Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Překvapivý konec: Šéfdesignér Jozef Kabaň opouští Rolls-Royce i celé BMW

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 2. 10. 2019
59

Značka Rolls-Royce dnes publikovala vskutku nečekanou informaci. Šéfdesignér Jozef Kabaň neopouští jen ji, ale celou skupinu BMW.

Slovenský tvůrce, který vtiskl tvář všem moderním škodovkám, hledá nové angažmá. Společnost Rolls-Royce oficiálně potvrdila, že Jozef Kabaň s okamžitým účinkem opouští nejen luxusní automobilku, ale celou skupinu BMW. Je to přinejmenším překvapivé rozhodnutí, vždyť Kabaň se ve službách mnichovské automobilky objevil prvně v roce 2017, v rámci skupiny byl ke značce Rolls-Royce přesunut teprve letos na jaře.

Teď je ale veškeré spolupráci s BMW Group konec. Nikdo zatím žádné podrobnosti nesdělil. Také oficiální prohlášení značky Rolls-Royce je hodně plytké. Kromě samotného faktu, že Kabaň končí, obsahuje jen poděkování. „I když byl Jozef v naší společnosti jen velmi krátkou dobu, děkujeme mu za jeho příspěvky během funkčního období a přejeme mu to nejlepší pro budoucnost,“ uvádí Torsten Müller-Ötvös, generální ředitel Rolls-Royce Motor Cars.

Nástupce Jozefa Kabaně na postu šéfdesignéra Rolls-Royce společnost zatím hledá a říká, že o jeho jméně bude co nejdříve informovat.

Kabaň se nejvíce proslavil pracemi pro německý koncern Volkswagen. V rámci studia průmyslového designu na Vysoké škole výtvarných umění v Bratislavě se zúčastnil koncernové designérské soutěže, která mu vynesla stáž u VW. I díky své práci pro společnost se dostal na prestižní londýnskou školu, která je považována za jednu z nejlepších designérských škol na světě. Absolvoval ji v roce 1997 s titulem Master of Arts, a to jako vůbec první Slovák.

Po studiích designér pokračoval ve službách koncernu Volkswagen. Na konci devadesátých let dostal za úkol navrhnout exteriér chystaného Bugatti Veyron. Podílel se také na tvarech sériových modelů Seat Arosa a Volkswagen Lupo. Od roku 2003 pracoval pro Audi, kde se postupem času vyšplhal až na post vedoucího oddělení exteriéru. Následovala téměř desetiletá štace ve Škodovce, pro kterou připravil většinu dnešních modelů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Cuba66
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Stav BMW?
| 7. 10. 2019
Hele tak počkáme, jestli ty ostatní hybridy budou stejně spolehlivý, jako od Toyoty. Jinak srovnávat Toyotu a BMW, no za ty peníze, za které koupím Corollu Hybrid asi BMW s hybridním pohonem nekoupím, co?
No a k té dynamice - asi si nejel poslední Corollou Hybrid s benzínem 2.0, že ne?
Avatar - Dinar
Re: Re: Re: Re: Re: Stav BMW?
| 7. 10. 2019
Ta pokrokovost řešení toyoty je v tom, že její hybridy nemůžou jet přes 180 km/h, dynamikou jsou na úrovni litrových tříválců a neumí pořádnou čtyřkolku?

Tak proti tomu je technologie používaná BMW opravdu složitá, protože sofistikovaná, musí umět všechno to, co toyota nesvede, BMW si prostě nemůže dovolit prodávat auta, která nejedou přes stoosmdesát.

Toyotě, jako průkopníkovi hybridů, těžce ujíždí vlak, lepší hybridy dnes už umí kde kdo.
Avatar - traveldrive
Re: Re: Sbohem ...
| 3. 10. 2019
Lexu by popravde pomohol asi ktokoľvek, kto nie je z Japonska alebo Číny.
Re: Re: Re: Re: Stav BMW?
| 3. 10. 2019
Plug-in hybridy BMW jsou jen resenim ZF - zjednodusene: ke slozite prevodovce pridali jeste elektromotor. A vytvorili paralelni hybrid.
https://www.zf.com/…ducts_34949.html
Uz jsem to tu psal - vyborne reseni, ale jen pro vyrobce prevodovek :-)

Takze ke slozitemu motoru s turby, mezichladici atd. pridali 8 rychlostni prevodovku a e-motor. Tomu rikam prekomplikovane, nachylne na poruchy, udrzbu atd. Nic slozitejsiho se snad uz ani nevyrabi :-)
Nebo me v tehle chvili nenapada..

Je to diametralni rozdil k Toyote, ktera vsechny tyhle mechanicky nesmysly nahradila jednoduchou nesmrtelnou planetovou prevodovkou s robustnim elektronickym rizenim dvema elektromotory.

A nejlip je na tom Honda a Mitsubishi se seriovym hybridem. A treba Honda s jednim! prevodem (muzeme mu rikat 5. nebo 6. kdyby se jednalo o manual). Tomu rikam zjednoduseni a spravny hybrid jako meziclanek k EV.

Jo a k te druhe vete, promin zapomnel jsem dodat na spolehlive..
Sorry, ale BMW motory jsou na chvostu spolehlivosti, coz muzu potvrdit i z vlastni zkusenosti.

PS X3 EV je jen predelany klasicky auto, ktery se z principu nemuze EV (treba primymu konkurentovi Modelu Y) ani priblizit.Tak snad i5, uvidime jak moc bude pozadu za M3, ty od Tesly..
Avatar - speedfred
Re: Sbohem ...
| 3. 10. 2019
Takému Lexu by Kabaň myslím pomohol hodne s dizajnom.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku