Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

CO2 z atmosféry se může stát palivem budoucnosti, výzkum financuje i Bill Gates

23 komentářů

Skace
Druhý zákon termodynamiky jim nic neříká? Aby jsi z CO2 udělal palivo, spotřebuješ víc energie než dostaneš jeho následným spálením. To je jako kdyby jsi dojížděl do práce a cesta tě stála víc, než si tam vyděláš... Jaký to má smysl?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No tenhle fyzikálně ekonomickej nesmysl má aspoň trochu smysl = v tom snižování CO2 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
je to blábol
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
proutakření je eko a dobrý by byl elektroproutek s Autopilotem
Avatar - Anonym
Anonym
všechny výplody ekofantiků jsou nesmysly, bláboly a utopie. Nebo lži, kdy staví obnovitelné zdroje z neobnovitelných surovin 😄 A při jejih těžbě, zpracování a výstavbě produkují víc škodlivin, než kdyby používali současné zdroje energie.
DonVito
No, obacam se, ze v tomto konretnim pripade mas (vyjimecne..) pravdu 😄
Avatar - lapis
lapis
Jako kdybychom chtěli vyrábět uhlí z popela, navíc rozptýleného ve formě prachu v ovzduší.
Avatar - lapis
lapis
Jako kdybychom chtěli vyrábět uhlí z popela, navíc rozptýleného ve formě prachu v ovzduší.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
CO2 se jaksi smíchá s vodíkem a je z toho palivo :😉 :😉 :😉 :😉
Vodík je vysoce reaktivní a může maximálně zredukovat CO2 na CO což je oxid uhelnatý, velice jedovatý a nebezpečný to plyn, známý dříve jak svítiplyn, dříve byl vyráběn a dodáván do každé domácnosti plynárnami, hodně lidí tato směs otrávila
Jak by svítiplyn mohl nahradit tekutá paliva netuším, jistě by se dal použít podobně jako zemní plyn, nevím jak by to bylo s výhřevností.
Na obrázku osoba ukazuje jakousi sklenici - směs H2 a CO2 určitě nepůjde nalít do sklenice.
Podobně jako někteří e😜erti jezdí "na vodu" tak budou jiní e😜erti zřejmě jezdit na CO2.
Samozřejmě že lze vyrobit paliva metodou GTL Gas To Liquid, za použití CO2, vody a tepla. Jde do toho i zapojit elektrolýzu vody, jsou různé metody, tak asi tak.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz ty 13:47

Viz já 14:44 https😐/www.auto.cz/diskuse/72153#… už si vyřešil ty bubliny, nebo taky viz ty 13:47? 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
BUBLINY splasknou samy, chvíli to trvá :-! to je taková jejich vlastnost
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bublina bodů 1 až 5) nesplaskne = jen na ně maximálně neodpovíš

Protože nevíš jak 😉
steklp@...
Byl jsem zvědavý, jak na to půjdou. Protože každý trochu jen mírně znalý chemik ví, že právě CO2 je úplně poslední produkt při spalovacích dějích a nelze z něj už nic dále vytěžit. Z článku jsem nepochopil nic, ale to nevadí. V praxi je tedy zřejmé, že nic takového neexistuje a nebude. CO2 se lze zbavit buď pomocí přeměny v rostliny nebo pomocí přeměny ve vápenec, což bych navrhoval já. Ale nástin popisované metody je naprosto zcestný. Při čtení článku jsem si vzpomněl jednoho dávno zapomenutého e😜erimentu na stejné téma, které prováděli Němci ke konci druhé světové války, jmenovalo se to tuším Fisher-Tropshova syntéza a bylo to skoro to samé. Cílem bylo vyrobit umělý benzín. A dokonce jim to i fungovalo. Ale to bylo proto, že měli katastrofální nedostatek paliv a blížil se konec války. Onen benzín byl ale velmi nekvalitní, ničil motory a nebyla to žádná výhra. Provádět elektrolýzu je energeticky zcestné a pochybuji, že by jakýkoli bohatý člověk do toho šel. :no:
Avatar - CHerokee
CHerokee
Je to asi ptákovina. Ale kdyby to šlo, tak je Evropa se svými 3 válci zase v pixi 😒]
Radim54
Pravděpodobně se jedná o něco jako proces Power Gas, kdy se ze směsi vodíku a oxidu uhličitého za přítomnosti katalyzátoru vytvoří nějaký uhlovodík vhodný jako palivo. Autor zřejmě obor nezná a článek zřejmě přeložil Googlem a jen upravil, takže nepochopil, že se zrovna jedná o tento proces.
Vyšší kvalita produktu než bývá palivo vyráběné z ropy vyplývá z toho, že se uhlovodík bude tvořit defakto nově, takže v závislosti na reakčních podmínkách bude jeho čistota mnohem vyšší než když se benzín nebo nafta získává z ropy, které je samotná směs velkého množství různých uhlovodíků vzniklých za milióny let v hornině postupným rozpadem nějaké biomasy.
Problém je akorát v tom, že tyto reakce probíhají v dostatečném množství a kvalitě pouze za velmi vysoké teploty několik set stupňů a vysokého tlaku, energie nutná na dosažení reakčních podmínek tak způsobuje velmi nízkou účinnost takového ukládání energie do uhlovodíkového paliva.
Niemand
Presne. Aj keby si vhodným katalyzátorom znížil energetické nároky tak nikdy nemôžu byť nižšie ako energia, ktorá vnikne pri následnom spálení toho paliva. Takže ak chceme zachytiť relevantnú časť CO2 z dopravy, tak energetické nároky budú ohromné a nie je možné to riešiť prebytkami z OZE. Ak sa to bude riešiť len s prebytkami z OZE, tak to bude ako prd do vetra bez reálneho dopadu na koncentráciu CO2 v atmosfére.
frsmid@...
Ale to už všechno známe. Zachycování oxidu uhličitého a jeho přeměnu na energeticky nabité sloučeniny přece příroda objevila už před mnoha miliony lety - říká se tomu fotosyntéza a jejím výsledkem je celulóza, škrob nebo rostlinné oleje. Jinak souhlasím s většinou příspěvků - musí to strašně energeticky náročné a tedy drahé. Ale když se to hezky napíše, penízky na granty se jen pohrnou. Jenom se divím, že v titulku není zmíně na voda jako v článku. Titulek "Nové palivo z vody a CO2" by byl daleko údernější ....
Venc
Selský rozum napoví, že nejjednodušší je vysazovat stromy. Stačí, když zajistí, aby se nekonzumovalo tolik kávy, kakaa a dalších věcí které se na vykácených pralesech produkují.
Je to těžké ano, je to nová továrna ne. Vyrobí to produkt, který půjde prodávat ne. Vydělá na tom někdo peníze - když udělají kampaně tak agentury ano.
Bude mít někdo zájem používat selský rozum?
winder
Sedliacky rozum sa dnes už asi nenosí.
Naviac, ak CO2 z atmosféry zlikvidujeme, zlikvidujeme tým aj seba. Je to základ života na Zemi, ale to asi nevysvetlíš.
Niemand
Nemal by som strach z toho, že technologicky dokážeme odobrať merateľne množstvo CO2. Ale prečo nebrať granty, alebo v prípade ropných firiem si zlepšiť povesť. Jediná cesta sú zelené organizmy, ako na súši tak aj tie v vo vode vo forme rôzneho planktónu. Pri vyšších koncentráciách CO2 rastu rýchlejšie a funguje tam istý samoregulačný mechanizmus. Len sa jak si nepočítalo s devastáciou zelene jak kvôli konzumu, tak kvôli "záchrane planéty".
Zbynk Kalina
Trochu mi uniká princip , elektrolýzou získaný vodík je palivem sám o sobě a s CO2 se spálením nic nestane a nijak jako palivo nezafunguje. CO2 je nehořlavý a používá se i jako náplň hasicích přístrojů
Zbynk Kalina
Trochu mi uniká princip , elektrolýzou získaný vodík je palivem sám o sobě a s CO2 se spálením nic nestane a nijak jako palivo nezafunguje. CO2 je nehořlavý a používá se i jako náplň hasicích přístrojů