S čím jiným v dnešní době prorazit než se středně velkým SUV. SsangYong Korando je navíc normální auto, což je v posledních letech bohužel čím dál větší výjimka.
pro chudé? ty máš představu že někdo kdo dá 500 000 za nové auto je chudý? chudí čekají kupují olítaná auta za max. 100 000
toto je auto pro dobře situovanou střední třídu
No ale auta se nevráběj JEN pro chudej postkomunistickej blok zemí sovětský zóny = a tam kde komunisti ekonomicky neřádili a nedevastovali ekonomiky států = sou platy drobet jiný. Pro představu v Rakousku s kterym sme na tom byli před nástupem komančů ca stejně = je dneska průměrnej plat asi 110.000 kč. A ekonomický pravidlo je že auto má tak nějak odpovídat 6měsíčnim platum = takže jo kdo dá za auto 500t. kč = neni žádnej boháč = jen mírně podrůměrnej
Tohle auto = fakt NENI a fakt se nevyrábí pro dobře situovanou střední třídu týhle planety. Tos fakt vymyslel kravinu = i na sebe VELKOU KRAVINU
Mám vzdálený příbuzný v Rakousku on je lékař ona zdravotní sestra = teď maj druhý mimčo a sou řekněme ta střední třída. Ona má 1er on 3er
Prostě rozdíl mezi např. jako tady https://www.novinky.cz/…0-tisic-40302388 komunistickou paekonomikou nezdevastovanym, přesto spíš levicovym Švédskem a postkomunistickym Bulharskem je docela OBŘÍ
Vziat ako mernu mincu strednej triedy svetovej populacie rakuskeho doktora...fakt v pohode. Priemerny plat krajiny nic nehovori o tom kde sa nachadza stredna trieda. Ked bude milion ludi zarabat korunu a jeden bude zarabat milion tak ich priemerny plat bude 2 koruny...no napriek tomu takyto plat nedosiahne za mesiac takmer nikto.statistika je super vec
Prostě je to o tom ROZDÍLU z odkazu = např. Švédsko vs postkomunsitický Bulharsko
TO dělá ten rozdíl ve vnímání = bohužel nejen na co máš, ale všeho
A jo obyčejnej rakouskej doktor se sestřičkou 2 dětma a hypotékou do konce života a dvěma BMW = to je ta dobře situovaná střední třída. Stejně bysme na tom byli i my = bez 40ti letýho propadu ekonomiky za komunistů. Než to tady převzal Kléma Gottwald = byli sme na tom s rakouskem zhruba nastejno! Paradoxně po 2. světový dokonce o fous líp
Po revoluci byl náš státní rozpočet na úrovni ca 10% rakouskýho = drsný no, já vim
Pozitivum = už sme někde na třetině :-)
Takže shrnu = tohle fakt NENI auto pro světovou DOBŘE SITUOVANOU střední třídu euroatlantický civilizace! Nebo fakt myslíš = žejo? ;-)
Statistiky sou super věc = v tom platu je teda lepší medián, ale i ten průměr většinou dobře naznačí = aspoň v naší rovnostářský Evropě. Nejsme komunistická Čína kde pár set milionů maká za hrst rýže na nový Ferrari svýho komunistickýho šéfa https://echo24.cz/…ne-6-dni-v-tydnu i když to svý plusy přináší https://www.novinky.cz/…ericanu-40300827:-!
Hele CO teda KOHO si TY představuješ pod pojmem "dobře situovaná střední třída"? V euroatlantický civilizaci = od Kanady přes Evropu po Japonsko a třeba Austrálii? Fakt by mě to ZAJÍMALO
Nutno podotknout, že jsme byli mezi 10. nejlepšími ekonomikami a hlavně to, že Slovensko a především Podkarpatská Rus táhla HDP na obyvatele hodně dolů. 90% průmyslové výroby bylo v českých zemích. Takže samotné Česko na tom bylo znatelně lépe než třeba Rakousko.
Za mě dost dobrý. A možnost poskládat si manuál/automat a 2WD/AWD přesně jak chci je na dnešní dobu luxus. Jenom ten příplatek 80t za naftu je potřeba pečlivě zvážit.
Ještě tam chybí atmosféra... to by se tu pak sešlo bykupců, kteří si masochisticky do rodinného SUV dají atmosféru 2WD s fofrklackem, aby si užili pocit z řízení auta :D
S tím se nějak smiřuji... Co mi zbývá... Někde jsem četl, že další Mondeo nebude SUV, ale spíše zvýšené kombi ve stylu XC70/Outbacku... To by se ještě dalo...
Jj ten Outback neni špatná cesta = teda lepší než další SUV. Na druhou stranu proč Outback od Fordu když tu je v týhle cenový hladině rokama evoluce docela vycizelovanej originál Outback. A roky to zkouší jako Pašík Alltrack už VW = nevim jestli je to cesta
Přitom Mondeo klasický auto střední třídy bylo svý doby dost zajímavý = jak řikám: Za mě = je ten vývoj úplně špatně ;-)
No já se nesmiřuju = je to asi jako před pár lety s naftou kdy byla i v malejch městkejch pidiautíčkách = je to MOC
SUV aspoň nejsou jako ta nafta = na úrovni státních financí zvýhodńovaný = dotovaný :-!
Zajímavý je pořád :D A vývoj tímto směrem mne dost netěší.
Outback mne extra neoslovil, ta novější hranatá generace se mi moc nelíbí a ani jízdními výkony už ničím nevyčnívá, Alltrack není špatný (měl ho bratranec), ale pro mne je VW nuda :D
Plochý motory + symetrický uspořádání = furt je to Subaru a má NIŽŠÍ TĚŽIŠTĚ :-!
No uvidíme ale další varianta na Outback = no nevim
Tohle poslední Mondeo trochu ubralo = a je to znát na jeho postavení. A do budoucna zřejmě.. bude nejspíš následovat C5 :-|
Rozhodně by bylo načase UKONČIT to šílený šíření SUV = současná snaha o nižší spotřebu a šíření SUV = do sebe moc nepasuje. Prostě Camry má z principu nižší spotřebu než RAVka se stejnym pohonem = s tim nikdo nic nenadělá
ty bys troubo pořád něco ukončoval, zakazoval, reguloval a na druhé straně bys zase něco dotoval, to co se tobě líbí :no:
a jiným se zase líbí něco jiného
NEKECEJ o věcech kterejm VŮBEC nerozumíš = a troubo řikej tomu co na tebe občas když si čistíš zuby čučí v zrcadle :-!
Tys nejdřív popíral = i to že je desítkama miliard ročně dotovaná zvýhodňovaná nafta ;-)
Těžko říct co si VYMYSLEL že chci ukončovat a zakazovat = víš to aspoň sám :D
Dám ti ránu = neni důležitý co se ti nebo mi LÍBÍ = podle toho se to naštěstí nedělá. Ty snahy usměrnit = se dělaj podle ROZUMU vim že nevíš co to znamená takže https://cs.wikipedia.org/wiki/Rozum
Boxer diesel stojí za prd (bratranec takového Outbacka měl, prodal po 2 letch a říkal katastrofa.. to mne dost odradilo) a symetrical AWD tam ještě je ? Já myslel ,že většina klasických Subaru už jede taky na haldexu, ale moc se nezajímám o tuto značku..
Mondeo je fajn, jestli vyjde sraz, klidně tě svezu, aby si viděl, že ho bude opravdu škoda :D Ale obávám se, že prozatím asi vymře... možná to nebude definitivní a za nějaký ten pátek, až se změní poměry, ho vzkřísí... stejně jako by mohli vzkřísit tu C5
Ale kdepak = za prd poruchovostí stála kdysi první generace = to už je dávno dávno = dnešní plochá nafta je už hodně let ok. Jak mě to nezajímá tak z hlavy nedám přesně od kdy, ale je to dáávno
Symetrický uspořádání je základ všech Subaru = dodnes. Že se do ca furt stejný koncový ceny hledaj bohužel levnější řešení = asi jako u potravin menší obsah nebo hůř levnější složení = je sice realita ale nižší těžiště a symetrický uspořádání je snad nafurt
Prostě základní platforma uspořádní Subaru bylo a je = lepší. Což v týhle části planety moc lidí neoceňuje = svět kde se tohle technický řešení prodává víc než třeba VW = je pro nás skoro nepochopitelnej :-)
C5 nevzkřísej = viz aktuální odkaz z USA = prostě NENI ZÁJEM. U tý C5 byl dobrej černej humor že o auto jako ojetinu BYL zájem, dokonce násobně převyšující prodej novejch aut :D
Škoda těhle aut je = jedno jestli Mondeo nebo C5 = to už takovej rozdíl neni. Ale zatim maSUVě jdeme furt dál = jinym směrem
Pro mě fakt smutný = protože to sou v tom co dělá auto autem HORŠÍ konstrukce, ale co naděláš. Tuhle sem jezdil zas víc RAVkou = kolega hodil chorobu = nejmenší spotřebu tam má 4,3 a popravdě = na to běžný denní ježdění, chápu že většina lidí chce SUV
Od roku 2010 prišla nove revízia motora, kde z pôvodného nezostalo skoro nič a tie už boli spoľahlivé. V tom čase som ešte jazdil na Subaru a viem, že často menili celé motory za novšiu verziu.
Subaru svoje AWD nenazýval symetrickým kvôli diferáku, ale preto, že je osovo symetrický. Ľavá a pravá poloos majú rovnakú dĺžku. Preto nemôžu použiť hocijaký automat a musia sa držať svojich prevodoviek. Za mňa je škoda, že miesto CVT neinvestovali radšej do vývoja meničovej skrine.
No a bez diferenciálu sa viac priblížili bežnej konfekcii. Spojka proste v náročných podmienkach nemôže vydržať toľko čo železo.
Na to by som úplne nespoliehal. Všetky zvýšene kombíky sú odvodené od štandardných verzii. Väčšinou len pridajú 20-30mm svetlej výšky a jazdia na rovnakých kolesách ako východzí model. Maximálne o jeden profil vyššie čím si pomôžu k svetlej výške. Zvýšene kombíky sa predávajú pomerne málo. Len kvôli tomu sa Mondeo vyvíjať neoplatí. Takže sa môže stať, že ho odvodia z nejakého SUV a keď by som si mal tipnuť, tak jazdným vlastnostiam to asi nepridá.
Asi len Outback sa od základného modelu odlišuje trochu, ale ten svetlosťou a schopnosťou v teréne prekonáva väčšinu dnešných SUV.
Otázkou je, jestli já si to neidealizuji do stylizace Outbacla, ale představa Fordu bude spíš ... napadá mne Forester, to je podle me jeste více kombi, než SUV
No já bych KDYŽTAK radši už to kombisuv Subaru = myslim že už je i jako hybrid :-!
Toyota už má 20 nebo kolik procent Subaru :-)
Render vypadá pěkně, ale nevim čim to je Ford se poslední roky nějak netrefuje do vkusu lidí = prostě ho nejdou koupit. Už vůbec to nechápu u FoFo = ten aktuální mi přijde dost povedenej
Aktuální FoFo je dle mne nejlepší auto segmentu, sice tebe by asi neuspokojil, nemá zatím hybrid (příjde), ale mne bavil i s 1.0EB. Chvíli jsem přemlouval tátu, ať si místo Kugy vezme kombika v STline, ale chtěl SUV :D
Takže pro mne by to asi nebyla špatná náhrada za Mondeo, akorát ještě nevím, jaký motor. Zkoušel jsem i 1,5EB s AT a ve 2 lidech dobré, ale o víkendu jsem byl po dlouhé době v Německu s Kugou se R4 1.5EB a motor bylo potřeba hodně točit na Německé dálnici, výkon má, ale díky WLTP jede až v otáčkách, takže ve 4 lidech + kufr spotřeba 10,3 litru na sto (motor má aktuálně teprve 2 tisíce km), takže Fokus ST line 134kw nebo 110kw TDCi Active... zatím času dost...
No já ho mám právě TAKY za HODNĚ dobrý = jen prodeje tomu, až v nepochopitelnym rozměru, neodpovídaj
Já prostě na to kde jak reálně denně jezdim NEJVÍC využiju hybrid = to je celý. A viz nedávnej německej test na 100.000 km http://www.autoforum.cz/…-ho-nerozebrali/ je furt tak moc dobrej, že rovnou pokračujou dál
Do FoFo určitě 1.5 = to je ten rozdíl a mj proč sem proti tomu masovýmu šíření SUV = stejnej motor ve FoFo a SUV Kuga = prostě JE rozdíl
No já byl za dlouhou poslední dobu nejvíc spokojenej nejlíp se cítil v Camry = taky to má eště trochu čas, ale jen trochu :-!
Ne fakt se mí líbila = když to půjde tak = fakt mám zájem
Otázka je už přes rok, vypadá to jak ve zpomalenym filmu jak zřejtelně je to vidět = zpomalování ekonomik a i asi pád do recese ne-li krize. To může bejt docela problém = Andrej estébák jako ministr financí důsledně makal na tom aby sme nebyli na další krizi připravený a jako předseda vlády na tom maká dál = klonim se k analýzám že by nás to mohlo bolet i víc než minule. Kdy to vlastně nakonec pro nás prošlo celkem v poho
S tou spotřebou 4,3 mě docela dostal = skoro nechápu jak to dělá, prostě těch 197 koní jezdí = nevypíná klimatizaci většinou má furt zapnutý topení v sedačce atd. Se mu nedivim že nechce nic jinýho = vzhledově ho aktuální generace teda moc nebere = ale jinej typ auta už nechce. Přes to drobný omezení když je člověk jednou, párkrát za rok v Německu = kde to elektronický omezení na 180 km/h jako maličko omezuje
No vidíš, to je věc, kteoru jsem neměl možnost zkusit. Fokus 4 je na tom hodně dobře, ale většina aut na Mondeo nestíhá v oblasti odhlučnění a komfortu při dálničních rychlostech (i stejné třídy), mohl jsem srovnat jen Kugu a tam je na palubě při 150km/h vyšší hluk (méně aerodynamická karoserie a technika Fokusu3), Fokuse 4 jsem jeste nezkušel v tomto režimu :)
Jo, hezký, od tý druhý výbavy to vypadá rozumně a i příplatky jsou poměrně výhodný.
Zajímavý je, že automat s benzínem naopak krouťák snižuje...
Ta úvodní fotka vypadá trošku jako když sesypali různá auta na hromádku, ale vlastně to dělá jen ta zadní klika. Chtělo by to nějakou fotku interiéru v látce, v galerii jsou jen různé varianty kůže... pokud si člověk může vybrat jakou chce, tak je to taky luxus. A za ty prachy...
Pobavila mě položka v ceníku "plastová hlavice řadící páky", S pro všechny výbavy. Jo, mimochodem, Alfa má taky v ceníku pořád paket Klíma :-)
Pri nafte je zaujímave aj to, že má o 18mm nižšiu svetlú výšku(len 164mm). Asi kvôli dákym emisným systémom.
Tiež je zaujímave, že pri Tivoli sú rovnaké motory, ale v SK cenníku je rozdiel benzín/diesel o 1000 EUR nižší ako pri Korande.
Nevypadá to úplně zle, výbava velmi slušná, cena taky, už v základu skoro kompletní seznam asistentů. Mně by vadily následující věci: vysoká spotřeba u benzínu (normovaná 7.1l, reálná 8-9l), s rezervou má kufr jen 407l, tedy rezerva sežere přes 140l ! :-O LED světla jsou za rozumný příplatek 14 tisíc od třetího výbavového stupně, ale jsou jen s manuálním nastavení výšky. A elektronická parkovací brzda + Autohold jsou taky jen za příplatek od třetího výbavového stupně. Jinak SsangYong má v současnosti jen kolem 5 dealerů a servisů v ČR a z toho žádný není na Moravě. To bude asi ten nejvíc limitující faktor.
Chce to snaživého distributora. A dobré portfolio.
EMIL FREY byl výborným distributorem (dělá např. Subaru) ale portfolio v dobách kdy to dělal EF bylo ubohé. nyní mají v nabídce 6 vozidel, tehdy měli 3.
A už mají i benzín což považuji za POZITIVUM, protože je třeba mít nabídku pro každého a spousta lidí najezdí málo a na to je určitě lepší benzín.
A budou mít i hybridy v dieselu, což je pro SUV ideální řešení.
Bravo SYM !!!! (Ssang Yong Motors)
TAKŽE TENTOKRÁT TO DOPADNE JINAK ALE CHCE TO ČAS. A širší distribuční síť.
My máme v širší rodině Actyon a Rexton/5-válec a oba jsou po letech v pohodě. Příbuzný si mi stěžoval že Actyon má příliš vysoký výkon :D A pořád se po něm lidi otáčejí :-!
...horsko těžko si umím představit, že bych šel do šourůmu Mitsu a ne do SY. Slušná cena, výběr motorů, výbavy atd.
Tohle by mohl být problém i pro škůdku.
ja korando vidim kdesi uz vo vodach eclipse crossu a tucsonu... aj motoricky aj technicky aj priestorovo + objem kufra .... ale aj mensi tivoli je zaujimavy ... akurat skoda ze ich stale nikde moc nevidim u nas tieto yongy .. ale uz sa mi podarilo nedavno vidiet prvykrat noveho rextona... a to je fakt parada.. tu nejake sorento podla mna v terene si ani nepipne vedla rextona ... yong :yes:
odporucam kuknut test rextonu od rasta .. famozne auto :yes:
Já bych tomu na silnicích opravdu fandil, ale že by si to češi koupili raději než škodu, resp. že by to ukrojilo z koláče škody nějaký nezanedbatelný procento, tomu prostě nevěřím. Problém je značka.
Už aj ty máš syndróm ASX? :-[]
Problém asi vidím v dílerskej a servisnej sieti. Autá vypadajú obstojne (oproti SY spred 15 rokov), nedávno som ich iba staticky očumoval v Rakúsku.