Hledat skulinky v našlapaném segmentu SUV je čím dál složitější. Možností, jak se prosadit, je vsadit na extravagantní vzhled či vysoký výkon. Prvním směrem se vydalo DS 3 Crossback, druhou možnost využila Honda HR-V.
1500 měření na jednotlivé stupně bezestupňové převodovky, k čemu to je? Naměřené 0 až 100 v tabulce není.
Naměřili jsme 7,9, přesto že výrobce uvádí 9,2, v tabulce je 8,6.
Naměřili jsme jí zrychlení z klidu na stovku za 7,9 sekundy, což je dokonce kratší čas, než oficiálně uvádí Honda – 9,2 s zjištěných u DS je naopak vyšší než číslo z technických údajů.
CeVeTaci japonci to obcas proste zvladaju aj lepsie ako udava vyrobca https://www.youtube.com/watch?… .. a to plati aj v spotrebe... ked povedzme napisu ze real je 7 tak tam za 7 aj jazdis... toto sa mi na nich paci... kym u nasich super eu znaciek je to samy blud aj v zrychleni aj v spostrebe... a samy oblb na zakaznika
Moje auto není otravné v žádných otáčkách, když jede rychle nebo pomalu.
Nekupovat tedy auto které není otravné pouze při pomalé jízdě. Z toho vyplývá že CVT je v ostatních režimech jízdy VŽDY otravné. CVT nebrat.
Jediné snesitelné CVT je díky nižším otáčkám v Subaru kombinované s dieselem. Kdo nezkusil, nepochopí.
Musíš víc zkoušet a míň plkat blbosti
vyzkoušej jakékoli benzínové CVT a porovnej s dieselovým CVT v Subaru Forester
a potom piš něco o blbostech
howgh
Nemá zmysel reagovať - troll alebo blbec ale aspoň pre ostatných.
Samozrejme, že CVT niekomu môže vyhovovať hlavne nové CVT aspoň od Toyoty (a Subaru to má podobne) sú dosť rozumné na to, aby sa vodič mohol rozhodnúť, či chce simulovanie radenia stupňov aby sa vyhol vysávaču. Jasné - na okruh to nebude, a trecie straty sú vyšie ako pri DSG ale inak je to v pohode, proste má aj klady aj zápory.
Argument vhodnosti iba s dieselom je už totálna kravina, lebo aj tak ide len o točivý moment v nízkych otáčkach, a teda že prevodovka potom motor nemusí vytáčať pri potrebe výkonu - a 300Nm dnes vie hádam aj oturbená 1.6 benzínová. Na druhej strane so skúsenosti Audi a CVT a z toho, že Honda pre CVT znížila max točivý moment pre 1,5T je zrejmé, že CVT si s vysokým točivým momentom nerozumie a hrozí rýchlejšie opotrebenie (ale možno sa to vyrobiť dá - napríklad Renault a 2.0dci + CVT). No ak keď je s CVT skombinovaná 1.5 atmo s 150 Nm v HRV, tak proste to vytáčať musí pri potrebe dynamiky, tak ako by to človek musel robi s manuálom, alebo hociakým iným automatom.
Suhlasim... tak ako aj inde, su lepsie i horsie priklady. CVT by som ja osobne chcel len pre niektore ucely, v aute pre radost nema co hladat, inak ju znesiem. Dnesne motory vedia kompenzovat straty CVT celkom slusne, pretoze dokaze udrziavat konstantne otacky v kt. maju motory najnizsiu spotrebu a emisie, opakom je prudky rast otaciek... pri max vykone nieco uberu, oproti dlhym manualnym prevodovkam, ale maju opat vyhodu ze vo vyssich rychlostiach tj 80kmh+ vedia hned drzat otacky tam kde treba hned a po celu dobu zrychlenia, co manual s dlhymi prevodmi dokaze len na chvilu v istej rychlosti... tym opat dokaze CVT dohnat nedostatok vykonu oproti manualu kvoli jeho nizsim otackam v danej chvili a maskuje tak svoje straty. CVT funguju dobre s velkymi atmo benzinakmi napr s V6, zvuk tychto motorov tomu tiez velmi pomaha....na 99% su to u mna prevodovky na bezne jazdenie, na nejake to ´´sportovanie´´ je manual, pripadne dobry menicovy/dvojspojkovy automat.
Ak už takýto porovnávací test, nebolo by vhodnejšie porovnať to "prémiové" DS s konkurentom z prémie ? Lebo inak tento test mi pripadá trochu ako : čo dostanem za daný obnos u jedného alebo druhého výrobcu. Akurát sa obávam, že v priamom porovnaní s konkurenciou od D3 by DS pohorelo ešte viac. :)
Měl jsem možnost si alespoň staticky porovnat DS modely a vesměs mi nepřijdou tak špatné, interiéry na rozdíl od Peugeotích i-cockpitů jsou francouzsky extravagantní (některé ovládací prvky), ale zároveň klasického uspořádání, ale měřítko ceny je neúprosné.
suhlas... tiez by som tu vedla HR-V 1,5 Turbo asi skor videl povedzme Konu s 1,6tgdi ako DS3 crossback ... a k DS3 crossback mohli povedzme zobrat skor nieco ako Q2 od audi alebo mini countryman ...
ale nakoniec aspon je tu suboj dvoch svetov.. praktickejsi klasik vs luxusnejsi extravagant .. osobne sa mi honda v tomto teste aj praktickostou aj motoricky pozdava jasne viac .... a to pritom ani nenahana premiu ako DS3... co je docela sranda zistenie ... honda :yes:
Honda ma ten motor, co riedi olej benzinom, ci to je uz iny? :-) Mini Countryman je uz uplne ina trieda, toto su male suv a co je praktickejsie, je dost diskutabilne.
vlastne ani nenachadzam priameho konkurenta k DS3 crossback... lexus UX? minimalne tou extravaganciou by to asi slo... ale technicky ocakavam ze aj tu lexus uz bude mat navrch.. aj celkovou kvalitou... proste DS3 sa za mna pohybuje po "tenkom lade"... a to aj cenovo .. a az cas ukaze ci mu to prinieslo uspech alebo nie .. ale uprimne za danu cenu z mojho pohladu najdem dalsich 30 aj silnejsich aj praktickejsich aj krajsich aut... co hovori samo za seba... ale zase kto prachy neriesi a zapaci sa mu tak v pohode... len dudam ze DS vie co robi a rata ze sa najde prave dost takychto extravagantnych a zaroven aj solventnych zakaznikov :yes:
Audi Q2 je na zvazenie s 1.0 tsi a 85 kw, len nema automat, tak neviem co by doma vyhralo. Ale na rozdiel od Lexusu odvezie aj Audi zenu + 3 deti. Mame niekde slovensky cennik DS?
odhlucnenie aj vyladenie... prevodovka, motor a celok, ovladatelnost oproti beznym modelom na tej platforme (aj ked na zlej ceste odskakuje zadna vlečka, to je taky typicky kolorit PSA)
testy C3/C4 to celkom demonstruju... kvalitnejsie komponenty a odladenie je na DS3 poznat, ale holt zadnu vlecku nevedia odladit ako renault, alebo japonci... honda, suzuki atd...
O tom snad nie je pochyb, nepisem to z dovodu, ze mi pride DS super value for money. Ide na to rozumne, vacsine ludi co si take auto chce kupit (hlavne zeny) nebudu bazirovat na premiovej konstrukcii podvozku, citroen vie, ze je hlavne aby to bolo tiche, nenaklanal sa a prilis nedrncal... take 3 zakladne veci, kt. oslovia laikov... prilnavost poriesia kvalitne pneu.
To máš pravda, ale já, jelikož to neznám, bych rád věděl, jak moc rozdíl bude proti klasíckému Aircross, nebo z čeho ta DS3 vychází, jestli je tam mimo takových uchyláren, jako alcantarou potažená palubka, je tam i něco víc :D
DS3 je nova, porovnatelna bude az nova 2008ka. Podla prvych testov to nevyzera na ziadne terno.
Inak podla fotiek, naviac oproti Honde ma isofix vpredu, moze mat adaptivne svetla, cize pri kupe maleho auta do mesta na rozvoz deti by bola volba jasna.
Napriklad hodnotnejsie vyzerajuce materialy. Ten flakaty material ktorym je obsita palubka (foto 11, 12) vyzera teda otrasne. Jak keby to chytia plesen...
Material sedadiel: mozno ze je kvalitny, lenze uz u noveho auta je pokrceny. Montaz (foto 20): spara medzi dverami a palubkou dole vacsia, ako hore. Atd, atd. Detaily ktore sa daju prehliadnut u beznych aut, ale urcite nie u premie...
za 700 za mna radsej ( od HR-V ) o pol cisla vacsi eclipse 1,5T CVT s 4x4 ..... v intense vybave ( alu 18tky su tam uz v serii ) :yes:
obe testovane auta mi v danej cene nedavaju zmysel ale honda je predsa len vedla toho DS3 este ako tak pochopitelna a za mna tu z tejto dvojice je aj jasny vitaz.. .ono v cene takejto hondy su uz mnohe SUV rovno aj v 4kolke a este su aj kasnou vacsie a priestrannejsie ... obe testovane kusky su defakto take kusovky ... fakt len pre uzku skupinu zakaznikov...
Souhlasím, za ty peníze nestojí ani jedno. Zvlášť to DS, ošklivé auto na základech malého SUV od PSA 2008/C3 Aircross. Takže za 700k bych raději utratil u Kie za Stortage se 4x4 a vešel bych se tam s benzinem i naftou a dostal bych plnohodnotné střední SUV ;-)
Máš pravdu, teď jsem si to ověřil, je na nové platformě CMP jako první model. Ale i tak nevidím jediný důvod, proč dát za malé SUV takovou hromadu peněz. Prémiové auto to opravdu není, to je jen zbožné přání Citroenu. Necelých 9tis. ks prodaných v Evropě za 1-9/2019 to jen potvrzuje (u nás se jich prodalo jen 13ks) - bída s nouzí... :no:
DS je volba tech, co se chtějí za každou cenu odlišit od davu koncernových sluzebaku, ale nemají, nebo nechtějí dat 2 a vic mega za skutečnou prémii. A koneckonců, celkem chápu někoho, kdo si koupi třeba DS5. v tom se jezdi fakt hezky a ty 4 roky do vymeny to vydrží. a určitě je to exkluzivnejsi auto než prémiové konkurence
Suhlasim, len DS5 by som nepochopil, je to stara pf2 platforma, ktora zacinala v Peugeote 307. Aj ked to myslim dotiahla na auto roku, ale teraz uz by som to nekupoval. Zato toto DS3 je uplne nova aktualna platforma, toto by som kludne kupil :-)
Odlišit čím? Že vyhodím 700k za Citroen, který si hraje na prémii a jeho design je přinejmenším diskutabilní? Navíc, když za ty peníze můžu mít Audi Q2 se 4válcem a 150k? Vážně nevím, proč si tohle auto s 3 hrnkem koupit? Stačí se podívat na prodeje a je jasno, co si o něm trh myslí...
nehájím DS3 konkrétne. jen jsem vyjádril svuj nazor, ze chápu kupce značky DS jako takové. koupit si DS3 crossback je samozrejme nesmysl. stejne, jako koupit si AUdi Q2 ;-)
To máš pravdu, ale pokud bych chtěl DS, tak první generaci DS3 2016/17 s motorem 1.6THP 165k/208k. To má alespoň trochu koule a v kombinaci tmavě červená/černá vypadá skvěle :yes: