Ovsem v dobe kdy si nemusel zcela neekologicky najizdet desitky kilometru zbytecne jen kvuli regeneraci dpf. Pro maly auto do mesta dnes jedine benzin. Naftu ani omylem.
Když chceš přispívat spotřební daní a DPH do eráru, fajn.
Naftu ti nikdo nevnucuje a ani tehdy ti ji nikdo nevnucoval.
Benzín jako chrlič drobných pevných částic které BPF zachytí jen ze 70% je do města ideální :yes::yes::yes::D
Je to logický vyústění současnýho stavu motorizací. Do malýho auta do města jedině benzín eventuelně CNG. Konec konců nafta se už ani do malých aut ani nedává. Přd 10 lety sis mohl na takový účely pořídit lupo nebo foxe v naftě a jezdit za 4 litry. Dnes to už bohužel nejde. Čili ano benzín jako chrlič drobných pevných částic je aktuálně ideál. To je holt výplod civilizace.
Vídíš tam niekde priamy vstrek (a teda drobné častice)? Všetko sú to nepriamovstrekové atmosférické motory - do mestského približovadla ideál.
Po novom prechádzajú na EV - principiálne ideálna voľba do mesta, keby sa dobudovala infraštruktúra a zlacneli baterky, ale to uvidíme. Nafta je dobrá na diaľnici, nie na mestské poskakovadlo...
No jasne zabudol som, že naftoví Fox mal DPF a SRC. Citigo alebo Kolínske trojčatá majú jednoduché MPI motory. Oproti tomu by nafta plniace predpisy zvýšila cenu 1500-2000 EUR. To sa ti pri poskakovaní okolo domu na palive vráti už tak za 2-3 životy.
Když chceš přispívat spotřební daní a DPH do eráru, fajn.
Naftu ti nikdo nevnucuje a ani tehdy ti ji nikdo nevnucoval.
Benzín jako chrlič drobných pevných částic které BPF zachytí jen ze 70% je do města ideální :yes::yes::yes::D
Tenhle ondoň mně vždycky svými nesmysly donutí se tu zase přihlásit a dát mu mínus
Chlape ty musíš strašně rpět se zastaralym japoncem s divnym VW motorem a naději na změnu, koukam, asi do smrti nemáš :-(
"Vozy NEV (hybridy, elektromobily či vozy s palivovými články) zaznamenávají ještě výraznější pokles, což je způsobeno snížením státních dotací. V září došlo k meziročnímu sešupu o 34 %"
A tak by to bylo všude pokud by nedotovali, nezvýhodňovali elektro a na druhou stranu neházeli všemožné klacky pod nohy spalovacím motorům.
Asi tak ... lidé zatěžují životní prostředí skutečně velmi intenzivně, tam spadá i automobilismus. Jenže - ta zátěž auty, kterou teď řeší zejména Evropa, je nicotná proti jiným zdrojům, např. vypalování pralesů které souvisí s tím, že se lidé potřebují uživit. Jsme jako lidstvo v pasti a napadá mne jediná politicky nekorektní cesta - snížení počtu obyvatel planety. Je to paradox, ale investicemi do zdravotnictví (a že to je něco jako drogový business) vylepšujeme a prodlužujeme život což ale znamená, že postupně nejsme schopni ten život udržet. A pár e-aut to opravdu nevytrhne, jen to ještě situaci zhorší z pohledu v podstatě nesmyslných investic do e-aut.
Taky to tak vidim. Lidi řeší pár aut v Evropě ale že se počet lidí za 100 let zosminásobil (!!!) jako svojí chybu nevidí. Osobně nevidim problém v tom že jednou vymřu já i moje rodina čimž planetě ulehčíme.
Po pravdě klidně by se mohlo říct, dáme si 100 - 200 let na dodrancování planety a generace X už se nebude dál množit. Lidstvo by dožilo ve svym blahobytu a byl by jeho konec. Po nás to tu příroda nebo jiná vyšší moc dá zase do pořádku. Jenže na to lidstvo nemá koule :-(
Dinosauři taky vládli planetě a nikdo se z toho nezbláznil že vymřeli, nevim proč se bránit jejich osudu.