predvedl kulovy ve skodovce, u BMW to poznali za rok a u rolse celkem hned. ted muze jit konecne tam kam patri - designovat haj*zl prkynka do armaturky myjava
Je skutečně divné, aby jeden nadnárodní koncern přetáhl klíčového člověka druhému nadnárodnímu koncernu a pak ho uklidil a nakonec asi i vyhodil. Za mne - 4 okou Octu jsem nerozdýchal a SUV jsou designové přehmaty. A pro ty, co budou psát cosi o prodejích - jsou to v drtivé většině fleety, kde se design skutečně neřeší.
Tak zatiaľ sa vôbec nevie, či odišiel sám, alebo bol odídený. Pravdepodobnejšia je zrejme tá druhá možnosť, ale viem si predstaviť, že mal v RR také obmedzenia (tradícia, konzervatívni zákazníci, odlišné predstavy vedenia atp.), že nevidel priestor pre vlastnú realizáciu a vykašľal sa na to. Dizajnér jeho formátu a skúseností sa o prácu nemusí obávať, do reklamky si CV posielať nebude musieť.
Súhlas, Sup III sa mu podaril najviac, ale celkovo k jeho dielam v Škode nemám moc výhrad, len tú štvoročku som nespracoval ani plynutím času, všetko ostatné ale spravil výborne a dal Škode štýl.
Neviem, na čom presne v BMW pracoval, resp. čo sa dá považovať za jeho dielo, tam neviem zhodnotiť. Vie niekto? Nové BMW ma ale dizajnovo úplne nenadchýňajú, niektoré dizajnové prvky sú akoby podkladanie sa čínskemu vkusu a obrovské masky tiež neschvaľujem.
Superb III bylo jeho vrcholné dílo. Pokud by chtěl navázat tam, tak bych se vůbec nezlobil, kdyby se vrátil... i to čtyřočko jsem mu nakonec odpustil :-)
S tím zmršeným faceliftem Octy to ale je trochu jinak - byl to jen jeden ze tří finálních návrhů, který design studio Škodovky předložilo vedení... Šéf představenstva bohužel vybral právě tento nejméně povedený... (tuto informaci mám přímo ze Škodovky).
Tak je pravdepodobné, že u RR nemohol mať veľkú voľnosť. Ale asi celkovo bavorákom nesadol. Čo oceňoval VW Group nemusí mať cenu pre BMW. Vtedy je asi lepšie zísť z krátkej cesty. V diskusii ho zväčša chvália, mňa jeho štýl nikdy neuchvátil, ani to Bugatti mi zvlášť neimponuje.
Jen doufám, že nenastoupí do Hyundai, Toyoty - Lexusu, Subaru, Kia ... tyhle značky mám rád ... a jinak, ať jde třeba do pr*ele, chybět nebude nikde ...
Není to ten co přefiknul oktávce světla? Jenom k tomu superbu, žádná věda, prostě širší a nižší, to věděli v audi už dávno. Přeji mu hodně úspěchů v nějaké prestižní automobilce třeba Tesle. :-[]
smutná správa, konečne mohol z nechutných mastodontov urobiť niekto pekné autá.
V každom prípade, O3 so si kupoval kvoli dizajnu - a doposial je to skutocne vydarene dielo.
Spolahlivost na ***, ale za tu Kabaň nemoze.
Rovnako S3, aj Kotkodak, Karok su velmi vydare dizajny.
Scala uz nie je uplne OK, nastastie Kamik sa clekom da - hoci par cm na vysku by mu rozhodne prospelo.
BMW by tak slušel čistý a sportovní design. Díky různým paketům a liniím se přímo nabízí dát jakousi EU line a EU M paket. Škoda, že třeba G20 vypadá nejlépe až s M Performance díly. Současná orientace na vertikální zpracování detailů mi pak nesedí. Koneckonců dnešní test M5 jasně ukazuje, co bavoráku sluší. ;-)
Už se to tu řešilo mnohokrát, ale já osobně facelift jako zmršený rozhodně nevidím. Problém je v podstatě jen opravdu velká háklivost na barvu a výbavu, což nakonec má každé auto, a ani před faceliftem to nebylo v základu nic k popukání.
Facelift ji nadělil takový zvláštní punc aristokratické elegance a k tomu je třeba přiřadit "luxusní" metalické barvy s bohatým chromováním. Jak to chybí, vypadá to nedodělaně. Podobně na tom vlastně byl i facelift dvojky.
To len potvrdzuje, ze sa s BMW nepohodol. Vyzera to tak, ze do RR ho odpratali "za trest", a to mal asi radsej odist uz vtedy. Ze v RR nebude mat volnu ruku mu muselo byt jasne...
Nez budu odsouzen za to, ze nekomu zavidim uspech, bych rad rekl, ze nikomu nepreju nic zleho. Ale dovolim si vyjadrit svuj nazor na design poslednich skodovek.
Za mne facelift octavie byl hruza, kodiaq a zbytek SUV hodnotim hure nez od ostatnich znacek. Paradoxne mi tarraco pripada celou koncepci stridmeho designu blize superbu nez kodiaq... muslim si, ze byt jiny neni dobre za kazdou cenu.
Superb se povedl, skoda provedeni interieru, ale tam uz je to asi vic o setreni.
Po odchodu z bmw bylo jasne, ze byl pouze uklizen a muselo jit o zasadni nazorove rozdily o smerovani znacky.
Nejsem si jist, jak snadno najde odpovidajici pozici. Kazdy designer ma urcity rukopis a tezko jej menit podle trendu.
Posledni roky nelze povazovat za karierni uspech a zejmena vyvoj/hodnoceni jeho designu v case nehraje pro nej.
Kdyz tam Kaban zacal, myslel jsem, ze pujde BMW prudce nahoru. Jenze opak byl pravdou a Kaban sel dolu. Nechapu to vubec. Misto toho dela BMW jeste nabubrelejsi auta (viz ledvinky), dieselu se nevzda asi nikdy. A rezignovalo na elektromobilitu..
Skodovku nemam nijak zvlast v lasce, ale musim rict, ze designove (exterier) jsou vsechny modely dobre koukatelny. Treba Kodiaq je podle me designove spicka mezi SUV, ke ktere se nepriblizuje VW ani Audi.
Facelift oct a ctyroko podle me splnil svuj ucel a to auto vypada ted diky tomu porad aktualne.
Kabanovi zdar
PS Myslim, ze Kaban odesel sam. Drzim mu palce, aby nasel konecne flek v poradny firme. Ne jako doposud, kdyz odesel z jednoho podvodnyho koncernu do jinyho, chaotickyho, nasmerovanyho prudce dolu.
Plug-in hybridy BMW jsou jen resenim ZF - zjednodusene: ke slozite prevodovce pridali jeste elektromotor. A vytvorili paralelni hybrid. https://www.zf.com/…ducts_34949.html
Uz jsem to tu psal - vyborne reseni, ale jen pro vyrobce prevodovek :-)
Takze ke slozitemu motoru s turby, mezichladici atd. pridali 8 rychlostni prevodovku a e-motor. Tomu rikam prekomplikovane, nachylne na poruchy, udrzbu atd. Nic slozitejsiho se snad uz ani nevyrabi :-)
Nebo me v tehle chvili nenapada..
Je to diametralni rozdil k Toyote, ktera vsechny tyhle mechanicky nesmysly nahradila jednoduchou nesmrtelnou planetovou prevodovkou s robustnim elektronickym rizenim dvema elektromotory.
A nejlip je na tom Honda a Mitsubishi se seriovym hybridem. A treba Honda s jednim! prevodem (muzeme mu rikat 5. nebo 6. kdyby se jednalo o manual). Tomu rikam zjednoduseni a spravny hybrid jako meziclanek k EV.
Jo a k te druhe vete, promin zapomnel jsem dodat na spolehlive..
Sorry, ale BMW motory jsou na chvostu spolehlivosti, coz muzu potvrdit i z vlastni zkusenosti.
PS X3 EV je jen predelany klasicky auto, ktery se z principu nemuze EV (treba primymu konkurentovi Modelu Y) ani priblizit.Tak snad i5, uvidime jak moc bude pozadu za M3, ty od Tesly..
Nejvíc se mi líbí krátkej Tigi, ale to je trošku unfair srovnání...
Celkem se mi líbí i Tarraco, akorát teda je to kopie Tiguana Allspace a to mě trošku ruší... takže pod dojmem toho taky beru Kodiaq na milost, ten je aspoň víc "svůj".
Hele tak počkáme, jestli ty ostatní hybridy budou stejně spolehlivý, jako od Toyoty. Jinak srovnávat Toyotu a BMW, no za ty peníze, za které koupím Corollu Hybrid asi BMW s hybridním pohonem nekoupím, co?
No a k té dynamice - asi si nejel poslední Corollou Hybrid s benzínem 2.0, že ne?
Ta pokrokovost řešení toyoty je v tom, že její hybridy nemůžou jet přes 180 km/h, dynamikou jsou na úrovni litrových tříválců a neumí pořádnou čtyřkolku?
Tak proti tomu je technologie používaná BMW opravdu složitá, protože sofistikovaná, musí umět všechno to, co toyota nesvede, BMW si prostě nemůže dovolit prodávat auta, která nejedou přes stoosmdesát.
Toyotě, jako průkopníkovi hybridů, těžce ujíždí vlak, lepší hybridy dnes už umí kde kdo.
Kaban mal vyhradu uz v BMW k dizajnu. Nakoniec nie je sam a BMW si ide divnou cestou do pekla. BMW v nom videlo potencial a dali ho k Rollsu, ale jeho predstavy o vyzore Rollsu sa nezhodovali s predstavami sefov dizajnu, cize lepsie bolo odist. Budete velmi prekvapeni, kde sa objavi. :D