Novinky
Opel Astra přichází s novými motory na český trh. Porovnali jsme její ceny s konkurencí. Jak si stojí?
29 komentářů
Tak koukam, ze mezi konkurenty chybi Megane, ktery nabizi 4valec...
Rendlík Megane HB je 2+2 místné auto. To není konkurence pro Astru 😁
Nechtěl bych jakýkoliv 1.0 R3, takže bych vybíral turbo čtyřválec, pokud by šlo hodně o cenu, vyhrálo by Tipo 1.4T, jinak bych vybíral mezi Scalou 1.5TSI a i30/Ceedem 1.4T-GDi.
Souhlas až na tu Scalu. Ten motor není nic moc a jezdí často na dva válce.
moja rec... tesat do kamena :yes:
3 valce by som bral len ak by som musel ... ale snad take zle casy este tak skoro nepridu.. navyse aj kdejake tie hybridy su stale povacsinou vsetko 4 valce takze pohoda.. :yes:
3 valce by som bral len ak by som musel ... ale snad take zle casy este tak skoro nepridu.. navyse aj kdejake tie hybridy su stale povacsinou vsetko 4 valce takze pohoda.. :yes:
Tipo je lowend, motor není zlý, ale té 1.4T s přehledem stačí nějaké silnější R3 turba. Auto jako takové je jako z bakelitu, to je asi nejhorší interiér ve třídě a snad ani Dacie není horší. Vysloveně nepříjemná do ruky je řadící páka. Auto pak v nízkých rychlostech celkem pohodlnně tlumí nerovnosti, ale na nejakou sportovnější jízdu to fakt není, je hodně měkké.
Mne by zajímalo, kolik z těch aut máte vyzkoušených ? Chápu, že bychařsky do R3 nepůjdete, ale to je vidět, že jste moc těch aut o kterých mluvíte nevyzkoušeli, protože pak by jste mluvili jinak.
Nejlépe jezdící auto z těch ve srovnání (s Astrou jsem nejel, takže tu vynechávám) je Fokus, který i s točivým R3 Ecoboostem 1.0 umí být i celkem hbitým společníkem se skvělým ovládáním a řízením a řazením. Kdo chce silnější, tak 1.5 R3 je už jiná liga a vážně mu tři válce netipnete.
Nejlepší motor, když už chcete R4 je pak TCe 1.33, na něj se Tipo nechytá ani omylem, motor je točivý, má dost síly, ale Mégane je trochu gumovější (řízení a řazení).
Scala není špatná, takový průměr, bouchá náprava, stejně jako i30-Ceed, ale ničím extra nevynikají, motor 1.4T mne také nenadchl, nicméně slabý není. Jsou to průměrná auta, všechna o dost lepší než Tipo.
Zkuste se projet a pak soudit.
Mne by zajímalo, kolik z těch aut máte vyzkoušených ? Chápu, že bychařsky do R3 nepůjdete, ale to je vidět, že jste moc těch aut o kterých mluvíte nevyzkoušeli, protože pak by jste mluvili jinak.
Nejlépe jezdící auto z těch ve srovnání (s Astrou jsem nejel, takže tu vynechávám) je Fokus, který i s točivým R3 Ecoboostem 1.0 umí být i celkem hbitým společníkem se skvělým ovládáním a řízením a řazením. Kdo chce silnější, tak 1.5 R3 je už jiná liga a vážně mu tři válce netipnete.
Nejlepší motor, když už chcete R4 je pak TCe 1.33, na něj se Tipo nechytá ani omylem, motor je točivý, má dost síly, ale Mégane je trochu gumovější (řízení a řazení).
Scala není špatná, takový průměr, bouchá náprava, stejně jako i30-Ceed, ale ničím extra nevynikají, motor 1.4T mne také nenadchl, nicméně slabý není. Jsou to průměrná auta, všechna o dost lepší než Tipo.
Zkuste se projet a pak soudit.
Snažil jsem se z toppera dostat, kolikrát jel to nenáviděné R3 turbo, ale zatím bez úspěchu.
No tak to ja ten 3 valec u 1.5EB identifikoval hned, ale narozdil od 1.0EB pozitivně a to diky zvuku, ktery je za mě mezi běžnou motorizaci super u litru mi prostě neni po chuti. Jinak předsudkaři ať si piši co chtěji, ale je to tak, že ten 3 valec je lepši než konkurenčni 4 valce včetně 1.33 TCE. Co mě uplně dostalo tak to byla až neuvěřitelně rychla reakce na sešlapnuti plyn. pedalu. I propady patři k těm nejmenšim co jsem u turbobenzinu zažil.
Jo a řazeni u 1.0EB sice neni špatne, ale zde opět ma 1.5EB znatelně navrh a navic ma zpatečku vedle 1st narozdil od 1.0EB, ktery ji ma na druhem konci.
Jo a řazeni u 1.0EB sice neni špatne, ale zde opět ma 1.5EB znatelně navrh a navic ma zpatečku vedle 1st narozdil od 1.0EB, ktery ji ma na druhem konci.
Tipo 1,4T má dosť vysokú spotrebu - cca o 1l a viac ako porovnateľne výkonné motory (minule som niekde čítal test).
Kolega si pred krátkym časom kúpil nové Tipo a to auto je naozaj lacno pôsobiace. Je lacné, veľké, pre niekoho pekné, ale tým to končí.
Ak by som vyberal medzi Scalou a i30 (ceed), tak jednoznačne Ceed. Scala nie je plnohodnotná nižšia stredná trieda - je to vidieť keď sa do nej človek posadí. Je to lepšie ako vo Fabii, ale na i30 / Ceed to zďaleka nesiaha.
Kolega si pred krátkym časom kúpil nové Tipo a to auto je naozaj lacno pôsobiace. Je lacné, veľké, pre niekoho pekné, ale tým to končí.
Ak by som vyberal medzi Scalou a i30 (ceed), tak jednoznačne Ceed. Scala nie je plnohodnotná nižšia stredná trieda - je to vidieť keď sa do nej človek posadí. Je to lepšie ako vo Fabii, ale na i30 / Ceed to zďaleka nesiaha.
A to jsi k němu s tím jedním litrem ještě shovívavý.
Spotreby som porovnával podľa spritmonitor.de - podľa mojich skúseností priemer, ktorý tam je uvedený sedí celkom presne.
Oproti súčasným autám podobného výkonu (1,0T, prípadne 2,0 atmo od Mazdy) je tá spotreba až odstrašujúca.
Fiat Tipo 1,4 T / 88 kW (75 sledovaných áut)
https😐/www.spritmonitor.de/…lle_Modelle.html?…
(priemer 8,27 / najčastejšia hodnota 8,3)
Škoda Octavia 1,0T / 85 kW (53 sledovaných áut) - Scala má malý podiel = málo reprezentatívna vzorka 😊
https😐/www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
(priemer 5,89 / najčastejšia hodnota 6,1)
Mazda 3 2,0 / 88 kW (364 sledovaných áut)
https😐/www.spritmonitor.de/…Mazda/250-3.html?…
(priemer 6,61 / najčastejšia hodnota 6,6)
Z vlastnej skúsenosti - na mojej Mazde 3 je počas dovolenky (4000 km) spotreba cca 6,2 (pri normálnej jazde).
Toyota Auris 1,2 / 85 kW (63 sledovaných áut)
https😐/www.spritmonitor.de/…a/985-Auris.html?…
(priemer 6,67 / najčastejšia hodnota 6,9)
Toyota Auris 1,6 atmosféra / 97 kW (94 sledovaných áut)
https😐/www.spritmonitor.de/…a/985-Auris.html?…
(priemer 6,73 / najčastejšia hodnota 6,6)
Záver: Tipo 1,4T má skutočne poriadny apetit.
Oproti súčasným autám podobného výkonu (1,0T, prípadne 2,0 atmo od Mazdy) je tá spotreba až odstrašujúca.
Fiat Tipo 1,4 T / 88 kW (75 sledovaných áut)
https😐/www.spritmonitor.de/…lle_Modelle.html?…
(priemer 8,27 / najčastejšia hodnota 8,3)
Škoda Octavia 1,0T / 85 kW (53 sledovaných áut) - Scala má malý podiel = málo reprezentatívna vzorka 😊
https😐/www.spritmonitor.de/…399-Octavia.html?…
(priemer 5,89 / najčastejšia hodnota 6,1)
Mazda 3 2,0 / 88 kW (364 sledovaných áut)
https😐/www.spritmonitor.de/…Mazda/250-3.html?…
(priemer 6,61 / najčastejšia hodnota 6,6)
Z vlastnej skúsenosti - na mojej Mazde 3 je počas dovolenky (4000 km) spotreba cca 6,2 (pri normálnej jazde).
Toyota Auris 1,2 / 85 kW (63 sledovaných áut)
https😐/www.spritmonitor.de/…a/985-Auris.html?…
(priemer 6,67 / najčastejšia hodnota 6,9)
Toyota Auris 1,6 atmosféra / 97 kW (94 sledovaných áut)
https😐/www.spritmonitor.de/…a/985-Auris.html?…
(priemer 6,73 / najčastejšia hodnota 6,6)
Záver: Tipo 1,4T má skutočne poriadny apetit.
no za ten diesel 3-válec chtějí opravdu moc 😄
neprodejná verze
nechápu proč to vyvíjeli když se to nedá prodat
to už mohli diesel odpískat a pár lidí na auto.cz by mělo radost :-!
neprodejná verze
nechápu proč to vyvíjeli když se to nedá prodat
to už mohli diesel odpískat a pár lidí na auto.cz by mělo radost :-!
Mít v koncernu skvělé HDI a do Astry narvat vibrátor. Dobrovolného kupce by měli zavřít hned do ústavu.
Kto chce lacne auto s adaptivnymi svetlami, nema zatial velmi na vyber.
ja som corsu svojho casu tiez obzeral ( kedze v danom cenovom limite vyzerala uz vcelku schopne ) ale ten opel u nas to je des... som rad ze som siel inde... a zatial musim poklopat.. s polom velka spokojnost ... hlavne ze splna co potrebujem a navyse aj sa mi paci svojou decentne elegantnou hranatejsou kasnou bez nejakych vystrelkov https😐/img4.auto.cz/…c924788f4066.jpg a zaroven ako vidis .. aj pekne doplna otcove starucke polo v rodine ktore sa mi paci tiez
v buducnosti ale uz chcem nieco ine .. lebo koncern pre mna s litrovym 3 valcom turbom v dostupnych cenach uz tiez skoncil a cele to zazdil a nevidim tu uz do buducna cestu takze bude treba ist uz opat kdesi inde o x rokov ( mozno uz nejaky dostupny sikovny japonec pre zmenu ) ... ale to je este hudba buducnosti ... :yes: