Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla čelí další žalobě, specifické kliky Modelu S prý zavinily smrt řidiče

Ondřej Mára Ondřej Mára 25. 10. 2019 • 07:44
23
46
Zobrazit náhledy (23)
Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S Tesla model S

Tesla Model S nás v době své premiéry překvapila řadou zajímavých novinek, včetně futuristicky působících klik, které vyjíždění z karoserie až v přítomnosti klíče. Nyní kvůli nim ale automobilka čelí další žalobě.

Nová žaloba na Teslu se vztahuje k nehodě Modelu S z minulého února, kdy osmačtyřicetiletý řidič Dr. Omar Awan ztratil kontrolu nad vozem a narazil do několika palem stojících u silnice. Kliky dveří však zůstaly po nehodě zaseknuté ve dveřích, což znemožnilo prvním policistům na místě vytáhnout řidiče z vozu, uvádí web Automotive News.

Během nehody došlo k poškození baterií uložených v podlaze, což vedlo ke vzniku požáru. Policisté proto museli s ohledem na vlastní bezpečí ustoupit a čekat na hasiče, zatímco se interiér vozu plnil jedovatým kouřem a vůz pomalu zachvacovaly plameny.

Plameny pohltily vůz a spálily tělo Dr. Awana k nepoznání – a to jen kvůli tomu, že má Model S skryté kliky, dveře se nedají otevřít jinak a hrozí zde vysoké riziko požáru,“ cituje web AutoNews žalobu na automobilku, která byla podána u soudu v Broward County.

Žaloba by navíc měla uvádět, že Dr. Awan neutrpěl během nehody žádné zlomeniny ani vážná vnitřní zranění. Příčinou jeho smrti měla být otrava kouřem. Pokud by se tedy dveře Tesly Model S daly jednoduše otevřít, pravděpodobně mohl z nehody vyváznout jen s lehčími zraněními.

Není to ale poprvé, co je Model S pod palbou kritiky kvůli klikám. Specifický designový prvek, který si prý vydupal sám Elon Musk, sklízí kritiku již od roku 2015, kdy překazil testování odborníků z Consumer Reports. Na problémy s klikami si ale stěžují i běžní uživatelé – a to nejen u Modelu S.

Před časem se Tesla dostala do křížku s čínským majitelem Tesly Model X, u které se po nehodě zablokovalo otvírání specifických racčích dveří. I v tomto případě přitom vůz krátce po nehodě zachvátily plameny.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: zajimave
| 28. 10. 2019
Jen další z mnoha důvodů pro dodržování nejlepší zásady: Teslu nebrat! :-)
Re: Re: Re: el vuz a nehoda
| 27. 10. 2019
Takhle to ale přece nefunguje. I když se vodič dostane na karosérii a i když selže všechno jištění neznamená to, že je na karosérii nebezpečné šahat.

Praktický příklad - zkus si naměřit napětí vůči zemi na dnešním klasickém autě kde je - pól baterie na karosérii. A nebo jednoduší a klasický trik dětí. Zkus si líznout jen jednoho pólu 9V baterie. Co se stane?
Re: Re: el vuz a nehoda
| 27. 10. 2019
diskutere, jsou tam asi kabely ktere se pri nehode mohou poskodit a dotykat plechu kastle. mysli si co chces, ja byl na nekolikadennim skoleni v bosch anaauto bych nesahal.
pravda, mohli jej vytahnout oknem ale buh vi jak to vse bylo
Avatar - Barrichello
Re: Re: Re: Re: Re: Re: technicky slabsia kara
| 26. 10. 2019
Už vyřešili tu korozi a zpracování na úrovni Lady Nivy za 250 tis kč? :-) :-) :-)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: technicky slabsia kara
| 26. 10. 2019
Nefandi mu, on to určite myslí úplne vážne. :D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku