Pátá generace Seatu Ibiza už tu s námi nějaký pátek je, za ty dva roky ale jako by ani trochu nezestárla. Obzvlášť, když si ji pořídíte v líbivém sportovním balení FR.
Z môjho pohľadu Ibiza premeškala skvelú príležitosť byť parádnym hothečom. V dobe príchodu na trh bola jedným z najväčších áut v triede (ak nie najväčším) s podvozkom blížiacim sa nižšej strednej a dynamickým výzorom, ktorý si ostrú verziu priam pýtal. Mať Ibiza potentný motor (napr. 2,0TSI ako Polo GTI), tak je to asi najzaujímavejší malý hotheč, ktorý by vyzeral lepšie, ako trocha usadlé Polo GTI. Takto je to trochu nevyužitý potenciál.
Naviac testovaná kombinácia 1,0TSI a DSG je pre mňa najhoršia možná, ekologicky naladená 7° "suchá" DSG utlmuje potenciál trojvalca, ktorý inak nie je zlý, ale DSG posiela otáčky tvrdohlavo do pásma, ktoré maloobjemovému trojvalcu nevyhovuje.
Takové auto by bylo skvělé, ale jednak by se neprodávalo a taky to emisní zatížení by bylo nezajímavé pro automobilku. Myslím si, že mít v tomto segmentu za celý koncern jen Polo je tak akorát - i tak je to možná poslední hothatch od koncernu v tomto segmentu :( Na druhou stranu i ta 1.0 TSI fakt jede, co jsem zkoušel, tak limit je spíš podvozek a auto celkově, ne ten litrový motor, který btw stojí za krásnými jízdními vlastnostmi v nižších rychlostech - auto je lehké a krásně se vrhá do zatáček. S nějakým dvoulitrem by to sice bylo žihadlo, ale předek už by byl těžký... Tahle malá auta jsou imho ideál na nějaké klikaté silnice, kdy je to už při nějakých 60-80km pěkný adrenalin - a tam velkého výkonu není třeba. I ten litr má krouťák stejný jako staré atmo dvoulitry, výkon taky stačí, není to sice na okruh, ale na nějakou jízdu v klikaticích je to naprostý ideál. Jen ten zvukový projev je horší a pásmo použitelných otáček menší - ale člověk prostě nemůže chtít všechno - když se začne moc špekulovat, tak jsou tu i jiná auta... Za mě je Ibiza jeden z nejpovedenějších hatchů třídy B. Má styl, díky šířce se v tom dobře sedí - prostě dospělé auto, které ve výbavě Style s tím silnějším litrem člověk u dealera sežene za nějakých 360 tisíc - což je za mě akceptovatelné a kvalitativně na míle vzdálené od nudných aut s archaickou konstrukcí jako je třeba současná Fabia.
Nesouhlasím s tím, že by 1.0 TSI s DSG byla špatná, či dokonce nejhorší možná varianta. Aktuálně jezdím asi 5 měsíců se služební Fabií v této variantě a nemůžu si ji vynachválit. Pohon je kultivovanější než v kombinaci s manuálem a nemám dojem, že by automat motor zásadně podtáčel - naopak pod ca. 1500 otáček motor nepustí prakticky nikdy. Dynamika je pak velmi slušná nejen na poměry malých aut. Hot hatch to samozřejmě není, na to by tam musel být ten 2.0 TSI, ale i na dálniční provoz stačí s přehledem.
Good for you. Ja mám ale takú skúsenosť, že DSG ten liter brutálne podtáča, často k 1200 ot, z ktorých sa snaží zrýchľovať. No a to fúkanému trojvalčeku moc nejde, proste vtedy turbo nefúka a motor sa bráni drncaním a trasením. Pomôže len presun do Sportu, ale to je zase prevodovka moc hrr. Takže vo výsledku som si radenie korigoval sám... a to akosi postráda automat zmysel.
pod 1200 ot./min mne to nepustí ani v manuálním režimu, automaticky podřadí
při maximálně klidné jízdě odřazuje automat tak, aby otáčky klesly na ca. 1500 ot./min
možná bude jinak naladěno na PQ (Fabia) a MQB27 (Ibiza, Polo) platformu...
Se rovná sportovní? Od kdy ? Tohle nám kdysi opakoval i prodejce Seatu, když jsme kupovali Cordobu a od té doby vím, že tuhy= tuhý = drncá na nerovnostech... tím nechci podceňovat Leon, na hezké silničce je super... na nerovnostech prostě drncá :D
Je to taková menší a mladší sestra Leona, tak si myslím, že varianta Xcellence bude o něco pohodlnější na nerovnostech než FR, byť na české "odborně" záplatované silnice to žádný gauč asi nebude.Kdyby to bylo poháněno 1,5 TSI 96 kW, moc by se mi libila jako druhé auto do rodiny.
Hodně udělá i to snížení o centimetr u verzí FR. Auto je prostě dost tvrdé, kdo tohle nemá rád, ať verzi FR jak u Ibizy tak i u Leona vynechá. Zase na druhou stranu - s Leonem v FR i s torzní příčkou v zádu projíždím zatáčky tak rychle, že se mi o tom s víceprvkem u Passata nebo okty 2 ani nesnilo. U Passatu nebo okty jsem v některých zatáčkách končil tak v 90 km/h, kdy už se auto dost sunulo ven, Leon to dává třeba i ve 120, a to s torzkou! A Ibiza není jiná, sice komfort horší, ale to auto drží. Na Ibizu bych osobně volil max. sedmnáctky, pak je to tak akorát. Patnáctky se šířkou 185mm jsou málo, pak to nemá grip. Osmnáctky díky malému profilu zbytečně přitvrzují jízdu. Sedmnáctky jsou tak akorát :) Obecně se u těch verzí FR od Seatu na pěkné cestě dost těžko hledají limity, a to i s torzkou. Prostě šířka pneu udělá své, ta auta se i přes konstrukčně jednoduchý podvozek vrhají do zatáček fakt sportovně - rychlá jízda tedy za mě netrpí, spíš to pozná manželka při přejížení těch našich hrůzosilnic při pomalé rodinkové jízdě, trochu to totiž tluče... Zase na druhou stanu - něco málo jsem po Evropě najezdil a taková tragédie jako u nás není nikde jinde, takže se ani nedivím Seatu (koncernu), že auta takhle ladí. Silnice ve Špavělsku, Mallorce a třeba i Francii jsou úplně o něčem jiném - tolik děr, co u nás člověk potká mezi Horní a Dolní Lhotou není ani při přesunu mezi Alicante a Málagou :) A ikdyž jsem jezdil polňačky ve Francii, tak jsem měl spíš pocit brázdění silnic první třídy v ČR. Prostě jsme hodně specifická rádobyzápadní země, těžko podle nás bude nějaká automobilka ladit podvozky aut.
Na rovnej ceste šiel perfektne aj predošlí Civic s torzkou. V losom teste bol ich kombík v rámci triedy najlepší, ale prepravovať rodinu by som v tom po našich cestách nechcel. Máš dosť aut, ktoré fungujú aj na horších cestách.
Škoda tej kombinácie "potentne" vyzerajúceho vzhľadu a priemerného motora. Skôr by som videl v FR motor 1.5tsi.
Inak si viem Ibizu kľudne aj s litrom predstaviť ako menšie auto spĺňajúce potreby aj ako rodinné auto.
Je v nej rozumná porcia priestoru, spotreby a aj dynamiky.
Len tie pásy, prečo si v Seate myslia že plece má 170cm trpaslík v rovnakej výške ako 190cm chlap, to teda netuším.
Při začátku prodeje 2017 byl 1,5 TSi 110 Kw s manuálem v nabídce u výbavy FR. Stálo to 408 900 Kč. V prodeji vydržel ani ne rok. Bohužel. Nebyl to sice Hothatch ale svižné a kultivované svezení s výkonovou rezervou to určitě bylo.
Áno, presne to som mal na mysli. FR ako stupeň nad obyčajným a trochu extra výkonu. Nie vyslovene Hothatch.
Sused na ulici má presne takú červenú 1.5tsi FR, stále to obzerám, len tie 18" sa mi zdajú trochu extrémne.
1,5 TSI nebylo ani v POLU, takže jsem se při uvedení divil, že jej IBIZA tehdy vůbec dostala. Je to škoda :-( . Otázkou ale je, jaký o ni byl nakonec zájem a možná proto ji přestali nabízet.
Pravdou je, že aj ten silnejší liter vôbec nie je pomalý a pri malom aute ten 1.5 bol predsa za citeľný príplatok. Takže to.bola naozaj minimálne predávaná motorizácia.
Jaké tehdy byly ceny ostatních verzí nevím, ale dnes 1,0 TSI 85 kw v manuálu stojí 417 900. Což je víc než tehdy za 1,5 FR za 408 900. Díval jsem zda není nějaká 1,5 jako lehce ojetá a v CZ jsem nenašel nic.
Kolik se prodalo 1,5? Nevím, možná se registrovalo jen to jedno novinářské. :-) Nejvíc se prodává Leon. V minulosti Seat vedl reexportech. Současná Ibiza se taky nijak cenově nepodbízí, takže ji není moc vidět. Tuto generaci Ibizy na silnici jsem potkal snad 2 krát.