Tesla Model S nás v době své premiéry překvapila řadou zajímavých novinek, včetně futuristicky působících klik, které vyjíždění z karoserie až v přítomnosti klíče. Nyní kvůli nim ale automobilka čelí další žalobě.
prostě to byla taková nehoda, že nešly otevřít dveře. To se stává i v jiných autech. To by mohli žalovat každýho, že auto není kabriolet a nedá se z něj vylézt. Prostě se to stalo, i když je to smutné.
Pokud Dr.Omar ještě nehodu i zavinil (vypadá to že asi ano) není už vůbec o čem debatovat.
Že elektrická věc nebude fugovat, když se poškodí baterie, to snad Omar věděl když si ji kupoval.
Podobný kliky má i Velar. Spoléhat se ve všem na motorky není moc dobrý. Jako pitomost mi přijdou i elektrický dveře Tesly X. Některý věci by měly zůstat na "ruční pohon".
Takhle od boku mi přijde, že policajti byli pitomci. To nedokázali rozbít, event. prostřelit okno? Čumět, jak se auto plní dýmem - nebyl řidič černoch?
Tak jasně. Měl. Ale stejně myslím nevylezeš. Musí ti pomoct někdo zvenku.
Každopádně Mercedes je Mercedes a Tesla je Tesla. To je rozdíl.
Ale prostě mi to připadá - že prostě každejžaluje a za chvíli nepůjde nic. A už je to i tady. Třeba v Irsku už je to zlý. Kdejakej ožrala spadne v hospodě ze schodů a žaluje hospodu. Fakt.
JInak nouzový (mechanický) systém by mohl být, to máš pravdu. Zvlášť když v Americe musí bejt zevnitř otevíratelnej kufr u každý káry (možná už i v EU - to nevím)
V této souvislosti mě napadá Model X. Ale třeba i McLareny.
Nebo i obráceně Huracán - není to taky jeden z důvodů, že nemá Lambo doors?
V Belgii na to mají řešení, přijede autojeřáb, kamion s kontejnerem naplněným vodou a Teslu ponoří na pár hodin do vody, než se všechny elektrické procesy umrtví.
Je to groteskní řešení odpovídající grotesknosti elektromobilů.
Jo a toho Omara by tam jistě ponořili i s Teslou, takže by se neotrávil plynem, ani neuhořel, nýbrž by se utopil :-| Ale ono prašť jako uhoď !!!!
mne sa ani tie okridlene dvere na tesle X vobec nepacia nie ze len klucky... cele zle... kto im to kupuje tie technicky slabsie kusky netusim ale mat tie peniaze tak volim normalneho medveda alebo audinu .. pripadne lexus.. jaguar.. range rover.. boze ved je tolko normalnych paradnych aut v tejto cene ..
Tak snad hasiči o fyzice dávají lepší pozor než diskutéři tady.
Prosím o konkrétní příklad jak se na karosérii může objevit napětí 800V a nebo i méně V.
Dík
Stran té Moravy (pokud to bylo jak píšeš) vidím problém i v tom, že policajty kdejakej zmetek následně obviní z "nepřiměřenosti", a člověk se pak ani moc nevidí, že jim to za těch pár korun kolikrát nestojí, riskovat problémy. Viz nedávný případ obžalovaného policajta, který motorkáři, se sebraným řidičákem, ujíždějícímu před jinou hlídkou, letícímu po městě hóódně rychle, postavil do cesty svoje auto. Drzost zmetka, co se ho nestyděl obvinit, protože se mu prolítl přes kapotu, nezná mezí. Upřímně bych mu přál, aby na té motorce co nevidět vzal hlavou sloup.
Ked robis u IZS, tak snad budes asi najkompetentnejsi povedat, ci sa nestava,ked clovek co bural je v bezvedomi a nasledne sa ukaze, ze nema ine zrazenania? Co pripadne miesto bezvedomia len sok? Tiez mozno budes vediet odpovedat - v pripade nehody EV su nejake postupy? Pretoze minimalne hasici by to mohli mat odlisne. A mozno policajti maju tiez svoje instrukcie ako postupovat ak hori EV, ze do toho mozno nemaju sahat kvoli bezpecnosti alebo tak. Predpokladam, ze aj keby horelo spalovacie auto, je tiez nejaky postup kedy este treba zachranovat a kedy sa uz radsej nepriblizovat - vies to nejako v skratke rozvit? Ma to celkom zaujima.
Hasiči hov*o hasí, hledaji housle. Inak tí policajti sú úplní demementi, prvé čo by som urobil keby som nevedel otvoriť dvere tak by som rozbil okno akokoľvek. Oni radšej, nejde otvoriť, počkajme radšej na hasičov, pre istotu, aha Tesla začína horiet, už teda jedine hasici ze by prišli :-)
Delal sem driv nehody, a berou porad na dopravku. Nechcete to zkusit? Myslim ze byste to mohli delat od pocitace. Usetri se benzin za vyjezdy, bude to rychlejsi :D
Ty děláš u IZS, ti policajti - a teď se podrž - dělají u policie.
Že nikoho nenapadlo rozbít okno je opravdu zvláštní, ale netuším, z čeho vycházíš, když považuješ článek za tendenční?
Dělám u IZS a pokud mi u nehody nejdou otevřít dveře, což se prostě stane, tak se obvykle rozbije sklo, očistí se hrany, následně přeřežou pásy a osádka se jím vytahuje. V případě možného zranění dozadu nastoupí další člen IZS a nasadí límec atd. Postupů je mnoho a pochybuju, že za to mohou kličky.
PS: jestli si za to náhodou nemůže řidič svou jízdou, když boural a vlastně, když neměl nic zlomené, proč se neodepnul a nevykopal okno zevnitř nebo neasistoval. Dost tendenční článek.
To vies 100 ludi 100 chuti. Kazdemu vyhovuje nieco ine. Niekto golfa a niekto kiu. Niekto BMW niekto Teslu. A predstav si kupuju ju byvali majitelia prave znaciek ako MB, Audi, BMW....
Vidim ze si si editoval prispevok
Nemyslím, že je kľučka izolovaná. Nanajvýš s nevodivého materiálu, ale nič by to neriešilo. lebo sa môžeš nechtiac dotknúť inej časti auta pri záchrannej práci. Navyše sa zvyknú používať rôzne systémy, ktoré odpoja vysoké napätie od zvyšku auta.
A nepotrebuješ ani elektrické dvere, stačí automatické zamykanie. Ak sa to pri nehode neodomkne a ty si v aute v bezvedomí, tak tiež musia začať rozbitím okna.
Mozno ze policajti mali trochu strach, kedze islo o Teslu. Predpokladam ze klucka dveri je ulozena v izolacii, ale zvysok auta mohol byt lahko pod prudom. Velar/Evoque je predsa len nieco ine, klasicke auto. Tam nie je tak silna bateria aby cloveka zabila.
Elektricke dvere tiez povazujem za blbost. Zahapruje kdesi poistka, bateria, pocitac, alebo voda cosi vyskratuje, a clovek bude marne skusat otvorit dvere tlacidlom...
Že se po nehodě může stát že se zaseknou dveře - o tom žádná... Ale pokud tomu výrobce napomůže řešením, které je přinejmenším nešŤastné, a vlastně zbytečné (designová frajeřinka) dobře to není.
Pokud na tom výrobce trvá, měl by instalovat další - záchranné zařízení pro násilné uvolnění dveří.
Třeba takový novodobý gullwing má pyrotechnický odstřel dveří (protože když to otočíte na boudu, normálně z toho nevylezete)
Takhle to ale přece nefunguje. I když se vodič dostane na karosérii a i když selže všechno jištění neznamená to, že je na karosérii nebezpečné šahat.
Praktický příklad - zkus si naměřit napětí vůči zemi na dnešním klasickém autě kde je - pól baterie na karosérii. A nebo jednoduší a klasický trik dětí. Zkus si líznout jen jednoho pólu 9V baterie. Co se stane?
diskutere, jsou tam asi kabely ktere se pri nehode mohou poskodit a dotykat plechu kastle. mysli si co chces, ja byl na nekolikadennim skoleni v bosch anaauto bych nesahal.
pravda, mohli jej vytahnout oknem ale buh vi jak to vse bylo
zeby policista v USA nemel zbran? nebo dana Tesla byla i neprustrelna?
kazdou chvili v lete cteme jak policiste zachrani dite ci psa z auta tim ze rozbiji nektere z oken, a tady najednou americky policista spoleha na kliky?
asi Teslu taky zazaluju, jen jeste nevim za co, neco se ale jiste najde, snad nebude vadit ze Teslu nevlastnim :D
Nejspíš proto, že více než zpráva o nehodě je to zpráva o žalobě. Nehledě k tomu, že ty detaily co zajímají tebe z profesního hlediska, "nikoho" jiného nezajímají.
Nejkompetentnější asi ne, ale vždy se při zásahu a zákroku dělá maximum, aby se tělo vytáhlo. Ano stává se, že je v bezvědomí. Pro případ šoku by se mělo k vozidlu přistupovat z přední strany, aby se dotyčná osádka nevylekala a hlavně neotáčela hlavou, jelikož se počítá s poraněním páteře.
Postupy jsou, ale vzhledem k nízkému množství nehod je i málo zkušeností. Rozuměj: na základě zákroků, které se následně vyhodnocují, se přetváří postupy tak, aby byly co nejefektivnější. To však neznamená, že neexistují. Spíš bych viděl jako velký problém různorodost baterií, se kterými se momentálně spekuluje, že se budou v budoucnu užívat. Jak rozeznat, která je která, pokud je bude možno v autech měnit? Každá může být jinak náchylná na poškození, přehřátí, hoření atd.
Největší riziko ve vozidle (pokud chceš někoho vytahovat) jsou nevybuchlé airbagy. Proto se odpojuje baterie. A dovolím si tvrdit, že je to větší riziko, než velká baterie, kterou jsem neviděl ihned vybouchnout, stejně jako spalovák, ale vždy tomu něco předcházelo. Pokud jsi však nakloněný v autě, zajišťuješ osobu a do zad nebo rukou ti vystřelí airbag (třeba přední boční, tak si asi dovedeš představit, co bude následovat. Na jednu stranu je fajn je mít vedle sebe, na stranu druhou je to riziko třeba pro kolemjdoucího zachraňujícího. Stejně tak je nebezpečná hmotnost, když se vozidlo převrhne a "uvězní" osádku, je jednodušší zpět převrátit malý benzín, než těžký elektromobil. A toto si také moc lidí neuvědomuje.
Když žalují kvůli klice, dá se předpokládat, dveře byly nepoškozené a přístupné, na základě toho usuzuji, že by nebyl problém rozbít boční okénka a dostat se dovnitř, nebo už jen kvůli odvětrání a získání vteřin či minut aby se dotyčný neudusil či nekolaboval. Stejně tak přeřezání pásů a pokusu vytažení těla.
Z toho, že je zde poměrně důkladně popsáno, co a jak se dělo. Že se toto nepíše u klasického spalovacího auta, které hoří... nikdo už nezohlední, proč vozidlo bouralo, jak či jakou dobu zasahovali policisté, po jaké době začalo vozidlo hořet, na jakou stranu bylo havarované, že se zdeformoval battery pack atd. Když chci říct A, řeknu taky B... Je to psáno jako zprávy na jedné nejmenované televizní stanici.
Pointa, je že nevysunutá kľučka nie je argument prečo nekonali. Policajti by mail byť duchaprítomný a vedieť improvizovať. Na Slovensku bol napríklad prípad, kde rozbili okno, lebo v aute bolo dieťa, ktorému to teplo moc neprospievalo. To mali počkať kým sa objaví majiteľ a odomkne auto, alebo odísť s tým, že oni nie sú záchranári?
A tak se tam také ví nejvíc o jejich nehodách a následných výbuších a požárech.
Není to tak dávno, co 6 našich policistů čekalo na Moravě a nikdo se neodhodlal k akci proti ozbrojenému šílenci, který nakonec zastřelil 6 lidí, nepletu-li se.
Nedostatečně informovaní čeští policisté, nedostatečně vyzbrojení, nedostatečně proškolení policajti nezvyklí řešit střílečky a-la USA, se prostě báli zasáhnout.
Nedostatečně informovaní američtí policisté, nedostatečně vybavení, nedostatečně proškolení policajti nezvyklí řešit výbuchy a požáry elektrických vehiklů a-la Tesla se prostě báli zasáhnout ….
je to osemetne, maji instrukce jak postupovat, u EV muze byt pri nehode i 800V na karoserii a to sahat nechcete, prvne to musi hasici odpojit. i v servise na to nesmi nikdo sahnout dokud se neodpojj baterie, to plati i pri vymene kol (coz je asi zbytecne ale...)