Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG C 63 přijde o polovinu válců. Nástupce místo osmiválce vsadí na hybridní čtyřválec

David Bureš David Bureš 20. 10. 2019 • 07:51
30
59
Zobrazit náhledy (30)
Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C Mercedes-Benz C

Sportovní divize Mercedesu již dříve naznačila, že nový přeplňovaný čtyřválec chce použít ve více modelech. V některých případech jím dokonce nahradí i osmiválec!

V posledních letech se zdálo, že éra downsizingu je už za námi. V případě nových evropských emisních norem jsou zase leckdy výhodnější agregáty s větším objemem, a tak třeba Renault v nové generaci agregátů zase jejich objem zvětšil. Další pravidla ale budou zase přísnější, a tak může dojít k opětovnému zmenšení jednotek, v kombinaci s jejich hybridizací. Takovou cestou půjde třeba Mercedes-AMG.

Ten ve vrcholu dnešní třídy C (model Mercedes-AMG C 63) využívá dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, nástupce této sportovní střely střední třídy ale o tento agregát podle zákulisních zpráv přijde. Nebude přitom nahrazen šestiválcem, který je v této kategorii přece jen dnes obvyklejší (používá ho BMW M3/M4 i Audi RS 4/RS 5), ale rovnou čtyřválcem! Jestliže tak dnešní generace překonává konkurenci v počtu válců, nástupce bude na ni v tomto ohledu ztrácet.

Podle zákulisních zpráv, totiž nástupce C 63 využije jako první model AMG novou elektrifikovanou variantu přeplňovaného benzinového čtyřválce o objemu dvou litrů, s interním označením M139. V nehybridním derivátu motor poskytuje až 310 kW a 500 N.m. (v modelu Mercedes-AMG A 45 S), díky pomoci elektromotoru by však výkon měl být samozřejmě vyšší. Vyrovnat by se měl minimálně dnešnímu AMG C 63 S, které díky osmiválci nabízí 375 kW.

Sportovní divize Mercedesu se netají tím, že chce tento čtyřválec použít v širším spektru modelů. Navíc se nebrání myšlence hybridizace. 

AMG už hybridní čtyřválec pečlivě vyvíjí ve svých dílnách v Affalterbachu. Zatímco v A 45 je nehybridní verze uložena napříč, ve větších modelech se počítá s jeho podélným uložením.

Kombinován by měl být s obdobnou technikou jako dnešní hybridní šestiválec (M256) známý třeba z CLS 53 4Matic+. Do budoucna jej pak použijí i další modely, počítá se s ním třeba pro nástupce GLC 63. Vedle vrcholné formy se jej navíc dočkáme i ve slabší verzi, ta konkrétně nahradí třeba šestiválcový Mercedes-AMG C 43 4Matic.

Nová generace Mercedes-AMG C 63 je chystaná pro rok 2022. Dostupná má být ve formě sedanu, kupé a kabrioletu, slabší C 43 má dorazit také jako kombík.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Evoluce
| 22. 10. 2019
Nevim jakej chceš ukázat R3 s milionovym nájezdem = ten co o něm NEPÍŠU? :-) :-) :-)

Pro poctivý V8 můžeš i do japonska = viz pětilitr V8 atmo v současnym Lexu LC500 kterej jen s osmistupňovou převodovkou najdeš i v RC-F a GS-F. Teď někdy byl od Vaculíka text k ojetině IS-F = narozdíl od těch němců.. :yes: ;-)

Ale to neni o němcích a amících = ale dost o výkonu těch motorů. Prostě na maximum výkonu vyhnaný motory maj = dřív nebo pozdějš, míň nebo víc = PROBLÉMY

Statisícový nájezdy R3 už sou prokázaný a převzatej materiál byl myslim i tady = prostě nájezdy nejsou až tak o objemu a počtu válců = to je jen takový klišé. Popravdě víc než ty statisíce km který dneska zvládá i tříváleček = většina aut stejně nenajezdí

Já na Prahu a okolí používám tohle https://www.idnes.cz/…auto_ojetiny_fdv a skoro bez přehánění na semaforech bejvám nejrychlejší https://blog.auto.cz/…9/03/den-pravdy/
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Evoluce
| 22. 10. 2019
Podľa ADAC ecotestu sa do toho, väčšina benzínov v pohode vlezie. Pár ich je tesne nad, to väčšinou keď natlačia malý motor do veľkého auta. Akurát 3 zelené plug-in hybridy prémiových značiek tam dáko vyčnievajú, asi to bude ladením motora.
https://www.adac.de/…test/detail.aspx?…
https://www.adac.de/…test/detail.aspx?…
https://www.adac.de/…test/detail.aspx?…
Tie možno dostanú močovinu.
Avatar - Barrichello
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Evoluce
| 21. 10. 2019
Jasně, ukaž mi R3 s milionový nájezdem, to chci vidět :-) :-) :-)

V8 s tristní životností znam akorát od Porsche a BMW, holt němci nic neumí no, blbý :-) Pro poctivé V8 musíš do USA
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Evoluce
| 21. 10. 2019
hmmm ... neprodukuju nahodou aj benzinove motory viac NOx ako spominanych 20mg / km ?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Evoluce
| 21. 10. 2019
Kvalita informácii na webe je žiaľ veľmi žalostná. Tiež som našiel články kde motali CO2 dohromady s EURO7. Ale EURO normy stanovujú množstvo škodlivých látok a musí ich plniť každé auto s homologizáciu. Pri CO2 sa bude počítať fleetoví priemer a buď bude platiť, čo si môžu dovoliť značky ako Ferrari. Alebo to budú kompenzovať tým, že niekomu nanútia EV.
Navyše od 1.1. 2021 vstupuje do platnosti len EURO 6d. EURO 7 ešte nie je presne špecifikované, ale hovorí sa o tom, že NOx pre diesle môže klesnúť až na 20mg/km čo už nie je jednoduché ani pre diesle s poctivo fungujúcim SRC.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku