Tesla slaví historický úspěch. V září se Model 3 stal 11. nejprodávanějším autem v Evropě
Elektromobil Tesla Model 3 se v září stal v Evropě žádanějším vozem než Opel Astra, Škoda Octavia nebo Volkswagen Polo.
Tesla sice neustále řeší některé potíže a podle některých expertů je její budoucnost nadále nejistá, jedno se jí však upřít nedá. Nastartovala elektrifikaci automobilové nabídky a v určitých kruzích jsou její vozy zkrátka hitem. Platí to i v Evropě, což se potvrdilo v září. Minulý měsíc se totiž Tesla Model 3 na starém kontinentu stala nejen s přehledem nejžádanějším elektromobilem, ale také 11. nejprodávanějším automobilem vůbec.
Vyplývá to ze statistik JATO Dynamics, sledujících prodeje v 27 zemích Evropy. Z nich vyplývá, že Tesla Model 3 měla za září 2019 na svém kontě 17.505 registrovaných kusů, díky čemuž byla prodejně úspěšnější i než takové vozy jako Volkswagen Tiguan, Škoda Octavia, Opel/Vauxhall Astra nebo Volkswagen Polo, tedy modely, které se pravidelně objevují kolem top 10. Na tu přitom Model 3 málem dosáhl, chybělo 217 kousků na desátý Renault Captur.
Tesla Model 3 tak pokračuje v tažení evropským trhem. Už dříve se stala nejprodávanějším vozem ve své kategorii, luxusních vozech střední třídy. Tím se stala i v září, třeba takové BMW řady 3 i přes meziroční nárůst o 27,9 % díky letos příchozí nové generaci bylo daleko za ní. S 12.868 registrovanými kusy obsadila trojka 24. příčku.
Zářijové výsledky každopádně ovlivnil loňský propad trhu z důvodu tehdejších nových evropských norem, na které množství automobilek nebylo připraveno, a tak neměly dostatek homologovaných aut, které by mohly prodat. I proto třeba registrace Volkswagenu Golf meziročně vzrostly o neskutečných 116 %, přestože je za dveřmi nová generace – světu se představila minulý týden.
Ono obecně se pořadí v září notně proměnilo proti jiným měsícům. Bodoval Opel Corsa, který tentokrát skončil druhý, s 15% meziročním nárůstem – možná i díky blížícímu se příchodu nové generace na trh. Novinkou je také třetí Renault Clio, s nárůstem o 13,4 %. A bodoval též Mercedes-Benz třídy A. S 22.540 registrovanými vozy skončil na čtvrté příčce, což je na model luxusního výrobce skvělý výsledek. Nahoru se pak po delší době vyšplhal Nissan Qashqai, s 39,5% nárůstem celkově sedmý.
To Škoda Octavia se tentokrát musela smířit až s patnáctou příčkou mezi modely, meziročně přitom rostla sedmiprocentním tempem – ostatní zkrátka rostli ještě více.
I v tak úspěšném měsíci se však najdou modely, kterým registrace meziročně klesly. Jde třeba o celkově pátý Ford Fiesta (-1,1 %), osmou Toyotu Yaris (-8,7 %) nebo šestnáctý Peugeot 208 (-11,2 %). V případě Yarisu a 208 však může mít vliv blížící se příchod nových generací těchto malých hatchbacků na trh.
Evropský trh v září 2019: Nejprodávanější auta podle modelů | |||
Poř. | Model | Prodej 9/2019 [ks] | Meziroční rozdíl [%] |
1. | Volkswagen Golf | 32.398 | +116,2 |
2. | Opel/Vauxhall Corsa | 28.453 | +15,0 |
3. | Renault Clio | 24.895 | +13,4 |
4. | Mercedes-Benz A | 22.540 | +27,4 |
5. | Ford Fiesta | 22.236 | -1,1 |
6. | Ford Focus | 21.544 | +71,5 |
7. | Nissan Qashqai | 19.748 | +39,5 |
8. | Toyota Yaris | 17.795 | -8,7 |
9. | Citroën C3 | 17.757 | +8,9 |
10. | Renault Captur | 17.722 | +22,2 |
11. | Tesla Model 3 | 17.505 | - |
12. | Volkswagen Tiguan | 17.275 | +173,8 |
13. | Mini | 17.027 | +28,5 |
14. | Fiat 500 | 16.405 | +3,3 |
15. | Škoda Octavia | 16.315 | +7,0 |
16. | Peugeot 208 | 15.769 | -11,2 |
17. | Peugeot 3008 | 15.224 | -0,8 |
18. | Peugeot 2008 | 14.210 | -2,1 |
19. | Toyota Corolla | 14.056 | - |
20. | Opel/Vauxhall Astra | 13.835 | +22,5 |
21. | Volkswagen Polo | 13.534 | -14,7 |
22. | Dacia Duster | 13.327 | +49,8 |
23. | Hyundai Tucson | 13.165 | -9,2 |
24. | BMW řady 3 | 12.868 | +27,9 |
25. | Ford Kuga | 12.794 | -5,2 |