Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: CO2 z atmosféry se může stát palivem budoucnosti, výzkum financuje i Bill Gates

Věděli jste, že oxid uhličitý (CO2), kvůli kterému nám už z trhu zmizelo tolik úchvatných motorů, by se mohl v blízké budoucnosti stát palivem budoucnosti? Potřebné technologie už známe řadu let.
Zpět na článek
18. 10. 2019 18:12
18. 10. 2019 19:05
18. 10. 2019 19:33
18. 10. 2019 20:59
19. 10. 2019 09:22
19. 10. 2019 14:19
19. 10. 2019 14:20
18. 10. 2019 13:33
Druhý zákon termodynamiky
Druhý zákon termodynamiky jim nic neříká? Aby jsi z CO2 udělal palivo, spotřebuješ víc energie než dostaneš jeho následným spálením. To je jako kdyby jsi dojížděl do práce a cesta tě stála víc, než si tam vyděláš... Jaký to má smysl?
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2019 13:42
Re: Druhý zákon termodynamiky
No tenhle fyzikálně ekonomickej nesmysl má aspoň trochu smysl = v tom snižování CO2 :-)
Avatar - WinDiesel
18. 10. 2019 13:47
Re: Druhý zákon termodynamiky
je to blábol
Avatar - CICERO
18. 10. 2019 13:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
18. 10. 2019 15:20
Re: Druhý zákon termodynamiky
proutakření je eko a dobrý by byl elektroproutek s Autopilotem
Avatar - Barrichello
18. 10. 2019 14:51
Re: Druhý zákon termodynamiky
všechny výplody ekofantiků jsou nesmysly, bláboly a utopie. Nebo lži, kdy staví obnovitelné zdroje z neobnovitelných surovin :-) A při jejih těžbě, zpracování a výstavbě produkují víc škodlivin, než kdyby používali současné zdroje energie.
19. 10. 2019 13:44
Re: Druhý zákon termodynamiky
No, obacam se, ze v tomto konretnim pripade mas (vyjimecne..) pravdu :-)
Avatar - lapis
18. 10. 2019 23:13
Re: Druhý zákon termodynamiky
Jako kdybychom chtěli vyrábět uhlí z popela, navíc rozptýleného ve formě prachu v ovzduší.
Avatar - lapis
18. 10. 2019 23:13
Re: Druhý zákon termodynamiky
Jako kdybychom chtěli vyrábět uhlí z popela, navíc rozptýleného ve formě prachu v ovzduší.
Avatar - WinDiesel
18. 10. 2019 13:54
Bože to je ale blábol !!!!!!!!!!!!!
CO2 se jaksi smíchá s vodíkem a je z toho palivo :*) :*) :*) :*)
Vodík je vysoce reaktivní a může maximálně zredukovat CO2 na CO což je oxid uhelnatý, velice jedovatý a nebezpečný to plyn, známý dříve jak svítiplyn, dříve byl vyráběn a dodáván do každé domácnosti plynárnami, hodně lidí tato směs otrávila
Jak by svítiplyn mohl nahradit tekutá paliva netuším, jistě by se dal použít podobně jako zemní plyn, nevím jak by to bylo s výhřevností.
Na obrázku osoba ukazuje jakousi sklenici - směs H2 a CO2 určitě nepůjde nalít do sklenice.
Podobně jako někteří experti jezdí "na vodu" tak budou jiní experti zřejmě jezdit na CO2.
Samozřejmě že lze vyrobit paliva metodou GTL Gas To Liquid, za použití CO2, vody a tepla. Jde do toho i zapojit elektrolýzu vody, jsou různé metody, tak asi tak.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2019 13:58
Re: Bože to je ale blábol !!!!!!!!!!!!!
Viz ty 13:47

Viz já 14:44 https://www.auto.cz/diskuse/72153#… už si vyřešil ty bubliny, nebo taky viz ty 13:47? :-)
Avatar - WinDiesel
18. 10. 2019 15:19
Re: Bože to je ale blábol !!!!!!!!!!!!!
BUBLINY splasknou samy, chvíli to trvá :-! to je taková jejich vlastnost
Avatar - Hammunasakra
18. 10. 2019 17:00
Re: Bože to je ale blábol !!!!!!!!!!!!!
Bublina bodů 1 až 5) nesplaskne = jen na ně maximálně neodpovíš

Protože nevíš jak ;-)
18. 10. 2019 18:12
Zvědavost...
Byl jsem zvědavý, jak na to půjdou. Protože každý trochu jen mírně znalý chemik ví, že právě CO2 je úplně poslední produkt při spalovacích dějích a nelze z něj už nic dále vytěžit. Z článku jsem nepochopil nic, ale to nevadí. V praxi je tedy zřejmé, že nic takového neexistuje a nebude. CO2 se lze zbavit buď pomocí přeměny v rostliny nebo pomocí přeměny ve vápenec, což bych navrhoval já. Ale nástin popisované metody je naprosto zcestný. Při čtení článku jsem si vzpomněl jednoho dávno zapomenutého experimentu na stejné téma, které prováděli Němci ke konci druhé světové války, jmenovalo se to tuším Fisher-Tropshova syntéza a bylo to skoro to samé. Cílem bylo vyrobit umělý benzín. A dokonce jim to i fungovalo. Ale to bylo proto, že měli katastrofální nedostatek paliv a blížil se konec války. Onen benzín byl ale velmi nekvalitní, ničil motory a nebyla to žádná výhra. Provádět elektrolýzu je energeticky zcestné a pochybuji, že by jakýkoli bohatý člověk do toho šel. :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - CHerokee
18. 10. 2019 19:05
Utopie
Je to asi ptákovina. Ale kdyby to šlo, tak je Evropa se svými 3 válci zase v pixi :-[]
Rozbalit vlákno
0
18. 10. 2019 19:33
Power Gas
Pravděpodobně se jedná o něco jako proces Power Gas, kdy se ze směsi vodíku a oxidu uhličitého za přítomnosti katalyzátoru vytvoří nějaký uhlovodík vhodný jako palivo. Autor zřejmě obor nezná a článek zřejmě přeložil Googlem a jen upravil, takže nepochopil, že se zrovna jedná o tento proces.
Vyšší kvalita produktu než bývá palivo vyráběné z ropy vyplývá z toho, že se uhlovodík bude tvořit defakto nově, takže v závislosti na reakčních podmínkách bude jeho čistota mnohem vyšší než když se benzín nebo nafta získává z ropy, které je samotná směs velkého množství různých uhlovodíků vzniklých za milióny let v hornině postupným rozpadem nějaké biomasy.
Problém je akorát v tom, že tyto reakce probíhají v dostatečném množství a kvalitě pouze za velmi vysoké teploty několik set stupňů a vysokého tlaku, energie nutná na dosažení reakčních podmínek tak způsobuje velmi nízkou účinnost takového ukládání energie do uhlovodíkového paliva.
Rozbalit vlákno
1
18. 10. 2019 20:59
Re: Power Gas
Presne. Aj keby si vhodným katalyzátorom znížil energetické nároky tak nikdy nemôžu byť nižšie ako energia, ktorá vnikne pri následnom spálení toho paliva. Takže ak chceme zachytiť relevantnú časť CO2 z dopravy, tak energetické nároky budú ohromné a nie je možné to riešiť prebytkami z OZE. Ak sa to bude riešiť len s prebytkami z OZE, tak to bude ako prd do vetra bez reálneho dopadu na koncentráciu CO2 v atmosfére.
19. 10. 2019 09:22
Nic nového
Ale to už všechno známe. Zachycování oxidu uhličitého a jeho přeměnu na energeticky nabité sloučeniny přece příroda objevila už před mnoha miliony lety - říká se tomu fotosyntéza a jejím výsledkem je celulóza, škrob nebo rostlinné oleje. Jinak souhlasím s většinou příspěvků - musí to strašně energeticky náročné a tedy drahé. Ale když se to hezky napíše, penízky na granty se jen pohrnou. Jenom se divím, že v titulku není zmíně na voda jako v článku. Titulek "Nové palivo z vody a CO2" by byl daleko údernější ....
Rozbalit vlákno
0
19. 10. 2019 13:53
Obnovit pralesy či přechytračení přírody?
Selský rozum napoví, že nejjednodušší je vysazovat stromy. Stačí, když zajistí, aby se nekonzumovalo tolik kávy, kakaa a dalších věcí které se na vykácených pralesech produkují.
Je to těžké ano, je to nová továrna ne. Vyrobí to produkt, který půjde prodávat ne. Vydělá na tom někdo peníze - když udělají kampaně tak agentury ano.
Bude mít někdo zájem používat selský rozum?
Rozbalit vlákno
2
19. 10. 2019 17:30
Re: Obnovit pralesy či přechytračení přírody?
Sedliacky rozum sa dnes už asi nenosí.
Naviac, ak CO2 z atmosféry zlikvidujeme, zlikvidujeme tým aj seba. Je to základ života na Zemi, ale to asi nevysvetlíš.
20. 10. 2019 07:08
Re: Obnovit pralesy či přechytračení přírody?
Nemal by som strach z toho, že technologicky dokážeme odobrať merateľne množstvo CO2. Ale prečo nebrať granty, alebo v prípade ropných firiem si zlepšiť povesť. Jediná cesta sú zelené organizmy, ako na súši tak aj tie v vo vode vo forme rôzneho planktónu. Pri vyšších koncentráciách CO2 rastu rýchlejšie a funguje tam istý samoregulačný mechanizmus. Len sa jak si nepočítalo s devastáciou zelene jak kvôli konzumu, tak kvôli "záchrane planéty".
19. 10. 2019 14:19
????
Trochu mi uniká princip , elektrolýzou získaný vodík je palivem sám o sobě a s CO2 se spálením nic nestane a nijak jako palivo nezafunguje. CO2 je nehořlavý a používá se i jako náplň hasicích přístrojů
Rozbalit vlákno
0
19. 10. 2019 14:20
????
Trochu mi uniká princip , elektrolýzou získaný vodík je palivem sám o sobě a s CO2 se spálením nic nestane a nijak jako palivo nezafunguje. CO2 je nehořlavý a používá se i jako náplň hasicích přístrojů
Rozbalit vlákno
0