Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi má další plug-in hybrid. A6 55 TFSI e quattro sází na dvoulitr a čtyřkolku

David Bureš
Diskuze (41)

Plug-in hybridní A6 kombinuje dvoulitrový čtyřválec s elektromotorem a pohonem všech kol. Kombinovaný výkon tohoto ústrojí činí 270 kW.

Čtyři kruhy postupně rozšiřují svoji nabídku plug-in hybridů, nesoucích označení TFSI e. Jen v druhé polovině letošního roku Audi uvede hned pět takových modelů, které už na jaře avizovalo na ženevském autosalonu. Jedním z nich je vůz nazvaný Audi A6 55 TFSI e quattro.

Plug-in hybrid vyšší střední třídy poskytuje kombinovaný výkon 270 kW a maximální točivý moment 500 N.m. Zajišťuje je stejně jako v případě Q5 55 TFSI e quattro kombinace přeplňovaného benzinového čtyřválce 2.0 TFSI (185 kW) s elektrickým motorem o výkonu 105 kW, který je integrovaný do sedmistupňové převodovky S tronic. Poháněná jsou všechna kola.

A6 55 TFSI e quattro díky tomuto ústrojí zrychlí z 0-100 km/h za 5,6 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 250 km/h. Zároveň kombinovaná spotřeba činí 1,9 l/100 km.

Elektromotor svoji energii čerpá z lithium-iontových baterií umístěných v zadní části vozidla. Jejich kapacita dosahuje hodnoty 14,1 kWh, což podle Audi stačí k dojezdu až 53 kilometrů v čistě elektrickém režimu podle metodiky WLTP. V takovém módu vůz může jet nejvýše rychlostí 135 km/h.

Podobně jako jiné plug-in hybridy i A6 55 TFSI e quattro nabízí tři jízdní režimy. Čistě elektrický doplňuje hybrid optimálně kombinující práci spalovacího motoru a elektromotoru a „Hold“ (Udrž) pro uchování elektrické energie v bateriích, pro pozdější využití.

Automobil je přitom naladěn tak, aby většina každodenních jízd byla absolvována v elektrickém režimu. K optimálnímu využití obou motorů sleduje množství informací, včetně navigace, online dat o dopravě, řidičova stylu nebo kamerových systémů auta.

Audi A6 55 TFSI e quattro budou moci čeští zákazníci objednávat v průběhu závěrečného čtvrtletí roku 2019. To v Německu už znají ceny, začínají na částce 68.850 eur (cca 1,767 milionu korun). Pokud by vás pak nabídka nenadchla, vězte, že Audi plug-in hybridní pohon postupně uvede také v řadách A7, A8 a Q7. Už dříve v takové variantě debutovalo SUV Q5 (již zmíněný model 55 TFSI e quattro).

David Bureš
Diskuze (41)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
23. 10. 2019 01:03
Re: Jak poznáš ekologické auto?
https://www.energie-portal.sk/…ikov-105458.aspx?…
Avatar - Ham.
22. 10. 2019 22:45
Re: Kolik to auto váží?
Objednat se u nás dá, zatím ne podle českého ceníku, ale podle německého, takže základ A8 106100 eur, A8L 109600 eur.
A8, A7, A6 a dtto 7er, 5er jsou jedna a ta samá platforma a pokud myslíš přední kapotu, tak tam se nic nepřidává, elektromotor je součástí převodovky. Pokud je něco složitější tak kam nacpat baterky a ty se cpou dozadu a tam je to jen otázka kolik litrů uberou z objemu kufru.
https://www.autodevot.com/…ttro_chassis.jpg
22. 10. 2019 21:54
Re: Kolik to auto váží?
yep, ale audiny sa zatial este nedaju objednat, boli predstavene nedavno. o 45e od BMW a MB som spominall. faktom je, ze Porsche som neregistroval.

pri 6 vlacovych PHEV moze byt klucovy aj priestror pod kapotou, zrejme nie je mozne ho "natlacit" do kazdeho modelu aj keby chceli
Avatar - Ham.
22. 10. 2019 21:09
Re: Kolik to auto váží?
Šestiválcových PHEV je už docela hodně
A8 60 TFSIe
Q7 60 TFSIe
745e
X545e
Panamera 4-E hybrid
Cayenne E-Hybrid
M-B S 560e
A jsou tu i osmiválce v Panameře a Cayennu.
Myslím, že časem se dostanou šestiválce i o patro níž, takže Ečko, A6 a 5er se časem dočkají PHEV s benzínovým šestiválcem.
22. 10. 2019 20:02
Re: Kolik to auto váží?
problem je hlavne v tom, ze zatial vacsina PHEV, na ktore si spomeniem ( XC 90, XC60, Range Rover, Range Rover Sport, planovana X3 ) je osadena 4 valcovymi 2l benzinovymi motormi ... zrejme preto, aby bolo CO2 co najnizsie. kombinovany "papierovy" vykon je sice skvely, ale realne to plati len do momentu, kym sa vybiju baterie. potom zostava nadvaha cca 250kg oproti solo pohonu a navyse spominany 4 valec, ktory sa s autom trapi. pochopitelne, ze sam oturbeny 300hp 4 valec nedokaze dat cca 2,5t tazkemu SUV vykon, ktory by majitel ocakaval. X3 ma mat dokonca len 190hp benzin, ktory je sice sam o sebe fajn, ale uz do nehybridovej X3 sa nehodi a hybridna ma este navyse par 100kg navyse. do mesta a okresky staci, ale na dialnice pod zatazou uz nie.

zda sa, ze vynimkou bude 45e v BMW ... ta zatial vyzera luxusne, ale nepoznam nikoho, kto by ju uz jazdil a myslim, ze aj MB bude do PHEV davat 6 valec ...