Tipo je lowend, motor není zlý, ale té 1.4T s přehledem stačí nějaké silnější R3 turba. Auto jako takové je jako z bakelitu, to je asi nejhorší interiér ve třídě a snad ani Dacie není horší. Vysloveně nepříjemná do ruky je řadící páka. Auto pak v nízkých rychlostech celkem pohodlnně tlumí nerovnosti, ale na nejakou sportovnější jízdu to fakt není, je hodně měkké.
Mne by zajímalo, kolik z těch aut máte vyzkoušených ? Chápu, že bychařsky do R3 nepůjdete, ale to je vidět, že jste moc těch aut o kterých mluvíte nevyzkoušeli, protože pak by jste mluvili jinak.
Nejlépe jezdící auto z těch ve srovnání (s Astrou jsem nejel, takže tu vynechávám) je Fokus, který i s točivým R3 Ecoboostem 1.0 umí být i celkem hbitým společníkem se skvělým ovládáním a řízením a řazením. Kdo chce silnější, tak 1.5 R3 je už jiná liga a vážně mu tři válce netipnete.
Nejlepší motor, když už chcete R4 je pak TCe 1.33, na něj se Tipo nechytá ani omylem, motor je točivý, má dost síly, ale Mégane je trochu gumovější (řízení a řazení).
Scala není špatná, takový průměr, bouchá náprava, stejně jako i30-Ceed, ale ničím extra nevynikají, motor 1.4T mne také nenadchl, nicméně slabý není. Jsou to průměrná auta, všechna o dost lepší než Tipo.
no za ten diesel 3-válec chtějí opravdu moc :-)
neprodejná verze
nechápu proč to vyvíjeli když se to nedá prodat
to už mohli diesel odpískat a pár lidí na auto.cz by mělo radost :-!
Nechtěl bych jakýkoliv 1.0 R3, takže bych vybíral turbo čtyřválec, pokud by šlo hodně o cenu, vyhrálo by Tipo 1.4T, jinak bych vybíral mezi Scalou 1.5TSI a i30/Ceedem 1.4T-GDi.
Spotreby som porovnával podľa spritmonitor.de - podľa mojich skúseností priemer, ktorý tam je uvedený sedí celkom presne.
Oproti súčasným autám podobného výkonu (1,0T, prípadne 2,0 atmo od Mazdy) je tá spotreba až odstrašujúca.
Fiat Tipo 1,4 T / 88 kW (75 sledovaných áut) https://www.spritmonitor.de/…lle_Modelle.html?…
(priemer 8,27 / najčastejšia hodnota 8,3)
Škoda Octavia 1,0T / 85 kW (53 sledovaných áut) - Scala má malý podiel = málo reprezentatívna vzorka :) https://www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
(priemer 5,89 / najčastejšia hodnota 6,1)
Mazda 3 2,0 / 88 kW (364 sledovaných áut) https://www.spritmonitor.de/…Mazda/250-3.html?…
(priemer 6,61 / najčastejšia hodnota 6,6)
Z vlastnej skúsenosti - na mojej Mazde 3 je počas dovolenky (4000 km) spotreba cca 6,2 (pri normálnej jazde).
No tak to ja ten 3 valec u 1.5EB identifikoval hned, ale narozdil od 1.0EB pozitivně a to diky zvuku, ktery je za mě mezi běžnou motorizaci super u litru mi prostě neni po chuti. Jinak předsudkaři ať si piši co chtěji, ale je to tak, že ten 3 valec je lepši než konkurenčni 4 valce včetně 1.33 TCE. Co mě uplně dostalo tak to byla až neuvěřitelně rychla reakce na sešlapnuti plyn. pedalu. I propady patři k těm nejmenšim co jsem u turbobenzinu zažil.
Jo a řazeni u 1.0EB sice neni špatne, ale zde opět ma 1.5EB znatelně navrh a navic ma zpatečku vedle 1st narozdil od 1.0EB, ktery ji ma na druhem konci.
Tipo 1,4T má dosť vysokú spotrebu - cca o 1l a viac ako porovnateľne výkonné motory (minule som niekde čítal test).
Kolega si pred krátkym časom kúpil nové Tipo a to auto je naozaj lacno pôsobiace. Je lacné, veľké, pre niekoho pekné, ale tým to končí.
Ak by som vyberal medzi Scalou a i30 (ceed), tak jednoznačne Ceed. Scala nie je plnohodnotná nižšia stredná trieda - je to vidieť keď sa do nej človek posadí. Je to lepšie ako vo Fabii, ale na i30 / Ceed to zďaleka nesiaha.
Zafiru som ani nepozeral, lebo nema zaklad pre mpv - aspon 3 isofixy. Ale komu netreba, preco nie. Zato do Touranu sa da zacvaknut autosedacka aj do tretieho radu, ale ci tam vojde aj dieta, neviem :-)
ja som si kupil pred 2 a pol rokom Zafiru inovation 125kw. Chcem Taketo mpv lebo sedia na ceste a jazdim dlhe trasy a vinikajuco sa v nich sedí. Skúšal som všetky mpv okrem tych veľkých a s-max. Chcel som slušnú vybavu aj motor a ten uz cenovo bol cez 30 tis co som si stanovil hranicu. Ja som velmi spokojný s Oplom. Prakticky je v nom skoro všetko,super sedačky-bezkonkurečné,ful led ... este aj paradne spustili z ceny. najviac som rozmýslal medzi touranom a zafirou ale po riadne dobrom zvezeni nebolo o čom rozmýslat.Zafira vyhrala na plnej čiare. to je moj nazor na opel
ja som kedysi jazdil v nahradnom aute opel astra este dve generacie dozadu ( asi tyzden som ho mal kym bolo firemne v servise ) .. taka hranata este astra .. a ked si aj ziarovku na nej chcel vymenit tak trebalo rozobrat pol auta... akoze ople nikdy neboli mi moc sympaticke ale teraz tym ako uz budu riadeni francuzskym PSAckom si to u mna uz zazdili uplne a takpovediac navzdy ... navyse aj dizajnovo strasne sterilne uz zacinaju byt.. ta nova corsa by uz mohla byt cimkolvek s tou svojou sablonovou kasnou len paradoxne prave na tu skutocnu corsu sa to uz moc nepodoba .. ale ako vravim je to len moj nazor.. nejde vyhoviet kazdemu.. komu sa opel paci tak v poriadku.. a ani uspech do buducna mu neberiem.... ved niekto zase nemusi skodu ani za svet .. alebo seata... takze pohoda ...adaptivne svetla by mi nechybali... ale kto ich chce tak preco nie ... tu ma astra eso v rukave a za ferove ceny
ja som corsu svojho casu tiez obzeral ( kedze v danom cenovom limite vyzerala uz vcelku schopne ) ale ten opel u nas to je des... som rad ze som siel inde... a zatial musim poklopat.. s polom velka spokojnost ... hlavne ze splna co potrebujem a navyse aj sa mi paci svojou decentne elegantnou hranatejsou kasnou bez nejakych vystrelkov https://img4.auto.cz/…c924788f4066.jpg a zaroven ako vidis .. aj pekne doplna otcove starucke polo v rodine ktore sa mi paci tiez
v buducnosti ale uz chcem nieco ine .. lebo koncern pre mna s litrovym 3 valcom turbom v dostupnych cenach uz tiez skoncil a cele to zazdil a nevidim tu uz do buducna cestu takze bude treba ist uz opat kdesi inde o x rokov ( mozno uz nejaky dostupny sikovny japonec pre zmenu ) ... ale to je este hudba buducnosti ... :yes:
Isofix vpredu to nema, ak po facelifte nepridali. Opel som nikdy nemal, ani som v nom asi nesiel, ale za Corsu som uz mal zaplatenu zalohu, ked mi oznamili, ze mi ju nevyrobia :-) (Corsa mala 3 isofixy a vosli do nej autosedacky)
Kto chce lacne auto s adaptivnymi svetlami, nema zatial velmi na vyber.
3 valce by som bral len ak by som musel ... ale snad take zle casy este tak skoro nepridu.. navyse aj kdejake tie hybridy su stale povacsinou vsetko 4 valce takze pohoda.. :yes:
a ktovie ako je to tam aj s tymi isofixami ( to bol for :D ) ... ale inak osobne by som opel dnes uz nechcel ani astru ani corsu ani nic od nich ... casy opla su u mna uz fuc ... kazdopadne svojich zakaznikov si nadalej najde aj s PSA crevami to nemam obavy.... a ani jeho uspech do buducna nespochybujem .. len mna proste uz tato znacka dnes fakt nechava chladnym a nejde tym smerom aky by som od opla cakal a chcel... ale zase nejde vyhovie kazdemu to beriem... takze opel drz sa :yes: