Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Design

Zpět na článek

Překvapivý konec: Šéfdesignér Jozef Kabaň opouští Rolls-Royce i celé BMW

59 komentářů

holden1
predvedl kulovy ve skodovce, u BMW to poznali za rok a u rolse celkem hned. ted muze jit konecne tam kam patri - designovat haj*zl prkynka do armaturky myjava
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vandrák sežvejkanej, nebo jak si to psal? To máš radost, vi´d? 😁
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
jo napumpuj do něj olova co se do něj vejde !!! :-!
webpaja
Vážím si těch, co umí ocenit úspěch jiných a k případnému neúspěchu jsou velkorysí. To se pozná karakter. 😉
Avatar - iudex
iudex
No a tým holden priam prekypuje. 😒] 😒]
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
ale postupem času mu z těch trojúhelníků začalo hrabat. Beztak na BMW nechtěl mega ledviny, ale mega trojúhelníky.
Avatar - Emel
Emel
Superb III bylo jeho vrcholné dílo. Pokud by chtěl navázat tam, tak bych se vůbec nezlobil, kdyby se vrátil... i to čtyřočko jsem mu nakonec odpustil 😄
Avatar - iudex
iudex
Súhlas, Sup III sa mu podaril najviac, ale celkovo k jeho dielam v Škode nemám moc výhrad, len tú štvoročku som nespracoval ani plynutím času, všetko ostatné ale spravil výborne a dal Škode štýl.
Neviem, na čom presne v BMW pracoval, resp. čo sa dá považovať za jeho dielo, tam neviem zhodnotiť. Vie niekto? Nové BMW ma ale dizajnovo úplne nenadchýňajú, niektoré dizajnové prvky sú akoby podkladanie sa čínskemu vkusu a obrovské masky tiež neschvaľujem.
Avatar - Emel
Emel
Nějaké výhrady mám už ke Kodiaqu... a i k té studii co mu předcházela.
Avatar - iudex
iudex
Aj ja, ale časom ma prechádzajú a v nejakej lepšej verzii typu Sportline alebo RS je to fajn: https😐/img2.auto.cz/…ull/5509770_.jpg
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne se Kodiaq Sportline líbí nejvíce z trojky Tarraco, Kodiaq a Tiguan 😊
Avatar - Emel
Emel
Nejvíc se mi líbí krátkej Tigi, ale to je trošku unfair srovnání...

Celkem se mi líbí i Tarraco, akorát teda je to kopie Tiguana Allspace a to mě trošku ruší... takže pod dojmem toho taky beru Kodiaq na milost, ten je aspoň víc "svůj".
webpaja
BMW by tak slušel čistý a sportovní design. Díky různým paketům a liniím se přímo nabízí dát jakousi EU line a EU M paket. Škoda, že třeba G20 vypadá nejlépe až s M Performance díly. Současná orientace na vertikální zpracování detailů mi pak nesedí. Koneckonců dnešní test M5 jasně ukazuje, co bavoráku sluší. 😉
ptr078
Aky si milostivy, ze vertikalne spracovanie detailov, ja to nazyvam vertikalne dzury. Hlavne na g20 to prestrelili, hovoris mi z duse.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mně se G20 llíbí v základu, je to podobně jednoduchý styl jako mají poslední Mazdy.
webpaja
Přesně, SUP III je dodnes nádherné auto! :yes: A FL se mi nakonec i přes svou jemnost líbí.
Avatar - Emel
Emel
Trošku jsem se pral s předníma lampama, ty se mi zdály u originálu vymakanější... ale když svítí, tak vypadají i ty nové LEDky pěkně.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Šup 3 je super.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Zvenku dobry.
Nelibi se mi palubka, presneji jeji napojeni na dvere...
A hrozny jsou sedacky, ale to uz neni vec designera.
99matthew99
A najhorsie su v Sportline,RS verzii, co je skoda pretoze Skoda v nej vyzeza najlepsie
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To nevim, s tim nemam zkusenost.
Avatar - PHrav
PHrav
zpět s ním ke Škodovce když si ho jinde nedokážou vážit, jeho prezentace nových modelů bylo úžasné sledovat...
PowerHouse
Prostě jsme to čekali, že se nebude opakovat úspěch jako u VW.
Avatar - iudex
iudex
Tak zatiaľ sa vôbec nevie, či odišiel sám, alebo bol odídený. Pravdepodobnejšia je zrejme tá druhá možnosť, ale viem si predstaviť, že mal v RR také obmedzenia (tradícia, konzervatívni zákazníci, odlišné predstavy vedenia atp.), že nevidel priestor pre vlastnú realizáciu a vykašľal sa na to. Dizajnér jeho formátu a skúseností sa o prácu nemusí obávať, do reklamky si CV posielať nebude musieť.
webpaja
:yes:
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
No hlavně by bylo zajímavé vědět, proč ho od BMW uklidili k tomu Rollsu.... 😢
Orm
Je skutečně divné, aby jeden nadnárodní koncern přetáhl klíčového člověka druhému nadnárodnímu koncernu a pak ho uklidil a nakonec asi i vyhodil. Za mne - 4 okou Octu jsem nerozdýchal a SUV jsou designové přehmaty. A pro ty, co budou psát cosi o prodejích - jsou to v drtivé většině fleety, kde se design skutečně neřeší.
Arese
S tím zmršeným faceliftem Octy to ale je trochu jinak - byl to jen jeden ze tří finálních návrhů, který design studio Škodovky předložilo vedení... Šéf představenstva bohužel vybral právě tento nejméně povedený... (tuto informaci mám přímo ze Škodovky).
RS
Už se to tu řešilo mnohokrát, ale já osobně facelift jako zmršený rozhodně nevidím. Problém je v podstatě jen opravdu velká háklivost na barvu a výbavu, což nakonec má každé auto, a ani před faceliftem to nebylo v základu nic k popukání.
Facelift ji nadělil takový zvláštní punc aristokratické elegance a k tomu je třeba přiřadit "luxusní" metalické barvy s bohatým chromováním. Jak to chybí, vypadá to nedodělaně. Podobně na tom vlastně byl i facelift dvojky.

Rozdíl je propastný
https😐/123auta-katalog-902363.c.cdn77.org/…ctavia-iii_1.jpg
http😐/autodriven.cz/…24ba-800x445.jpg
JosefBrofsky
Žádný rozdíl nevidím ... ?
Orm
Může být.
Avatar - _Karel_
_Karel_
To zní sice logicky, na druhou stranu se značnými omezeními u RR musel počítat dopředu.
traveldrive
Tak je pravdepodobné, že u RR nemohol mať veľkú voľnosť. Ale asi celkovo bavorákom nesadol. Čo oceňoval VW Group nemusí mať cenu pre BMW. Vtedy je asi lepšie zísť z krátkej cesty. V diskusii ho zväčša chvália, mňa jeho štýl nikdy neuchvátil, ani to Bugatti mi zvlášť neimponuje.
_Teddy_
To len potvrdzuje, ze sa s BMW nepohodol. Vyzera to tak, ze do RR ho odpratali "za trest", a to mal asi radsej odist uz vtedy. Ze v RR nebude mat volnu ruku mu muselo byt jasne...
Meky
smutná správa, konečne mohol z nechutných mastodontov urobiť niekto pekné autá.

V každom prípade, O3 so si kupoval kvoli dizajnu - a doposial je to skutocne vydarene dielo.
Spolahlivost na ***, ale za tu Kabaň nemoze.

Rovnako S3, aj Kotkodak, Karok su velmi vydare dizajny.
Scala uz nie je uplne OK, nastastie Kamik sa clekom da - hoci par cm na vysku by mu rozhodne prospelo.

Kabaň vyraznym sposobom zvysil uspech skodovice
:yes:
Orm
Oba - Kodi i Karoq - jsou celkem zmaštěný designy - přední maska, kliky, proporce dveří.
Krtek_no1
Doplnil bych ještě u všech dnešních SUVéček Škodovky divně a odporně nakopnutej zadek
99matthew99
Mne sa okrem Sup3, oct3 predface nepaci ziadna skodovka.
Kundomil
Není to ten co přefiknul oktávce světla? Jenom k tomu superbu, žádná věda, prostě širší a nižší, to věděli v audi už dávno. Přeji mu hodně úspěchů v nějaké prestižní automobilce třeba Tesle. 😒]
DonVito
Mam takovy dojem, ze to v BMW vubec nefunguje.

Kdyz tam Kaban zacal, myslel jsem, ze pujde BMW prudce nahoru. Jenze opak byl pravdou a Kaban sel dolu. Nechapu to vubec. Misto toho dela BMW jeste nabubrelejsi auta (viz ledvinky), dieselu se nevzda asi nikdy. A rezignovalo na elektromobilitu..

Skodovku nemam nijak zvlast v lasce, ale musim rict, ze designove (exterier) jsou vsechny modely dobre koukatelny. Treba Kodiaq je podle me designove spicka mezi SUV, ke ktere se nepriblizuje VW ani Audi.
Facelift oct a ctyroko podle me splnil svuj ucel a to auto vypada ted diky tomu porad aktualne.

Kabanovi zdar

PS Myslim, ze Kaban odesel sam. Drzim mu palce, aby nasel konecne flek v poradny firme. Ne jako doposud, kdyz odesel z jednoho podvodnyho koncernu do jinyho, chaotickyho, nasmerovanyho prudce dolu.
webpaja
Vím, že jsi orientován na Toyoty a Teslu, ale zkus si něco o vyvíjených modelech BMW najít, než něco takového vypustíš 😉
DonVito
Jsem orientovany na moderni, pokrokovy pohony. Driv se mi libilo BMW.

Co vyviji nevim, staci mi to, co uz vyrabi.
Copak jsi mel na mysli? Jejich komplikovane plug-in hybridy?

Jejich chaoticka strategie (i3 bez nastupce apod. ) a odchod Kabane nevesti nic dobreho.
webpaja
V čem jsou P-I hybridy BMW překomplikované? Příští rok přichází EV X3, i5 atd...

A pakliže jsi orientovaný na moderní a prokrokové pohony, pak právě spojení R3/4/6 s elektromotorem s možností nabíjet je dál než běžný hybrid.
DonVito
Plug-in hybridy BMW jsou jen resenim ZF - zjednodusene: ke slozite prevodovce pridali jeste elektromotor. A vytvorili paralelni hybrid.
https😐/www.zf.com/…ducts_34949.html
Uz jsem to tu psal - vyborne reseni, ale jen pro vyrobce prevodovek 😄

Takze ke slozitemu motoru s turby, mezichladici atd. pridali 8 rychlostni prevodovku a e-motor. Tomu rikam prekomplikovane, nachylne na poruchy, udrzbu atd. Nic slozitejsiho se snad uz ani nevyrabi 😄
Nebo me v tehle chvili nenapada..

Je to diametralni rozdil k Toyote, ktera vsechny tyhle mechanicky nesmysly nahradila jednoduchou nesmrtelnou planetovou prevodovkou s robustnim elektronickym rizenim dvema elektromotory.

A nejlip je na tom Honda a Mitsubishi se seriovym hybridem. A treba Honda s jednim! prevodem (muzeme mu rikat 5. nebo 6. kdyby se jednalo o manual). Tomu rikam zjednoduseni a spravny hybrid jako meziclanek k EV.

Jo a k te druhe vete, promin zapomnel jsem dodat na spolehlive..
Sorry, ale BMW motory jsou na chvostu spolehlivosti, coz muzu potvrdit i z vlastni zkusenosti.

PS X3 EV je jen predelany klasicky auto, ktery se z principu nemuze EV (treba primymu konkurentovi Modelu Y) ani priblizit.Tak snad i5, uvidime jak moc bude pozadu za M3, ty od Tesly..
Avatar - Dinar
Dinar
Ta pokrokovost řešení toyoty je v tom, že její hybridy nemůžou jet přes 180 km/h, dynamikou jsou na úrovni litrových tříválců a neumí pořádnou čtyřkolku?

Tak proti tomu je technologie používaná BMW opravdu složitá, protože sofistikovaná, musí umět všechno to, co toyota nesvede, BMW si prostě nemůže dovolit prodávat auta, která nejedou přes stoosmdesát.

Toyotě, jako průkopníkovi hybridů, těžce ujíždí vlak, lepší hybridy dnes už umí kde kdo.
Avatar - Cuba66
Cuba66
Hele tak počkáme, jestli ty ostatní hybridy budou stejně spolehlivý, jako od Toyoty. Jinak srovnávat Toyotu a BMW, no za ty peníze, za které koupím Corollu Hybrid asi BMW s hybridním pohonem nekoupím, co?
No a k té dynamice - asi si nejel poslední Corollou Hybrid s benzínem 2.0, že ne?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jsi komik osobo. Zkus to někde v "Divadélku pod věží".
Když už se ti lidi smějí tak ať je to alespoň za peníze 😒]
DonVito
Jo dik.
A tobe uz jsem to psal.
Ty to zkus v diskuzi o veteranech.
Tady s tvym nickem uz budes moct jenom nadavat na EU 😄

Ja sem chodim diskutovat, tak zkus napsat neco k veci, osobo.
JosefBrofsky
Jen doufám, že nenastoupí do Hyundai, Toyoty - Lexusu, Subaru, Kia ... tyhle značky mám rád ... a jinak, ať jde třeba do pr*ele, chybět nebude nikde ...
webpaja
Pro tebe platí to samé, co nahoře pro holdena.
Avatar - speedfred
speedfred
Takému Lexu by Kabaň myslím pomohol hodne s dizajnom.
traveldrive
Lexu by popravde pomohol asi ktokoľvek, kto nie je z Japonska alebo Číny.
Avatar - JohnST
JohnST
Kaban mal vyhradu uz v BMW k dizajnu. Nakoniec nie je sam a BMW si ide divnou cestou do pekla. BMW v nom videlo potencial a dali ho k Rollsu, ale jeho predstavy o vyzore Rollsu sa nezhodovali s predstavami sefov dizajnu, cize lepsie bolo odist. Budete velmi prekvapeni, kde sa objavi. 😁
DonVito
BMW v nem asi prestalo videt potencial, kdyz ho uklidili k Rollsu 😉

Nova ctyrka je priserna. Muze si podat ruku s X7.
Avatar - Ham.
Ham.
Proč překvapení? Většina odešlých zaměstnanců z německých automobilek se dříve nebo později objeví u Hyundai.
Ted
Nez budu odsouzen za to, ze nekomu zavidim uspech, bych rad rekl, ze nikomu nepreju nic zleho. Ale dovolim si vyjadrit svuj nazor na design poslednich skodovek.
Za mne facelift octavie byl hruza, kodiaq a zbytek SUV hodnotim hure nez od ostatnich znacek. Paradoxne mi tarraco pripada celou koncepci stridmeho designu blize superbu nez kodiaq... muslim si, ze byt jiny neni dobre za kazdou cenu.
Superb se povedl, skoda provedeni interieru, ale tam uz je to asi vic o setreni.
Po odchodu z bmw bylo jasne, ze byl pouze uklizen a muselo jit o zasadni nazorove rozdily o smerovani znacky.
Nejsem si jist, jak snadno najde odpovidajici pozici. Kazdy designer ma urcity rukopis a tezko jej menit podle trendu.
Posledni roky nelze povazovat za karierni uspech a zejmena vyvoj/hodnoceni jeho designu v case nehraje pro nej.
Avatar - lamal
lamal
staci si precitat diskusiu a hned sa clovek dozvie co je za jeho odchodom z BMW ... 4 oká octávia 😁