V příštím roce už smí všechna osobní auta vyrobená danou automobilkou vypustit v průměru maximálně 95 g CO2 na kilometr jízdy. Za každý gram navíc bude pokuta, kterou ve výsledku zaplatí samozřejmě zákazník.
NOx ve výhodě.Hledí se pouze na CO2, na NOx se kašle.
Na Východě EU to bude brutální, na Západě v pohodě.
Na Východě, totální propagace nafty, takže zhoršení ovzduší.
Právě že ne. Benzínový Duster který je levnější dostane vysoké výpalné. Naftový Duster který je dražší bude mít výpalné minimální. Takže pokud nebude jeden model dotovat jiný, tak naftový Duster bude stejně drahý ne-li o něco levnější než benzínový. Což je teoreticky dobrá zpráva, protože kdybych chtěl Duster, tak v naftě + čtyřkolce. Nejvíce budou postižená malá benzínová auta, která jsou paradoxně ekologičtější. Ono každá natvrdo nastavená metodika není úplně spravedlivá, viz. třeba roční dálniční známka nebo naopak mýto dle ujeté vzdálenosti. Každopádně lze očekávat stupňování restrikcí, když to nepůjde z jedné strany, tak budou škodit na něčem jiném ale motorista nebo občan bude VŽDY dojná kráva.
No a to si zober, že existujú len dva stabilné oxidy dusíka. Jeden je škodlivý a druhý je ako skleníkový plyn 200 krát účinnejší ako CO2. Ale zas na obranú dieslov treba povedať, že modely EURO 6d úž vypúšťajú minimum oxidov dusíka.
Chemik by ti řekl že neexistuje žádný stabilní oxid dusíku, a proto se uvádějí jako NOx.
Ale pravdu máš v tom že současná vozidla jsou pod přísným dohledem a emise NOx mají minimální.
Na druhé straně se uvádí že EV jsou zcela bezemisní což není pravda, a z jejich kol se odvaluje víc odrolených pevných částic než z kol vozidel se spalovacími motory, EV jsou totiž velmi těžké, takže jako BONUS ničí silnice podstatně víc než benzíny a diesely.
A taky by se mohlo uvést že vodíková auta a benzíny/diesely s BFF/DPF nasávají vzduch s pevnými částicemi a následně je zachycují a likvidují v BPF/DPF.
EV jen emitují, nic nezachycují.
Už som ti to písal v inej diskusii ale dám to aj sem.
Prach z pneu na rozdiel od prachu z bŕzd nemá žiadne negatívne dopady na zdravie. Nehovoriac o tom, že ak niekto kvôli EV zmení jazdný štýl tak aj s ťažkým autom môže drať pneu menej.
Veľká časť nasatých pevných častíc sa nespáli, ale trvalo zanáša filter. To u rôznych kolenovrtov vyústi do vyradenia filtra. Ak to nie je kolenovrt a rozhodne dať filter čistiť, alebo vymeniť, tak tento proces tiež vyžaduje energiu, alebo chémiu. A ak sa aj nasatá častica spáli, tak môžeš z neškodnej častice spraviť škodlivý plyn. Nie každý kus prachu v meste je čistý uhlík.
Takže toto sú veľmi slabé argumenty proti EV.
úředníček v Bruselu někde posr.... . Jinak si nedovedu vysvětlit ten axiom přepočtu pokut, když automaticky zvýhodňue těžká auta a nejvíc je na tom bité výkonnější lehčí auto. Ale např. stejně výkonné suv se dvěma tunamí je v pohodě.
To přece není cesta k udržtelné úspoře, když už připustím, že by se mělo šetřit.
Asi jo. Vyberem pokuty, emisní odpustky a jiné poplatky, pak zatleskáme Greítce. "Kolik třešní, tolik višní"................. už vidím toho herce Husáka, jak stojí nad ní a říká: "Ať si plácá co chce, na to my jsme zvyklí". :-)
Chlapi, nechci býti hnidopichem :D
Ale mám "takový nějaký" dojem, že jezuité se odpustkvého třeštění moc (možná vůbec) neúčastnili. Na rozdíl od "historických fantasy románů", které psal Alois Jirásek, Jezuité (nebo Tovaryšstvo Ježíšovo, chcete-li) byli řádem, který byl primárně zaměřen na vzdělávací, vědeckou a misijní činnost.
Založeni byli v r. 1534 (tedy až ta novověku) a byli snad jediným církevním řádem, který si stanovil za svůj primární cíl kultivovat společnost prostřednictvím systematického, hlubokého a komplexního vzdělávání - a samozřejmě také křesťanství
Ony i ty odpustky byly původně zamýšleny zcela jinak (původně měly sloužit proi Bohu libé účely - zdroj financí pro velké církevní stavby, spolufinancování křížových výprav atd) - ale v krátké době se to zvrhlo v to, co si asi všichni pamatujeem z hodin dějepisu
Tím ale samozřejmě nikterak nezpochybňuji pradědovu původní myšlenku, že emisní povolenky = odpustky = čirá 148% demagogie a peachovina
P.S.: Ono to bylo "malounko" (tedy DOSTI) jinak i s tím Janem Husem (v zásadě NAPROTÁ VĚTŠINA toho, co si člověk o něm z dějepisu pamatuje, byla ÚPLNĚ jinak) - ale to už bych odbíhal až příliš daleko :)
Ty premyslej, co by z toho melo Nemecko, ktere vede EU a ma nejvetsi automotive prumysl a ted si ho ohrozuje a to vsechno ze by delaly z penez na pokuty. Naopak ty penize z pokut pujdou na dotace EV takze jim jde o EKO. Na to ze si hrajes na inteligenta vubec nevis.....
Ja si skôr myslím, že ide o začiatok likvidácie osobnej dopravy. Začne sa u najchudobnejších. Minulosť nás naučila, že úradníci neboli schopný predvídať dôsledky svojich rozhodnutí a keď vypadnú príjmi už tam aj tak budú sedieť iný a to bude ich problém.
Taky si to myslím, že to má vše příčinu v tom, že nám chtějí postupně zlikvidovat soukromou osobní dopravu. I když se tomu ani moc nedivím, když se dívám na dnešní přeplněný silniční provoz. Zlaté časy minulého století, kdy jsem začínal jezdit a pokud jste potkali stejný typ zahraničního vozidla a ještě se stejnou barvou, tak jste se i zastavovali a diskutovali s kolegou. Tak to byl ryzí motorismus, ryzí motory, ryzí radost z cestování. Dnes jsou nová auta tzv. pojízdné počítače s všemožnými konektivitami a jízdními asistenty, ale když to nastupující mladá generace chce, tak ať to tedy má. Zajímavé je že, telefonovat za jízdy s mobilem v ruce nesmíte, ale ladit navigaci, rádio, připojení na internet, dnes i klimatizaci, aj. na vestavěném monitoru v přístrojovce, není pro legislativu žádný problém. Nepřijde Vám to obrácené naruby ?
Mohla byť hranica 100g bez započítania hmotnosti a zdraželi by menej a bol by väčší tlak výrobcov dostať medzi ľudí menšie autá. Čo by ekológii pomohlo oveľa viac. A pomohlo by to aj situácii v mestách, kde väčšina parkovacích miest nie je navrhnutá na šírku dnešných aut. Niektoré SUV sa blížia šírkou dvom metrom a spoľahlivo blokujú dve parkovacie miesta.
Takto to vyzerá, že Únia dala automobilkám argument na zbavenie sa modelov s nízkou maržou.
No ono jde o to, že větší, tedy většinou těžší, auto má taky vyšší užitečnou hmotnost. Samozřejmě když jezdí člověk sám, nedává to smysl, ale počítá se s tím, že větší auta si pořizují lidi, kteří potřebují vozit větší rodinu nebo větší náklad, takže ty emise se pak víc rozpočítají na přepravenou osobu/kg nákladu. Proto to dává smysl.
Gratulácia súdruhom v EU, aplikujúc ich logiku je z hľadiska "ekológie" väčšie a ťažšie auto prínosnejšie pre našu prírodu. Som zvedavý na cenníky automobilov v budúcom roku. Napadá ma ešte jeden scenár a to že síce nič extrémne nezdražie, len sa nebudú dávať zľavy
Zľavy pre fleet zostanú. Automobilky sa argumentom EU zbavia modelov s nízkou maržou a cesty sa vyprázdnia, lebo plebs nebude mať na nové auto. A všetci budeme tlieskať, lebo zachránime planétu dvojtonovým autami.
Ze by fosilove nemeli dehonestovat elektromobilisty, ale spis jim dekovat za to ze klasicky auta nebudou jeste drazsi. Tedy zatim. Ty auta nestaci vyrobit, ale taky prodat. Skodovka je bude cpat zamestnancum.
Muzes protestovat, muzes se vztekat, ale to je proste realita.
Zatím jsou nejdražší EV, tak můžeš zpátky do díry. :-)
To že EU tak nastvila praidla,a pořád zvýhodnuje EV, je jiná hra, která často nemá logický základ. Neříkám vždy, ale není to černé ani bílé.
Ale on to myslel, tak, že petrolheadi majú byť vďačný za každého fanúšika EV, ktorý si to napriek nevýhodám kúpi. Lebo za jedno EV môže predať 2-3 spaľováky bez pokuty.
Z toho plyne poučení, že národy "bohatého západu" dlouhým obdobím míru a prosperity zblbly a lidé okcidentu, anžto nevědí z rozežranosti roupama co dělat, si volí vlády, které je z období prosperity zavedou zpět do doby všeobecné chudoby, nesvobody a boje o holou existenci
:yes: pomalu se smiřuji s tím, že dokud se západoevropští voliči svou hloupostí a znuděností sami nepřivedou do existenčních problémů, nebude to lepší.
Pokud je obsah článku správný - tak už není moc co dodávat, prootže dle EU čím težší auto, tím ekologičtější a obráceně. To nuselo dát skutečně hodně práce vymyslet takovou blbost. Colin Chapman: Zvýšením výkonu motoru auto szrychlí na rovinkách, snížením hmotnosti auto zrychlí všude.
No a my za chvíľu skončime s tým, že automobilky budú pridávať závažia a vypočítavať pri akom pomere výkon/váha vychádzajú najnižšie emisné pokuty. Lebo spotreba väčšinou nerastie lineárne s hmotnosťou.
Samozřejmě že stoupnou, už ted se k nám vozí vraky ze západu. Pokud to tak bude, se budou vozit ještě víc. Takže paradoxně bude u nás ještě více nedýchatelno než dnes. Těch 751 mozků opravdu pěknou 3,14ovinu.
-Co je na tom nepochopitelného, pokud elektřinu nevyrábíš z jádnra, nebo alternativních zdrojů,tak jde většinou z fosilu. Naopak emisní náklady na zpracování ropy na paliva jsou zanedbatelné.
Udává se údaj kolem 1kWh na litr paliva. To není zanedbatelné.
PS: podíl obnovitelné elektřiny může být různý od 0 až po 100%. To samozřejmě platí i u výroby paliv. Takže pak je logické to tam nezapočítávat a u ele aut vychází spravedlivě 0 CO2.
Nulové emisie má aj pálenie lesov. https://en.wikipedia.org/…ax_Power_Station#…
Len jediná elektráreň potrebuje pre udržateľný chod 12000km štvorcových lesov. Aktuálne sa drevo vozí loďami z USA, lebo doprava sa nezapočítavá. A takéto elektrárne v EU pribúdajú, lebo sa dajú pomerne ľahko pripraviť prestavbou uholnej. A na rozdiel od uhoľnej sa počítajú nulové emisie, lebo CO2 už bolo neviazané v rastlinách. Touto logikou môžeme aj benzín počítať za nulu, lebo pred miliónmi rokov bol ten uhlík tiež naviazaný v rastlinách.
Dokud budou ovčané voliči volit do europarlamentu (ale i k nám) různé dobro...y s humanitním vzděláním, kteří ale budou rozhodovat o technických záležitostech, kterým vůbec nerozumí (a nechají si radit maximálně lidmi jako je klimatická Gréta), tak se nikdo nemůže divit, jak to tady vypadá a vypadat bude. Stačí si vzít do ruky kandidátky a zjistit si, kolik na nich bylo techniků (tak max. do 10%) a kolik jich tam nakonec bylo zvoleno.
Stačí se podívat na volby u nás, kolik kandiduje populistů a kolik se jich tam dostalo. Výsledek je strašidelný.
PS: Stále nechápu co máte proti Grétě? Řekla jen to že je rozumné neničit naší planetu. Je na tom snad něco nepravdy?
Nechápu, co máš proti autorovi knihy Můj Boj, Adolfovi H? Ten chtěl přece jenom dobro pro Němce.
Nechápu, co máš proti soudruhovi Mao Ce Tungovi - ten chtěl jenom zlepšit podmínky běžných Číňanů
Nechápu, co máš proti soudruhům Leninovi a Stalinovi - přece chtěli jenom to, aby se zlepšilo postavení dělníků na celém světě?
Je snad na tom něco nepravdy či špatně?
Všechno to jou v podstatě myšlenky krásné - ale jakmile se jejich pachatelé dostali k moci, skončilo to všeobecným útlakem, ekonomickým bankrotem, potoky krve a hekatombani lidí, povražděných ve jménu "lepšího příštího"
A to, co hlásá Gréta a její mellody boys & girl , to kdyby se dostalo k moci ... Tak bychom teprve uviděli, zač je toho Gréta :(:(:(
Tohle je jeden bod trollovské taktiky. Tahat H. do diskuze. Chybí argumenty?
Gréta 16 letá holka co si za něčím šla což můžeme jen ocenit. Říká svůj pohled na svět a myslím, že ochrana planety je bod se kterým každý rozumný musí souhlasit.
Že se státy neplní Pařížskou dohody i když to je podepsané je taky pravda. Tak co proti ní máte? Že je odvážná?
Zajímavý úhel pohledu. Ale je to tak. Na kandidátkách se to jen hemží učiteli, doktory, právníky a úředníky a když nějaký ing. tak je to ekonom nebo agronom, maximálně chemik. Opravdu, technici strojaři, stavaři a elektro se tam nevyskytují nebo jen velmi vzácně. Asi jsou moc inteligentní na to, aby se špinili politikou.
To sa ti zdá hlavne preto, že väčšina s VŠ vzdelaním vypadne práve z humanitných vied. Ja sa pohybujem medzi ľudmi čo majú technické vzdelanie a väčšina je veľmi racionálná. Žiadny EV snílek, alebo early adopter sa tam nenájde. Niektorý vrátane mňa zvužujú EV ako druhé auto, ale vždy sa keď ku slovu dostanú kalkulačky, tak to skončí na tom, že za súčasných podmienok to ešte nedáva zmysel.
No tak samozřejmě... však politika je humanitární obor. Nejvíc využiješ politologii, ekonomii, právo, jazyky... a naopak matematika nebo fyzika ti jsou samy o sobě k ničemu.
Doporučuji všem podívat se, kdo byl navržen na odbor dopravy v EK. Jestli myslíte, že někdo s aspoň vzdáleně technickým vzděláním a zkušenostmi v dopravě, pak vás asi čeká lehké rozčarování.
Nejhorší je, že lidem je to jedno. Nějaké EP, EK, ER jsou pro ně vzdálené, nezajímavé orgány, s jejichž složením mnoho nenadělají, a přitom právě tyto orgány řídí dění v Evropě.
Jen pro doplnění:
V roce 2020 se započítává "pouze" 95% vyrobených aut, tedy ty "nejhorší" si automobilka nezapočte.
Auta pod 50g CO2 si může pokud vím výrobce započítat dvakrát, proto taková snaha o PHEV.
Správný postřeh.
Proto se Mercedes tak chechtá protože už má spoustu plug-in hybridů jak v dieselu tak v benzínu.
A na EV tedy není vůbec závislý a může je dělat - ty drahé, luxusní - na kšeft.
půjdou do kapes bohatých při nákupu drahých elmobilů jako tesla s a pod. Nebo snad zvířátkům z afriky aby mohly dál rasit vše co není od aláha. Proboha (ježíše) jen doufám, že to nepůjde do opravdové ekologie. Třeba vysazovat stromy nebo tak něco. To bych nesnesl.
Trochu nerozumím tomu rozporu v číslech: bristký Autocar uvá
možná liber, teď nevím.
Tady létají čísla o poznání vyšší.
Ale ten fakt, nad nímž jsem se tady tuhle rozčiloval a byl "odsouzen", že systém prosazuje nesmyslně velká a těžká auta... a ve jménu ekologie likviduje malá a úsporná - tedy skutečně ekologická vozidla, to z toho je patrné dobře.
Re: Trochu nerozumím tomu rozporu v číslech: bristký Aut
Neprosazuje.
Úředníci se dostali do vlastní pasti.
Nastavili tak nesmyslné a tvrdé podmínky pro všechny auta že si byli následně donuceni uvědomit že by vlastně pobili všechno a nezůstalo by nic, jen ta maličká auta velikosti Citigo.
Re: Trochu nerozumím tomu rozporu v číslech: bristký Aut
Tie gramy CO2 boli nastavené tým istým zákonom čo aj hmotnosť. Ja som to čítal už pred rokmi. Takto to bolo nastavené od začiatku. Mohol tam byť fix povedzme 100g. Takto akurát dali automobilkám argument na rušenie modelov s nízkou maržou. Na cestách bude ubúdať aut, ale na ziskoch automobiliek to nebude moc cítiť.
Re: Trochu nerozumím tomu rozporu v číslech: bristký Aut
S tímhle musím souhlasit. Jednoduchá, městská auta s MPI motory, co jezdí i pod 5 litrů, jsou drcena emisními limity, aby je nahrazovaly těžké elektromobily s čínskými bateriemi a šíleně složité a drahé PHEV. Jak přesně to prospívá životnímu prostředí?
1 - započítávat férové CO2 EV (přepočítávat spotřebu el. en. na CO2, přepočet existuje)
2 - nepočítat EV a PHEV 2x
3 - nezvýhodňovat vozidla s vyšší hmotností
3 - ponechat 2 roky a pouze měřit.
4 - Z měření vypočítat vážený průměr a podle toho nastavit budoucí kritéria a pokuty.
Je to jednoduché ale takhle to v EU prostě nechodí. Momentální systém není výsledkem nalezení uváženého kompromisu ale výsledkem TLAKU NÁTLAKOVÝCH SKUPIN. (ropná lobby, elektrická lobby, ekofašistická lobby, lobby automobilek, zasahování nekompetentních úřednických skupin, zasahováni marxisticky-progresivistických skupin, klimakterická Gréta a jiní šílenci...)
Samé zvyšování daní pod záminkou ekologie (k čemu budou vybrané finance přesně použity?), samé nařízení, zákazy a omezování běžného života pod další a další záminkou rovnoprávnosti, ekologie a sociální solidarity. Kde je ta doba kdy každý mohl svobodně žít a nebyl za vše penalizován, omezován a označován za xenofoba? Nebylo by načase zbavit se toho, kdo nám život ztěžuje, než se dále nechat něčím a někým omezovat?
Jak to bude s dovozci aut z USA jako je CAMARO/Corvetta
ahoj,
je to šílenost to je bez debaty, ale zeptám se nevíte někdo jak to bude u šedivých dovozu z USA a Kanady u nových a ojetýych aut? Tedy přesněji mě zajimaji samo obludky jako nová Corvetta C8, Mustangy, Camara a td od firem co je sem tahaji neficiálně jako Simix/Denker a td.
Pač predpokladám že nová famozni Corvette C8 co bude asi pod 1,5 tuny by zde platila emise min snad 400 tis Kč a žadné chevrolet v EU žadné jiné auta do protivky nemá.
Re: Jak to bude s dovozci aut z USA jako je CAMARO/Corvetta
diky, ale kdyby jste nekdo vedeli vice tak budu rad za vsechno info. Jen se jeste zeptám jak je to s clem pri dovozu z Kanady do EU? Ná USA mame mám dojem clo 10% ale u Kanady jsem nic nenasel a ted tam mame s EU nejaké dohody. No a k tomu vsemu nová Corvetta C8 je v kanadě paradoxně jeste snad o 100 tis Kč levnější než v USA tak že by to mohlo pokryt náklady na přepravu do ČR a poplatky pro dovozce :-)
neviem ci tu rolu nehra skor rok vyroby daneho auta...
PS: a ake to v 90 rokoch este bolo paradne a nikto nic neriesil... ta preludnenost nakoniec vsetky auta ale aj nas raz privedie do ... ale ok.. o tom potom 8-s
Nechapu..jak pokuta...penezi nelze vzduch vycistit,,!!!prece nebudeme dychat tisicovky..Pokud nesplni normu...zakaz vyroby...V opacnem pripade to je podvod jak hovado,,a vsichni ekoteroristi vcetne te blbky ze svedska by meli byt postaveni mimo zakon..Pokud nekdo chce vycistit vzduch,,tak rada zni,,nevyrabět kramy typu ford,hnisan hundai a podobne srance,,ponechat pouze audi,mb,,ti uz vědí jak se dělaj vozy,,,,,nastolit trvanlivost aut 30let nebo milon km,omezit celosvetovou spotrebu uplne vseho,nestavet betonove dzungle a plochy,lenivci zpatky na pole,,,a ekologicky setrne zemedelstvi,,,zrusit supermarkety,mekáče,fofr žradla a hnusy v barevnych obalech,,meně žrár hodně se hejbat,,,neplodit miliardy chudych a hlavne se starat o vodu a jeji zadrzovani...njn,,ale to se nikomu nechce.......
Takhle levný auta tu nikdy nebyly a stejně se brečí...
K té Fabii 1.0 - když se zaplatí pokuta, bude to pořád stejný auto. Když se ty peníze investují do hybridní technologie, vznikne auto s hrozně jednoduchou technologií, na který se nemá moc co podělat, bude mít nižší spotřebu a lepší akceleraci. Asi bych jako zákazník byl pro tu druhou cestu.
No a teď k těm cenám. V roce 1999 Škodovka představila první Fabii, která (bez ABS, klimatizace atd) začínala na 289.000 Kč. Bylo to jedno z nejlevnějších aut (ne-li nejlevnější) na trhu. Tehdy byla průměrná mzda 12.800 Kč. Dneska je průměrná mzda kolem 34.000 Kč a díky minimální nezaměstnanosti pořád roste, takže na dnešní peníze stála ta Fabie tehdy víc než 740.000 Kč. A my tu budeme brečet, že s dnešní výbavou a bezpečností aut nejspíš nebude na trhu nic moc pod 400.000 Kč? Jako vážně?