Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Opel Astra přichází s novými motory na český trh. Porovnali jsme její ceny s konkurencí. Jak si stojí?

David Bureš David Bureš 4. 10. 2019
41
29
Zobrazit náhledy (41)
Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra Opel Astra

Základní cena Astry se vejde do čtyř set tisíc korun, to ale umí i jiné kompaktní hatchbacky. Nabízí modernizovaný Opel něco navíc?

Opel na český trh uvádí modernizovaný model Astra. Vzhled se příliš nezměnil, auto však přijíždí se zcela novými motory, které jsou všechny tříválcové, a k tomu navíc s přepracovaným ceníkem. A to nás vedlo k tomu srovnat ceny modernizované Astry s konkurencí. Jak v tomto srovnání dopadla?

Astru jsme s konkurencí porovnali hned nadvakrát. Jako první jsme vzali pětidveřový hatchback, v tom nejdostupnějším provedení. To znamená základní výbavový stupeň Astra a zážehový tříválec 1.2 Turbo (81 kW) v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou, který se těsně vejde pod čtyřsettisícovou hranici. Jeho ceníková cena činí 399.990 korun.

Za tuto částku dostanete takové prvky jako centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední i zadní okna, manuální klimatizaci, rádio nebo tempomat. Kola jsou pak 16palcová, ocelová.

Jak ale ukazuje pohled do ceníků jiných značek, také jiné kompaktní hatchbacky s porovnatelným motorem se umí dostat pod 400.000 korun. Hyundai i30 dokonce s tříválcem 1.0 T-GDI (88 kW) a šestistupňovým manuálem vyjde na 349.990 Kč. Ten ale ve verzi Trikolor postrádá elektrické stahování zadních oken, navíc se musí spokojit jen s 15palcovými koly nebo rádiem s monochromatickým displejem. Navíc konfiguratelnost jeho výbavy je značně omezená.

Zajímavou cenovku nabízí také Peugeot 308. S tříválcem 1.2 PureTech (81 kW) a manuálem stojí kulatých 380.000 korun, přitom už má hliníková kola, rezervní kolo nebo automatickou klimatizaci.

Obdobně jako Astra pak stojí Škoda Scala. S tříválcem 1.0 TSI (85 kW) a šestikvaltem vyjde podle ceníku na 394.900 korun. Postrádá sice elektrické stahování zadních oken, zato má už v základu diodové světlomety nebo přední mlhovky.

Naopak takový Volkswagen Golf výrazně překonává čtyřsettisícovou hranici, se stejným motorem jako porovnávaný Scala stojí 449.900 korun. Má sice o airbag navíc a nechybí mu dvouzónová automatická klimatizace, postrádá ale tempomat a má jen 15palcová kola.

Vybrané prvky standardní a příplatkové výbavy základních verzí
*V rámci sady Top
**V rámci paketu Plus
Vůz Opel Astra Ford Focus Hyundai i30 Peugeot 308 Škoda Scala VW Golf
Motor 1.2 Turbo 1.0 EcoBoost 1.0 T-GDI 1.2 PureTech 1.0 TSI 1.0 TSI
Výkon [kW] 81 74 88 81 85 85
Převodovka 6M 6M 6M 6M 6M 6M
Výbava Astra Trend Trikolor Active Ambition Trendline
Cena [Kč] 399.990 379.900 349.990 380.000 394.900 449.900
Airbagy 6 6 6 6 6 7
Centrální zamykání s DO S S S S S S
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka S/S S/S S/S S/S S/S S/S
El. stahování předních/zadních oken S/S S/S S/- S/S S/- S/S
Klimatizace manuální manuální manuální automatická dvouzónová manuální automatická dvouzónová
Kola 16" ocelová 16" ocelová 15" ocelová 16" hliníková 16" ocelová 15" ocelová
Metalický lak 16.000 14.900 16.900 14.000 14.200 15.500
Mlhovky vpředu 6.000 16.000* - 5.000 S -
Navigace 10.000 - - 20.000 29.600 34.300
Parkovací senzory vpředu/vzadu 17.200 11.900 - 13.000 17.300 14.200
Rádio 7" obrazovka 4,2" obrazovka monochromatický displej 9,7" obrazovka 6,5" obrazovka 8" obrazovka
Rezervní kolo 1.800 1.500 10.000** S 2.100 S
Světlomety halogen halogen halogen halogen LED halogen
Tempomat S 6.000 S S S -

Pro druhé srovnání jsme se pak zaměřili na model z druhého konce spektra nabídky. Sáhli jsme tak po nejsilnějším turbodieselu, navíc v kombinaci s automatickou převodovkou a s karoserií kombi. Výsledná Astra ST s motorem 1.5 CDTI (90 kW), devítistupňovým automatem a ve verzi Elegance stojí podle ceníku 662.990 korun.

V takovém případě už dostanete 16“ litá kola, čalounění kombinující látku s kůží nebo diodové světlomety.

V takovém případě už je konkurence poněkud omezená, protože některé značky v dané výkonové kategorii nenabízí turbodiesel v kombinaci s automatem. Třeba Ford Focus kombi ale ano, se čtyřválcem 1.5 EcoBlue (88 kW) a osmikvaltem ve verzi Titanium přijde na 652.900 korun. Oproti Astře sice za tuto částku sice postrádá diodová světla, zato má přední mlhovky, navigaci, rezervní kolo nebo parkovací čidla.

Lákavou nabídku má pak opět Peugeot, 308 SW totiž s 1.5 BlueHDi (96 kW) a osmistupňovou samočinnou převodovkou vyjde ve verzi GT Line na 587.000 korun. Přitom už má navigaci, diodové světlomety, parkovací čidla nebo 17“ kola. Na rozdíl od modernějších kompaktních kombíků si však nepřiplatíte za vyhřívaný volant nebo bezdrátovou nabíječku telefonů.

Vybrané prvky standardní a příplatkové výbavy základních verzí
Vůz Opel Astra ST Ford Focus kombi Kia Ceed SW Peugeot 308 SW
Motor 1.5 CDTI 1.5 EcoBlue 1.6 CRDi 1.5 BlueHDi
Výkon [kW] 90 88 100 96
Převodovka 9A 8A 7DS 8A
Výbava Elegance Titanium Exclusive GT Line
Základní cena [Kč] 662.990 652.900 614.980 587.000
Airbagy 6 6 6 6
Bezdrátová nabíječka telefonů 2.500 3.800 S -
Centrální zamykání s DO S S S S
Čalounění látka/kůže látka látka látka
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka S/S S/S S/S S/S
El. stahování předních/zadních oken S/S S/S S/S S/S
Klimatizace automatická dvouzónová automatická dvouzónová automatická dvouzónová automatická dvouzónová
Kola 16" hliníková 16" hliníková 16" hliníková 17" hliníková
Metalický lak 16.000 14.900 15.000 14.000
Mlhovky vpředu 6.000 S S S
Navigace 10.000 S S S
Parkovací senzory vpředu/vzadu 17.200 S -/S S
Rádio 7" obrazovka 8" obrazovka 10,25" obrazovka 9,7" obrazovka
Rezervní kolo 1.800 S S S
Světlomety LED halogen halogen LED
Tempomat S S S S
Vyhřívání předních sedadel/volantu 14.000 14.000 10.000 12.000/-

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - palix
Re: Re: Re: Zapomněli na Tipo
| 8. 10. 2019
Spotreby som porovnával podľa spritmonitor.de - podľa mojich skúseností priemer, ktorý tam je uvedený sedí celkom presne.
Oproti súčasným autám podobného výkonu (1,0T, prípadne 2,0 atmo od Mazdy) je tá spotreba až odstrašujúca.
Fiat Tipo 1,4 T / 88 kW (75 sledovaných áut)
https://www.spritmonitor.de/…lle_Modelle.html?…
(priemer 8,27 / najčastejšia hodnota 8,3)

Škoda Octavia 1,0T / 85 kW (53 sledovaných áut) - Scala má malý podiel = málo reprezentatívna vzorka :)
https://www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
(priemer 5,89 / najčastejšia hodnota 6,1)

Mazda 3 2,0 / 88 kW (364 sledovaných áut)
https://www.spritmonitor.de/…Mazda/250-3.html?…
(priemer 6,61 / najčastejšia hodnota 6,6)
Z vlastnej skúsenosti - na mojej Mazde 3 je počas dovolenky (4000 km) spotreba cca 6,2 (pri normálnej jazde).

Toyota Auris 1,2 / 85 kW (63 sledovaných áut)
https://www.spritmonitor.de/…a/985-Auris.html?…
(priemer 6,67 / najčastejšia hodnota 6,9)

Toyota Auris 1,6 atmosféra / 97 kW (94 sledovaných áut)
https://www.spritmonitor.de/…a/985-Auris.html?…
(priemer 6,73 / najčastejšia hodnota 6,6)

Záver: Tipo 1,4T má skutočne poriadny apetit.
Avatar - Ozzman
Re: Re: Re: Zapomněli na Tipo
| 6. 10. 2019
Ten zvuk je umělý ne ?

Jinak řazení nemohu porovnat, protože 1.5R3 jsem jezdil jsen s AT :D
Avatar - miromen
Re: Re: Zapomněli na Tipo
| 5. 10. 2019
No tak to ja ten 3 valec u 1.5EB identifikoval hned, ale narozdil od 1.0EB pozitivně a to diky zvuku, ktery je za mě mezi běžnou motorizaci super u litru mi prostě neni po chuti. Jinak předsudkaři ať si piši co chtěji, ale je to tak, že ten 3 valec je lepši než konkurenčni 4 valce včetně 1.33 TCE. Co mě uplně dostalo tak to byla až neuvěřitelně rychla reakce na sešlapnuti plyn. pedalu. I propady patři k těm nejmenšim co jsem u turbobenzinu zažil.
Jo a řazeni u 1.0EB sice neni špatne, ale zde opět ma 1.5EB znatelně navrh a navic ma zpatečku vedle 1st narozdil od 1.0EB, ktery ji ma na druhem konci.
Avatar - twistedTSD
Re: Re: Zapomněli na Tipo
| 5. 10. 2019
A to jsi k němu s tím jedním litrem ještě shovívavý.
Avatar - palix
Re: Zapomněli na Tipo
| 5. 10. 2019
Tipo 1,4T má dosť vysokú spotrebu - cca o 1l a viac ako porovnateľne výkonné motory (minule som niekde čítal test).
Kolega si pred krátkym časom kúpil nové Tipo a to auto je naozaj lacno pôsobiace. Je lacné, veľké, pre niekoho pekné, ale tým to končí.
Ak by som vyberal medzi Scalou a i30 (ceed), tak jednoznačne Ceed. Scala nie je plnohodnotná nižšia stredná trieda - je to vidieť keď sa do nej človek posadí. Je to lepšie ako vo Fabii, ale na i30 / Ceed to zďaleka nesiaha.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku