Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Poprvé za volantem SsangYongu Korando: Má našlápnuto

55 komentářů

Avatar - flyboyeda
flyboyeda
Na první pohled mě napadl právě UBRUS, teda URUS, URUS nepovažuju za Lambo ani za hezké auto, jenom mě to prostě na první pohled napadlo
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
pro chudé? ty máš představu že někdo kdo dá 500 000 za nové auto je chudý? chudí čekají kupují olítaná auta za max. 100 000
toto je auto pro dobře situovanou střední třídu
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No ale auta se nevráběj JEN pro chudej postkomunistickej blok zemí sovětský zóny = a tam kde komunisti ekonomicky neřádili a nedevastovali ekonomiky států = sou platy drobet jiný. Pro představu v Rakousku s kterym sme na tom byli před nástupem komančů ca stejně = je dneska průměrnej plat asi 110.000 kč. A ekonomický pravidlo je že auto má tak nějak odpovídat 6měsíčnim platum = takže jo kdo dá za auto 500t. kč = neni žádnej boháč = jen mírně podrůměrnej

Tohle auto = fakt NENI a fakt se nevyrábí pro dobře situovanou střední třídu týhle planety. Tos fakt vymyslel kravinu = i na sebe VELKOU KRAVINU

Mám vzdálený příbuzný v Rakousku on je lékař ona zdravotní sestra = teď maj druhý mimčo a sou řekněme ta střední třída. Ona má 1er on 3er

Prostě rozdíl mezi např. jako tady https😐/www.novinky.cz/…0-tisic-40302388 komunistickou paekonomikou nezdevastovanym, přesto spíš levicovym Švédskem a postkomunistickym Bulharskem je docela OBŘÍ
Avatar - CICERO
CICERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
argejev
Vziat ako mernu mincu strednej triedy svetovej populacie rakuskeho doktora...fakt v pohode. Priemerny plat krajiny nic nehovori o tom kde sa nachadza stredna trieda. Ked bude milion ludi zarabat korunu a jeden bude zarabat milion tak ich priemerny plat bude 2 koruny...no napriek tomu takyto plat nedosiahne za mesiac takmer nikto.statistika je super vec
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No tak to by SES MĚL picnout 😉

Prostě je to o tom ROZDÍLU z odkazu = např. Švédsko vs postkomunsitický Bulharsko

TO dělá ten rozdíl ve vnímání = bohužel nejen na co máš, ale všeho

A jo obyčejnej rakouskej doktor se sestřičkou 2 dětma a hypotékou do konce života a dvěma BMW = to je ta dobře situovaná střední třída. Stejně bysme na tom byli i my = bez 40ti letýho propadu ekonomiky za komunistů. Než to tady převzal Kléma Gottwald = byli sme na tom s rakouskem zhruba nastejno! Paradoxně po 2. světový dokonce o fous líp
Po revoluci byl náš státní rozpočet na úrovni ca 10% rakouskýho = drsný no, já vim
Pozitivum = už sme někde na třetině 😄

Takže shrnu = tohle fakt NENI auto pro světovou DOBŘE SITUOVANOU střední třídu euroatlantický civilizace! Nebo fakt myslíš = žejo? 😉

Statistiky sou super věc = v tom platu je teda lepší medián, ale i ten průměr většinou dobře naznačí = aspoň v naší rovnostářský Evropě. Nejsme komunistická Čína kde pár set milionů maká za hrst rýže na nový Ferrari svýho komunistickýho šéfa https😐/echo24.cz/…ne-6-dni-v-tydnu i když to svý plusy přináší https😐/www.novinky.cz/…ericanu-40300827 :-!

Hele CO teda KOHO si TY představuješ pod pojmem "dobře situovaná střední třída"? V euroatlantický civilizaci = od Kanady přes Evropu po Japonsko a třeba Austrálii? Fakt by mě to ZAJÍMALO
xpaja
Nutno podotknout, že jsme byli mezi 10. nejlepšími ekonomikami a hlavně to, že Slovensko a především Podkarpatská Rus táhla HDP na obyvatele hodně dolů. 90% průmyslové výroby bylo v českých zemích. Takže samotné Česko na tom bylo znatelně lépe než třeba Rakousko.
Avatar - woody-alien
woody-alien
http😐/www.ssangyong.cz/…Z_2019_10_v3.pdf

Za mě dost dobrý. A možnost poskládat si manuál/automat a 2WD/AWD přesně jak chci je na dnešní dobu luxus. Jenom ten příplatek 80t za naftu je potřeba pečlivě zvážit.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ještě tam chybí atmosféra... to by se tu pak sešlo bykupců, kteří si masochisticky do rodinného SUV dají atmosféru 2WD s fofrklackem, aby si užili pocit z řízení auta 😁


Jinak za mne taky dost dobrý !
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - Ozzman
Ozzman
Za tebe padají preference američanů k sedanům? No... dobře, jen nevim, jak to souvisí s mým příspěvkem 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jen že je to další rána = ve prospěch SUV

A další rána = že dalšího Mondea se možná už nedočkáš

Za mě = všechno špatně 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
S tím se nějak smiřuji... Co mi zbývá... Někde jsem četl, že další Mondeo nebude SUV, ale spíše zvýšené kombi ve stylu XC70/Outbacku... To by se ještě dalo...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj ten Outback neni špatná cesta = teda lepší než další SUV. Na druhou stranu proč Outback od Fordu když tu je v týhle cenový hladině rokama evoluce docela vycizelovanej originál Outback. A roky to zkouší jako Pašík Alltrack už VW = nevim jestli je to cesta

Přitom Mondeo klasický auto střední třídy bylo svý doby dost zajímavý = jak řikám: Za mě = je ten vývoj úplně špatně 😉

No já se nesmiřuju = je to asi jako před pár lety s naftou kdy byla i v malejch městkejch pidiautíčkách = je to MOC

SUV aspoň nejsou jako ta nafta = na úrovni státních financí zvýhodńovaný = dotovaný :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zajímavý je pořád 😁 A vývoj tímto směrem mne dost netěší.

Outback mne extra neoslovil, ta novější hranatá generace se mi moc nelíbí a ani jízdními výkony už ničím nevyčnívá, Alltrack není špatný (měl ho bratranec), ale pro mne je VW nuda 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Plochý motory + symetrický uspořádání = furt je to Subaru a má NIŽŠÍ TĚŽIŠTĚ :-!

No uvidíme ale další varianta na Outback = no nevim

Tohle poslední Mondeo trochu ubralo = a je to znát na jeho postavení. A do budoucna zřejmě.. bude nejspíš následovat C5 😐

Rozhodně by bylo načase UKONČIT to šílený šíření SUV = současná snaha o nižší spotřebu a šíření SUV = do sebe moc nepasuje. Prostě Camry má z principu nižší spotřebu než RAVka se stejnym pohonem = s tim nikdo nic nenadělá
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ty bys troubo pořád něco ukončoval, zakazoval, reguloval a na druhé straně bys zase něco dotoval, to co se tobě líbí :no:
a jiným se zase líbí něco jiného
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NEKECEJ o věcech kterejm VŮBEC nerozumíš = a troubo řikej tomu co na tebe občas když si čistíš zuby čučí v zrcadle :-!

Tys nejdřív popíral = i to že je desítkama miliard ročně dotovaná zvýhodňovaná nafta 😉

Těžko říct co si VYMYSLEL že chci ukončovat a zakazovat = víš to aspoň sám 😁

Dám ti ránu = neni důležitý co se ti nebo mi LÍBÍ = podle toho se to naštěstí nedělá. Ty snahy usměrnit = se dělaj podle ROZUMU vim že nevíš co to znamená takže https😐/cs.wikipedia.org/wiki/Rozum

Takže neni překvapení = že to nechápeš :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Boxer diesel stojí za prd (bratranec takového Outbacka měl, prodal po 2 letch a říkal katastrofa.. to mne dost odradilo) a symetrical AWD tam ještě je ? Já myslel ,že většina klasických Subaru už jede taky na haldexu, ale moc se nezajímám o tuto značku..


Mondeo je fajn, jestli vyjde sraz, klidně tě svezu, aby si viděl, že ho bude opravdu škoda 😁 Ale obávám se, že prozatím asi vymře... možná to nebude definitivní a za nějaký ten pátek, až se změní poměry, ho vzkřísí... stejně jako by mohli vzkřísit tu C5
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale kdepak = za prd poruchovostí stála kdysi první generace = to už je dávno dávno = dnešní plochá nafta je už hodně let ok. Jak mě to nezajímá tak z hlavy nedám přesně od kdy, ale je to dáávno

Symetrický uspořádání je základ všech Subaru = dodnes. Že se do ca furt stejný koncový ceny hledaj bohužel levnější řešení = asi jako u potravin menší obsah nebo hůř levnější složení = je sice realita ale nižší těžiště a symetrický uspořádání je snad nafurt

Prostě základní platforma uspořádní Subaru bylo a je = lepší. Což v týhle části planety moc lidí neoceňuje = svět kde se tohle technický řešení prodává víc než třeba VW = je pro nás skoro nepochopitelnej 😄

C5 nevzkřísej = viz aktuální odkaz z USA = prostě NENI ZÁJEM. U tý C5 byl dobrej černej humor že o auto jako ojetinu BYL zájem, dokonce násobně převyšující prodej novejch aut 😁

Škoda těhle aut je = jedno jestli Mondeo nebo C5 = to už takovej rozdíl neni. Ale zatim maSUVě jdeme furt dál = jinym směrem

Pro mě fakt smutný = protože to sou v tom co dělá auto autem HORŠÍ konstrukce, ale co naděláš. Tuhle sem jezdil zas víc RAVkou = kolega hodil chorobu = nejmenší spotřebu tam má 4,3 a popravdě = na to běžný denní ježdění, chápu že většina lidí chce SUV

No já radši Camry :yes: 😉
Avatar - wakantanka
wakantanka
😁 a ty veríš tomu, že hamuna príde na zraz? 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na tenhle asi ne 😊
Niemand
Od roku 2010 prišla nove revízia motora, kde z pôvodného nezostalo skoro nič a tie už boli spoľahlivé. V tom čase som ešte jazdil na Subaru a viem, že často menili celé motory za novšiu verziu.
Subaru svoje AWD nenazýval symetrickým kvôli diferáku, ale preto, že je osovo symetrický. Ľavá a pravá poloos majú rovnakú dĺžku. Preto nemôžu použiť hocijaký automat a musia sa držať svojich prevodoviek. Za mňa je škoda, že miesto CVT neinvestovali radšej do vývoja meničovej skrine.
No a bez diferenciálu sa viac priblížili bežnej konfekcii. Spojka proste v náročných podmienkach nemôže vydržať toľko čo železo.
Avatar - donPedro
donPedro
Neb doba pokročila, tak si krapet zabychařím: Volvo C60 CC 😉
webpaja
Myslíš V60CC? Ano, tomu bych rozuměl. :yes:
Avatar - donPedro
donPedro
Ano, myslím. Šotek jakýsi způsobil překlep. Je to automobil pro můj naturel a aktuální life style 😉
Niemand
Na to by som úplne nespoliehal. Všetky zvýšene kombíky sú odvodené od štandardných verzii. Väčšinou len pridajú 20-30mm svetlej výšky a jazdia na rovnakých kolesách ako východzí model. Maximálne o jeden profil vyššie čím si pomôžu k svetlej výške. Zvýšene kombíky sa predávajú pomerne málo. Len kvôli tomu sa Mondeo vyvíjať neoplatí. Takže sa môže stať, že ho odvodia z nejakého SUV a keď by som si mal tipnuť, tak jazdným vlastnostiam to asi nepridá.
Asi len Outback sa od základného modelu odlišuje trochu, ale ten svetlosťou a schopnosťou v teréne prekonáva väčšinu dnešných SUV.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Otázkou je, jestli já si to neidealizuji do stylizace Outbacla, ale představa Fordu bude spíš ... napadá mne Forester, to je podle me jeste více kombi, než SUV
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No jak je to v reálu s těma SUV dobře ukazuje přerod Pažoutů 3008 a 5008 😄

Forester je fakt tak trochu = kombisuv 😁

Nicméně furt tam je ten plus NIŽŠÍHO těžiště než u podobnejch jakosuv od konkurence
Avatar - Ozzman
Ozzman
No a právě ten Forester by ještě možná teoreticky mohl být typ karoserie, kterou Ford pojmenuje Mondeo MK6 😁

Našel jsem tohle

http😐/www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/images/car-reviews/first-drives/legacy/adobe_photoshop_cc_201825340307053485.jpg?itok=cTlB8Ard

Asi radši pujdu do Fokuse 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No já bych KDYŽTAK radši už to kombisuv Subaru = myslim že už je i jako hybrid :-!
Toyota už má 20 nebo kolik procent Subaru 😄

Render vypadá pěkně, ale nevim čim to je Ford se poslední roky nějak netrefuje do vkusu lidí = prostě ho nejdou koupit. Už vůbec to nechápu u FoFo = ten aktuální mi přijde dost povedenej
Avatar - Ozzman
Ozzman
Aktuální FoFo je dle mne nejlepší auto segmentu, sice tebe by asi neuspokojil, nemá zatím hybrid (příjde), ale mne bavil i s 1.0EB. Chvíli jsem přemlouval tátu, ať si místo Kugy vezme kombika v STline, ale chtěl SUV 😁

Takže pro mne by to asi nebyla špatná náhrada za Mondeo, akorát ještě nevím, jaký motor. Zkoušel jsem i 1,5EB s AT a ve 2 lidech dobré, ale o víkendu jsem byl po dlouhé době v Německu s Kugou se R4 1.5EB a motor bylo potřeba hodně točit na Německé dálnici, výkon má, ale díky WLTP jede až v otáčkách, takže ve 4 lidech + kufr spotřeba 10,3 litru na sto (motor má aktuálně teprve 2 tisíce km), takže Fokus ST line 134kw nebo 110kw TDCi Active... zatím času dost...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No já ho mám právě TAKY za HODNĚ dobrý = jen prodeje tomu, až v nepochopitelnym rozměru, neodpovídaj

Já prostě na to kde jak reálně denně jezdim NEJVÍC využiju hybrid = to je celý. A viz nedávnej německej test na 100.000 km http😐/www.autoforum.cz/…-ho-nerozebrali/ je furt tak moc dobrej, že rovnou pokračujou dál

Do FoFo určitě 1.5 = to je ten rozdíl a mj proč sem proti tomu masovýmu šíření SUV = stejnej motor ve FoFo a SUV Kuga = prostě JE rozdíl

No já byl za dlouhou poslední dobu nejvíc spokojenej nejlíp se cítil v Camry = taky to má eště trochu čas, ale jen trochu :-!
Ne fakt se mí líbila = když to půjde tak = fakt mám zájem

Otázka je už přes rok, vypadá to jak ve zpomalenym filmu jak zřejtelně je to vidět = zpomalování ekonomik a i asi pád do recese ne-li krize. To může bejt docela problém = Andrej estébák jako ministr financí důsledně makal na tom aby sme nebyli na další krizi připravený a jako předseda vlády na tom maká dál = klonim se k analýzám že by nás to mohlo bolet i víc než minule. Kdy to vlastně nakonec pro nás prošlo celkem v poho

S tou spotřebou 4,3 mě docela dostal = skoro nechápu jak to dělá, prostě těch 197 koní jezdí = nevypíná klimatizaci většinou má furt zapnutý topení v sedačce atd. Se mu nedivim že nechce nic jinýho = vzhledově ho aktuální generace teda moc nebere = ale jinej typ auta už nechce. Přes to drobný omezení když je člověk jednou, párkrát za rok v Německu = kde to elektronický omezení na 180 km/h jako maličko omezuje
Niemand
Za jednu-dve generácie sa Fokus odhlučnením dostane na súčasnú úroveň Mondea a možno ho dorastie aj rozmermi 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
No vidíš, to je věc, kteoru jsem neměl možnost zkusit. Fokus 4 je na tom hodně dobře, ale většina aut na Mondeo nestíhá v oblasti odhlučnění a komfortu při dálničních rychlostech (i stejné třídy), mohl jsem srovnat jen Kugu a tam je na palubě při 150km/h vyšší hluk (méně aerodynamická karoserie a technika Fokusu3), Fokuse 4 jsem jeste nezkušel v tomto režimu 😊
Avatar - Emel
Emel
Jo, hezký, od tý druhý výbavy to vypadá rozumně a i příplatky jsou poměrně výhodný.

Zajímavý je, že automat s benzínem naopak krouťák snižuje...

Ta úvodní fotka vypadá trošku jako když sesypali různá auta na hromádku, ale vlastně to dělá jen ta zadní klika. Chtělo by to nějakou fotku interiéru v látce, v galerii jsou jen různé varianty kůže... pokud si člověk může vybrat jakou chce, tak je to taky luxus. A za ty prachy...

Pobavila mě položka v ceníku "plastová hlavice řadící páky", S pro všechny výbavy. Jo, mimochodem, Alfa má taky v ceníku pořád paket Klíma 😄
Niemand
Pri nafte je zaujímave aj to, že má o 18mm nižšiu svetlú výšku(len 164mm). Asi kvôli dákym emisným systémom.
Tiež je zaujímave, že pri Tivoli sú rovnaké motory, ale v SK cenníku je rozdiel benzín/diesel o 1000 EUR nižší ako pri Korande.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ten příplatek za 3-litrový rozdíl mezi naftou a benzínem ve spotřebě je třeba PEČLIVĚ ZVÁŽIT 😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vono by to BEZ DESÍTEK MILIARD ročně ZVÝHODNĚNÍ nafty = byly SAKRA SNADNÝ zvažování 😉
Avatar - Swordfish76
Swordfish76
Nevypadá to úplně zle, výbava velmi slušná, cena taky, už v základu skoro kompletní seznam asistentů. Mně by vadily následující věci: vysoká spotřeba u benzínu (normovaná 7.1l, reálná 8-9l), s rezervou má kufr jen 407l, tedy rezerva sežere přes 140l ! 😲 LED světla jsou za rozumný příplatek 14 tisíc od třetího výbavového stupně, ale jsou jen s manuálním nastavení výšky. A elektronická parkovací brzda + Autohold jsou taky jen za příplatek od třetího výbavového stupně. Jinak SsangYong má v současnosti jen kolem 5 dealerů a servisů v ČR a z toho žádný není na Moravě. To bude asi ten nejvíc limitující faktor.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Přístup SY je velmi sympatický. Široce dostupné 4x4, dostačující motorizace, kvalitní interiér a parádní ceny. Zkrátka solidní SUV za solidní peníze.
spaleny6
Se SangYongem to je vždycky stejný. Velké ambice a očekávání, pár prodaných kusů které nemají po pár letech žádnou cenu.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Chce to snaživého distributora. A dobré portfolio.
EMIL FREY byl výborným distributorem (dělá např. Subaru) ale portfolio v dobách kdy to dělal EF bylo ubohé. nyní mají v nabídce 6 vozidel, tehdy měli 3.
A už mají i benzín což považuji za POZITIVUM, protože je třeba mít nabídku pro každého a spousta lidí najezdí málo a na to je určitě lepší benzín.
A budou mít i hybridy v dieselu, což je pro SUV ideální řešení.
Bravo SYM !!!! (Ssang Yong Motors)

TAKŽE TENTOKRÁT TO DOPADNE JINAK ALE CHCE TO ČAS. A širší distribuční síť.
My máme v širší rodině Actyon a Rexton/5-válec a oba jsou po letech v pohodě. Příbuzný si mi stěžoval že Actyon má příliš vysoký výkon 😁 A pořád se po něm lidi otáčejí :-!
spaleny6
Počkám si. Za Actyonem se lidi otáčejí a to včetně mě, nic tak ošklivého člověk totiž běžně nepotká.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Souhlas, mě by se to líbilo, ale myslím si, že bude peklo se toho za 3 roky zbavit.
webpaja
...horsko těžko si umím představit, že bych šel do šourůmu Mitsu a ne do SY. Slušná cena, výběr motorů, výbavy atd.
Tohle by mohl být problém i pro škůdku.
spaleny6
Tak určitě 😒]
webpaja
Interiér se s ASX nedá vůbec srovnat, motory taky stojí za pozornost. Velmi solidní nabídka.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ja korando vidim kdesi uz vo vodach eclipse crossu a tucsonu... aj motoricky aj technicky aj priestorovo + objem kufra .... ale aj mensi tivoli je zaujimavy ... akurat skoda ze ich stale nikde moc nevidim u nas tieto yongy .. ale uz sa mi podarilo nedavno vidiet prvykrat noveho rextona... a to je fakt parada.. tu nejake sorento podla mna v terene si ani nepipne vedla rextona ... yong :yes😒br />
odporucam kuknut test rextonu od rasta .. famozne auto :yes:
Avatar - _Karel_
_Karel_
Já bych tomu na silnicích opravdu fandil, ale že by si to češi koupili raději než škodu, resp. že by to ukrojilo z koláče škody nějaký nezanedbatelný procento, tomu prostě nevěřím. Problém je značka.
Avatar - speedfred
speedfred
Už aj ty máš syndróm ASX? 😒]
Problém asi vidím v dílerskej a servisnej sieti. Autá vypadajú obstojne (oproti SY spred 15 rokov), nedávno som ich iba staticky očumoval v Rakúsku.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a tesim sa na porovnanie s eclipse crossom 1,5T :yes: to bude este azijsky suboj roka :yes😒br />
PS: a zaujimave by mohlo byt porovnanie aj so sportagom 1,6tgdi .. ako vyslovene korejsky suboj :yes:
Meky
Výbava pomerne strohá, v lepšej výbave vysoká cena na zabudnutú značku.

Tipujem, že znovu nedokáže osloviť širší okruh záujemcov

Reálna cena Opelu grandlad je rovnaká a nižšia.
Toto si nikto kupovať nebude
smuller6533
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.