Máš už první mínus , ale to co jsi napsal je naprostá pravda. Sem tam je potkám na dálnici a šinou si to 110-120 max. Jednou jedinkrát jsem se nestačil divit, když mě jedno X minulo cca ve 150km/h.
Takže ano, umí to vystřelit jak z praku, ale stejně s tím všichni jezdí jak s hnojem. :D
...a tak je to spravne.
Znam par majitelu Tesel modelu S a X a vsichni do jednoho doslova pohrdaji auty, v podstate je primo nenavidi, a z toho pak vyplyvaji jejich ridicske schopnosti. Radeji at jezdi pomalu, je to pro nas vsechny bezpecnejsi.
takže pro ně to je taková soukromá tramvaj? prostě sednout, dělat toho co nejméně a "nechat" se dovést do cíle. Tak to pak radši ať opravdu jezdí pomalu v pravém.
Velky uspech, hlavne ked sa dopyt niekolkych kontinentov stale pokryva iba jednou fabrikou a predaje su stale obmedzene nizkymi dodavkami, takze cena aj napriek navyseniu kvoli transportu nie je problemom a pritom sa v niektorych krajinach z monitorovanej 27ky vobec nepredava. Hateri Tesly infarktuju :D Este tak dostat GF4 do CR alebo SR a buducnost automobiloveho priemyslu je zabezpecena.
GigaFactory 4. Stvrta Giga fabrika Tesly ktora je planovana pre EU. GF1 Nevada, GF2 Buffalo (solar vyroba, ziadne EV), GF3 Shanghai. Model 3 pre EU sa vsak zatial vyraba iba v mensej fabrike vo Fremonte spolu s S a X.
Možno som laik, ale hlavne sa snažím používať zdravý rozum, a keď neviem, spýtam sa. Ty trepeš piate cez deviate, vymýšľaš si a myslíš si o sebe aký si frajer. Ďakujem, neprosím.
Oooou praaask! Ta sadla :D
Takych tu je viacej, ked su fakty prilis krute pre ich vysnene predstavy a vrodenu nenavist voci inovaciam, osocuju vsetkych naokolo aby sa citili lepsie a ked im fakty zrusia argumenty, pride na rad vymyslanie a tocenie hoaxov dookola. Clovek co sa do diskusie prisiel dozvediet viac, precitat nezaujaty postoj odlisny od ACZ musi trpiet tento trollovaci spam.
Statistiky jsou jedna věc, analýza nad daty je ale něco jiného. To, co tady chybí jsou další data, základní informace k prodejům, souvislosti, čím jsou počty ovlivněny. Víme jen, že se Tesla prodává zejména ve dvou zemích a to těch, které silně dotují elektro a silně znevýhodňují spalováky - takže podezření na zkreslené a zavádějící výsledky tady je.
A čo to má spoločného s faktom, či predala alebo nepredala? Odkedy sa hodnotia podmienky na trhu, či ide o dotácie, reexport alebo hoci dealerské autá? Keď česká pošta alebo polícia nakúpi 200 áut nejakého typu, rovnako sa to v štatistikách prejaví, a napáda tie čísla niekto? Proste sa predalo. Možno na budúci mesiac budú tabuľky vyzerať inak, taký je obchod. Prečo vám niektorým tá Tesla tak strašne vadí?
Churchill říkal: Věřím jen těm statistikám, které si sám zfalšuji. Vyjadřuji se k hrubá manipulace s daty ze strany ekofašistů a tam spadá celá filozofie e-aut s Teslou v čele. A vadí mi dotace a restrikce spojené s naprosto brutálním vnucováním e-aut jako zázraku, který má zachránit planetu. e-auta jsou vysoce neekonomická a dost značně neekologická (3/4 el. energie se vyrábí spalováním uhlí) a omezeně použitelná. A nejsem lhostejný k tomu, že Evropa páchá sebevraždu a ještě tomu pár ekopomatenců tleská.
Tak to násilné presadzovanie elektra v EU vadí mnohým, bez debaty. Najmä preto, že je bezhlavé, keby nasadili nejaký konkrétny, vypočítaný a podložený plán, bolo by to samozrejme iné. Týmto hurá systémom sa viac pokazí ako spraví dobre. Potiaľ s tebou súhlasím. Akurát netuším, kde si v tom našiel Teslu. Nikde nikdy som nevidel, že by bola zvlášť presadzovaná voči iným. Niekto niekomu prikazuje, nesmieš mať spaľovák, musíš kúpiť Teslu? V Nórsku si spravili vlastný plán a idú podľa neho. Je to ich plán a ich vec - ohrozujú tým nejak teba?
Samozrejme je nanajvýš diskutabilné, či výmena spaľovákov za EV nejak významnejšie prispeje k ekológii. Ale o tej ekonomike a ekológii si to len predstavuješ. Ekonomika pokrivkáva na jedinej veci - cena je vysoká, pretože výroba nie je hromadná ako u bežných áut. Aby zvýšili predaj, musia ísť niekedy aj pod náklady, ale to je celé, čo kríva.Je to bolesť mnohých nováčikov na trhu. Ekológia? Ako v tunajších diskusiách čítam, to už bolo mnohokrát vysvetlené - uhlíková stopa výroby elektriny závisí na krajine - niekde spaľujú uhlie ale niekde nie. A všetci odporcovia EV akosi zabúdajú na to, že obrovské množstvá tej istej takzvane špinavej el. energie sa minú aj pri ťažbe ropy, jej doprave aj výrobe palív. Alebo to opomínate schválne?
Európa pácha sebevraždu - v čom ako? Rozhodne to nie je ideál ani to najlepšie, čo by sa dalo a mohlo robiť, ale sebevražda, to je silné slovo. Ale chápem, hodí sa to ako silná ideológia proti zavádzaniu elektriny do áut.
Nič nie je čierne alebo biele, to už by si mohol vedieť. Rovnako EV nie sú jediná dobrá alebo najlepšia vec rovnako, ako to nie je nič zlé ani žiadna škodná. Ak ničomu inému nepomôžu, tak nášmu zdraviu rozhodne. Teraz v mestách dýchaš hromadu plynov, ktoré vo veľkej miere pochádzajú z výfukov áut, a ktoré nemajú čo v tvojich pľúcach robiť. V centrách skoro nepočuješ pre hluk z dopravy. Nebude úľavou aj čistejšie a tichšie prostredie, kde žijeme? Treba zvážiť plusy aj mínusy.
Ekonomika
Krafter stojí 700 tis. a e-Krafter 2 mega s aku necelých 40 kWh (ekonadšenci tvrdí, že 1kWh aku stojí 200 USD). Proč je e-Krafter o více než 1 mega dražší a kdo to navýšení zaplatí?
1 km stojí na palivu u spalováku cca. 2 Kč, u e-auta 1 Kč (testy ACZ). Nafta / benzín jsou zatíženy spotřební daní daněnou ještě DPH (daň z daně !), což představuje téměř 1/2 ceny - těmito daněmi není el. energie zatížena. Opět brutální pokroucení trhu a značné ekonomické zvýhodnění e-aut - a já říkám zatím, protože budoucí výpadky daní z paliv musí být přeneseny kam ? No do ceny el. energie pro auta.
Ale vážně..
Že bude zrovna Tesla o které snad už i vaše babička četla, jak je nekvalitní, není ji kde pořádně nabíjet a není zrovna nejlevnější na 11. místě v Evropě mi prostě přijde minimálně zajímavé a řekl bych i asi úspěch pro Teslu.. Když vidim kde je např. “trojka bávo” fakt čumim.. Bude super, když tu budou tyhle statistiky každej měsíc. Zajímá mě jak si kterej model vede v Evropě :-)
Mínusují, ale slov nemají. A tam kde se nedotuje, tam se platí daň ve stylu pokuty. I tak dokáže Tesla vydělat jen na emisních povolenkách a to je podvod horší dieselgate.
Ne Kanunene.
Dieselgate byl podvod. Byl proti zakonum, emisnim normam, etice atd. Nasledky dieselgate budou nicit mj. zdravi jeste dlouha leta i lidem vcetne deti v CR. https://www.novinky.cz/…-emisim-40280147
Emisni povolenky slouzi k omezeni co2. A Tesla je ke vsemu lokalne bezemisni. Tvuj primer je uplne spatne, sorry. Zkus o tom premyslet.
Mas to v hlave pomotany. Reknu ti jedno zakladni pravidlo: dodrzuj pravidla (zakony). Netvor si ve sve hlave svy - ktery davaji emisni povolenky na uroven dieselgate. ;-)
Čum dál wole ale mezitím si zjisti zda jakékoli jedno benzínové nebo naftové auto někde dostává tak masivní dotace jako tebou obdivované Tesly.
Ford by tehdy ty dotace jistě taky bral a dokázal automobilizmus rozhýbat i bez nich, Musk by rozhýbal tak maximálně velké elektrické howno.
Windiesel můžeš mi říct proč se hned musíš vyjadřovat na.sraně a jako hňup? Já totiž nejsem EV fanda tak se o to ani moc nezajímám tak se nečerti, na naftu ti nikdo nešahá sám mám doma jak diesel tak benzín :D
Je tomu tak - přes 55% Tesel prodaných v Evropě se prodalo jen v Norsku a Holandsku a to díky dotacím na e-auta a také brutálním restrikcím vůči spalovákům. Tedy tato čísla, tento "úspěch", jasně ukazují, jak to ve skutečnosti s e-auty je. Např. http://carsalesbase.com/…ales-data/tesla/
Tak sekl se o 7 procentnich bodu.
Za zari to bylo v Norsku 2342 ks., jak to uvadi dole uzivatel winder a v Holandsku to bylo 5768ks. (https://www.bovag.nl/pers/persberichten/autoverkoop-blijft-bijna-8-procent-achter-op-vorig) tzn. dohromady je to 47% z tech 17 tis. ...
Kazdopadne tohle jsou bez diskuze majoritni trhy, kde jsou na el. auta obrovske dotace resp. pokuty na spalovaky.
Skus si nastudovat nieco o dotaciach v EU, vo vacsine z EU27 krajin su dotacie na EV nulove a vyssie zdanovanie ICE aut voci EV je skor vynimka, napr. Holandsko prave od 1.1. 2019 zvysovalo dan na BEV z 4% na 22% pri cene nad 50k kde spada velka cast predajov Modelu 3. Ak je Model 3 lacnejsi ako BMW 3 a prevadzka je 2-3x lacnejsia tak krajiny s ekologicky zameranymi zakaznikmi nepotrebuju ziadne zvyhodnenie a dotacie aby sa rozhlodli pre Model 3. Tak isto ako v US kde Tesla ako prva prisla o podstatnu cast dotacii kvoli prekroceniu 200k hranici predajov a aj tak drvi vsetku EV alebo ICE konkurenciu. Ak kupa a prevadzka Modelu 3 za 5rokov vyjde lacnejsie ako Corolla a cena Modelu 3 pojde kvoli stale rastucej marzi iba dole, ale az ked zacne klesat dopyt, najvacsie prepady predajov konkurencie este len pridu.
To nie je ani fórek, ten blbec si skrátka vymýšľa. Taký je proti tej Tesle nadržaný, až má penu na hube a Kaktus pod ním rovnako. Týchto bezmozgov treba brať s veľkou rezervou, ak vôbec.
Za září/september 2019 sa v Nórsku predalo 2342 ks vozidiel Tesla 3, čo je 21% tamojšieho trhu. https://www.mojelektromobil.sk/…ilov-60-percent/
V článku se píše:"Už dříve se stala nejprodávanějším vozem ve své kategorii, luxusních vozech střední třídy. Tím se stala i v září, třeba takové BMW řady 3 i přes meziroční nárůst o 27,9 % díky letos příchozí nové generaci bylo daleko za ní. S 12.868 registrovanými kusy obsadila trojka 24. příčku."
Z toho usuzuju, že někdo porovnává prodeje obou těchto aut, jako kdyby to byly jablka s jablkama. Podle mne to jsou jablka s hruškama.
Jsou to jabka s jabkama - luxusni vozy stredni tridy (jakkoliv je luxusni vuz stredni tridy jako oznaceni katgorie naprosta pitomost). Stejna jabka jako BMW3 vs Audi A4, MB-C, nebo neco od Volva. Nikde tam nikdo nepsal o tom, ze by se Tesla prodavala na ukor BMW, nebo naopak. Jen se proste ve stejne kategorii prodalo vice Tesel, nez BMW. Zadne srovnani tech dvou aut v tom proste nevidim a uz vubec ne spekulaci o tom, ze nekdo bere jedno jako alternativu za druhe.
Očekával bych, že když jsou dvě vozidla zařazena do stejné kategorie vozů, tak potenciálními alternativami jsou. Tato dvě mi jako vzájemné alternativy nepřijdou, proto bych je do stejné kategorie nezařazoval. Tesla model 3 pro mne z hlediska designu (vnějšku nebo vnitřku) a motorizace nic luxusního nepředstavuje, takže bych jim vyhradil vlastní kategorii. Neříkám horší nebo lepší, ale prostě jinou - vlastní.
Je fakt, ze luxusni ja na ni hlavne cena, interier je proste jednoduchy a americky zpracovany, mozna to brali prave podle te cenovky. Kdyz ji hodime do vlastni kategorie, tak budou zase brepty, ze to se to vyhrava, kdyz v ni nikdo jiny neni...
A prečo si myslíš, že v prípade Nórska ide primárne o trh? Majú asi iné záujmy a iné ciele, a je to ich vec. Robia to sami sebe a vo svojej krajine, nie je dôvod im to zazlievať.
Jistěže je jejich věc pokoušet se řídit mezilidské vztahy a rozhodnutí lidí "zvenku". Já to nekritizuju, jen konstatuju. Když si myslí, že to může fungovat, je na nich, aby si důsledky těchto rozhodnutí "užili" až do konce. Pro nás to budiž přiležitostí poučit se z cizích chyb.
A ono to někdy fungovalo? Nemáme zrovna my z naší vlastní historie dostatek odstrašujících příkladů, kam sociální inženýrství vede? Naše vlastní historické poučení nestačilo?
Tvrdíš snad, že v Norsku je tak vysoký podíl prodejů elektroaut proto, že to reflektuje jejich osobní preference a nikoli kvůli tomu, jak je nastavena dotační/daňová politika? Tzn. že auta se spalovacím motorem jsou zatížena vysokou daní a elektroauta naopak dotována? Kupovali by kupující stejně, když by podmínky byly rovné? Asi ne, že?
Takže někdo si osobuje právo jejich preference "řídit" a říkat jim, co je dobré (to dotuje) a co je špatné (to daní). A není snad taková manipulace preferencemi lidí sociální inženýrství? V mé definici ano.
Ak to berieš v kontexte posledného odstavca, tak potom hej. Ide ale práve o to, že nórska vláda používa dotácie na dosiahnutie globálne prospešného cieľa, nie na úľavu pre nejakú časť spoločnosti. Mnohí máte utkvelú predstavu, že trh a trhové hospodárstvo (príp. tzv. demokracia) je jediný správny spôsob riadenia spoločnosti. Ale to nie je, nebola, ani nikdy nebude pravda. Teraz tu plačeš nad tým, že nie sú rovnaké obchodné podmienky pre autá so spaľovacím motorom a EV. Ale prečo musia byť? Záujmom Nórska je výmena spaľovákov za elektromobily, tak jednoducho využíva dostupné prostriedky na jej dosiahnutie.
Vezmi si napr. fajčenie a žutie žuvačky. Sú to dva zlozvyky, pričom prvý naviac škodí aj okoliu a ničí zdravie aj nefajčiarom. Zdá sa ti nesprávne, že cigarety sú zaťažené vysokými daňami a žuvačky nie?
Dovozné clá - je spravodlivé, že tovar dovezený spoza hraníc je zaťažený clom a domáce výrobky nie?
Alebo rozdiely v DPH - nie všetky tovary (napr. aj u vás v Čechách) sú zaťažené rovnakou DPH - je to správne? Určite, v tomto prípade slúži záujmom štátu DPH. V prípade EV v Nórsku hrá podobnú úlohu dotácia na EV - a vo svojej podstate je to to isté. Proste zvýhodňuje jeden produkt pred iným.
Je fakt úplne jedno, akým spôsobom Tesla svoje predaje dosiahla. Či presvedčí jednotlivcov, alebo vládu nejakého štátu - v obchode proste platia čísla.
Pokud je "záujmom Norska výmena spaľovákov za elektromobily", proč k tomu potřebují dotace a daně? Snad jsou Norové dostatečně uvědomělí sami, aby věděli, co je "správné" a co ne, nebo ne?
A pokud ne, tak to znamená, že je k tomu někdo musí nutit? Z toho plyne, že to tedy nechtějí (když se k tomu musí nutit), takže kdo nebo co je to "Norsko", které na tom má zájem, když sami Norové to nejsou?
Ty kokso, to už fakt nemôžeš myslieť vážne. Ty máš ten odpor voči EV asi vypálený na čele... Nechápem, o čo ti ide? Prečo ťa to trápi? Čo je ťa do toho? Žiješ v Nórsku? Nejak sa ťa to týka? Nech si robia čo chcú.
Keď bude záujmom štátu, aby si sa stravoval zdravo, ako to spravia? Budú sa spoliehať na to, že si tak uvedomelý, že opustíš svoje staré zvyky a namiesto slaniny, kýty a chlastu budeš za rovnaké alebo vyššie ceny kupovať zeleninu a bioprodukty? Nebuď smiešny. Ak bude štát naozaj chcieť, aby si jedol zdravo, spraví propagandu a upraví daňové zaťaženie potravín tak, aby si kupoval tie zdravé. Inak sa na ne vykašleš, aj keď vieš, čo je zdravé a čo nie.
Keď si zvolíš politikov, tak sú tam snáď od toho, aby za teba rozhodovali, a keď rozhodujú inak ako chceli voliči, tak ich pri ďalších voľbách kopnú do zadku. Na čo potom nejakí politici vôbec sú, to stačí spraviť o každej veci referendum a nech sa ľudia rozhodnú, že... Nebuď mimoň. Ak je to zlá cesta, tak sa to časom ukáže, o to sa neboj.
Je jedno staré porekadlo, ktoré platí naprieč všetkými dobami - "Človek je inteligentný tvor, ale ľudia sú tupé stádo". Pointa je, samozrejme, jasná.
O Nory a jejich auta ve skutečnosti nejde. Je to jen příklad a ukázka přístupu.
A o čo mi ide? Nesouhlasím s tvým úvodním argumentem, že není chyba, když si někdo myslí, že někdy může fungovat to, že někdo bude někomu říkat, co má nebo nemá dělat. Jasněže to spoustě lidí vyhovuje (ať už jsou ovládajícími nebo ovládanými), ale moje pointa je, že to nefunguje a nikdy fungovat nebude. A moudrý je dle mého názoru ten, kdo se z historie těchto snah poučil. V Norsku (a nejen tam) si ale musí ruce ještě pořádně připálit, aby to pochopili. A to neříkám z nějaké naivity - právě naopak. Ale pokud věříš, že lidé jsou jen tupé stádo, které je nutné řídit (třeba tím, že někdo někomu říká, jaké auto si má koupit) a pokud věříš, že to může fungovat, prosím. Naštěstí je největší výhodou lidských dějin to, že na každou otázku dostaneme odpověď, i když některým to evidentně nestačí jednou...
"..ale moje pointa je, že to nefunguje a nikdy fungovat nebude" - OK, je to tvoja pointa. Môže a nemusí platiť. ;-)
Mimochodom, z tých dejín si toho prejdi viac, nie iba to, čo sa zrovna hodí. ;-)
Ono je to celkem jednoduché - ta elektromobilita zatíží evropské ekonomiky natolik, že se zhroutí - nebo se radikálně omezí individuální doprava - ovšem v obou případech budou miliony nezaměstnaných.
A prečo ju nepoužívaš ty? Nórsko je v tomto smere natoľko špecifická krajina, že nemá zmysel o tom polemizovať. 60% automobilového trhu tam tvoria elektromobily a benzíniek tam ubúda. Tak to proste je. Z nášho pohľadu môžeme povedať maximálne svoj názor na úrovni páči/nepáči. Na hodnotenie nemáme nárok.
citujem : "60% automobilového trhu tam tvoria elektromobily" ( v Norsku ) to je strasny "fake news". pre Teba je automobilovy trh len to, co sa akualne predava, ale uz nie to, co v Norsku aktualne jazdi ? automobilov na benzin / diesel jazdit v Norsku stale nasobne viac ako EV. Nori maju EV ako druhe auto do rodiny hlavne aby sa vyhli vysokym poplatkom. Stale vlastnia a jazdia benzinove / dieslove auta. Na tuto temu je mnozstvo clankov v serioznych mediach, staci sa trosku zaujimat.
pozrel si vobec niekto poriadne predajne statistiky ? EV sa predavaju len tam, kde su masivne dotacie na EV, alebo vysoke poplatky za diesel / benzin auta ... alebo kombinacia.
aby som bol konkretny tak napriklad v Norsku stoji Golf 1,2 TSI ( vo zvysku EU okolo 22 046 EUR ) po zaplateni vsetkych dani a poplatkov 34 076 EUR ... cize o 54 % viac ako je normalna cena.
niekto tu pisal, ako si Tesla auta drzia cenu pri repredaji. zase dalsi "fake news". jednoduche porovnanie Tesla S a BMW 540xd.
Najnizsie ceny, za ktore sa predavaju 2rocne BMW 540xd su okolo 52 000 EUR.
Najnizsie ceny, za ktore sa predavajau 2rocne Tesla S su okolo 65 000 EUR.
Rozdiel v cene novych aut je priblizne 30 000 - 40 000 EUR v prospech BMW.
v ponukach je 2x viac BMW 540xd ako Tesla S. Samozrejme, celkovo je 5er v ponuke asi 60x viac ako Tesla S. Cena Tesla S po dvoch rokoch klesa o cca 46 % ... cena BMW 540xd o cca 38 %.
Áno, aktuálne 60% trhu tvoria elektromobily. T.J. za posledný mesiac. Píšem o automobilovom trhu(resp. o trhu nových áut), a nie o zložení nórskeho autoparku, ty rozumbrada. Nauč sa chápať písaný text, prosím.
Výrobcom je úplne jedno, či sa jeho produkty predávajú s dotáciami, bez nich, alebo z akých dôvodov. Ide o to, že sa predávajú, ide o čísla. Ak budú čísla, udrží sa výroba a potečú peniaze. To je celé.
Rozdiel v cene jazdených áut je už úplne irelevantný, fakt mi nie je jasné, prečo podaktorí vyťahujete tieto nezmysly ako argumenty. Čo to má spoločné s počtom predaných nových EV alebo konkrétne Tesiel? To vám tie Tesly až tak strašne prekážajú? Nechceš to, nekupuj to, ale čo ťa je do toho, čo si kúpi niekto iný? Ja jazdím dieslom, manželka má benzín, na EV momentálne nemám. A predstav si, vpohode ten elektromobil doprajem komukoľvek, kto si ho kúpi. Naproti tomu arogancia odporcov EV asi nemá hranice.
este aby som doplnil Ty trulo ... pises o ruseni benzinovych stanic v Norsku z dovodu, ze 60 % trhu su EV ... :-) "tak urcite" sa rusia benzinky, pretoze jazdi v Norsku necele 4 % EV zo vsetkych registrovanych vozidiel :-)
A přitom stačilo kliknout na ten odkaz v mém předchozím příspěvku a mohl sis tu ostudu ušetřit. To je problém vás Tesla fanboys - chápání textu nulové, vědomosti mizivé, s logikou si netykáte, pouze tupě papouškujete nesmysly, které vám do palic natlačil guru, ke kterému se modlíte.
este pridam jeden clanok, ktory presne popisuje situaciu v Norsku ... dokonca zo stranky fanusikov EV. v Norsku je kupa EV z velkej casti cisto oportunistickym rozhodnutim kupujucich. nie je to preto, ze by boli milovnikmi EV. dokonca aj hore linknuty clanok z The Guardian hovori to iste.
ako som pisal vyssie, len uplny hlupak moze prezentovat vysledky predajov EV v Norsku ako uspech samotnych EV. ide o tak vyrazne pokryvenie trhu statom, ktore v 95 % EU nie je mozne. Tesly 3 sa celkovo v EU od januara do augusta 2019 predalo 45 860 ks, pricom len v samotnom Norsku bolo predanych 11 517 ks ... takze len v Norsku sa predalo 25 % zo vsetkych predanych Tesla 3 v EU, pretoze tam Tesla 3 stoji menej ako VW Passat a jej prevadzka je prakticky skoro zadarmo.
V Norsku je registrovanych 2,8 mio osobnych aut / celkovo cca 5,5 mio vozidiel /, z ktorych je cca 220 000 EV / vcetne HEV a PHEV, k zaciatku roka 2019 to bolo presne 195 351 ks /. O akych ruseniach benzinok v Norsku v dosledku EV to tu pises ? :-) Uvedomujes si, ze napriek skvelym predajom stale je osobnych EV v Norsku pod 8 % ?! a dokonca pod 4 % z celkovych registrovanych vozidiel ? Toto je presne dovod, preco je v podstate nezmyselne pokusat sa o rozumnu komunikaciu s tesla fanatikmi / podobne ako s tesla hatermi /. Ani jedna z tychto skupin sa ani v najmensom nedrzi faktov.
Za mě to je něco, co si především neuvědomují lidé, kteří pořád argumentují tím, že produkujeme podstatnou část energie z uhlí, že naše přenosová soustava nezvládne 100% přechod, že si nedokážou představit nabíječky na sídlištích atd. Jak je vidět i na tom Norsku, kde se už léta prodává obrovské množství elektroaut, tak ten přechod trvá strašně dlouho. Poměr mezi novými prodanými auty a počtem aut na silnicích je totiž velmi malý. U nás to bude trvat ještě několik desetiletí, než bude alespoň polovina aut na silnicích elektrických.
v Norsku tvoria EV necelych 8 % vsetkych registrovanych osobnych aut / a necele 4 % zo vsetkych registrovanych dopravnych prostriedkov / ... tak urcite kvoli tomu zatvaraju benzinky :-) aj Tebe "ide" :-)
A proč nešetříš třeba na M340i nebo 330d v té trojce? Mi neříkej, že takové auto srovnáváš s Teslou a že si místo šestiválcového benzínu nebo nafty vybíráš elektriku? To máš vedle sebe jako blízké alternativy?
Ten dotaz je relevantní. Westeros psal, že původně uvažoval o 320 xd, ale že raději přišetří na Teslu. Zaráží mne myšlenkový skok, tj. "hmm, koupil bych 320 xd, ale když bych přitlačil, tak můžu mít ... Teslu." Přijde mi to jako myšlenkový skok do úplně jiné kategorie. Očekával bych spíš úvahu "když přitlačím, vyjde mi na šestiválec do téhož auta" a ne "koupím si něco ÚPLNĚ jiného". Překvapilo mne na tom to, že někdo prostě zahrne tato dvě auta do jedné úvahy, když jsou tak odlišná. Jako já to nekritizuju, jen tomu nerozumím. ;-)
Pro mě je to stejná kategorie, prémiová střední třída. Cenově jsou dost podobně. Problém je v tom, že TM3 zatím nejsou žádné ojetiny na prodej, a když už ano tak si hodně drží cenu (stejně tak Tesla Model S), zatímco BMW 3er se dá koupit dvouleté za skoro poloviční cenu. Paradoxně ale banky nechtějí dát na Teslu rozumný leasing, protože se bojí nízké zůstatkové ceny. Takže musím buď počkat, až bude více ojetin Tesla na trhu, nebo až bude Tesla nabízet u nás vlastní leasing za rozumnou cenu, nebo prostě vydělat cash :-)
Já vím, že design je čistě subjektivní záležitost, ale když kouknu na ty fotky Tesly (nechám teď stranou pohon) - vidím uvnitř minimalistický holobyt s velkým iPadem. Tomuhle říkat "prémie" nedokážu, ale OK, pokud se ti to takto líbí, je to tvoje rozhodnutí.
Ne každý si představuje prémii tak, že má před sebou milión chromovaných čudlíků. Minimalismus je moderní, sexy a nezastarává tak rychle. Interiér Modelu 3 vypadá podle mě vážně dobře. V jednoduchosti je síla.
Jak jsem řekl, design je subjektivní. V jednom s tebou budu souhlasit - minimalismus nezastarává, ale to je sotva výhoda, protože kde nic není, ani smrt nebere. ;-)
Chtel jsem pres premium selection a tam benzinaky nejsou skoro zadne, natoz tak sestivalce. BMW = naftovy dvoulitr. Nebo ted uz teda spis naftovy trivalec, predokolka. Benzin je mensi zlo, ale pro me je uz jakykoliv spalovak neco jako CRT monitor nebo kazetovy prehravac - prekonana technologie.
Chci tím říct, ze většina kupců Tesly bydlí ve městě, kde platí padesátka. Než se s autem dostanu někam, kde se smí víc, dávno je zahřáté. Takže tenhle parametr je pro me zcela mimo...
Kdo má na Teslu nebo BMW, tak má barák a nabíjí doma v garáži na noční proud, takže jezdíš pořád nabitý a za hubičku. A na nabíječku musíš jenom na dálkových cestách.
Doma rychlonabíjení nepotřebuješ. Obyč třífázová 400V připojka ti to dobije z 0 na 100 přes noc. Ale pro obyčejné denní nabíjení nepotřebuješ ani 3 fázi
Ahoj Wine,
Kdyz mas tri faze (400V) a 16A tak to je cca 11kW, to je za hodinu 11kWh (tak ten tvuj plug-in.. )
Hadej kolik to da kWh za 10 hodin, ty tabulko.
Zrejme jsi koukal na casy nabijeni z jedne faze (230V)..
Asi jeste zadny EV nema 110kWh. Ztraty jsem pro jednoduchost zanedbal. Na druhou stranu muzes dobijet doma i dvojnasbnym vykonem. Ale pochybuju, ze si zvladnes dopocitat cas potrebny k nabiti. https://www.autonabijeni.cz/…-tesla-az-22-kw/
Model 3 ma ale jen 11kw on-board charger, takze tam ti 22kw ac uz moc nepomuze..
PS EV malokdy nabijis 0-100%. Do nuly nejezdis, protoze bys nemusel dojet a protoze hluboke cykly skodi. A do 100% zase nabijis jen pred delsi cestou. Protoze kdyz nabijis jen do 80%, tak ma baterka minimalni "opotrebeni". Btw. tohle plati i pro tvuj mobil ;-)
Velmi zavádějící čísla - drtivá část prodejů byl v zemích, kde jsou na e-auta masivní dotace a kde jsou jiná auta drasticky zdaněna. Jinak Tesla 3 je za srovnatelné (velké) peníze jistě lepší volba, než BMW i3 či něco podobného.
Uz jsem psal nahore, za zari je to ca. 47% na ty dva trhy.
...
Za zari to bylo v Norsku 2342 ks., jak to uvadi dole uzivatel winder a v Holandsku to bylo 5768ks. ... (https://www.bovag.nl/pers/persberichten/autoverkoop-blijft-bijna-8-procent-achter-op-vorig) ...
Tohle jsou majoritni trhy s obrovskym pokrivenim. Staci jak se tyhle vyhody zmenis a prodeje jsou nikde. Napr. Rakousko ma take dane na ICE auta, ale ne tak brutalni a Tesla v zari obsadila pouze 2.2% trhu. (BMW za vsechny modely 6,2%, nehce se mi hledat jen BMW 3)
Takze Orm tu chce sirit fake news. Z 80% je razom 47%. Diky. Ano su to majoritne trhy a zaroven su tieto predajne cisla deformovane obmedzenymi dodavkami, cize nevypovedaju o skutocnom dopyte v danych krajinach a nie su urcene vyhradne dotaciami. Tie su v niektorych krajinach EU vyssie ako v Norsku.
Tie trhy proste majú vlastné špecifiká a vlastné podmienky. A, samozrejme, aj vlastné riziká. Čo však nevylučuje, že septembrové predaje Tesly nie sú úspechom.
Je to samozrejme vymysleny udaj ako vlastne vsetky argumenty nenavistou zaslepenych haterov. Dotacie davaju rovnaku vyhodu vsetkym automobilkam a predsa eGolf neuspel a Model 3 ano.
Tak potom by sa tu donekonecna nepisalo o tom ze Tesla 3 tieto predaje dosiahla kvoli dotaciam.. a presne to sa tu deje. Objektivita je presne o tom ze sa kazdej strane uzna aj neuspech aj uspech. Dost ze ACZ je silne tendencne antiTesla, diskuteri to maju vybalancovat. Tato diskusia mala vyzerat ako uvaha o tom co ostatne EU automobilky musia spravit aby sa tu predavali EU EV s kvalitnou farbou, s karoseriou ktora tu je najpopularnejsia, so sirokou sietou servisnych strediska bez cakania mesiacov na nahradne diely po buracke.
Zaujimave ze zahranicne diskusie su super fakticke, vecne a trefne, ludia tam maju skutocny prehlad a kritika voci Tesle je spociva iba v skutocnych problemoch na ktore zaroven poukazuju s cielom napravit ich, nie zosmiesnit. Cechoslovaci maju v krvi nejaky prirodzeny odpor k novinkam a inovatorom.
A dokonce tak dobry, ze i s karoserii sedan porazi v poctu kusu spoustu souperu (zdravim Octavii).
Ano, bez dotaci by ty pocty byly jiny.
Ale kolik se proda E-Golfu s dotaci?
Nemuzu se dockat nastupu Modelu Y, ktery bude konkurovat SUV a kombi :-)
PS Skoda ze hateri umi psat jen o dotacich. A o pokriveni trhu. Drzim palce v elektrifikaci Skodovce. Ale Cigo neni zrovna univerzalni EV a Vision iV nebude sahat Modelu Y ani po paty.
Tak a teď hezky do kouta, máš tam oltářík, pomodli se Bohu Muskovi a spát !!!
A nauč se to dělat jako musulmani, ti si modlitební kobereček berou všude sebou. To zvládneš !!! A dělej to klidně i na ulici.
Já se Wám chlapi divím, že jste si ještě nepostavili svatostánek Teslachurch, kolem by mohly být nabíječky a než se to nabije tak byste se celou dobu mohli modlit. Tak byste mohli zabíjet 2 mouchy 1 ranou.
Kazde dalsie EV je super avsak Tesla je proste Tesla!
Nedávne skvelé športové výkony elektromobilu Porsche Taycan nie sú až také unikátne. Nór Bjørn Nyland otestoval 27x opakovaný šprint na Tesle Model 3 bez straty výkonu.
Nórsky elektromobilista Bjørn Nyland vykonal 27 štartov z takmer 0 km/h na 200 km/h na nemeckej diaľnici. Najvýkonnejšia verzia amerického elektromobilu Tesla Model 3 Performance opakované šprinty vykonal bez prestávky medzi jednotlivými jazdami zrýchleniami. Celý test trval menej ako 30 minút, čo je polovica toho, čo na podobný test potreboval Porsche Taycan.
Skus si dat ruku na srdce najprv ty. Neoznacuj ludi co uvadzaju jednoduche fakty za ludi "od Tesly". Elektromotor ako typ pohonu je absolutne nadradeny ICE, uplne vo vsetkom o velke nasobky. Konkurencna vyhoda v automobilizme sa ziska par percentami, ak pride nova technika s nasobkami, nie je o com. Presne pre to nemas ICE v mensich spotrebicoch, pouzit ICE by bola hlupost. Dnes zdroje energie davaju moznost pouzit elektromotory aj v autach. Jedinou vyhodou ICE aut su dojazd a zvuk. Dojazd u dnesnych EV je az do 600km, kazdym rokom stupa a hlavne kvoli inej scheme doplnania dojazdu je pre drvivu vacsinu ludi postacujuci nasobne mensi. Zvuk je vyhoda iba u sportovych aut kde by mal byt ICE zachovany aj nadalej popri EV sportiakom, nech si ludia slobodne vyberu co chcu, obmedzovat emisie u sportiakov za hranicu sportovym parametrom prospesnej hybridizacie je podla mna nezmysel. Ale neeeech tu nikto nepise o zvuku ako o vyhode pri tych najrozsirenejsich 1.0/1.2/1.4 turbobenzinovych prditkach alebo traktorovych diesloch, tu je bez zavahania najlepsim pohonom elektromotor. To ci ho bude napajat bateria, kondenzator, palivovy clanok atd.. to uz nechajme na vedcov, ale najlepsi pohon pre masove auta sluziace na transport z bodu A do bodu B je jednoducho elektromotor a nie je vobec potrebne nikoho oznacovat za Tesla ci Elon fanatikov ked poukazu na tento jednoduchy fakt. ;-)
Tak tobě vadí i "chlapci od Tesly"? Mohl jsem napsat Svědci Elonovi (copyright já), mohl jsem napsat ultrafans Tesly, ale chtěl jsem být vstřícnej, napsal jsem to jen tak, aby bylo jasno, o kom mluvím.
No a pak se ozvou dvě hovada (copyrighr Fostek), a jako důkaz své absolutní objektivity napíšou, že EV je naprosto nadřazený všem spalovákům a že Taycan vlastně není nic moc, protože kdosi někde zrychlil s TM3 vícekrát za sebou a tentokrát se nerozsypala.
Tak od teď zase budu psát Svědci, protože někteří z vás jste fakt jen banda zaslepených trotlů. Hlavně, že si stěžujete na Tesla haters. Když čtu některý vaše s.ra.čky, tak se nedivím, že Teslu některým (vč. mě) jen zhnusíte víc, než by bylo nutno.
Ach jaj, ak mi nedokazes ze sa mylim v tom co som napisal tak si ta (opat) zaradim medzi trollov. Ja odmietam oznacenie "od Tesly" pretoze nerobim v Tesle, bohuzial nemam ich akcie a nijak im nenadrziavam, Tycan nijak nezhadzujem, pisem jasne fakty, ziadne moje nazory a pocity ako vacsina pritomnych, takze nie som ani proEV ani proICE, konstatujem fakty ked sa diskusia ubera od nich do fan/hate vymyslenych sfer.
Karel mozes poukazovat na ostatnych ale najprv by si sa mal pozriet na seba.
Tolko krat si tu napisal ze vyroba EV je stratova az tu vysiel clanok ze BMW sa pri modely i3 investicie vratili a uz len zarabaju.
Potom si napisal ze EV nikto nechce co taktiez nieje pravda.
Pises ze ti Tesla nevadi a potom napises ze "potom niekto s teslou viackrat zrychlil pokial sa nerosypala". Takze vobec niesi zaujaty. Cista objektivita.
Tiez jazdim benzinom ale nevidim nic zle na EV. Skor v tom vidim pozitiva.
Vždy, když píšu, že EV nikdo nechce, tak píšu že je "nikdo" nechce. Tedy - to nikdo je v úvozovkách. A na tom trvám. Viz diskuze - polovina EV je z dotovaných zemí. Ti lidi je nechtějí, ale jsou k tomu tlačeni. Pořád je to "nikdo" v uvozovkách. Tvrdím, že to není tak, že by je chtělo 50% lidí. Nebo 30%. Prostě ne. Chce je pár procent lidí.
Že je výroba EV ztrátová píší samy automobilky, ta nejůspěšnější - Tesla - letos málem krachla. Co řekli v BMW je mi jedno, vůbec to nemusela být pravda.
To, že se Tesla při opakovaných zrychleních tentokrát nerozsypala, je samozřejmě nadsázka, ale po pravdě - zasloužená. Viz i poslední fiasko na ringu.
Až budeš chtít ty psát o objektivitě, tak koukni na sebe pod články o škodě. Možná se zděsíš.
Obaja - .StenLi. aj 99matthew99 - načo to hrotíte? Zrovna Karel sa na vec pozerá triezvo a vcelku reálne. Akurát nie je takým fanúšikom EV ako by ste si možno priali.Každý má rád to svoje, pretože každý môže mať rád, to čo chce. Ak pre bás je vrcholom elektromobilita, ok, nikto vám to neberie, ale láskavo to nevnucujte ostatným. Robíte tým pravý opak - sprotivíte to aj tým, ktorí EV fandia aj napriek tomu, že to nie je ich mokrý sen a krvopotne nešetria na novú Teslu, ktorá je, mimochodom, pre drvivú väčšinu ČR a SR skrátka pridrahá, a preto ju prakticky, až na pár jednotlivcov, zatiaľ nikto nechce. No a čo?
To som si tiež všimol, ale ten nepomer je dosť výrazný. Ostrejší zástanci EV sú možno .StenLi., westeros, 99matthew99. Pre niekoho možno aj elektrikar, ale má zväčša pragmatické príspevky, podobne ako Don Vito alebo Hendly. Ale ani jeden z nich nepíše také výmysly a hlúposti ako Win Diesel, KANKUNEN, Katikakus, Orm, alebo LORASI.
Ja jazdím spaľovákmi a aj ďalšie auto bude spaľovák, lebo EV mi zatiaľ nevyhovuje (ani cenou ani dojazdom). Možno časom - je mi vpodstate fuk, s akým pohonom budem jazdiť, ak bude auto plniť to, čo od neho vyžadujem.
Ale ako čítam tieto diskusie pod Teslami, tak ich odporcovia väčšinou pľujú, a zástancovia argumentujú. Môžeš 3x hádať, ktoré z príspevkov sú tým pádom sympatickejšie. Áno, sú tu ešte uvážliví ľudia, ktorí majú benzín radi a EV nefandia, ale koľko vás je na Tvojej úrovni?
Já nemám problém s tím, že se tu prodává Tesla, ani s tím, když se jí daří. Dokud je to dobrovolná alternativa, je to pro mě obohacení trhu a vše je ok. Třeba jednou přijde doba, kdy se pro EV sám rozhodnu. Jen bych nerad, aby to bylo vynucené rozhodnutí. Už teď zvažuji hybrid nebo PHEV.
Ale tak jako se některým zprotiví koncernový auta díky přehnané adoraci třeba Světa motorů nebo i ACZ, tak se mnohým asi protiví Tesla díky lidem jako ... však víš. A úplně nejhorší na těchto lidech je to, že by byli rádi, kdybychom ideálně Teslu, minimálně jiný EV, dostali rozkazem všichni.
To nerozporujem. Celá EU je podľa mňa hlavu. Celkovo nechápem mnohé rozhodnutia euroúradníkov, násilné presadzovanie EV je len čerešničkou na torte.
Naproti tomu mi neprekáža nórska cesta - rozhodli sa, že spaľováky nahradia elektromobilmi, a aby to dosiahli, dotujú ich. Ľudia to vzali a túto možnosť využívajú. A pokiaľ viem, spaľovacie autá u nich nikto nezakázal, alebo áno? Preto nerozumiem, prečo to niektorým tunajším tak veľmi prekáža. Keby samotní motoristi v Nórsku boli proti, ich vláda by EV nepresadila ani s dotáciami, resp. asi by čoskoro padla.
Ale zase si vezmi, keby niekto povedal u nás, už nebudeš jazdiť dieslom, ale jedine elektromobilom, tiež by som na to prikývol, keby mi to uľahčili dotáciou a bolo to pre mňa ako užívateľa výhodné, resp. by mi tým niektoré nevýhody kompenzovali. A keby som silou-mocou chcel benzínové auto, tak ho mať budem, aj keď to už nebude také výhodné a prevádzka bude drahšia.
Ako k tomu, že jedine Tesla a Tesla je najlepšia na svete, sa asi obšírne vyjadrovať netreba. Má svoje plusy a mínusy ako všetko. Za jej súčasnú cenu by som to nechcel, pri cene porovnateľnej so zbytkom autotrhu by som možno uvažoval. Závisí na okolnostiach. Ako druhé auto do rodiny by mi vyhovoval napr. Leaf, ale opäť tá cena... Za 16 - 20 tisíc € povedzme ok, za 36-40 tis. € ani náhodou.
Obdivujem Muska za to, čo doteraz dokázal. Koľko je takých? Aj keď nesúhlasím so všetkými jeho názormi a plánmi, napr. autonómne riadenie alebo komerčné lety do vesmíru - to považujem (v súčasnosti) za úplne zbytočné mrhanie energiou a prostriedkami.
Tak posluchej soudruhu. Z tvych prispevku primo cisi odpor k volnemu trhu a obdiv k planovanemu hospodarstvi. Kdyz uz si me teda beres do te sproste levicacke huby, tak napis, kde jsem napsal neco, co neni pravda. Davam sem tobe a tobe podobonym odkazy na fakta (nevyvratitelna fakta, nikoliv subjektivni nazory), kdykoli tady placnes nejaky svuj nebetycny nesmysl (viz ten blabol o 60 procentech trhu v Norsku). To, ze to ty a tvoje neobolsevicka particka nejste schopni pobrat, je ovsem pouze a jenom vas problem.
Trafená hus zagágala. Kde som čo písal o plánovanom hospodárstve, kde si vzal ten môj údajný obdiv k nemu? Si ako politik - vlastný pohľad vydávaš za všeobecnú pravdu alebo dokonca nevyvrátiteľný fakt a okrem toho nezriadene klameš. A radím ti, píš slušne. Si vo verejnej diskusii, nie doma na hnoji.
Nejdřív sám uznáš, že bez dotací by byly počty jiné a pak vyčítáš jiným, že píší o pokřivení trhu. Ano, dotace je pokřivení trhu. Citigo je ideální městský vůz, který dává smysl. Psát o budoucích modelech, který bude nebo nebude někomu sahat po paty je stejně nesmyslné jako jiné výkřiky z druhé strany.
Pokřivit trh tím správným směrem? Protimluv par excellence. Jak ho můžeš pokřivovat správným směrem, když nevíš, který to je? :-O Copak ty jsi "trh" (tj, souhrn všech kupujících a prodávajících), abys věděl, kterým směrem chce jít?
Promiň, ale z toho na sto honů čiší touha říkat lidem, co je správné.
Ja obhajuji to "pokriveni". A vsimni si tech uvozovek ;-)
Uvedomte si uz vy vsichni hateri, ze to "pokriveni" je dane vetsinovym systemem. Tudiz EU se vetsinove pro toto rozhodla. Podle me spravne. Podle vas spatne. Ale vam nezbyva, nez to respektovat. Anebo slusne diskutovat, ale ne tak, ze se davaji dotace na uroven zlocinu (zdravim Orma), nebo ze se ze zastancu delaji fanatici (zdravim Wina a Karla).
Nazdar Done,
já nedělám fanatiky ze zastánců dotací. Ale za to, že bys chtěl, abychom EV jezdili všichni, a za mnoho dalších tvých názorů, za to už tě za fanatika mám. Ale objektivně musím říct, že věřím, že to nemyslíš špatně a že seš hodnej kluk - bez ironie. Ale často mě hrozně se.reš, to zas jo.
Prosím tě nadávej sem tak hloupý odkazy. Dnes jsem zase četl, že v 2027 bude nová generace Golfu a bude čistě spalovací (samo že nějaká hybridizace). Ty taky uvěříš všemu co čteš a co kde někdo kváknul. ;-)
Třeba jako Sten.li, který o sobě tvrdí, že udává jen samá fakta a nic než fakta. A pak tu tvrdí, že není třeba mít strach o "rozsypání" interiéru T3, protože už nějaká najela 1,6 mil. km. A dá na to opakovaně odkaz. Ve kterém se ale píše něco úplně jiného. Skoro jak Hamuna.
Když chcete dávat odkazy, tak něco relevantního.
Jj fakta :-) V cem jsou ty odkazy spatne? Ze delaji extremistu z tebe a ne ze me? :-D Proc by nemohl byt do noveho Golfu v roce 2027 nasazen motor vyvinuty v roce 2026???
Mel jsi z tech odkazu pochopit to, ze elektrifikace je mainstream a ne extremismus nebo fanatismus. No nepovedlo se :-)
A tudiz ze byla tahle tvoje veta.. diskutabilni: "Ale za to, že bys chtěl, abychom EV jezdili všichni, a za mnoho dalších tvých názorů, za to už tě za fanatika mám."
PS Diky Hamunovi uz vi i Win, ze je nafta dotovana :-)
No, takhle - pár jakýchsi lidí v Bruselu se rozhodne, že bychom měli elektrifikovat dopravu, a ty tomu říkáš hlavní proud, ok, já ne.
Jestli jsi mi chtěl ukázat, že se o EV mluví, tak to nebyly třeba odkazy, který sám nečteš. Já už o tom (EV) taky něco slyšel. ;-)
Mluvím zcela vážně. Je to stejných "pár jakýchsi lidí", co se rozhodlo, že náš stát je povinen přijímat ekonomické migranty s nekompatibilním životním stylem.
Musíme se oba smířit s tím, že máme zcela rozdílný pohled na některé věci. Je to bolestivé.
Snad ještě zajímavější, než samotné umístění na 11. příčce, je skutečnost, že žádné z aut v top 10 není cenově na úrovni Tesly. Jinými slovy - lidé, kteří jsou zvyklí utratit €50k za auto, kupují houfně Tesly.
A není se čemu divit. Když si jednou zvyknete používat deodorant, taky už s tím pak nebudete chtít přestat.
lidé se tu handrkují, zda odpuštění DPH je špatně a nebo dobře, nebo zda se víc prodalo v Norsku nebo jinde, ale zajímavé je spíš zpráva jako celek. Jedenácté neprodávanější auto je elektromobil... svět se mění.. na tohle by si asi před pár lety nikdo nevsadil.
To souhlasím, svět se mění. Čerstvě např. fy Always odstraní z menstruačních vložek symbol ženy, protože "ne všichni, kteří menstruují, jsou ženy". Řekl bych, že i to se tvé komunitě líbí. :-)
Normalne to nedelam, ale za vlozky a hlavne za tu komunitu ;-) mas ode me palec dolu.. Karle, dopurucuju zmenu diskuzni platformy: https://www.emimino.cz/…y-always-317320/ tady se ti bude libit vic :-)
Treba bys tam mohl prispivat.. o autech i o vlozkach, o vsem co te zajima :-D
Tak tak, svět se mění.
V srpnu byla druhým nejprodávanějším vozem v Evropě Dráčia Duster a Sandero bylo čtvrté :D
Tož soudruzi elektrofilní (neřku-li rovnou elektro-vilní) hajdy domů, rozbijte svá prasátka, vyberte kasičky a jděte si koupit své Tesličky 3 - a každej rovnou tři :D Jinak tu Dacii nedoženete :D