aby mohl dotovat cenu baterky, výkonové elektroniky a elektromotoru v tomto modelu. No a stačí další dotace z peněz z ropy, aby si to zákazníci koupili. Svět EV.
Spíš je poněkud zcestné si představovat, že by automobilka investovala do něčeho a vyráběla něco, co bude muset dotovat. Elektromobily se nedělají proto, že je to v módě, ale kvůli tomu, že speciálně od roku 2020 ušetří hromadu peněz na pokutách za CO2 a budou vydělávat peníze. Proto taky příští rok přijde na trh spousta elektromobilů.
Vemte si modelový příklad, že prodáte 10 aut, jednou všechno spalováky s 120g/km a podruhé 9 spalováků a 1 elektromobil. V prvním případě budou průměrné emise přímo 120 g/km, podruhé 108 g/km (elektromobil počítám jen jednou, přestože tam v prvních letech bude koeficient). To je rozdíl 12 g/km na jedno auto, což při pokutě 95 eur za gram dělá 1140 eur rozdíl v pokutě. Opakuji, na jedno auto, dohromady ten pouhý jeden prodaný elektromobil automobilce ušetří v tomto modelovém příkladě 11 400 eur, tj. 290 000 Kč. Což, jak jistě uznáte, je dost podstatná částka.
To je již podruhé za sebou poměrně zvláštní interpretace. Elektroauta jsou samozřejmě úplně normální zboží pro zákazníky. Přičemž mají takový pohon, který automobilkám má zajistit maximální možný zisk v podmínkách vysokých pokut za emise CO2, jež jsme se jako společnost rozhodli snižovat. Opakuji, automobilky je nedělají pro to, aby si pro srandu dělaly auta na baterky a dotovaly to z prodejů spalovacích aut, je to zcela přímočarý ekonomický kalkul.
Chlapi, že jsou auta skutečně čistá je parádní věc. Co se mi ale vůbec nelíbí, je to věčné čachrování s emisemi ze strany Bruselu, aby se mohli plácat po zádech ze záchrany planety, je to jak za komančů a to je hnus.
Jo auta sou fajn věc = bohužel docela HODNĚ NEčistá = a PROTO se s tou nečistotou už asi 60 let celoplanetárně bojuje = což NEMÁ NIC společnýho s nějakym Bruselem
Tady v Evropě je na tom emisně možná nejlíp Toyota = asijskej výrobce co zrovna v Evropě moc neprodává
Myslet si že ten aktivní boj proti emisim co trvá už skoro jako lidskej život = je něco podobně ujetýho a nesmyslnýho jako za komančů = to je fakt hnus. No spíš BLBOST ;-)
Jak to teda myslíš? Že celý ty desítky let snah = byly a sou totální kravina? Naprostej omyl = jako to násilná nadvláda komunistů?
Nový Explorer má papírovou spotřebu 2,9, co to planetě pomůže, když reál bude 4x horší. A vezmi si Novou Huť v Ostravě, stojí protože jejich zelená ocel je moc drahá a bere se železo z Číny, kde je emise netrápí. Příjde ti to normální, že je dovoleno brát špinavou ocel z Číny. Jde o obchod a ne o emise.
No Hamuno, Kankunen má pravdu co nám k tomu řekneš? Přijde ti divný, že se podvádělo s emisema NOx a nepřijde ti stejně alarmující, že se podvádí s emisema CO2? V reálu jde samozřejmě o prd. Honí se jen čísla v tabulkách a grafech a realita je jak to už bývá trochu jinde. Je to ale tak jde jen o obchod ne reálně o emise.
Ryccardo u tebe člověk musí ocenit to že si stojíš za svym = klidně proti celýmu VZDĚLANÝMU světu = vždy a ve všem :-)
Jak řikáš = svět se celejch těch 60 let krutě mýlí = a čeká na tebe SPASITELE = kterej zbaštil nejen hoaxy VW o Dieselgate ale i Pitomiovi o uprchlících = TY jsi ten ROZUM co máme poslouchat ;-)
Jak si tuhle psal = Dieselgate je nesmysl, byl to jen podraz USA na VW = kterej lidi jako ty PROHLÍDLI :-!
Tamní prodeje VW asi tak v úrovni Subaru u nás = prostě bylo nutný řešit :D
To mi připomnělo nový čísla tamních prodejů Pašíka = meziroční propad o 61% = to může soutěžit jen s místnim propadem Audi když musí plnit WLTP
Hele už si ty pohádky jak jsem proti celýmu vzdělanýmu světu už si konečně nech :D:D Sám snad už víš, že to není pravda. Já nějak nepozoruju, že bych byl proti snižování emisí nejen u aut. Pokud vím tak já jsem chtěl rozvíjet JE a odstavovat uhelné elektrárny ne ty. Ani nebojuju proti moderním EURO6 autům, tak se tu přestaň čepýřit :D Dieselgate dopadl jak jsem tvrdil já. VW to stálo nějaký peníze a auta jezdí vesele dál a v klidu dojezdí až do zaslouženého odpočinku.
Mám na mysli lhaní ohledně spotřeby u hybridů. 2 litry na sto a podobný nesmysly. realita je pak násobně jinde. To vidím jako podvádění s emisema CO2. Na papíře se deklaruje něco co je v reálu 4x-5x větší.
No KANKUNENE to je odpověď na ten Brusel = a to že místní normy zvládaj asijský = japonský a korejský automobilky LÍP než evropský?
Tak ryccardo se vyjádřil = a jako vždy nezklamal = lidskej život trvající snahy snížit emise = sou OMYL. Ale co ty? Stejnej názor = spíš s nim nebo spíš..?
Re: Re: Klííídek, Nic se dotovat nebude, VW zkrachuje a koup
Tihle si to koupí leda kecama na netu, vždyť nedaj na stůl ani kilo litrů v českejch... Kupci elektromobilů jsou skoro jak kupci Alfy - je to skvělý, všechno ostatní je srajda, už už by si pro to šli, ale... A tím jejich koupě končí.
Re: Re: Re: Klííídek, Nic se dotovat nebude, VW zkrachuje a
jj, vítej. To tady píšu už roky.
Zavedl jsem výraz BYkupci a docela se chytil.. Myslím.
Největší BYkupeckou základnu vzhledem k počtu reálnejch koupí má bezkonkurenčně Tesla. Druhý místo bych dal Lexusu. A pak taky Jaguary, Maser a LR. Všichni by to BYkupovali místo D3. Akorát že s tím v žívotě nejeli atd.
Predaje dieslov stale padaju az na 1/3 vsetkych predajov v Europe, diesel teda urcite nie je to co by predajom ID.4 pomohlo :) Mas rad diesel, to tu vsetci vedia, ale nema zmysel tu snivat o jeho ruzovej buducnosti ked realita je presne opacna. Alebo to tu mienis omielat kym neukoncia vyrobu posledneho dieslu?
Kdepak kámo.
Prodej dieselu se pouze vrací do normálu.
Diesel v malejch autech byl nesmysl. Klesne kam má a ustálí se to.
BTW diesel v malejch autech byl kvůli CO2 vlastně taky tlačenej, podobně jako dnes elektrifikace.
Ve větším autě s velkým nájezdem je pořád diesel nejen nejlepší, ale i nejekologičtější volba.
Neodporuj. Nediskutuj.
Uč se a děkuj.
Nejekologičtější LOKÁLNÍ emise = teda URČITĚ NENI nafťák žejo = ten je leda zatim NEJVÍC dotovanej ;-)
Jak sem tak dneska stál ve štau auta přede mnou auta za mnou auta vedle mě = a podobnejch bylo v tu chvíli po planetě milion = a jak bylo relativně chladno a ty spalovací motory eště většinou studený z vejfuků se to valilo = tak sem si řikal kdyby většina těch aut krom pár sportovních typu Ferrari kde ten spalovací motor neni problém, tak kdyby ta drtivá většina měla NULOVÝ lokální emise. Prostě elektřina vodík.. emise nula
Protože většině lidí je pro to běžný ježdění naprosto fuk čim jedou = snad krom těch Ferrari apod. = a těch je zas tak málo že to zas neni emisní problém
Pises to ako keby prechod z karcinogennych dieslov na nekarcinogenne hybridy a EV neprodukujuce v zapchach a pomalom pohynani sa ziadne emisie zvysovali pocet ludi kuriacich odpadom. Treba robit zmeny vo vsetkych oblastiach naraz, nie len v automobilizme a vykurovani, ale zaroven netreba deformovat diskusiu v jednotlivych temach bludmi od Ada a fosteka..
Je třeba efektivně zlepšovat životní prostředí celé planety. Efektivně znamená zaměřit se na nejhorší zdroje. Celé znamená zaměřit se na oblasti, které jsou nejhorší. Tedy za co nejméně peněz co nejvíce muziky.
Typicky u dopravy - vyřazovat trvale z provozu nejstarší auta, která neplní žádnou emisní normu, pak s Euro1, Euro2 atd. Jenže realita je ta, že ti, co mají nadbytek peněz, nakupují nová e-auta ke svým stávajícím s Euro6 nebo místo nich, ale ti, co nemají dost peněz, jezdí dál ve starých krámech nebo si kupují staré ojetiny. To je strašně neefektivní a hloupé. A přitom Brazilské pralesy stále hoří.
Samozrejme, tak isto ako je realne a pomerne jenoduche pretransformovat vsetky elektrarne na obnovitelne, ale stale sa najde plno negativne naladenych odporcov bez padnych argumentov.
Cestna doprava nie je najvacsi znecistovatel, ale ak chceme ostat v teme tak podla dostupnych faktov je pre zivotne prostredie najlepsie vymenit vsetky jazdene diesle za jazdene hybridy a nepredat jediny novy diesel, naopak pokrtyt cely dopyt po autach hybridmi a EV. Kazdy predany diesel a neelektrifikovany benzin je oddalovanie sa od idealneho spravania sa ktore nijak neobmedzuje pocet aut a ich pouzivanie. Idealne by sa samozrejme znasobila vlakova siet a zjednodusila preprava tovarov v kontajneroch nalozenych v zdrojovej fabrike a vylozenych az v cieli a cely cas prepravovanych lodou, vlakom a nakladiakom bez prekladky so zlomkom dnesnych kamionov. To je vsak v tejto birokratickej a kratkozrakej spolocnosti uplne scifi..
IDIOT s PETkama nebo aspoň s vymontovanym filtrem pevnejch částic nebo EGR ventilem = se vždycky najde. No a? To přece NIJAK NESOUVISÍ s tim že je lepší těch příštích ca 100.000.000 aut co ročně vychrlíme = a rozhodně jich tolik nevyřadíme z provozu = tak že je lepší aby těch příštích sto milionů = mělo reálný emise spíš jako Toyota než VW :D
Ne správně sem chtěl napsat: --je lepší aby měly reálný emise spíš jako současný normy než ty před třeba 40ti lety. I když se najdou ryccardové apod. = který tenhle desítky let trvající proces snahy ZPOCHYBŇUJOU
Idiot s PETkama s tim až tak nesouvisí = zabije tě spíš TDI co stojí před tebou a vedle tebe co díky přístupu Dieselgate každý chrlí jako 10 autobusů. A to topení se stejně jako ty auta přece řeší https://www.sfzp.cz/…-dotace-3-vyzva/
Bohužel mnohem pravděpodobnějš má pravdu odborná veřejnost u nás reprezentovaná Akademií věd = kterou máme jak řiká Gréta poslouchat SPÍŠ než chytrolíny bez maturity typu ryccardo
Bohužel dost lidí = je jako ryccardo, nebo Barik = kterej se vysmívá i tý Akademii věd. Tam myslim ryccardo eště nedošel = nebo? :-)