škodovky stává pěkný koncernový otloukánek. Nejprve při diskuzi kam s elektro auty a B-segmentem (passat a superb) dají elektroauta všech značek VW a B segment do čech aby následně bečko přesunuly do turecké továrny VW. Škodě jaksi nic nic nezbylo. A do toho o škodě oznámí že má dělat ještě levnější auta aby byla jako dacia. :-O :no:
Teď ještě přesunout výrobu octavií do ruska, suv dát španělům, a pak škodu sepsout že není schopná fabií vytížit svoje továrny a zrušit ji čechách úplně.
Re: Škodovka dostává na přes čuňu
| 3. 10. 2019 21:15
Sup ani passst neni B segment, ale C.
A bude horsie...
| 2. 10. 2019 19:04
Cim vyssie mzdy si tu odborari vystrajkuju, tym vyssie riziko ze koncern zacne "hybat skatulami" a presunie vyrobu tam kde ho vyjde lacnejsie. "Drang nach Osten" sa nezastavi v nasich koncinach, s tym treba ratat. Pojde sa dalej na vychod, a bude este horsie...
Avatar - CHerokee
Re: A bude horsie...
| 2. 10. 2019 20:20
Montoven je u nás dost. Důležitější je vývoj... a pro to připravit a vzdělat pracovníky. A nevím, jak u vás, ale v Česku chybí lidi. Práce je dost i pro cizince.
Re: Re: A bude horsie...
| 2. 10. 2019 21:45
To ale nebude trvat věčně. Díky krizi, automatizaci a dalším nebude už tolik lidí potřeba.
Re: Re: Re: A bude horsie...
| 3. 10. 2019 00:12
To není úplně tak pravda...vývoj bude potřeba neustále více, ten je právě zárukou zmíněné automatizace (a pokroku obecně...).
Re: Re: Re: A bude horsie...
| 3. 10. 2019 10:00
ACEA ohlásila zrušení 14 mil prac míst v Evropě a dovoz 1/2 elektroauit z Asie.
Re: Re: A bude horsie...
| 3. 10. 2019 10:25
Připravit a vzdělat ? Tato část celkem ujde. Vzdělání v ČR není takový problém. Problém je tu kulturní - ty lidi tu udržet.

Schopným lidem se fakt nechce pracovat na projektech s lidmi, kteří v roce 2020 objeví hybridní pohon ve chvíli, kdy konkurence se elektrifikovala bateriemi či kombinacemi vodík/baterie. Nikomu se nechce platit polovinu mzdy státu, když například kousek vedle je to efektivně 32%.

Nemluvě o platech. Ti opravdu dobří utíkají a peníze s ostatními podmínkami v tom hrají tu největší roli. Zkoušeli jste v ČR založit na cokoliv firmu ? Kromě kontrol, úřední buzerace a šílených daní nedostanete vůbec nic. Jako montovna dostanete státní pobídky, a to i v době krize (teď stát nakoupil škodovky za miliardu, aby je v krizi držel nad vodou - nemůžou si dovolit nechat padnout tolik lidí najednou).

Krize už je přátelé, a na ČR bude mít nevídané dopady. Právě proto, že ti co drží know-how byli zbytkem vyštváni. Ty lidi máme, jen je nepotkáváte, protože jsou prostě pryč.
Re: A bude horsie...
| 3. 10. 2019 10:20
Přesně tak. Chtěli to, tak to mají.
Avatar - twistedTSD
Oj!
| 2. 10. 2019 19:23
Celkem šokující zpráva. Proč zrovna Superb? A proč jsou automobilky tolik fascinovány zemí, která spěje k totalitě?
Avatar - Emel
Re: Oj!
| 2. 10. 2019 21:21
Pragmaticky vzato je to jedno, jestli se dělají SUV tady a Superb tam nebo naopak... ale pocitově bych určitě radši viděl vlajkovou loď doma.
Avatar - 3_diamanty
Re: Oj!
| 2. 10. 2019 23:25
tiez len ziram ... ze preco zrovna superb a preco zrovna vcelku vzdialene turecko ...
Re: Oj!
| 3. 10. 2019 00:04
Mně to šokující nepřijde, naopak docela očekávané. Je to v souladu s tím jak se Škoda orientuje (a prezentuje) - značka pro masy směřující na východ kde jsou rozvojové trhy.
Navíc Superb již dlouho vlajkovou lodí úplně nebude...
Re: Re: Oj!
| 3. 10. 2019 07:17
Co bude tedy vlajkovou lodí? EV?
Re: Oj!
| 3. 10. 2019 10:25
Turecko nespěje k totalitě o nic víc než Česko. Naopak, jsou u nich lepší předpoklady. Stačí se tam zajet podívat. Divili byste se, kolik je toho na vašich současných Škodách tureckého.
Ide len o
| 2. 10. 2019 21:10
optimalizaciu nakladov a myslim ze je to len otazka casu, ked sa aj na Slovensku budeme lucit s niektorymi vyrobnymi halami. Superb z Turecka by som asi neprehryzol. Nam kradli zeny a Vam teraz vlajkovu lod...tak Erdogan dochadza do prace na Superb, to bude ulet...
Avatar - KANKUNEN
Takové
| 2. 10. 2019 21:53
věštění
Hezky se Skodovkou zametli
| 3. 10. 2019 07:11
jak je to davno, kdy ceske vedeni skodovky se spolecne s odbory mlatili v prsa, jak se jim podarilo zajistit pro skodovku to, na cem trvali - vyrobu superbu? Myslim, ze kvuli tomu bylo i jednani s ceskou vladou. Koncern to slibi a pak pekne potichoucku pokracuje v pripravach jako by se nechumelilo...
Vsichni vitaci suv uz brzy pochopi, ze suv jsou za zanitem. A tady se mluvi o budoucich planech.
Pracuju v nemecky firme a vim, ze uspech, ktery predci materskou organizaci se neodpousti. Muze to dojit tak daleko, ze je pro management materske zeme nejsnazsi cestou eliminace ciziho uspechu, nebot ve strategickych rozhodnutich se hlasy jinych zemi, natoz vychodnich, neposlouchaji.
nema cenu nad tim brecet, je to jejich firma. Jsou sami proti sobe.
Re: Hezky se Skodovkou zametli
| 3. 10. 2019 07:53
Pises "Pracuju v nemecky firme a vim, ze uspech, ktery predci materskou organizaci se neodpousti"

To teda asi pracujes v docela blby firme a verim, ze to je frustrujici.

Ja zas pracuju v anglii v anglicky firme a nase divize v evropskych zemich jsou uspesne a my jsme radi a adaptujeme obcas i nektera jejich specificka reseni, pokud se ukazou jako lepsi, nez ta nase. To je podle me lepsi pristup k businessu.
Ale jasny, my jsme mensi a mlada firma, zadny volkswagen... :-)
Kolik clanku o tom jeste vydate?
| 3. 10. 2019 07:46
Bych se chtel redakce zeptat: Kolik clanku o tom jeste mate v planu napsat?
Vzdyt uz se o tom vi od kvetna, uz jste to davno psali.

https://www.auto.cz/…v-turecku-130091
https://www.auto.cz/…o-turecku-129235
Nedobrá zpráva
| 3. 10. 2019 10:09
Turecké místo výroby škodovácké vlajkové lodi na image určitě nepřidá.... :-(

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku