Mnichovská automobilka dnes představila své prémiové čtyřdveřové kupé řady 2 Gran Coupé, se kterým poprvé vstupuje do segmentu prémiových kompaktních čtyřdveřových kupé.
Jak CLA tak 2er GC jsou největší šméčka obou značek, snaží se to tvářit jako plnohodnotný sedan premiové značky, jenže technikou kompakt, a tak je hlavním problémem cena, která se velmi blíží právě těm plnohodnotným sedanům. CLA předchozí generace byl ve srovnání s C-Klasse (v kterémkoliv kriteriu) úplný výsměch, přesto se to prodávalo, lidé jsou neschopní rozeznat kvalitu, prostě jim řekli, že je to stylovka, tak si mysleli, že je to lepší než céčko. Akt. generace už je lepší, nové áčko hodně pomohlo, ale stejně, s trochu lepším motorem auto za 1,5 mega, a to je pořád 1,3ka od renaultu (nic proti ní). BMW jede prostě brázdu vyoranou Mercedesem, o úspěchu 2er GC nepochybuju, že je to stejné šméčko jako CLA, taky ne. ;-)
A co TTRS, to není kupé? Určitě je to mnohem víc kupé, než tohle rádoby "4dv. kupé", které navíc vypadá z profilu jako nějaký menší lftb od Renaultu, nebo Peugeotu, aspoň podle některých fotek poměrně zřetelně. https://img2.auto.cz/…ull/5980670_.jpg
Nezbývá, než doufat, že aspoň naživo to bude o něco lepší.
Toto mrzí aj mňa. Doteraz bola 140i/240i tak medzi konkurenčnými hot-modelmi (S3-RS3, A35AMG-A45AMG), ale teraz klesla 135i/235i na úroveň tých slabších konkurentov a jasne chýba konkurent pre špičku (A/CLA45AMG, RS3). Aj som dúfal, že príde nejaké M145i/245i, ale z BMW sa vyjadrili jasne, že nie. Výkonnejšie bude len M2 na RWD platforme, pre FWD platformu tak zrejme vrcholom zostane 35i.
Máš pravdu, měl jsem zato, že cla 250 je ještě nějaká vyhoněná verze té renaultí 1,3ky, ale není, je to dvoulitr. S trochu slušnou výbavou je ta 250ka za 1,5 mio jen to fikne, 45amg začíná pod 1,5 mio bez výbavy, amgS je v základu za 1,6 tam stačí trochu dokonfigurovat a CLA za dva miliony je na světě, a to se vyplatí. :-[]
Každopádně, nemyslím, že by se v reálu cla za 1,5 mio prodávaly, jednak slevy, jednak to budou hlavně buď ty 1,3ky nebo dvoulitr dýzly, auta s cenou kolem milionu. ;-)
Však to já vím a proto jsem psal, že je škoda chybějící techniky dospělách BMW, jelikož velikostně i vzhledově je to přesně ten typ štíhlejšího sportovnějšího sedanu alá E36-46 :)
Mimochodem ta 1.3 od Renaultu je skvělý motor, rozhodně bych se v takovém CLA projel, protože u Renaultu mi dojem sráželo gumové řízení a řazení, které doufám u MB bude lepší :)
Velikostně je to přesně auto, které by mohlo "nahradit" staré subtilní a sportovní trojky E36-46 (ja vím, byly ještě menší) a mohlo tak mít BMW parádně vypadajcí sedan (vím vím, je to grancoupé), sportovně střižený, který se protáhne po okresce, protože velikostně je 3er dnes už jinde......
A i když vím naprosto přesně, proč to tak je, tak takovému autíčku by slušelo právě RWD... no nic :)
Každopádně se mi auta jako CLA, A3sedan i toto fakt líbí
mozno je vysvetlenie jednoduche - tym, ze ide o lacnejsie auto ( realny rozdiel oproti 3er bude podla mna okolo 10 - 20k EUR ) pouzili v 2gc menej "lahsich materialov" ako v 3er
Tak to je zaujímavé. Ale skutočne nerozumiem, ako môže byť vo všetkých rozmeroch menšia predokolka o toľko ťažšia, ako o triedu väčšia zadokolka. Kde udělali soudruzi z NDR chybu?
Naopak 320d je prekvapivo ľahké na danú triedu, zrejme najľahší dvojlitrový dízel v triede. Pritom 340i má už cez 1700 kg, teda taká očakávaná hmotnosť pre danú motorizáciu.
Proste ak je to tak, tak ďalší dôkaz, že sa oplatí priplatiť si za 3er, tam človek dostane očividne aj kvalitnejšie materiály a techniku.
P.S. CLA 220d, teda priamy konkurent 220d GC váži 1560 kg, teda len o 20 kg menej ako 220d (a o 35 kíl viac, ako 320d). A C 220d, teda konkurent 320d, váži 1585 kg (teda o 60 kíl viac, ako 3er). Zaujímavé.
Neuverím, kým neuvidím. To auto je menšie vo všetkých ohľadoch, k tomu jednoduchšia technika, to proste nemôže byť ťažšie ako 3er. Už len samotné RWD, kardan dozadu a ďalšie periférie... Môže byť, že tá hmotnosť oproti 3er nebude výrazne nižšia, ale že by bolo 2GC ťažšie ako 3er sedan, tomu neverím.
Byt by tomu tak nemelo, ale nebylo by to poprve (E-Pace vs. F-Pace). Mozna i tady odtucnovaci kuru automobilka doprala jen tomu v hierarchii / cenove vys, no a ten dole...
Pokud se toto potvrdi tak je 2er GC lowcost kazdym coulem. ;-\
Ano je to neuvěřitelný za kolik peněz dokážou prodávat auta na základech kompaktu z nižších tříd, já osobně se na ty auta zeptal ze zvědavosti, ale reálně za 2mil. bych musel být fakt asi blázen :D A motor, ani amg speed shift už to nezachrání, prostě ten základ je áčko v tom je ten fór, RS3 je na tom od začátku možná ještě hůř, super motor zabalený v mainstreamu..
Re: Trivalec, pohon na predek... ale velkej display!
počkáme si co předvede Mazda. jestli atmo R6 s pohonem na zadní budu první kdo poběží:) nějaké nové info? každopádně třílitrový šestiválec /sic diesel/ potvrzen do Wranglera, tady jsem o tom neviděl ani čárku...
Z tých fotiek to naozaj tak nevyzerá, ale naživo pôsobilo naopak štíhlo a elegantne, žiadna obtlstlosť či neforemnosť, naopak elegantný malý sedan, ktorý sa dizajnovo dá plne porovnať s 3er.
Odkiaľ máš ten údaj? Ja som zatiaľ nikde hmotnosť 2GC nevidel. Ale to sa mi nechce veriť, aby auto nižšej strednej s FWD malo vyššiu hmotnosť, ako väčšie auto strednej triedy s RWD platformou.
Opel Insignia s naroubovanýma ledvinama. každopádně, tady tmavší odstín, aby zanikla ta obrovská boční "hmota". V CLA vidím většinou bloncky, řekl bych, že cílová skupina bude podobná a autíčko se jim bude zdát "moc kjásný"...
Tesla z roku 2016 vs novy Taycan. Vieme ake mala Tesla obute gumy? Neskutocna poprava. Pri Tesle to nefunguje ako pri Skodovke ze starsie auta su lepsie.
2erGC je stejně logicky mnohem spíš konkurent A3 sedanu, než TTéčka.
Nekoupil bych žádný podobný kompaktní sedan, ale řekl bych, že A3 sedan vypadá mnohem víc jako AUDI, než 2erGC jako BMW.
S trochu lepším motorem 1,5mega s 1.3 od renaultu? :-O Tak to jsem byl asi u jiného dealera, kde to kolem 1,5mega bylo za vcelku nic moc vybavené Cla45amg (Cla45S bylo samo ještě výš) ale rozhodně za tu cenu nebude moturek od Renaultu, možná s nesmysl výbavou :yes:
Mě to docela překvapilo, na druhou stranu mě to nemrzí, protože ten design je pro mě vedle třeba toho CLA opravdu mimo můj vkus, asi jako to zmínil webpaja, moc tam toho z BMW nevidim :no:
Nemá to štíhlost pontonu, která sedany bmw charakterizuje, u 1er jako HB mi to nevadí, tady už je to vidět, moc se to k řadám 3,5 a 7 nehodí.
Ale úhledné to je, jakkoliv zaměnitelné s čímkoliv, takže věřím, že bmw badge bude prodávat.
Ver, že bude úspešné aj v Európe. Nikomu na CLA nevadí, že je to plebejská technika a platforma s FWD a motormi max. R4 naprieč, tam predáva len dizajn. A ten bude fungovať aj na 2GC, ako som písal, naživo je to veľmi pekné auto, povedal by som, že na mňa spravilo lepší dojem ako nová 3er pri prvom stretnutí.
ved ked nemam na 3er tak zoberem radsej seriozneho passata ale nie takehoto kockopsa za kazdu cenu len preto ze hra s logom premiu... ale chapem.. ono se to pak proda... ;-)
ale inak je to lepsie na xichte ako bmw 1.. o level lepsie.. sranda :yes:
Ako som písal v blogu, naživo je to vcelku pekný a elegantný malý sedan a mňa presvedčil. Vpredu sú drobné zmeny oproti 1er, najmä menšia maska a to robí oveľa prijateľnejší výraz. Profil je pritom veľmi dynamický a elegantný, to nebýva pri subkompaktných sedanoch pravidlom, zozadu je to tiež super. Interiér je výborný, kvalitatívne dobieha A/CLA, zráža to len ten nekonfigurovateľný prístrojový displej s protichodnými ručičkami.
Proste pre ľudí, ktorí chcú športovo strihnutý malý sedan, ale nechcú RWD a nepotrebujú R6 (a BMW, Mercedes aj Audi vedia, že ich je požehnane) je to pekná alternatíva k 3er.
Zvláštní pro mě je, že BMW nechce údajně nabídnout ještě víc výkonu, když tento model končí výkonem tam, kde CLA-AMG začíná.. Chápu, že tyhle auta se asi neprodávají jako housky na krámě, ale i Audi nabízí 400koní i když to přímo není “coupe” konkurence (sedan a hatch RS3) ale je to zajímavý tah, když zvážíme rivalitu D3, ale třeba něco přijde.. :-)
asi je za tym biznis... nic viac len nahanat kvantitu a cisla.. inak by po boku 3er nepotrebovali vyrabat este aj taketo nieco podla mna uz dost nezmyselne ..
tychto kuskov ako CLA alebo 2 gran coupe vedla klasiky ako Cecko alebo 3er .. lebo rozmerovo su si hodne podobne...
inak tu mi tento face sedi podstatne lepsie ako na kratsom hatchi bmw 1 ... ale aj tak... preco uz nie rovno seriozne 3er ale takehoto kockopsa 2 gran coupe ... kto je vlastne cielovka tychto kockopsov ...
so graaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mit dreizylinder!
Tfuj!
JInak
Všichni čekáme, až tenhle teslofilní web spolkne tu hořkou piluli a jako poslední zveřejní ten masakr, co udělal Taycan Turbo s nejsilnější Teslou! První přímé srovnání byla vlastně poprava. Hledejte Vox taycan vs Model S.
Na tohle všichni čekali (bez ohledu z jakého důvodu) a tady jsme nasáli Burešův cint o grafickejch kolážích Scaly - narozdíl od ostatních webů. :-!