Sportovní divize Mercedesu již dříve naznačila, že nový přeplňovaný čtyřválec chce použít ve více modelech. V některých případech jím dokonce nahradí i osmiválec!
Touto logikou to nemá smysl kupovat, protože každý sportovní Japonec na dvou kolech bude vždycky rychlejší než tohle auto.
Evoluce je přirozený vývoj, tady jde o nesmyslné limity. Už jsme to tu psal mnohokrát, euro 7 je jako sebepoškozování.
Evropa jde už dvacet let při řešení otázky klimatických změn nesprávným směrem. Soustředí se na opatření, která jsou extrémně drahá, komplikovaná a nejméně účinná. Zakazuje plastová brčka a likviduje automobilový průmysl. Za astronomických nákladů ničí svou energetickou suverenitu, investuje biliony euro do marginálních zdrojů. Dokonce zaslepeně bojuje proti elektřině z jádra, jež je dnes v řadě zemí včetně naší jedinou reálnou a čistou alternativou fosilním palivům. Mýlila se s biopalivy a podílela se tak na růstu cen potravin, což postihlo ty nejchudší, a vytvořila tím špinavý dotační byznys. Ano, toto si skutečně žádá zásadní změnu přístupu.
"No to si moc nevysvětlil = v čem je to Alpina V12 lepší než výkonnější s menšíma emisema R4"
Tak tu, trotle, nepokládej tak stupidní otázky. Vypadáš pak jak de.bil a divíš se, že na to někdo reaguje.
Pokud nevíš, v čem je 8 nebo 12 válec lepší než 4 válec, tak ti to ani nemá cenu vysvětlovat. A nevytahoval bych zrovna Camry, které je řidičsky naprosto ploché. Je to pohodlný sedan a to je asi tak vše, co se o něm dá říci.
JE je jediný levný a ekologický zdroj energie pro všechny a všude. Pak je tu ještě voda a termál, ale to není všude. Uhlí, ropa, větrníky a soláry jsou ekologický a i částečně ekonomický humus.
Jo já ti taky vůbec nerozumím, zkus si přečíst, na co jsem reagoval. A zrovna Japonci - Toyotou a Hondou bych se neoháněl, ti mají Evropu dost na háku a třeba v USA nabízejí podstatně širší a zajímavější sortiment. O domácím trhu ani nemluvě.
A bude hůř, zatímco Honda v Evropě stáhne 1,5 Turbo z SUV a asi i ze Civicu a Evropy vůbec, jak už píše zákazníkům, tak v USA pojede dál + 23 koníků atp. A to je jen jeden příklad z mnoha...
Na to, jak zásadní je tohle zpráva, mi přijde, že shovívavost vůči Mercedesu je přílišná. Když si vzpomenu na to kvílení, ó hrůzo, 140i je teď čtyřválec... :D
Mercedes je v "pokroku", první SUV, první předokolka v prémii, vždy na prvním místě, tohle bude, bohužel, jejich další bedna. Když mi posledně prodejce u MB vysvětloval, jaký je (min. generace) CLA výborný kup, skvělé auto, tak mu říkám, že za podobné peníze mají céčko, které je technikou i projevem úplně jinde. Skvělá AMG, jak plnotučná s osmiválcem, tak polotučná s šestiválci... a teď tohle. Oni prostě u Mercedesu vědí, že ti zákazníci, kteří jim premiovost CLA věří, nejsou schopni rozeznat kvalitu a co mají pod kapotou, je jim v zásadě jedno, důležitý je ten badge na kapotě, takže další krok... C-Klasse AMG se čtyřválcem. :no:
Smutná doba, ale na emise se v tomto případě vymlouvat můžou jen těžko, tady jde o modelový vrchol, výkladní skříň, AMG!
Tak ten kdo chtěl V8 už ho pravděpodobně má a za nové hybridní šidítko ho měnit nebude. Jsem zvědav na prodeje, ale to se nejspíš ani nedovíme. MB to zahrne do C-klasse a těch pár kusů se tam schová :no:
EURO mormi nemajú nič s CO2. Ferrari a Lambo splní EURO 7 s 12 valcom. To si len MB ide naháňať fleetove normy na CO2 a spolieha na to, že väčšina kupcov aj tak nevie koľko valcov ich auto má.
Blekoto, ta V12 nebo V8 najede klidně 700 000 km, ta 4x oturbená R4 už to dobou bude dávno na šrotáku, stačí vzpomenout na slavné Ecoboosty, to je kvalita sama.
Nebo slavné dehtové 4 a šestiválce od PSA, BMW atd to je taky kvalita, to má problém najet 200 tis bez investice v řadech 60-120 tis kč :-):-):-)
Jj ty si mě jen dneska řek LIDSKÁ ŠPÍNA a UBOŽÁK a PARCHANT a TROTL a DEBIL a ZMR.D S ODPORNOU POVAHOU = a máš se za toho dobrýho hodnýho inteligentního slušnýho :yes::-)
No tak = jako obvykle ti utekla podstata. A jak vim nemá asi cenu vysvětlovat. Pochopil si ty důchody = nebo jako Emel a ryccardo..?
Zkus to na tom zesíku = dřív obří rozměry a spotřeba a hlavně cena = dneska malá krabička za 4 t. euro
A to samý platí pro V12 = určitě jo ALE NE s tim výkonem! Chápe to už tvuj omezenej mozek? Že šlo o V12 před 30ti lety a R4 dnes?!? Nebo umíš JEN nadávat a popírat a bejt drzej?
Bohužel realita je že dnešní Alpina V8 = je celkově lepší a rychlejší auto než BMW 760. A to že ta 30 nebo kolik let stará Alpina V12 = má prostě MENŠÍ výkon a HORŠÍ emise = než aktuální R4 = o TOM to je
To že TY něco nepochopíš = neznamená, no vlastně nic. Prostě většinou = viz ten Brexit = to vidíš OBRÁCENĚ
No a já = jako ten Hawking a Sedláček atd.
Co tobě a Cherokeemu vadí na Euro 7 = krom toho že poslední roky to nejvíc skřípe VW = nevim. I japonský výrobci = tady až tak neprodávaný = zvládaj. Že největší EVROPSKEJ výrobce má s emisema už roky fakt velký problémy = no kvůli tomu se nemaj přizpůsobovat všichni ostatní, ale on. Ostatně daleko menší PSA = problémy nemá
A nepřeháněj to s tou VULGARITOU = to cos vystřílel dneska = ti má vystačit tak na měsíc ne-li na rok
S kritikou zdejší platformy souhlasím a je to spíše stále horší než bylo.
Co se limitů týká, ty Americké jsou jiné než evropské, takže tak jednoduché to není. Ta ale vědí, že 3 válce a hybridy jsou na ***, protože u nich jsou mnohem větší nájezdy, větší auta a pohodlnější...a k tomu se malé evropské motory nehodí.
Euro normy jsou nejpřísnější na světě, přesto budou opět zpřísněny. 2021 jsou skutečně likvidační...a opět se investuje do marginálního zdroje znečištění. Auta euro V a VI (až VI. D-TEMP) určitě nebudou ekologickým problémem ani ve velkých městech. Ale o to nejde, pseudozelený byznys, odvádění od skutečné ekologie a hra na sebemrskačství, která bude mít vážné následky - od hospodářské krize, nezaměstnanost až po ztrátu technologického náskoku a výměny jedné surovinové závislosti za druhou. V neposlední řadě to odnesou sami uživatelé, místo lepších aut, dostanou výrobky nedotažené, urychlené a předražené. Navíc jim budou vnuceny, což se už děje. Mě pak vytáčí, že tento postup zabije zábavu za volantem... Pagani mě fakt netankuje.
Každý súdny človek pochopil, že ak spomínal EURO 7 tak moja reakcia bola myslená na EURO 1-7. A tie naozaj neriešia CO2 ale len škodlivé látky. To že sa EU zaviazala znižovať CO2 a naháňa to cez emisné pokuty je o inom.
No ale viz portfolio např. největší značky na světě = která navíc v Evropě až tak moc neprodává většina jejich ca 10 milionů aut ročně vyrobenejch aut se prodá jinde = tak ta se s CO2 netrápí
Edit: chtěl bych pozdravit 3 bleskurychlý přízniVWce = automobilky co dlouhodobě nezVWládá emise :-)
Víte že ty :no: na tom FAKTU co sem napsal NIC nezmění žejo?
Edit 2: Už včera sem koukal a dneska zas = new NEPŘEHLEDNÁ platforma začala docela zlobit = občas nezapíše příspěvek = když sou 2 příliš brzy po sobě. Bravo machi(avelii) :yes:
Evoluce ve zmenšování objemů a počtu válců už běží desítky let = tenhle 4válec bude rychlejší a když to zmińuješ bude mít i o dost lepší emise než https://www.autoforum.cz/…hani-az-275-kmh/
No to si moc nevysvětlil = v čem je to Alpina V12 lepší než výkonnější s menšíma emisema R4
Ani to proč Euro7 je špatně = největší značka co vyrábí auta = je japonská a Euro 7 jí nedělá problémy. Jen s maličkou pokutou ho zvládá i velký auto typu Camry se slušnym výkonem 160kW. Vlastně jak se to přepočítává přes kila tak možná s žádnou pokutou
Takže v čem vidíš problém = s dalšim stupněm emisí?
Nikdo nebojuje PROTI jádru = naopak spousta států vráží obrovský prostředky do příští generace = a O TO jde! Současný jádro je extrémně drahý = navěky prodělečný. Plus bohužel i poruchový. Od britů přes frantíky po https://oenergetice.cz/…at-vhodny-model/ se přesně naopak snaží jádro uvést do FUNKČNÍ verze = aby nebylo prodělečný. A samozřejmě se to netýká jen evropy
Biopaliva dovážený a dělaný ála jižní amerika fakt nic moc = ale evropa nemá ropu a prostě hledá. Ovšem to že přes 20 let de náš kontinent nesprávnym směrem = to je kravina. Před tejdnem se tomu pár členů Akademie věd věnovalo 2 hodiny na ČT24 = pravděpodobnější je že složitý problematice = nerozumí VĚTŠINA. Viz ten tvuj omyl s jádrem = de JEN o další generaci = efektivnější levnější = neprodělečnou. Jádro ve stávající podobě = jo to FAKT nikdo nechce. Všechny i vypnutý elektrárny po světě zatim stojej = a bude stát gigantický obří peníze to jednou pořešit = tohle dál je stejně jako dál používat pro tenhle výkon co zvládá R4 dvanáctiválec = prostě nesmysl a neudržitelný
Tak CO ti vadí na Euro 7 rsp. obecně na další generaci norem = který samozřejmě nejsou viz ta Toyota pro kterou je evropskej trh spíš slabší = jen evropský?
Nevim jakej chceš ukázat R3 s milionovym nájezdem = ten co o něm NEPÍŠU? :-):-):-)
Pro poctivý V8 můžeš i do japonska = viz pětilitr V8 atmo v současnym Lexu LC500 kterej jen s osmistupňovou převodovkou najdeš i v RC-F a GS-F. Teď někdy byl od Vaculíka text k ojetině IS-F = narozdíl od těch němců.. :yes:;-)
Ale to neni o němcích a amících = ale dost o výkonu těch motorů. Prostě na maximum výkonu vyhnaný motory maj = dřív nebo pozdějš, míň nebo víc = PROBLÉMY
Statisícový nájezdy R3 už sou prokázaný a převzatej materiál byl myslim i tady = prostě nájezdy nejsou až tak o objemu a počtu válců = to je jen takový klišé. Popravdě víc než ty statisíce km který dneska zvládá i tříváleček = většina aut stejně nenajezdí
Kvalita informácii na webe je žiaľ veľmi žalostná. Tiež som našiel články kde motali CO2 dohromady s EURO7. Ale EURO normy stanovujú množstvo škodlivých látok a musí ich plniť každé auto s homologizáciu. Pri CO2 sa bude počítať fleetoví priemer a buď bude platiť, čo si môžu dovoliť značky ako Ferrari. Alebo to budú kompenzovať tým, že niekomu nanútia EV.
Navyše od 1.1. 2021 vstupuje do platnosti len EURO 6d. EURO 7 ešte nie je presne špecifikované, ale hovorí sa o tom, že NOx pre diesle môže klesnúť až na 20mg/km čo už nie je jednoduché ani pre diesle s poctivo fungujúcim SRC.
chapal by som, ak by bola 400vka takyto 4 valec, ale davat ho do topovej AMG motorizacie mi pride trochu uletene. na druhej strane ma k tomu dojst ( ak k tomu dojde ) najskor o 2 roky ... do vtedy sa moze vsetko zmenit
No přesně! Maj evropu spíš na háku = je to pro ně spíš trochu okrajovej trh = a s emisema problém nemaj. Takže CO tobě vadí na další evoluci emisních norem?
A nechápu teda CO si to psal za nesmyslny že někdo nerozezná R4 a V12 = já upozornil na VÝVOJ výkonů = a to samý viz odkaz platí pro zesilovače atd. To přece neznamená že se mi nelíbí nebo nerozeznám R4 od V12 = ale v roce 2020 nechci V12 s menšim výkonem než R4 = to je celý
A viz odkaz ca od tý doby to běží = desítky let se objem a válce zmenšujou a výkony se přesouvaj do menšího počtu válců. Stejně tak s těma zesíkama = kdysi superdrahý monstra vlastně to co ta Alpina V12 dneska výkonově trumfne malá cenově dostupná krabička
Ty snad znáš někoho = kdo si TAKOVOU KRAVINU = že neni rozdíl mezi V12 a R4 = fakt myslí?
CO si nepochopil = na viz já 22:23? Co má co dělat naladění auta = s výkonem a plněnim emisí? Prostě 218 koní je v Evropě VČETNĚ NĚMECKA http://www.autoforum.cz/…rii-nema-obdoby/ pohodově nadprůměrnej výkon = a s emisema problém nemá. Takže CO má Cherokee za problém s budoucí emisní normou?
A hlavně JAK to co napsal = s čimkoliv souvisí? Prostě ta stará Alpina V12 byla kdysi super = geniální nejlepší počet válců a eště má oblíbená značka. Ale dneska pro VYŠŠÍ výkon stačí R4 = co naděláš tak to prostě chodí. Kdysi byl na tenhle výkon nutnej superdrahej obří zesilovač a umělo jich to pár na světě = dneska https://digital-audio-systems.com/…power-amplifier/ takovejhle střízlík a trapnejch 3.990€
Vaverka tuhle někde psal proč je lepší R6 než V6 = a mimochodem tam správně zmínil že dík současný generaci novejch šestiválců = logicky budou ubejvat V8
V týhle VELMI PODPRŮMĚRNÝ ŠPATNĚ udělaný diskuzní platformě = se docela blbě dohledává kterej příspěvek na co reaguje ;-)
Amerika se momentálně proti Evropě v emisích zasekla = teda byla zaseknuta Trumpem. Předchozích 50 let sme byli zase my trochu za nima = to sou nedůležitý detaily. U nás sou emise důležitější = vyšší počet obyvatel na kilometr. Ale jak si sám napsal = japonský automobilky nějakej zásadní problém nemaj = ostatně největší problémy jak loni s WLTP tak letos s EVAP ISC měl největší problémy 1 místní koncern https://zpravy.aktualne.cz/…7864a9dbc68c631/
Jak tu padlo s Euro7 nemá problém Pagani, Ferrari atd. tak PROČ ty?
CO má co dělat pojetí auta = s VÝKONEM = píšu že 160kW a no problem emise!
CO vymejšlíš za blbosti že někdo na světě neví co je za rozdíl mezi V12 a R4? Fakt žiješ v bludu, že někdo kdo se trochu o auta zajímá TO NEVÍ?
VŮBEC NEROZUMIM = co si tim cos napsal chtěl říct a JAK TO SOUVISÍ = s čimkoli
Takže CO ti vadí na další emisní normě = který tu už sou desítky let? Tady v Evropě někdy od 70. let v Americe eště o desetiletí dřív = to už je HODNĚ dlouho. Takže CO ti vadí na Euro7?
Pro největší značku na světě NE evropskou ale japonskou která v tý naší Evropě ani moc neprodává, základ jejich prodejů je na jinejch kontinentech = to neni moc problém. Ani pro http://www.autoforum.cz/…ne-do-roku-2026/ to neni problém. Takže CO a JAKEJ máš problém TY?