Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Jozef Kabaň

Jozef Kabaň Zdroj: Škoda

Překvapivý konec: Šéfdesignér Jozef Kabaň opouští Rolls-Royce i celé BMW

Značka Rolls-Royce dnes publikovala vskutku nečekanou informaci. Šéfdesignér Jozef Kabaň neopouští jen ji, ale celou skupinu BMW.

Slovenský tvůrce, který vtiskl tvář všem moderním škodovkám, hledá nové angažmá. Společnost Rolls-Royce oficiálně potvrdila, že Jozef Kabaň s okamžitým účinkem opouští nejen luxusní automobilku, ale celou skupinu BMW. Je to přinejmenším překvapivé rozhodnutí, vždyť Kabaň se ve službách mnichovské automobilky objevil prvně v roce 2017, v rámci skupiny byl ke značce Rolls-Royce přesunut teprve letos na jaře.

Teď je ale veškeré spolupráci s BMW Group konec. Nikdo zatím žádné podrobnosti nesdělil. Také oficiální prohlášení značky Rolls-Royce je hodně plytké. Kromě samotného faktu, že Kabaň končí, obsahuje jen poděkování. „I když byl Jozef v naší společnosti jen velmi krátkou dobu, děkujeme mu za jeho příspěvky během funkčního období a přejeme mu to nejlepší pro budoucnost,“ uvádí Torsten Müller-Ötvös, generální ředitel Rolls-Royce Motor Cars.

Nástupce Jozefa Kabaně na postu šéfdesignéra Rolls-Royce společnost zatím hledá a říká, že o jeho jméně bude co nejdříve informovat.

Kabaň se nejvíce proslavil pracemi pro německý koncern Volkswagen. V rámci studia průmyslového designu na Vysoké škole výtvarných umění v Bratislavě se zúčastnil koncernové designérské soutěže, která mu vynesla stáž u VW. I díky své práci pro společnost se dostal na prestižní londýnskou školu, která je považována za jednu z nejlepších designérských škol na světě. Absolvoval ji v roce 1997 s titulem Master of Arts, a to jako vůbec první Slovák.

Po studiích designér pokračoval ve službách koncernu Volkswagen. Na konci devadesátých let dostal za úkol navrhnout exteriér chystaného Bugatti Veyron. Podílel se také na tvarech sériových modelů Seat Arosa a Volkswagen Lupo. Od roku 2003 pracoval pro Audi, kde se postupem času vyšplhal až na post vedoucího oddělení exteriéru. Následovala téměř desetiletá štace ve Škodovce, pro kterou připravil většinu dnešních modelů.