Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Talisman Grandtour Blue dCi 200 EDC – Konečně s důstojným dieselem

Talisman je s námi čtyři roky a Renault už dokonale překopal jeho nabídku motorizací. Stihl to dokonce ještě před klasickým faceliftem.
Zpět na článek
16. 10. 2019 14:05
16. 10. 2019 14:33
16. 10. 2019 14:36
16. 10. 2019 14:50
16. 10. 2019 21:19
17. 10. 2019 18:36
16. 10. 2019 14:34
16. 10. 2019 14:36
16. 10. 2019 14:39
16. 10. 2019 14:53
16. 10. 2019 14:58
16. 10. 2019 15:01
16. 10. 2019 15:07
16. 10. 2019 15:09
16. 10. 2019 15:10
16. 10. 2019 15:14
16. 10. 2019 15:18
16. 10. 2019 15:23
16. 10. 2019 15:27
16. 10. 2019 15:29
16. 10. 2019 15:30
16. 10. 2019 15:01
16. 10. 2019 15:20
16. 10. 2019 15:32
16. 10. 2019 15:50
16. 10. 2019 16:00
16. 10. 2019 16:08
16. 10. 2019 16:32
15. 1. 2020 15:46
16. 10. 2019 20:17
16. 10. 2019 14:59
16. 10. 2019 15:09
16. 10. 2019 15:15
16. 10. 2019 15:22
16. 10. 2019 15:24
17. 10. 2019 09:36
16. 10. 2019 14:41
16. 10. 2019 14:42
16. 10. 2019 14:54
16. 10. 2019 14:58
16. 10. 2019 14:59
16. 10. 2019 15:02
16. 10. 2019 15:05
16. 10. 2019 15:10
16. 10. 2019 15:12
16. 10. 2019 15:15
16. 10. 2019 14:40
16. 10. 2019 16:46
16. 10. 2019 14:53
16. 10. 2019 15:01
16. 10. 2019 15:03
16. 10. 2019 16:48
16. 10. 2019 15:02
16. 10. 2019 15:03
16. 10. 2019 15:13
16. 10. 2019 15:16
16. 10. 2019 15:20
16. 10. 2019 15:20
16. 10. 2019 15:24
16. 10. 2019 15:35
16. 10. 2019 15:38
16. 10. 2019 15:47
16. 10. 2019 16:01
16. 10. 2019 16:27
17. 10. 2019 09:51
17. 10. 2019 10:59
16. 10. 2019 15:39
16. 10. 2019 19:24
17. 10. 2019 09:52
17. 10. 2019 07:58
17. 10. 2019 09:26
17. 10. 2019 09:39
17. 10. 2019 10:22
Avatar - CICERO
16. 10. 2019 13:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
16. 10. 2019 13:37
Ma někdo zkušenost s EDC v dieslu?
Moje zkouška Caravelle skončila po 5ti metrech, dám plyn-nic, přidám - nic, ještě trochu - škubanec a gumování.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 14:39
Re: Ma někdo zkušenost s EDC v dieslu?
Mám zkušenost s Talismanem 1.6Dci 118kw s EDC a taky mi zrovna neučarovala, nicméně jako auto to špatné není.
Avatar - Mikesus
16. 10. 2019 14:42
Re: Ma někdo zkušenost s EDC v dieslu?
Nebyl špatnej, ale vůbec ničím nevynikal. Už ani nevím, jaká byla jeho cenovka, ale převodovka podprůměr, auto spíš takovej průměr.
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 15:04
Re: Ma někdo zkušenost s EDC v dieslu?
My poptavali 1.8tce a myslím že jen 750-800, což nebylo soatny. Na 225k auto.
Avatar - Emel
17. 10. 2019 09:48
Re: Ma někdo zkušenost s EDC v dieslu?
Zas na druhou stranu... já dal za Insi 820... a to je 260k 4x4.
Avatar - Ozzman
17. 10. 2019 16:08
Re: Ma někdo zkušenost s EDC v dieslu?
Taky jsem níže psal, že souhlasím s Pájou, že za Talismana max 700 ;)
Avatar - xxc
16. 10. 2019 16:43
Re: Ma někdo zkušenost s EDC v dieslu?
Skúsenosť mám, ale len s 1.5 dci edc a tá skúsenosť je pozitívna. Pri jazde je lepšia, ako hydromenič. Pri jemnom parkovaní opačne, ale dá sa aj s edc. Treba si zvyknúť a potom nie je problém.
16. 10. 2019 18:43
Re: Ma někdo zkušenost s EDC v dieslu?
Mam opacnu s 1.6dci edc. Pri jazde o nic lepsia ako HDM a pri parkovani pruser.
Avatar - xxc
16. 10. 2019 20:52
Re: Ma někdo zkušenost s EDC v dieslu?
Ja si nepamätám, aby bol problém a akurát takou kombináciou som začínal s edc. To bola 6 stupňová so 118kw dci. Doma mám 7 stupňovú mokrú edc a pohoda. Nepodtáča, pekne reaguje. Aj keď na hruškách ju niekedy nachytám.
17. 10. 2019 07:15
Re: Ma někdo zkušenost s EDC v dieslu?
Problem ako taky nebol, ale pri parkovani to skakalo. Keby som nebol zvyknuty na automat, tak by som to mozno aj pripisal, ze nie som zvyknuty. Ale kedze automatom jazdim, nebolo to vobec OK. A slo o tu 6stupnovu.
Avatar - xxc
17. 10. 2019 09:47
Re: Ma někdo zkušenost s EDC v dieslu?
Mal som na chvilu pozicany aj Kadjar s 1.2 tce a edc a tiez mi to podskocilo, ked som odchadzal z parkoviska. Az som sa zlakol. Ale potom uz problem nebol, treba si uvedomit, ze je tam spojka a ako to funguje. Samozrejme, ine zladenia a problemy nevylucujem, Renault je povestny prevodovkami. Hlavne manual rincal a drhol uz na predvadzacom aute, co malo par km.
Avatar - Emel
17. 10. 2019 09:35
Re: Ma někdo zkušenost s EDC v dieslu?
Caravelle´EDC?
Avatar - lamal
16. 10. 2019 14:05
Mondeo...
nechapem preco by mal niekto dat 900k za hento ked existuje Mondeo ? Talisman to teda celkom reflektuje mizernymi predajmi, ale aj tak je to hruby priemer uplne vo vsetkom zatial co Mondeo ma nieco navyse... a v hybride za 800k ... choice no1 spolu s M6 2,2sky 184k + 6AT a Insi 170k + 8AT... oboje do 900k

podobny osud ako predosla 508, auto vlastnostami a technikou ledva priemernou spoliehajuc sa na dizajn,.... to nestačí
Rozbalit vlákno
45
Avatar - speedfred
16. 10. 2019 14:33
Re: Mondeo...
Predchádzajúcu 508 GT som mal v “plnke” ale fakt tam bolo všetko a skutočná cena vs cenník 880t vs 1.2M. Neviem aké zľavy sa dávajú na Mazdy,Renaulty a pod.
16. 10. 2019 14:36
Re: Mondeo...
Za Talisman bych měl práh bolestivosti tak na 700k, víc ani náhodou.
Avatar - lamal
16. 10. 2019 14:50
Re: Mondeo...
GT mala lepsiu prednu napravu aj riadenie, na kolko to vylepsilo celok neviem, no mondeo a mazda 6 su ovela lepsie... ja som jazdil sluzobne v 2.0 hdi 120kw kombi s manualom, GT som neskusil ale i tak... onicom auto
16. 10. 2019 21:19
Re: Mondeo...
Na Mazdu 6 skoro žádné bohužel. Do té jdeš jen když jí fakt chceš :)
Avatar - _Karel_
17. 10. 2019 18:36
Re: Mondeo...
Ty kupuješ auta podle výše slevy a ne podle ceny?
Avatar - Mikesus
16. 10. 2019 14:34
Re: Mondeo...
Třeba sedačky?
16. 10. 2019 14:36
Re: Mondeo...
Ty jsou víc než vyrovnány podvozkem.
Avatar - Mikesus
16. 10. 2019 14:39
Re: Mondeo...
ok, takže když pak kvůli půl dni v autě nemůžu bolestí celou noc spát, tak to budu nadšen z podvozku. Výborné.
Avatar - lamal
16. 10. 2019 14:53
Re: Mondeo...
Mikesus, mas problem se zady a si tak narocnejsi, mne napr v tom hybrid mondeu sedacka vyhovovala, no big deal... malo lepsiu vypln o nieco ako pred FL, u mna by to dovod kupy talismana vs mondeo nebol. U teba chapem, ze sedacky maju vacsiu vahu v rozhodovani.
Avatar - Mikesus
16. 10. 2019 14:58
Re: Mondeo...
Ja bych bral mondeo, když by mělo jiné sedačky. Talisman by byl jen tehdy, když by jiné auto tohoto segmentu neexistovalo.
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 15:01
Re: Mondeo...
Ne, ještě je tu i40 :D
Avatar - Mikesus
16. 10. 2019 15:07
Re: Mondeo...
ač i40 byla hrozná, včetně chování v zatáčkách, v porovnání s fordem by u mne vyhrála, opět jen kvůli sedačkám. Jinak je ve všem o 3 levely dole, možná víc.
Tam už bych šel raději do jiné kategorie.
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 15:09
Re: Mondeo...
Možná by stálo za to zkusit Vignale, ten má jiné.
Avatar - Mikesus
16. 10. 2019 15:10
Re: Mondeo...
mne ve fordu řikali, že jsou stejné, že mají přijit nějaké ergo, ale neví se kdy.
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 15:14
Re: Mondeo...
Od pohledu vypadají jinak, nezkoušel jsem:

http://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/modneo-vignale-ac-006.jpg?itok=3wC3H0B-

Nebo pak Trend, ty vypadají jako v MK4 v Titan a ty byly super
http://www.autanet.cz/…/16084498_17.jpg
Avatar - Mikesus
16. 10. 2019 15:18
Re: Mondeo...
vypadaji jinak. Na druhou stranu mi přišel v tom Fordu dost znalý, tak moc nemám důvod nevěřit.
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 15:23
Re: Mondeo...
Jo, to jo... důvěřuj, ale prověřuj.. znáš to :D Údajně ty Vignale by měli být masážní jsem někde četl...
16. 10. 2019 15:27
Re: Mondeo...
Voni ty sedčky jsou sice blbý a bolej' z nich záda, ale hned vám to budou masírovat :yes:
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 15:29
Re: Mondeo...
To je náhodou super ne? :D
Avatar - Mikesus
16. 10. 2019 15:30
Re: Mondeo...
Tak pomoct by to mohlo.
Avatar - lamal
16. 10. 2019 15:01
Re: Mondeo...
vyber medzi Mondeom a Talismanom ONLY v segmente by bola velmi bolestiva zalezitost, hlavne keby sedacky rozhodovali :D ... SUV nam to mozno dopraju o dalsich 5-10r... ziaden kombik nebude :'-(
16. 10. 2019 15:20
Re: Mondeo...
Nastastie je tam na vyber viac: v prvom kosi Passat+Superb, v druhom Mondeo, Mazda6 a Insignia. Talisman a 508 u mna az v tretom...
Avatar - lamal
16. 10. 2019 15:32
Re: Mondeo...
Passika kupis do 900k s viac ako 110kw + AT ? Myslim, ze ani supp 140 kw + AT nevojde pod 900k zatial co M6, Insi alebo Mondeo sa zmestia pod 900k...
16. 10. 2019 15:50
Re: Mondeo...
Sup-kombi 2.0tdi/140kW/AT zacina na 885k (ambition). Passat je o dakych 100k vyssie, to je pravda. Ale zas treba objektivne priznat, ze je aj lepsi (a to nie som fanusikom koncernu)...
Avatar - lamal
16. 10. 2019 16:00
Re: Mondeo...
tazko odpovedat, otazka priorit a budgetu co sa tyka passika ... zislo by sa priame zrovnanie v teste insi mondeo m6 passik supp atd...
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 16:08
Re: Mondeo...
To ti řeknu přesně jak to dopadne.

První bude Passat (matka koncern).

Druhý bude Superb (prostě je chudší v interiéru , v odhlučnění a tak.., nebudeme si nic nalhávat), ale je to naše auto, je to neutrální nuda, jako všechny Škodovky, ale měřitelně špatná není

Třetí Insi, protože je to vlastně fakt dobrý auto a že má lepší podvozek, než ti dva? Na to se tady v testech nehraje, důležitý je prostor pro nohy a kufr.

Mazda 6 a Mondeo budou poslední, Mondeo je malé a má hnusný plastový rámeček kolem navigace, na to jsou zdejší redaktoři zvlášť hákliví, protože koncern tam dává praktický klavírní lak, to je jiná káva, žejo, na tom otisky nezustanou.. oh wait! A Mazda? Tam se vždy něco najde...

Osobně bych objektivně dal asi Insi, která kombinuje jízdu podobnou Mondeu a je prostornější, pak asi Passat, jezdil jsem jen BiTDi a moc me nenadchl DCC podvozek, jinak mu asi neni co vytknout až na to, že je to prostě jen Passat, Superb je hezčí, ale ve všech věcech horší, jako všechny Škodovky oproti VW.

Pro mne je vítěz jasný, toho znáš, protože kupuji subjektivním dojmem a né tím objektivním a Mondeo prostě dobře jezdí a i vypadá! :D
Avatar - lamal
16. 10. 2019 16:32
Re: Mondeo...
tiez by som ocakaval rovnaky scenar z porovnavacky... chcel som tam dodat, ze zrovnanie od niekoho kto nebude preferovat koncern... vyber by som mal podobny ako ty, ak do toho zaratas cenu tak passat ide von a supp bude posledny (komfort obyc podvozku je fakt mizerny)
15. 1. 2020 15:46
Re: Mondeo...
Ozzman: asi jste v mazdě 6 nikdy neseděl a nejel jinak by jste nemohl kecat takový kraviny jako že mondeo,passat,ne bo insignie má lepší podvozek nebo že je pohodlnější ale to je asi otázka priorit ty vaše jsou zřejmně někde jinde.
Avatar - speedfred
16. 10. 2019 20:17
Re: Mondeo...
Ak má Mondeo tie isté el sedačky ako v Galaxy tak teda nič moc. Nemám ich moc rád, žene ale max vyhovovali.
16. 10. 2019 14:59
Re: Mondeo...
Kluci, doporučuji spíš cvičit záda, vyměnit matraci a polštář. Něco jsem v Mondeu najezdil a ano, sedačky jsou slabým článkem, ale ne fatálním.
Avatar - Mikesus
16. 10. 2019 15:09
Re: Mondeo...
akorát matrace ani polštář to nezachrání. Ale chápu.
Taky jsem mondeem bohužel něco najezdil. Ale jako spolujezdec to není takové hrozné, to si člověk sedne ne úplně tak jak potřebuje za volantem.
To mne tak vnuklo, takže mondeo jedine s řidičem. :D
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 15:15
Re: Mondeo...
Mondeo s řidičem po Praze mne bavilo... v zadu to bylo labůžo :yes:
Avatar - Mikesus
16. 10. 2019 15:22
Re: Mondeo...
Ale když se nechat vozit, tak vzadu spíš Camry. Ale zase v mondeu jsem nejel vzadu dálničními rychlostmi. V Camry mi přišlo, že už je dost slyšet přes zadní okno.
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 15:24
Re: Mondeo...
Nemám přímé srovnání, neumím říct...
Avatar - Emel
17. 10. 2019 09:36
Re: Mondeo...
Nu, pak je tu Insignia ;-)
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 14:41
Re: Mondeo...
Po více, než roce provozu musím dát za pravdu, že sedačky stojí za prd, já si zvykl, někdo kdo má citlivější záda, bude mít problém, stejně jako jsem za tu dobu dost vystřízlivěl z mého megalomanství v tom, co jsem naložil do MK4, MK5 je prostě zoufale malá proti ní :/.... ale strašně dobře se mi s ním jezdí! :D (tedy v poměru třídy :D )
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 14:42
Re: Mondeo...
"join to the dark side" :yes:

F.O.R.D ! :-[]
Avatar - lamal
16. 10. 2019 14:54
Re: Mondeo...
ako pise webpaja je to dost o cene, talisman si ju z mojho pohladu nema cim obhajit, preto sa ani nepredava, pozri si predaje schvalne... pád na hubu

Mondeo alebo aj Insi, M6 su good deal kazde to auto ma nieco navyse hlavne mondeo a m6...
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 14:58
Re: Mondeo...
Však já vím, ale počkej až se objeví internetoví guru jako topper a spol, kteří ti vysvětlí, že už to není co bývalo a jezdi to naprd... :D Proto ta "temná strana" :D
Avatar - lamal
16. 10. 2019 14:59
Re: Mondeo...
hej to som rozkodoval... preco nemate na blogu to posledne zrovnanie lemry ? :-) ;-)
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 15:02
Re: Mondeo...
Myslíš Outlander PHEV ? Bylo straně málo času a docházela baterka :D :D A zas tak dobrý to nebylo :D
Avatar - Mikesus
16. 10. 2019 15:05
Re: Mondeo...
Jestli myslíš mitsu, tak to jsme měli tak krátce ( 2 hodiny se zdá dost ), nebo lépe řečeno nebyl zrovna moc čas, takže výsledek a dojmy včetně prázdné baterky jsou takové jaké jsou. Neměli jsme ani čas na pořádné fotky.
Avatar - lamal
16. 10. 2019 15:10
Re: Mondeo...
aaa skoda, nejaku A4ku ste dokopy dat mohli :-)
Avatar - Mikesus
16. 10. 2019 15:12
Re: Mondeo...
Možná z toho poznatku ještě něco málo sesmolime, ale myslim si, že spise ne.
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 15:15
Re: Mondeo...
Už takhle mne Zetti nemůže vystát :-[]
16. 10. 2019 14:40
No,
Rendlík za mega, ty voe :-O
Rozbalit vlákno
1
Avatar - xxc
16. 10. 2019 16:46
Re: No,
Majú klub na Facebooku, čo to kúpili v iniciale paris a plačú a reklamujú :-) Tak nejak milión CZK stáli tie autá.
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 14:53
Talisman
Mám Renault rád, opravdu a příjde mi, že ho dost lidí neprávem docela podceňuje, jenže má své limity.

Projížděl jsem Talisman sedan 1.6Dci 118kw (biturbo) s EDC. Jak už napsal Mikesus, auto bylo vlastně průměrné v tom dobrém slova smyslu, bylo dostatečně prostorné, mne se líbil i interiér, třeba ve verzi Initiale Paris pořád vypadá velmi luxusně, některé detaily Renaultu se mi líbí hodně, infotainment nebyl špatný, jak autor píše a vůbec mi příjde, že jsou pořád na trhu auta, která třeba v interiéru působí mnohem více archaicky, než jak to schytal největší kombik od Renaultu (nechci jmenovat , ale má dokonce tři diamanty ve znaku..)

Jízda byla plavná a poklidná, slušný podvozek nesvádí k rychlému tempu, ale je pohodlný, když to srovnám se starší Lagunou, kterou jsem pár let měl, tak tohle byl zase takový ten francouz, pro které si je lidi kupují, Laguna byla tuhá.Na takto velkou limuzínu mi chyběl u motoru 1.6Dci výkon, což na okresce nevadilo, ale na dálnici už byla znát absence objemu, vinu bych asi zpětně viděl v převodovce EDC, váhavé rozjezdy, chvíli trvalo, než zareaguje a ještě dlouho jsem si myslel, že je to měnič... :D

Když se nad tím zamyslím, potenciál motoru mnou zkoušeného a i testovaného asi zabíjí EDC, protože motorizace DCi, které jsem jezdil z manuálem byly vždy docela točivé a výkon nastupoval linárněji s gradací ve vyšších otáčkách, než u běžných TDI, HDI a podobně (1.9 Dci, 2.0Dci, 1.6Dci), takže problém by mohl být tam ?

Na závěr bych si asi vypůjčil to, co napsal Pája, že to auto dává smysl tak do 700 tisíc (za které ho stejně za chvíli koupíte, když nejlevnější kusy začínají kolem 0,5M reálně) a tam je jeho síla. Za to dostanete slušné aut ona dlouhé cesty, které dobře vypadá a rozhodně umí působit reprezentativně, což možná v ČR na východ od našich hranic díky znaku na kapotě leckdo odsoudí, ale na západě bych toto neřešil :) je to docela fajn auto, pokud vám spolujezdec tajně nepřepíná na ECo mód:D
Rozbalit vlákno
17
16. 10. 2019 15:01
Re: Talisman
Spolujezdec přepínající na Eco mod si nezaslouží prsty!
Avatar - xxc
16. 10. 2019 16:48
Re: Talisman
Ja som len raz omylom prepol na eco mod, keď som vypínal stop start a hneď panika, všetko zozelenelo, hneď som hľadal, ako to opraviť :-)
Avatar - Mikesus
16. 10. 2019 15:02
Re: Talisman
CO se ti nelíbilo na tom, že jsi najednou samo od sebe místo sport měl eco?
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 15:03
Re: Talisman
Třeba to, že se auto hrabalo z křižovatky jak Outlander PHEV :D
Avatar - Mikesus
16. 10. 2019 15:13
Re: Talisman
ale tam jsem to, jeslti si dobre pamatuju, neprepinal. Az na te dalnici. Ale fakt uz nevim.
Mne zajimalo, jeslti je poznat rozdil.
Avatar - lamal
16. 10. 2019 15:20
Re: Talisman
manželské nezhody :D
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 15:24
Re: Talisman
Ok, příště ti přivezeme nějakej nafťák... řekl sis o to! :D
Avatar - lamal
16. 10. 2019 15:35
Re: Talisman
v poho, ja sa povozim s cimkolvek... 1.6tdi s 5kvaltom jazdim pomerne pravidelne a vyslovene kazdy vikend jazdim na 1.6hdi + 5 kvalt... HDI je oproti hnusnej chrochte nebe a dudy... a div sa svet 81kw 1.6Hdi ma uz 211tis km a motoricky výborné...
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 15:38
Re: Talisman
Ale tak třeba ASX by tě rozhodit mohlo :D

Jinak HDI jsou dobré motorizace a i ta 1.6pak už byla vychytaná
Avatar - lamal
16. 10. 2019 15:47
Re: Talisman
ASX rozhodi dnes uz len toppika, na tej 1.6hdi staci menit poriadne olej ze vytecie vsetok a inac aditiva a klasika... ked sa zohreje tak medzi 1800-4tis ani nevies ze je to diesel pomaly, velmi prijemne... na volnobeh neklepe, staci vediet radit a je to iny level oproti TDi... prevodovka je kazdopadne uplne iny level v TDi, ta v PSA 5kvalt je prišerná doslova... ale drží :D
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 16:01
Re: Talisman
Sakra, měl jsem rozepsaný dlouhosáhlý text o 1.6HDi a nějak se mi to smázlo, takže ve zkratce:D Motor jsem jezdil jako TDCi mutaci, na okresce dobry, na dalnici už slabší (74kw econetic), ale spotřeba i s mojí nohou pod 5.... to je super :) Auto z půjčovny, takže servis jsem neřešil.
Avatar - lamal
16. 10. 2019 16:27
Re: Talisman
V fofo3 1.6tdci 68kw tusim alebo tak nejak mi prisla hrubsia a od vyfuku horsie odladena ako v pezote... 81kw v P307 bezi jemne aj co do vibracii aj zvukovo. Nie je to ziadna raketa, ale staci... pri 90 zaradis 5ku a uz o nej nevies je jedno ci na okreske alebo dialnici... dobre a ticho sa prejavuje aj pri 70-90 kmh na 4ke, kopec nekopec okolo 80kmh ides na 4ke a je ticho klud, prijemna pruznost... z uziv hladiska velmi dobry motor, ford ich ladil trochu inac ako PSA to je zname.
Avatar - Emel
17. 10. 2019 09:51
Re: Talisman
Brácha chtěl kdysi Focus 2, byli jsme projet nějaké referentské auto s 1.6TDCi 5MT... a to byl strašnej traktor. Ale tak aspoň akustika odpovídala provedení interiéru :-)
Avatar - lamal
17. 10. 2019 10:59
Re: Talisman
:D musim potvrdit, ze v pezotoch je ta 1.6 hdi uplne inde ako vo focuse... a jo ten interier aj pre fofo3 pred FL bol desny, este s tymi "digitalkami"
16. 10. 2019 15:14
nadrz/spotreba...
Tak v prvom rade, 6.5/100 (a v meste 9/100) mi teda u naftoveho motoru nepripada byt tak dobra spotreba, aby v plusoch muselo byt uvedene "usporny motor". U 2-litrovych dieselov v strednej triede je to naozaj len priemerna hodnota.

Ale este horsie je nadrz objemu 47 litrov (v kombiku strednej triedy!), tak uz je tragedia, ktora zase naopak mala byt v minusoch! Marne si spominam na kombik strednej triedy, ktory by mal taku malu nadrz (nedavno testovane Mondeo-hybrid malo 49 litrov)...
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 15:18
Re: nadrz/spotreba...
No na těžký diesel tohoto výkonu je to lepší průměr, nebo znáš jiné podobně velké a výkonné naftové auto, které město (opravdové město s provozem a křižovatkami) zvládá pod 9 litrů ? Já jsem jich zkoušel po Praze dost a pod 9 nejde ani Oktávka 2.0TDi... A kombinace 6,5 je taky naprosto ok.

Mondeo hybrid má 49litrů, Mondeo TDCi 66litrů (MK4TDCi 70litru pro srovnání).
16. 10. 2019 15:27
Re: nadrz/spotreba...
"Lepsi priemer"? No nech nejem! Ale za ~6.5 nafty na 100 v kombinovanom rezime zvyknem jazdit aj s modeom, mazdou6, alebo superbom (ak pocitam len strednu). Podla mna skor slusny priemer, ale nic co by bolo treba obzvlast vyzdvihnut ako "plus".

Kazdopadne v technickych udajoch uvadzane hodnoty 6/4.7/5.1 (mesto/mimo/kombi) su uplne na smiech. To asi merali este podla starej metodiky...
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 15:31
Re: nadrz/spotreba...
Pokud to bude s MT, tak ano, s AT spíš počítej 7-7,5 u Superbu a Mondea, Mazdu neznam, Talisman je s AT. Pruměr za 6-6,5 má tak klasická dvoulitrová Oktávka ( ano ta umí i pod 6, když jedeš normálně mimo město, ale je lehčí a slabší).

A ty znáš auto, kterému dnes korespondují naměřené hodnoty s realitou? :D
Avatar - twistedTSD
16. 10. 2019 19:05
Re: nadrz/spotreba...
Ta nádrž je slušný fail na tuhle třídu.
Avatar - _beta
16. 10. 2019 15:39
Úplná nádhera.
A je v tom luxuse miesta aspoň ako v odchádzajúcej Octavii (combi)?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 15:40
Re: Úplná nádhera.
Ano je... a není tam tolik tvrdých plastů
Avatar - _beta
16. 10. 2019 16:01
Re: Úplná nádhera.
Fakt?
Lebo Renault je majstrom sveta v talente ako nevyužiť vnútorný priestor.
Avatar - Ozzman
16. 10. 2019 16:02
Re: Úplná nádhera.
Neběhal jsem s metrem, ale sedělo se mi všude ok a to mám 188cm. Taky je to o třídu větší, než Oktávka...
Avatar - _beta
18. 10. 2019 19:26
Re: Úplná nádhera.
No. O triedu vyššie než oktávka je aj 508 a v reále je o triedu menšia. Teda tá 508.
16. 10. 2019 17:04
Re: Úplná nádhera.
Podľa čoho konkrétne usudzuješ?
Avatar - _beta
17. 10. 2019 14:03
Re: Úplná nádhera.
Konkrétne podľa toho ako som vyberal auto. V Renaultoch bolo málo miesta, teda okrem Koleosu.
16. 10. 2019 19:24
Vyniká cenou
Všechny rencky vynikají cenou. Orientace ceníkovou cenou má asi stejnou hodnotu, jak kdybych se koukl na papírové hodnoty auta a podle toho soudil. Na prodejně lze ukecat opravdu hodně. A skladovky mají taky velmi velmi příznivé "slevy" U Talismanu to platí 2x.
Rozbalit vlákno
3
16. 10. 2019 20:04
Re: Vyniká cenou
Povedal by som, že nie iba cenou. Voči časom minulým išla rapídne hore spoľahlivosť, a to je dosť silný predajný argument. Neviem ako tieto najnovšie modely, ja mám deväť rokov Kangoo (kupované nové) a to auto ma nikdy v štichu nenechalo.
Avatar - xxc
17. 10. 2019 09:52
Re: Vyniká cenou
Spolahlivost mozno motora, lebo to posudzuju rebricky a v spolahlivosti motorov boli na prvom mieste :-) Ale ostatne, tak to ani nahodou. Lenze reputacia sa tazko naprava, tak to kazdy berie ako nespolahlive auta.
17. 10. 2019 21:39
Re: Vyniká cenou
Tak v tvojom prípade si myslím, že nie je problém v Renaultoch ale skôr v elemente medzi pedálmi a volantom.
16. 10. 2019 21:32
Horsi materialy v interieru
To vazne? Dost jsem najezdil s Espacem, cca tyden v Talismanu, oboje Initiale. A jakkoliv se nekomu nemusi libit velka obrazovka, koneckoncu mne moc taky ne, tak interier je v ramci mainstreamu uplne v pohode, naopak na me pusobil dost luxusne. A hlavne to zminovat na webu, kde se chvali vnitrky vw a schade, bakelitovy odshora az dolu, navigace zapatlany po 5 minutach.... klika, ze tem hodnocenim uz nikdo neveri.
Rozbalit vlákno
13
17. 10. 2019 07:12
Re: Horsi materialy v interieru
V initiale espace som sa vozil aj ja. Na prvy pohlad to vyzera luxusne, na ten druhy, resp dotyk to uz take uzasne nie je, ale stale fajn a udrzba super. Co ma vsak stvalo viac auto malo necelych 120k a uz sa pazvuky ozyvali. Proste taky wanabe luxus. Stale by som tomu dal ale prednost pred koncernom.
Avatar - xxc
17. 10. 2019 09:49
Re: Horsi materialy v interieru
To je snad jedno, kolko to ma km, pazvuky sa ozyvaju od nova. Neskor nieco servis opravi, cize casom je ich menej, ale vrzga to. A to aj pri normalnej jazde, nie len v pretazeni, kde vrzgnu aj ine auta.
17. 10. 2019 21:40
Re: Horsi materialy v interieru
Tebe zrejme vŕzga v hlave, asi málo mažeš.
Avatar - 3_diamanty
17. 10. 2019 23:58
Re: Horsi materialy v interieru
otazne je preco prave talisman v tomto segmente a nie radsej naslapany superb alebo passat ktore su predsa len daleko sofistikovanejsie kusky aj s daleko vacsim imidzom a menom ako nejaky talisman .... a mat ten melon tak talisman je to posledne auto ktore by som za danu sumu kupil... to uz radsej aj nejaky evoque v zaklade ... a vobec nevadi ze ma mensi kufor a mensiu kabinu ako talisman ale stale to budu daleko lepsie investovane prachy aj pri pripadnom daslom predaji auta :yes:

renault clio uznavam .. male auta renault umi ... ale stredna trieda tam to uz chce nieco seriozne
18. 10. 2019 13:51
Re: Horsi materialy v interieru
a mat ten melon... :D :D :D jasný, chceš si koupit rodinný kombi strední trídy a koupis si Evoque v základu.
Avatar - Charger
17. 10. 2019 10:09
Re: Horsi materialy v interieru
Máte naprostou pravdu. Pokud tedy přesednete do Talismanu ze starého Clia. Ve srovnání s konkurencí je interiér Renaultu možná ze slušných materiálů, ale bídně zpracovaný, a jako luxusní jej může nazvat jen člověk, co nemá rozhled.
Avatar - Ozzman
17. 10. 2019 11:32
Re: Horsi materialy v interieru
V době svého uvedení v Initiale luxusní byl a působil tak, v rámci mainstreamu samozřejmě. Jaká konkurence má lepší interiér rozdílem třídy? Já jsem vyzkoušel skoro vše a nenašel jsem nic takového.
Avatar - Charger
17. 10. 2019 14:32
Re: Horsi materialy v interieru
Vzhledově jsem ochoten o tom uvažovat. Pokud se bavíme o zpracování, tak je pro mě Talisman na samotném chvostu třídy. :-)
Avatar - Ozzman
17. 10. 2019 15:01
Re: Horsi materialy v interieru
A ty jsi v tom seděl a "osahal"? :D
Avatar - Charger
17. 10. 2019 15:35
Re: Horsi materialy v interieru
Tisíce km :))
Avatar - Ozzman
17. 10. 2019 16:11
Re: Horsi materialy v interieru
S jakým jsi jezdil a jak dlouho? Dci? Nebo benzín ? Jaký r.v. ?
Avatar - 3_diamanty
17. 10. 2019 23:46
Re: Horsi materialy v interieru
ktovie mozno ich spravil ako taxikar... napriklad u nas talismany jazdia hlavne ako taxiky ... v okoli letiska cestou do prace ich vidim denne behat... a tu mi aj ta ich pompeznost a majestatnost pasuje ... ako plavny taxik s megakufrom to moze byt fakt v pohode .. tu aj tak krasa nehra rolu

ale inak mat tie prachy tak ako sukromne auto za mna radsej optima tgdi kombi alebo passat s tsi kombi pripadne superb kombik s tsi ... talisman uprimne sa mi nepaci ale ze vobec .... ani kasnou ani kabinou .. v podstate nicim .. a to pritom clio ci novy captur ale aj kadjar po tom facelifte su mi fakt sympaticke
17. 10. 2019 18:07
Re: Horsi materialy v interieru
Normalne jezdim v xc70 a mb glc, cliem jsem jezdil v autoskole. Ty rozhlede
Avatar - Dinar
17. 10. 2019 07:58
Když mrknu
do zrcátka a vidím za sebou svítící kolečko v nedokončeném čtverečku, to kolečko většinou bývá žluté (páč halogen) a rámeček bílomodrý (páč LED), vždycky jen zakroutím hlavou, jak může pouhým osvětlením někdo tak doprasit vzhled auta. :-O
Je to klasika, asi miliontý z řady pokusů francouzských výrobců udělat něco jinak, originálně a s francouzským šarmem..., který opět nevyšel. :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Londonbridge
17. 10. 2019 09:26
Talisman
Ja som po Londyne a okolo este dodnes nevidel ani jeden Talisman, jediny som nazivo videl v Rakuskych Alpach , asi nema silne predaje...? Inak nevizeral zle ta 2d celkom OK.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
17. 10. 2019 09:39
Re: Talisman
Myslím, že se v UK ani neprodává...
Avatar - Londonbridge
17. 10. 2019 10:22
Talisman
Ano mas pravdu pozrel som na net a Renault to nedodava nikde kde je volant na pravej strane asi nechceli investovat na prehadzovanie riadenia je to ale divne UK je po Nemcoch najvacsi automobilovy trh v EU o par aut sa tu preda viac ako u Francuzov a oni to sem neposlu hmmm
Rozbalit vlákno
0
18. 10. 2019 18:59
Talisman zkušenosti
Nedalo mi to, přihlásil jsem se abych mohl zapojit o diskuze o Talovi.
Talisman (1.6 dCI, EDC, 118kW, 4control, výbava Magnetic) mohu používat jako firemní auto, a jezdím s ním již spoustu kilometrů, rád bych se tak podělil o své zkušenosti.

Motor - když přepnete na sportovní režim, reaguje okamžitě a hbitě. Co se dálnic týče, za mně je zrychlení na české dálnice naprosto v pohodě. Většinou jezdím v Comfortu módu, kde reakce jsou o něco pomalejší. Spotřeba - jezdím teď často po městě, sem tam dálnice (poseldní dobou v Německu, takže 160km/hod) - průměr 6,9. Uznávám že není nejnižší.
Nádrž 47 litrů - píše se zde že je faux-pas. Mohla by vskutku být větší, byť zase takový problém v tom nevidím - benzinky jsou všude a protáhnout se po 6ti hodinách jízdy je za mně OK.

Převodovka - chtělo to trochu zvyk, ale abych byl fér, je to první automat ve kterém jezdím. Rozjezdy se člověk musí naučit, a jde to bez cukání. Řazení je hladké, kolikrát si ani nevšimnu. Někdy (jestli 5krát za tu dobu co jezdím?) nechala motor zbytečně vytočit. Pro mne je to prkotina co neřeším.

Interiér - jeden z hlavních důvodů proč se mi líbí. U škodovky, VW, BMW, audi mám někdy pocit, že jsem u zubaře. Tady jsem v laskavém objetí dobrého parťáka na cesty. Zpracování je celkově dobré - když se zaměřím na pár detailů, je fér přiznat že koncern má někde lišty či zpasování dořešené lépe. Nicméně mám pocit že se Renault více a více přibližuje. Navíc upřímně, za cenu za kterou koupíte Tala v téhle výbavě, bude Passat s výbavou poloviční.
Sedačky jsou příjemné i na dlouhé trasy, masáž je fajn (kňučení že se masáž vypne po 10ti minutách moc nechápu jako problém, za mně je to tak akorát) - byla ve výbavě, klidně bych se bez toho obešel

Systémy - lane assist v pohodě, čtení značek na 80-90% v pohodě (někdy přečtě značku pro druhý pruh apod), aut. parkování v pohodě. Byť jsem jinak oldschool zaměřený, tak tablet uprostřed je pro mne docela návykový, obrovská mapa když jedete podle navi je bom
Rozbalit vlákno
0
18. 10. 2019 19:03
Talisman zkušenosti 2
---tak mně to useklo :D abych to dokončil: obrovská mapa když jedete podle navi je bomba.

Podvozek - je to pohodář. Když na to šlápnete, v zatáčkách drží, ale auto samo v\bízí ke klidné a pohodvé (ne nutně pomalé) jízdě

Celkově je to por mně osobně fajn auto. Je mi v něm dobře a je to pro mne dobrý společník na dlouhé cesty.
Rozbalit vlákno
0
23. 10. 2019 05:27
Pohled na design ze druhé strany
Autor článku:
Design s hokejkovými LED diodami denního svícení a roztaženými zadními světly už se možná za ty roky trochu okoukal, ale v mých očích tohle auto pořád vypadá elegantně, důstojně i reprezentativně.

Já:
Design s hokejkovými LED diodami denního svícení a roztaženými zadními světly je stále stejně cirkusácký, nedůstojný a nereprezentativní. Vždy když za nějakým novým renckem jedu v noci, tak nadávám na magory, kteří navrhli takovou šílenou oslňující a nevzhlednou světelnou rampu.
Rozbalit vlákno
0