PS : problemom pri XC90 je hlavne osadeny 4valcovy motor ... na dlhych tratiach musi velmi trpiet ( bez baterie ) a mal by som vazne obavy o jeho zivotnost / spolahlivost pri vyssich najazdoch. vazi 2,4t bez vodica a 4 valec musi dostavat strasny zahul. zase po meste jazdi za 0.
mmt, nejaky zakon / predpis prikazuje udavanie zrychlenia s vybitou bateriou ? vobec sa nehadam, len ma to zaujima. plati to aj v pripade PHEV ? pretoze ak ano, tak minimalne XC60 T8 toto pravidlo nedodrziava. s vodicom vazi cca 2,2t a s ich 4valcovym 2litrom ( 300hp ) udavanych 5,3 je nerealych ( nie ze by som to niekedy skusal :-) )
Hybridní koně vykazované jako systémový výkon se podobají korejským koním. Základem je dvoulitrový benzín, takže když jsou baterky na minimu tak auto jede s podporou ICE a jenom s velmi slabou podporou elektromotoru (výrobce nemůže udávat zrychlení za ideálního stavu, kdy elektromotor má k dispozici plnou baterku a skutečně může pomoci se svými 100kW, ale nejhorší možný případ). No a na 185kW (plus nějaká slabá podpora řekněme 20kW) je zrychlení za 5,6 odpovídající.
5,6s neodpovídá 270kW v autě třídy A6 (540xi s 250 kW to má za 4,8s, MB E43 amg 295 kW za 4,6s), ta váha je opravdu vyšší, to bude hrát roli, ale klidně si vsadím i na ty korejské koně. Ono to počítání systémového výkonu je vůbec zajímavé, každopádně 270kW ze spalováku by s tím hýbalo jinak. ;-)
Píšu někde, že je to nepěkné zrychlení? Nepíšu...
Jestli je 0-100 zastaralé, je mi celkem jedno, je to většinou (málokdy se uvádí 0-200) jediná výrobci uváděná hodnota, která se dá porovnat.
Takže znova, o čem je můj příspěvěk. Auto vykazuje hodnotu zrychlení 0-100 stejnou, jakou má např. jiné stejné třídy s o 100 koní menším výkonem. Tomu se divím, a proto se ptám, čím to je.
Vyšší váha?
Nebo je těch 270 kW pouze papírových (korejských)?
Máš-li nějakou konkrétní odpověď na tyto otázky, pak sem s ní.
Že to "pojede víc než pěkně", hm, co na to říct, možná snad, že to pojede víc než hodně dobře. :D
Speciální zákon na to určitě není, ale asi se dají aplikovat v různých zemích zákony na ochranu spotřebitele, když někdo řekne/napíše, že auto zrychlí z nula na sto za x sekund a jede 250km/h a nedodá za jakých podmínek, tak je jasné, že když někdo při vybitých baterkách naměří o sekundu méně a Vmax mu klesne na 220km/h, tak by se asi mohl úspěšně soudit.
Tobě přece nemusím vysvětlovat, že jestli nějaké auto zrychlí z nuly na sto za 5,6 a jiné za 4,8 tak jsou na tom dynamicky výrazně jinak, to není jako v kategorii nad 10s, kde jestli za 11 nebo za 12s v podstatě neznamená rozdíl v dynamice.
Objednat se u nás dá, zatím ne podle českého ceníku, ale podle německého, takže základ A8 106100 eur, A8L 109600 eur.
A8, A7, A6 a dtto 7er, 5er jsou jedna a ta samá platforma a pokud myslíš přední kapotu, tak tam se nic nepřidává, elektromotor je součástí převodovky. Pokud je něco složitější tak kam nacpat baterky a ty se cpou dozadu a tam je to jen otázka kolik litrů uberou z objemu kufru. https://www.autodevot.com/…ttro_chassis.jpg
Šestiválcových PHEV je už docela hodně
A8 60 TFSIe
Q7 60 TFSIe
745e
X545e
Panamera 4-E hybrid
Cayenne E-Hybrid
M-B S 560e
A jsou tu i osmiválce v Panameře a Cayennu.
Myslím, že časem se dostanou šestiválce i o patro níž, takže Ečko, A6 a 5er se časem dočkají PHEV s benzínovým šestiválcem.
Je to divný, že je to takhle nicmoc. Na to, že Cayenne E hybrid jede úplně stejně jako SQ7 je tady rozdíl mezi V/R6 naftou a tímhle velkej.
Ale já jsem pořád toho názoru, že PHEV má být nejvyšší motorizace a tedy alespoň s šestiválcem. Pokud vedle sebe bude stát SQ7 a 60 TFSIe se stejnou hmotností (Cayenne Ehybrid je malinko lehčí než SQ7), se stejnou dynamikou (0-50km/h totéž, 0-100km/h 0,1s náskok pro SQ7, 0-200km/h 2s náskok Ehybridu) tak je to volba. Ale tady bych volil klasiku.
Jo souhlas. Nicméně právě ta udávaná hodnota zrychlení za 5,6 to vrací na zem a dává rámcovou představu co očekávat (resp. neočekávat). U hybridů obecně platí, že udávaný max. výkon není trvalý výkon (na rozdíl od ICE, kde udávaný maximální výkon je zároveň trvalý výkon). Dobře je to dnes vidět třeba na F1, dříve se jezdila kola prakticky se stejnými časy a jenom s úbytkem paliva v nádrži dokázal jezdec postupně zrychlovat (na stejně dobrých gumách), dnes když jezdec pošetří baterky, tak tam flákne třeba o 10 sec. rychlejší kolo a když si ty baterky tím rychlým kolem vybije, tak pak jezdí zase o 10 sec. pomaleji, takže je jasné, že chvilku má výkon třeba hrubě přes 1000hp, ale vzápětí pak nemá ani 800. Prostě problém všech hybridů.
Ano, být u toho auta údaj, že systémový výkon je 205 kW a zrychlení 5,6s, ani nemuknu. Ale je tam napsáno 270 kW a problém je, že to je číslo, které udělá na většinu lidí dojem, tvl. 360 koní, to bude brko, pomalu tryskáč, a pak se na dálnici bude přetahovat s tím dvoulitrovým superbem. Prostě jen další šméčko, a to já nemusím.
Jenže ona to ta 540ix v reálu za 4,8 dá, že by zrovna Audi u svého auta uvedlo papírovou hodnotu zrychlení vyšší než je reál, se mi nechce věřit.
Takže, znova opakuju, o 25kW a 50Nm slabší auto má zrychlení lepší o 0,8s což u je v kategorii pětiseku-ndových aut obrovský rozdíl.
To jsou nějaký hodně starý údaje, posl. inkarnace sdv6 to dala pod 30 s prstem v nose.
A tu T8 bude stíhat dokonce i akt. X5 30d, ta je na dvoustovce kolem 30 už taky.
Musím se RRS zastat, v tom odkazu je ještě stará 296k a 600 Nm verze, já jsem xc90 T8 srovnával se svým tehdejším RRS, který byl už 306k a 700Nm verze, jelo to do 200 naprosto stejně.
Ideálních možná co se teploty, stavu vozovky a pneu týče. Myslím, že už kvůli novinářům, co si dokáží zrychlení odměřit si většina výrobců těžko dovolí udávat zrychlení s nabitými baterkami a pak riskovat ostudu při nějakém přeměření (jiná situace by byla, kdyby udávané zrychlení bylo s hvězdičkou a poznámkou, platí jen pro 100% nabité aku).
Jinak odměřená dynamika (v Q5) odpovídá někde těm hodnotám pod 6 sec a v A6 bude jistě velmi podobná http://www.zeperfs.com/…si-e-quattro.htm
5,6 mi v absolutnich cislech neprijde spatne, na ten papirovy vykon to mohlo (melo?) byt o nejakou tu desetinku lepsi, ale tezko se za to bude majitel stydet, ne?
Jinak za A bude spravne, hmotnost s euroridicem 2085kg.
problem je hlavne v tom, ze zatial vacsina PHEV, na ktore si spomeniem ( XC 90, XC60, Range Rover, Range Rover Sport, planovana X3 ) je osadena 4 valcovymi 2l benzinovymi motormi ... zrejme preto, aby bolo CO2 co najnizsie. kombinovany "papierovy" vykon je sice skvely, ale realne to plati len do momentu, kym sa vybiju baterie. potom zostava nadvaha cca 250kg oproti solo pohonu a navyse spominany 4 valec, ktory sa s autom trapi. pochopitelne, ze sam oturbeny 300hp 4 valec nedokaze dat cca 2,5t tazkemu SUV vykon, ktory by majitel ocakaval. X3 ma mat dokonca len 190hp benzin, ktory je sice sam o sebe fajn, ale uz do nehybridovej X3 sa nehodi a hybridna ma este navyse par 100kg navyse. do mesta a okresky staci, ale na dialnice pod zatazou uz nie.
zda sa, ze vynimkou bude 45e v BMW ... ta zatial vyzera luxusne, ale nepoznam nikoho, kto by ju uz jazdil a myslim, ze aj MB bude do PHEV davat 6 valec ...
Ja to napsal bo u 0-100 a u takto nizkych cisel to je nejen o zeleze, ale z velke casti i o softu. To nemcum vzdy slo, mit krom dobreho zeleza dobre vyladene i vse kolem a tomu pak odpovidaji jak papirove tak realne udaje zrychleni. Konkurence pak casto hori na tom ze i kdyz zelezo maj treba taky A1, napr. to XF zmine nahore (ZF, 3L ladeny X let...), tak vysledek A1 se dostavit nemusi kdyz to zazdi softem. No a tady za tim papirovym waterloo audi nemusi byt hned korejske kone, ale jen to ze odladit na startu retezec obsahujici el. rizene oj3bkvatro, spalovak, el. motor a dvouspojku nemuselo hned napoprve dopadnou na tech potrebnych A1. Ze ti to jako kupci muze byt srdecne jedno se nepru. Ze je to i pres tuto hypotetickou obhajobu jako tak smutny vysledek zrovnatak, rejpu se v tom jen proto, ze start z 0 je precijen pro SW doladeni z tech slozitejsich veci a jinak to dopadne u BMW ktere tu 540xi, jeji hnaci retezec (v ruznych evolucich), ladi uz 10-15 let a jinak u audi, ktere je v tomhle pripade na samem zacatku. A taky, to ze 0-100 dopadlo bidne neznamena ze po rozjezdu (predpokladam ze Audi bude tratit hlavne tam) se nedostane ke slovu hruba sila a ve svete pruznych zrychleni uz muze byt vse v nejlepsim poradku.
Sam jsem zvedav na prvni testy, jestli to Audi "ujelo" jen v tech papirech, jen v te jedne discipline, nebo tam ty kone vazne nejsou nikdy a nikde. Protoze melo audi problem doladit i klasickou V6 tdi tak se trosku obavam aby klukum ingolstadskym nezacal ujizdet vlak tak nejak obecne.
Nemci v tomhle proste vynikaji, v tech papirovych udajich (netvrdim ze je pak i nedosahuji). Mrkni treba na psane zrychleni u XF s 30d. 700Nm a 300k tam taky zavdava nadejim na lepsi cas, nez na jake si troufne o 35k a 80Nm slabsi 530d, a ejhle.. 530d stoji v papirech 5,6s a u kocky pak 6,2. V touringu je to teprv tristni, to prida 5er jen 0,1s na vyslednych 5,7 kde jaguaru stoupne ofiko cas o 0,4s na 6,6s. Co naplat ze realne dosahovane casy u toho jaguaru co jsem tak kde nasel na netu se pohybuji kolem 5,8-6s, v papirech stoji ta bida.
Jo, ale 200kW 400Nm 2.0TSI taky není 200kW 600Nm 3.0TDI, i když tam ty koně jsou.
Hele uvidíme, to číslo nevypadá nic moc, ale při srovnání různejch koncepcí pohonu nemusí být úplně vypovídající. Počkal bych na nějaké reálné jízdní dojmy.
Hele realita je taková, že těch 500Nm není zase tolik. Pak tam bude minimálně 250kg navíc. A pak taky to, že ten R4 nemá zase tolik krouťáku jak se zdá na papíře. Takže ono v reálu to může mít 15% hmotnosti oproti 530d navíc, mínus 10% krouťáku a nakonec to dá stejnej čas.
Takže kW můžou bejt pořád Německý...
Buď je to nějak nesmyslně těžké nebo je uváděný systémový výkon 270 kW nesmysl, jinak si neumím vysvětlit hodnotu 5,6s z nuly na sto. U A6 50tdi s 210 kW audi uvádí 5,5s a dokonce i 195 kW 530d má 5,6s. Že bychom i v Evropě začali uvádět výkon v legendárních korejských koních? :D
Tak... jasně, na jednu stranu stačí konkurenci (nakonec i takovému Superbu 2.0TSI) na podobné zrychlení cca. těch 200kW. Na druhou - je to plugin, to železo něco vážit bude a třeba to bude laděné víc eko. Pod 6s je to za mě v pořádku.
Korejský koně má Audi i jinde = viz tvá zmínka o 210kW audi vs 195kW od BMW = domácí německej srovnávací test = dopad docela drtivě, vlastně se závěrem: Audi používá korejské koně. Možná i severo- na začátku dost škubou a reakci na pedál na podlaze = si dlouhodobě rozmýšlej :D
No musí mít co nejvyšší výkon. :-O Přece jestli chci šetřit planetu tak budu mít plug se 150PS TDI. Diesel ty baterky utáhne i na dálnici. 40 km na hopsání po městě stačí a pak to startne na dálnici toho diesla. O čem tu kecám by už bylo že, jenže váha a cena to pošlou do suterénu prodejů, takže to Audi vyřešilo papírově s benzínem a vlastně to nic neřeší.
5,6 je na silnicni auto uz pekne zrychleni a hra na kilowatty je dost nepresna. Kazde auto ma tento maximalni vykon v jinych jizdnich situacich a mereni sprintu z 0 na 100 je pro pomerovani dynamiky auta v provozu taky dost zastarale. Takze bych to vubec neresil. Pojede to vic nez pekne