Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi 4x4 vs. Renault Kadjar 1.7 Blue dCi 4x4 – Kombinace svobody
200 komentářů
jhamil
Opravdu Tuscon??? Fakt odborníci!!!
Tuscon je správně, hned po Pheonixu druhé největší město Azirony. :-)
Myslíš Pheonix nebo Phoenix? ;-)
Samozřejmě jsem ironii pochopil až později :-[] Ty vážně nejsi z těch, kterým se pletou písmenka (narozdíl ode mě např.) :-D
Samozřejmě jsem ironii pochopil až později :-[] Ty vážně nejsi z těch, kterým se pletou písmenka (narozdíl ode mě např.) :-D
Taky se mi to pletlo. V článku to mají místy i dobře :-)
Myslím, že od doby Qashqaie považují všichni nesrozumitelné jméno za best practice - Kadjar, Kodiaq, Tucson... :-)
Myslím, že od doby Qashqaie považují všichni nesrozumitelné jméno za best practice - Kadjar, Kodiaq, Tucson... :-)
Dzakobo
V testu se píše, že průměrně Kadjar jezdil za 6,3l a Tucson za 6,7l a pak je to v tabulce obráceně - takže čtenáři vyber si (úspornější asi opravdu bude Kadjar).
Z testovaných aut bych vzal spíš Kadjar - kvůli motoru, ale v případě benzinových verzí rozhodně Tucson 1.6T - který je objektivně lepším vozem. Pokud by šlo hodně o kufr - tak tedy Kodiaq, ale s TSI raději ne, spíš 2.0TDI a až přijde TDI Evo tak to by byla jasná volba.
Z testovaných aut bych vzal spíš Kadjar - kvůli motoru, ale v případě benzinových verzí rozhodně Tucson 1.6T - který je objektivně lepším vozem. Pokud by šlo hodně o kufr - tak tedy Kodiaq, ale s TSI raději ne, spíš 2.0TDI a až přijde TDI Evo tak to by byla jasná volba.
No Kodiaq má sice fajn kufr, ale za 700 s TDI a 4x4 ho nekoupíš, nehledě na to, že konkurentem je spíš Karoq.
Čtyřkolku bych klidně oželel, protože 360 dní v roku je k ničemu (navíc těžší diesel má lepší trakci na předku oproti benz. motorům) a ta auta mají málo výkonu, takže předek to pobere v pohodě. Kodiaq je sice dražší, ale kompenzuje to vyšší zůstatkovou hodnotou. Kdo časem půjde pro Kodiaq, doporučil bych s 2.0TDI Evo + DSG + FWD (stačilo by mi).
Neříkám, že AWD je nutnost, ale je blbost, to, co píšeš. čtyřkolka není jen na 5 dní v roce, kdy sněží, ale jsou to denodenně výjezdy z křižovatek na mokru, kde není nejlepší povrch, stejně jako zatáčky, stačí i napadané listí, dostáváš tu jistotu, že nezůstaneš hrabat v křižovatce, jako velká část FWD a to i s dieslem.
Kodiaq s 2.0 TDI bude ve srovnatelné výbavě o 150-200 tisíc dražší, a o to jde.
Kodiaq s 2.0 TDI bude ve srovnatelné výbavě o 150-200 tisíc dražší, a o to jde.
Souhlas, oproti FWD je AWD přínos hlavně z hlediska trakce i zábavnosti. U RWD platforem je to na zvážení, ale u gazíků jasná volba taky.
Minulou sobotu jsem zažil, jaké je to se odpíchnout s RWD za silného deště... asi do 50 km/h jsme lítali sem a tam a pak to teprve jelo :D Ale byla to sranda!
Ty jsi šel na flat out ;-) Jestli to byla tas 330d, tam je nutné dávkovat. Dnes je každý zvyklý jen zašlápnout plyn (není na tebe) a nechat se starat systémy. S takovou by se většina aut před lety roztočila jako káča.
Jo, byla to 330d, ale já ji neřídil, já jsem byl certifikované měřidlo :D
A já zrovna od doby, co mám AWD jsem si zvykl, že stačí zmáčkout plyn a auto se o to postará, proto to zde obhajuji, že je to prvek aktivní bezpečnosti a právě proto, že do Prahy denně jezdím starým lehkým FWD Cliem s MT, tak vím, jak je obtížné se rozjet na horším povrchu za deště, či při teplotách kolem 0 na kostkách, na mokru, v kopci a tak a jak se musí předvídat, což s "chytrým" autem nemusím :).
Ještě minulý rok jsem touto dobou měl i MK4 FWD a to mívalo taky problém v těchto sitaucí, zasáhlo ASR a už se vlečeš z křižovatky a ze zatáčky se řítí jiný pražák, co se mu tam pleteš... :D V tom je možná lepší to auto bez elektroniky :D Alespoň víš, na čem jsi a řídíš si to spojkou a plynem.
A já zrovna od doby, co mám AWD jsem si zvykl, že stačí zmáčkout plyn a auto se o to postará, proto to zde obhajuji, že je to prvek aktivní bezpečnosti a právě proto, že do Prahy denně jezdím starým lehkým FWD Cliem s MT, tak vím, jak je obtížné se rozjet na horším povrchu za deště, či při teplotách kolem 0 na kostkách, na mokru, v kopci a tak a jak se musí předvídat, což s "chytrým" autem nemusím :).
Ještě minulý rok jsem touto dobou měl i MK4 FWD a to mívalo taky problém v těchto sitaucí, zasáhlo ASR a už se vlečeš z křižovatky a ze zatáčky se řítí jiný pražák, co se mu tam pleteš... :D V tom je možná lepší to auto bez elektroniky :D Alespoň víš, na čem jsi a řídíš si to spojkou a plynem.
Když jsou horší adhezní podmínky, tak se uklidním a nezáleží, jestli bych řídil FWD/RWD/AWD. I při plným plynu se čtyřkolkou taky může dojít ke smyku, byť s dnešními asistenty už to není tak divoké.
Manželka má X1 20i FWD a trakce je mizerná i za sucha, zvlášť ve vinglech. ;-)
Nemá těžký diesel, tak se nediv! :D
S xDrive je to mnohem lepší, ale na poskakovaly samo fajn.
Když tohle bych nebral jako důkaz nutnosti AWD = ale spíš jako důkaz blbě postavenýho auta
Mám BMW celkem rád = ale auta jako X1 = fakt NE
Žes jí radši nekoupil 1er
Mám BMW celkem rád = ale auta jako X1 = fakt NE
Žes jí radši nekoupil 1er
Ano, spousta výrobců to řeší agresivně nastaveným protiprokluzem. S 1er nezaparkuješ u většiny hloupě vysokých obrub, nenaložíš pohodlně rodiče či psa.
AWD je u výkonnějších aut s primárně předokolkou lepší volba.
AWD je u výkonnějších aut s primárně předokolkou lepší volba.
No já celkem často jezdim RAVkou a Aurisem = a řek bych že zaparkuju = všude stejně
U výkonnějších aut je řešení zadokolka = AWD se absurdně nesmyslně rozšířilo. Přitom tohle ví každej https://www.auto.cz/…-nabidkou-131923 levnější lehčí líp jezdící = to je hodně "el" :-!
Tady ale nemluvíme o nutnosti AWD z důvodu extrémního výkonu = ale o blbě postavenym autě jako X1 = kde holt MUSÍ bejt AWD z důvodu kterej by se fakt neměl vyskytovat u prémie už absolutně ne
Porovnávali sme před pár lety minulou RAVku FWD vs AWD = a tam nebyl problém FWD trakce, ale AWD byla trochu lepší = zřejmě díky většímu zatížení zadní nápravy dalšim elektromotorem
Nemám rád módu SUV = fakt je HODNĚ špatně. No a když už = tak holt ne X1 a podobný = v tom mě prémie až hrubě uráží
U výkonnějších aut je řešení zadokolka = AWD se absurdně nesmyslně rozšířilo. Přitom tohle ví každej https://www.auto.cz/…-nabidkou-131923 levnější lehčí líp jezdící = to je hodně "el" :-!
Tady ale nemluvíme o nutnosti AWD z důvodu extrémního výkonu = ale o blbě postavenym autě jako X1 = kde holt MUSÍ bejt AWD z důvodu kterej by se fakt neměl vyskytovat u prémie už absolutně ne
Porovnávali sme před pár lety minulou RAVku FWD vs AWD = a tam nebyl problém FWD trakce, ale AWD byla trochu lepší = zřejmě díky většímu zatížení zadní nápravy dalšim elektromotorem
Nemám rád módu SUV = fakt je HODNĚ špatně. No a když už = tak holt ne X1 a podobný = v tom mě prémie až hrubě uráží
Je mi zcela upřímně jedno, co si o X1 myslíš ty, soused, letuška v Emirátech. Obecně je to jedno z nejlíp jezdících malých SUV. A dokáže to cítit i jinak nemotoristicky založená příslušnice něžného pohlaví.
Stejně tak nějak neřeším, jestli má Auris spodní hranu nárazníku stejně vysokou jako RAVka (což je tedy megaostuda pro RAVku), mezi nimi jsem nevybíral ;-)
Stejně tak nějak neřeším, jestli má Auris spodní hranu nárazníku stejně vysokou jako RAVka (což je tedy megaostuda pro RAVku), mezi nimi jsem nevybíral ;-)
Taky je mi fuk co si o tom myslí letuška = ale fuk neni to jaký to auto ve skutečnosti je
Popravdě daleko důležitější než nějakej cm rozdílu výšky nárazníku sou senzory kamery dneska s naváděcíma pruhama = což sou věci který sou už nějaký desetiletí i v mainstreamu. TO dělá ten rozdíl jestli škrtneš apod. A s touhle dnešní už i mainstreamovou výbavou = to při troše pozornosti skoro nejde
Nevim proč se snažíš reagovat timhle způsobem
Popravdě daleko důležitější než nějakej cm rozdílu výšky nárazníku sou senzory kamery dneska s naváděcíma pruhama = což sou věci který sou už nějaký desetiletí i v mainstreamu. TO dělá ten rozdíl jestli škrtneš apod. A s touhle dnešní už i mainstreamovou výbavou = to při troše pozornosti skoro nejde
Nevim proč se snažíš reagovat timhle způsobem
Tady nejde o to, aby si se uklidnil, ale je to prostě prvek aktivní bezpečnosti, sám jezdím i s FWD a vím, jaký je v exponovaných místech a to jen po Praze, kde jedeš do 50/h rozdíl, když startuješ z křižovatky. Kostky, listí, tohle je minimálně polovinu roku realita našich silnic :)
3_diamanty
je spolu s cliom za mna este fakt pekny renault... aj kabina kadjara klobuk dole... bytelny kokpit .. dobre architektonicky riesena aj sikovne vsadena navigacia ( ziadny nechutny tablet cez pol konzoly ako v megane ci talismane ) a nastastie este ani tie nestastne gycove kly na svetlach to nema ktore sedia vizualne snad jedine prave malemu cliu a capturu ale inde na vacsich kuskoch su neskutocne ohyzdne .... kadjar zreje ako vino a spolu s cliom dnes jediny renault pre mna ktory este ujde vizualne kokpitom aj tym svojim exterierom ... skoda za mna len ze ta 1,33tce nie je aj v 4kolke ale opat je v 4kolke tu len dizel ale chapem .. ale vdaka bohu aj za takuto 4x4 kombinaciu ako ziadnu ( vid citron alebo opel ) ... ten nedavny facelift kadjaru fakt velmi prospel a paci sa mi ako citlivo a decentne ho ponali... vybrusili kadjara k vizualnej dokonalosti bez potreby nasilne sem pchat kly za kadu cenu alebo ine nechutnosti ... moc sikovne auto.... kadjar :yes:
Taky mi vadí, že určité vozy nenabízí k zážehovému motoru pohon AWD. Třeba když byla ještě v nabídce Alhambra 2.0TSI... To auto si o to úplně říkalo, protože při plném obsazení třeba někde na horách to jen s FWD u takový "krávy" může být dost nepříjemný.
Ale chápu to, zákazníci u větších aut stále většinou berou naftu a navíc benzínová verze s AWD by až "příliš" navyšovala flotilové CO2.
Ale chápu to, zákazníci u větších aut stále většinou berou naftu a navíc benzínová verze s AWD by až "příliš" navyšovala flotilové CO2.
presne tak... navyse keby bol 4kolkovy kadjar aj s tym 1,33 turbobenzinom tak by bol iste aj cenovo dostupnejsi ako tento dizlovy ... a poznam ludi ktori nejazdia statisice km ale ta 4kolka sa im zide ( cestou na chalupu alebo v zime ked byvaju kdesi na hornatejsom vidieku ) .. a tu je podla mna benzin fakt lepsia volba ako kupovat uz dizel ( kvoli 4kolke ) s ktorym budes robit 12-15 tisic rocne a aj to polovicu po meste ....
ja takto tiez neviem preco 4x4 nema povedzme u nas HR-V ... krasne auto ale len v dvojkolke uz nema to caro SUVecka.. a este o to je to prave vacsia nechapcka ze napriklad v australii alebo japonsku honda vezel/HR-V 4kolku skutocne aj ma .. len u nas v eu uz nie ;-\
ja takto tiez neviem preco 4x4 nema povedzme u nas HR-V ... krasne auto ale len v dvojkolke uz nema to caro SUVecka.. a este o to je to prave vacsia nechapcka ze napriklad v australii alebo japonsku honda vezel/HR-V 4kolku skutocne aj ma .. len u nas v eu uz nie ;-\
Nova Kuga to same: awd len s naftou. Preco? Ved ak niekto nenajazdi vela, tak diesel mu je naprd. Este moze mat skor problemy s regeneraciou dpf pri kratkych jazdach po meste.
Lenze na vylety za snehom a lyzovackou sa awd moze hodit, a o daky liter-dva vyssia spotreba oproti nafte nemusi byt pri malom rocnom najazde problem...
Lenze na vylety za snehom a lyzovackou sa awd moze hodit, a o daky liter-dva vyssia spotreba oproti nafte nemusi byt pri malom rocnom najazde problem...
lamal
Co ma s tou RAV4 ? Zatial kazdy test co som videl a cital, chvalil new platformu za jazdne vlastnosti...
´´V rámci kategorie najdeme lepší vozy jako BMW X1, Mazda CX-5 či Škoda Karoq, ale i výrazně horší, třeba Toyotu RAV4.´´
text z odkazu na ACZ:
´´Přitom jízdně na tom nová RAV4 není vůbec špatně, ba naopak. Mimo poněkud odtažité řízení dělá všechno dobře. Pohodlný podvozek s lichoběžníkovým zavěšením vzadu skvěle tlumí jednotlivé nerovnosti, Japonka nerovnosti překonává s nadhledem, bez hlučných ran od 18palcových kol zkoušených kousků. V zatáčkách se pak jen minimálně naklání, což u rodinných SUV vůbec není zvykem. Není ani těžká na příď a nijak zvlášť se nehrne po tečně ze zatáčky ven.´´
https://www.youtube.com/watch?…
´´V rámci kategorie najdeme lepší vozy jako BMW X1, Mazda CX-5 či Škoda Karoq, ale i výrazně horší, třeba Toyotu RAV4.´´
text z odkazu na ACZ:
´´Přitom jízdně na tom nová RAV4 není vůbec špatně, ba naopak. Mimo poněkud odtažité řízení dělá všechno dobře. Pohodlný podvozek s lichoběžníkovým zavěšením vzadu skvěle tlumí jednotlivé nerovnosti, Japonka nerovnosti překonává s nadhledem, bez hlučných ran od 18palcových kol zkoušených kousků. V zatáčkách se pak jen minimálně naklání, což u rodinných SUV vůbec není zvykem. Není ani těžká na příď a nijak zvlášť se nehrne po tečně ze zatáčky ven.´´
https://www.youtube.com/watch?…
Na to jsem narážel ;-)
áno, cital som a dal palec... ulakomil som sa este na vlastny prispevok, nech sme viaceri, co si vsimli tento komunizmus :-)
co im vlastne na RAVke nesedi? ved je to nove paradne auto .. v com je vlastne "horsi"
Nové není automaticky dobré, zkoušels? Že říkáš, že je parádní :)
ved to ze v com je vlastne vyrazne horsi?
dnes uz nejake zle auta v podstate ani nie su alebo?
dnes uz nejake zle auta v podstate ani nie su alebo?
Jsou, třeba takové ASX ;-)
no ja sa uz tesim na testo tohto defakto etalonu :D .. to budete koukat :-[]
cakam aspon 4 hviezdy :D ... minimalne :yes:
cakam aspon 4 hviezdy :D ... minimalne :yes:
Etalon nevím čeho, ale svým způsobem je to legenda. :-[]
ono fakt nemas vela aut ktore sa uz vo svojej prvej jedinej generacii stali legendou.. okrem nestarnuceho ASX snad este prve twingo... za tie posledne roky ... a mozno aj taky P406 coupe este :D
skus jeho test na autoviny ( aj ked je casovo moc kratky ..a az Rasto mu predpokladam da podstate viac zabrat ) ... za mna ASX este stale ma co ponuknut prave pre svoju dostupnost nenarocnost a spolahlivost a praktickost na kazdy den ... vidim tu velkeho konkurenta v tomto napr pre vitaru ktora len nedavno prisla a atmosfericky benzin a tak kto plakal ze uz tu nie je vitara s 1,6tou tak ma razom len o chp drahsie ale uz vacsie ASX a to rovno so 110kw dvojlitrom a s full LED kukucom uz v zaklade :yes:
skus jeho test na autoviny ( aj ked je casovo moc kratky ..a az Rasto mu predpokladam da podstate viac zabrat ) ... za mna ASX este stale ma co ponuknut prave pre svoju dostupnost nenarocnost a spolahlivost a praktickost na kazdy den ... vidim tu velkeho konkurenta v tomto napr pre vitaru ktora len nedavno prisla a atmosfericky benzin a tak kto plakal ze uz tu nie je vitara s 1,6tou tak ma razom len o chp drahsie ale uz vacsie ASX a to rovno so 110kw dvojlitrom a s full LED kukucom uz v zaklade :yes:
Prosím ťa v čom je 406 Coupé legenda? To by ma fakt zaujimalo.
proste pekne kupatko a od pininfariny asi najkrajsi peugeot... :yes:
pre mna je legendarny.. uz potom to novsie 407kupe mu dizajnom nesiahalo ani po blatniky
pre mna je legendarny.. uz potom to novsie 407kupe mu dizajnom nesiahalo ani po blatniky
etalon, legenda, mýtický myšák.... někteří o něm tvrdí, že je to nejlepší auto své třídy, jiní zase, že ani prémiové SUV se na něj nechytají.... my o něm víme jen to , že se jmenuje ASX! :D
no jasne.. srandicky srandicky :D ... ale ved vas to vsetkych prejde.. hosi na ACZ nesklamte ma ( cakam 4 hviezdy ) ASX drz sa ... :yes: ;-)
Ani 8* z ASX lepší auto neudělá ;-)
ved ono prav. take ake je je dokonale a v tom je prave ta jeho sila a uspech :yes:
co myslis preco je aj jimny take zaujimave.. no prave pre svoju jednoduchost a dostupnost .. uz keby to bolo zrazu naslapane ako male Gecko a stalo by to 800 litrov tak by to uz ani nebolo to skutocne jimny... asi o tom je aj ASX.. prave tym cim je a ake je ... tak v tom je to jeho caro...
co myslis preco je aj jimny take zaujimave.. no prave pre svoju jednoduchost a dostupnost .. uz keby to bolo zrazu naslapane ako male Gecko a stalo by to 800 litrov tak by to uz ani nebolo to skutocne jimny... asi o tom je aj ASX.. prave tym cim je a ake je ... tak v tom je to jeho caro...
Jen taková otázka... proč, když je to tak úspěšné a dokonalé auto, nedává automobilka peníze na vývoj nové generace a stále plastikami udržuje při životě deset let staré auto? Jasné, co je dokonalé.... :d Že se ptám... :D
uz o dva roky bude nove ASX .. komplet nove... a bohvie ci nie uz aj elektricke alebo minimalne hybridne ..
ono mitsu nie je moc velka automobilka... niektore modely preto vyraba na dlhe roky a rata s tym ze jej vydrzia dlhsie ( s prebeznymi faceliftami ) ... ale posledne roky uz vidim aj v tomo pokrok.. predsa len novy outlander tu bude "uz po 7 rokoch" od toho predosleho a to je pre mitsu skutocne "pokrok" :-[] .. uz v tomto dupli na plyn trosku :yes:
ono mitsu nie je moc velka automobilka... niektore modely preto vyraba na dlhe roky a rata s tym ze jej vydrzia dlhsie ( s prebeznymi faceliftami ) ... ale posledne roky uz vidim aj v tomo pokrok.. predsa len novy outlander tu bude "uz po 7 rokoch" od toho predosleho a to je pre mitsu skutocne "pokrok" :-[] .. uz v tomto dupli na plyn trosku :yes:
Outlander má jednu oborovskou přednost, pokud tedy nemluvíme o nějakém kousku za 1M. Je opravdu velký a prostorný, nahradí i střední kombík.
http://www.sauto.cz/…tlander/16131482?…
Tohle smysl má....I když to není nejostřejší tužka v penále...
http://www.sauto.cz/…tlander/16131482?…
Tohle smysl má....I když to není nejostřejší tužka v penále...
ved prave o tom su aj dnes tieto SUVecka... nahradia rodinne auto typu sedan alebo kombi .. aj u nas na sidlisku uz ani nevidim skoro ziaden novy kombik az na par vynimiek .. za to SUVecok je tu pozehnane a to kazdej velkosti.. od malej vitary az po sorento :yes:
Já si nemyslím, že je horší, ale já jsem ho zkoušel, proto se ptám, jakou zkušenost máš :D
no aku asi mozem mat ked som v nej ani nesedel.. ale je paradna ze jo :-[]
No... jasně :D
no ved to vravim .. ja to tusil...
inak siel si uz aj s tym "novucickym" ASX s dvojlitrom ? ja som siel akurat v kolegovom rocnik 2010 s 1,6tkou a je to fakt masivne auto.. ale jasne ze motoricky slabe ... uz v lanceri je ten motor o poznanie "pouzitelnejsi" .. hluk od kolies je tam citelny ale to aj v lanceri ( asi ako kazdy japonec no jo ) ale kupodivu aj moje male polo je dost hlucne od kolies... a od takych 80-100 a viac to fakt uz pocujem ako doslova sa pneumatiky valia po ceste ( zimne pneu teraz tiez robia svoje viem ) .... ale ako nie je moc tiche v tomto smere pri vyssich rychlostiach co uz tak jazdim ... ale je to male auto takze to nejak moc nevadi .... no ale snad to nove ASX uz na tom bude lepsie ako jeho bracek z r 2010
inak siel si uz aj s tym "novucickym" ASX s dvojlitrom ? ja som siel akurat v kolegovom rocnik 2010 s 1,6tkou a je to fakt masivne auto.. ale jasne ze motoricky slabe ... uz v lanceri je ten motor o poznanie "pouzitelnejsi" .. hluk od kolies je tam citelny ale to aj v lanceri ( asi ako kazdy japonec no jo ) ale kupodivu aj moje male polo je dost hlucne od kolies... a od takych 80-100 a viac to fakt uz pocujem ako doslova sa pneumatiky valia po ceste ( zimne pneu teraz tiez robia svoje viem ) .... ale ako nie je moc tiche v tomto smere pri vyssich rychlostiach co uz tak jazdim ... ale je to male auto takze to nejak moc nevadi .... no ale snad to nove ASX uz na tom bude lepsie ako jeho bracek z r 2010
Nene, jen jsem v něm seděl a uvnitř je to totalně stejný youngtimer, jako starší ASX :D
Víš, ono to auto není špatné, pokud přesedáš ze staré Fabie/Felicie... ale reálně kolem 0,5M se dají sehnat lepší auta a dokud se nesvezeš, nepochopíš :D
Víš, ono to auto není špatné, pokud přesedáš ze staré Fabie/Felicie... ale reálně kolem 0,5M se dají sehnat lepší auta a dokud se nesvezeš, nepochopíš :D
no nahodou su tam aj v kabine zmeny... napr ten displej :D ... ale aj materialy palubovky su nove... jasne nie je to koncern ale uz by to malo byt lepsie ako na kuskoch vyrabanych este pred 9 rokmi ;-)
ono zalezi jak to beries ten pojem lepsi auta.. lebo ak chces raz SUV tak za pol mega zase az tolko tych sikovnych a lepsich SUV nemas... a napriklad taka vitara ma o celych 17cm mensi razvor ako ASX ... cize v tomto je napr ASX uz tiez inde a pritom cenovo nie je pri porovnatelnom vykone a pohone ani nejake drahsie ako vitara ;-)
ono zalezi jak to beries ten pojem lepsi auta.. lebo ak chces raz SUV tak za pol mega zase az tolko tych sikovnych a lepsich SUV nemas... a napriklad taka vitara ma o celych 17cm mensi razvor ako ASX ... cize v tomto je napr ASX uz tiez inde a pritom cenovo nie je pri porovnatelnom vykone a pohone ani nejake drahsie ako vitara ;-)
Jenže lepší auto lepším autem dělá řada faktorů, pokud chceš větší auto, pak budiž, ale musíš do toho zahrnout vše možné. Kolem 0,5M koupíš i tyto dvě testované, Karoq, Kugu, Jeep Compass... to vše v nějaké prumerné výbavě a motorizace za 500-550tisíc, ASX je třeba o pár tisíc levnější, ale když je ve výbavě, dáš za něj podobně. Už je asi na tobě, co upřednostníš, jestli cenu a zastaralé auto, nebo radši něco, co je lepším autem jako celek a trochu připlatíš. Prostě to jdi vyzkoušet :)
Takové slušné ASX (není nejlevnější)
http://www.sauto.cz/…shi/asx/18509851?…
A proti tomu
Honda HRV
http://www.sauto.cz/…da/hr-v/18475224?…
Honda CRV
http://www.sauto.cz/…da/cr-v/18300412?…
Jeep Compass
http://www.sauto.cz/…compass/18263428?…
Kuga Titanium
http://www.sauto.cz/…rd/kuga/18324091?…
Tucson s 1.6TGDi
http://www.sauto.cz/…/tucson/18526338?…
Quashquai
https://www.sauto.cz/…qashqai/18511809?…
3008
http://www.sauto.cz/…ot/3008/18278820?…
Kadžar
http://www.sauto.cz/…/kadjar/18529580?…
a Karoq
http://www.sauto.cz/…a/karoq/18520614?…
Myslím, že v cenách ASX 450-550 tisíc je docela výběr +/-.
Takové slušné ASX (není nejlevnější)
http://www.sauto.cz/…shi/asx/18509851?…
A proti tomu
Honda HRV
http://www.sauto.cz/…da/hr-v/18475224?…
Honda CRV
http://www.sauto.cz/…da/cr-v/18300412?…
Jeep Compass
http://www.sauto.cz/…compass/18263428?…
Kuga Titanium
http://www.sauto.cz/…rd/kuga/18324091?…
Tucson s 1.6TGDi
http://www.sauto.cz/…/tucson/18526338?…
Quashquai
https://www.sauto.cz/…qashqai/18511809?…
3008
http://www.sauto.cz/…ot/3008/18278820?…
Kadžar
http://www.sauto.cz/…/kadjar/18529580?…
a Karoq
http://www.sauto.cz/…a/karoq/18520614?…
Myslím, že v cenách ASX 450-550 tisíc je docela výběr +/-.
presne v takejto bielej jedno u nas uz vidim.. a aj tie disky.. pecka to vyzera v reale .. doslova ako taky evoque akurat pre kusok menej solventnych samozrejme ;-)
3008 ma i-cocpit a cele auto sa mi tu nepaci ..a napr kaskaj je kabinou o pol cisla mensi od ASX a aj HR-Vecko je kabinou mensie
samozrejme zalezi co clovek preferuje.. ak raz chce atmo tak nepojde do karoqu a naopak.. a kto pokukuje po kuge s turbom tak nepojde do ASX to je tak ... ASX ma tiez svoje silne stranky a prave tie budu zakaznikov lakat.. atmo.. 4kolka.. spolahlivost.. jednoduchost a pod.... samozrejme kto chce digitalny kokpit a turbo tak nech ide do koranda .. cize ano.. ok.. kazde auto tu ma svoje plusy a j minusy... :yes:
3008 ma i-cocpit a cele auto sa mi tu nepaci ..a napr kaskaj je kabinou o pol cisla mensi od ASX a aj HR-Vecko je kabinou mensie
samozrejme zalezi co clovek preferuje.. ak raz chce atmo tak nepojde do karoqu a naopak.. a kto pokukuje po kuge s turbom tak nepojde do ASX to je tak ... ASX ma tiez svoje silne stranky a prave tie budu zakaznikov lakat.. atmo.. 4kolka.. spolahlivost.. jednoduchost a pod.... samozrejme kto chce digitalny kokpit a turbo tak nech ide do koranda .. cize ano.. ok.. kazde auto tu ma svoje plusy a j minusy... :yes:
Prosimtě, kdo chce dneska atmo? Jen někdo, kdo v turbu nejel a bojí se všeho nového :D Atmosféra je dnes překonaný typ motoru a až na výjímky (Mazda a s tou fakt nejde ASX srovnávat) je lepší vzít turbo pro běžnou jízdu... ostatně, sám jsi toho příklad...
Jel sem v turbu = a chci atmo = beze srandy https://www.lexus.cz/car-models/lc/?…
https://autobible.euro.cz/…560-4matic-kupe/
Jak se ti jezdilo s Camry nebo Corollou? To je taky ATMO :-)
https://autobible.euro.cz/…560-4matic-kupe/
Jak se ti jezdilo s Camry nebo Corollou? To je taky ATMO :-)
ATMO s Elektromotorem ;) To je vlastně jako takové TSI, to je taky ATMO... s turbem :D
No mě by nevadila ani Camry ATMO 3,5 litr = bez elektromotoru ;-)
Zajímavý = zdá se že VLIV elektromotoru už vidíš trochu jinak než dřív :-)
Jo ATMO s elektromotůrkem = považuju momentálně skoro napříč třídama = za to NEJ
A viz odkaz srovnání BMW 8 výkonnější biturbo vs atmosféra = furt se nic nezměnilo = radši ATMO
Nic proti https://www.alpina-automobiles.com/…uktwelt/motoren/ :-!
Zajímavý = zdá se že VLIV elektromotoru už vidíš trochu jinak než dřív :-)
Jo ATMO s elektromotůrkem = považuju momentálně skoro napříč třídama = za to NEJ
A viz odkaz srovnání BMW 8 výkonnější biturbo vs atmosféra = furt se nic nezměnilo = radši ATMO
Nic proti https://www.alpina-automobiles.com/…uktwelt/motoren/ :-!
Biturbo vs atmosféra s elektromotorem...To není stejné jako turbobenzín vs samotná atmosféra v ASX ;) Víš to ty, vím to já a nevím, proč tady tím budeme zasypávat diskuzi :)
Biturbo vs atmosféra S ELEKTROMOTOREM? Ten Lex se sice taky prodává jako hybrid = V6 3,5 hybrid. Ale já mluvim o srovnání POVEDENÝHO biturba a atmo = a atmo z toho vychází..
No a drobná pomoc elektromotoru = je fajn ať je to atmo 1.5, dvoulitr, 2,5 nebo i 3,5
Prostě ATMO = ať s elektromotorem nebo jako v tý Camry což se k nám teda nevozí = s dvěma verzema atmo V6
Viz já 13:01 = ve zbytku světa, tedy tý VĚTŠÍ ČÁSTI planety = turba až tak moc jako u nás nedominujou
No a drobná pomoc elektromotoru = je fajn ať je to atmo 1.5, dvoulitr, 2,5 nebo i 3,5
Prostě ATMO = ať s elektromotorem nebo jako v tý Camry což se k nám teda nevozí = s dvěma verzema atmo V6
Viz já 13:01 = ve zbytku světa, tedy tý VĚTŠÍ ČÁSTI planety = turba až tak moc jako u nás nedominujou
Jenže ta Camry to supluje objemem, počtem válců a výkonem, ASX ne ! Chápeš ?
Hele asi takhle :
ASX 2.0 110kw FWD 0-100 za 10,2s
Karoq 1.5TSI 110kw FWD 0-100 za 8,6s
Hele asi takhle :
ASX 2.0 110kw FWD 0-100 za 10,2s
Karoq 1.5TSI 110kw FWD 0-100 za 8,6s
Utěšovat se tím, že je to dnes lepší než už před 9-ti lety špatný originál je prima ;-)
Ked sa pozriem kolko jazdi Vitar a Dusterov tak ludom asi az tak netreba o 17cm dlhsi razvor. Nevidim jediny dovod preco sa pren rozhodnut.
jasne .. vsetko je vec priorit... a aj mne by velkostne vitara stacila.. ale potom su aj taki pre ktorych bude aj ASX s dlhsim razvorom male
ale proste kto dnes chce atmosfericku 4kolku tak uz miesto vitary klude moze do ASX... kedze uz ponuka aj 4kolku aj seriozny atmo motor :yes:
PS: tak zrovna duster ma este vacsi razvor ako ASX ;-) ... takze ten vacsi razvor asi nakoniec ani nie je az tak na skodu ... ;-)
ale proste kto dnes chce atmosfericku 4kolku tak uz miesto vitary klude moze do ASX... kedze uz ponuka aj 4kolku aj seriozny atmo motor :yes:
PS: tak zrovna duster ma este vacsi razvor ako ASX ;-) ... takze ten vacsi razvor asi nakoniec ani nie je az tak na skodu ... ;-)
Vitara nemá atmosféru, tkaže kdo chce atmosférickou čtyřkolku, musí si koupit buď ASX, Mazdu, Subaru, nebo Dacii (ted ale nevím, jestli Duster 1.6 4x4 jeste vyrábí).... Proč bych měl chtít atmosféru? Jeden důvod prosím :)
duster uz 1,6sce nema tusim ;-) ...
spytaj sa zakaznikov vitar preco chceli atmosferu... a mozno len nevedeli co s prachmi ;-)
spytaj sa zakaznikov vitar preco chceli atmosferu... a mozno len nevedeli co s prachmi ;-)
Vitar ? Třeba ti, co kupují 1.0 Booster Jet nebo 1.4 Booster jet? Ok, zeptám :D Vitara s atmosférou se neprodává skoro 10 let :D
zase vedle... sus to radsej u tych ktori roky kupovali 1,6tku... ;-) .. mam citak ze dnes tu uplne zbytocne trollujes .. asi ti chyba hamuna.. ale ja o taketo natahovacky moc nestojim... :-(
no podla tohto sa vitara s atmosferou este nedavno vyrabala a predavala sa aj u nas a mala s tou svojou atmosferou aj u nas velky uspech https://www.auto.cz/…o-je-jinak-87308 .. ozzy dnes tu fakt zbytocne saskujes. .. toto ti nesvedci... potom uz aj taketo kiksy pises lebo nerozmyslal ... na co je to dobre toto
no podla tohto sa vitara s atmosferou este nedavno vyrabala a predavala sa aj u nas a mala s tou svojou atmosferou aj u nas velky uspech https://www.auto.cz/…o-je-jinak-87308 .. ozzy dnes tu fakt zbytocne saskujes. .. toto ti nesvedci... potom uz aj taketo kiksy pises lebo nerozmyslal ... na co je to dobre toto
Ok, tak to je moje chyba, vůbec jsem netušil, že se i nová Vitara prodávala ještě s atmo, znám jen BoosterJet...
ved s benzinom bola len prave ako tato atmosfera.. iny benzinovy motor sucasna generacia vitary ani nemala.... a az po nedavnom facelifte tu 1,6tku nahradili boosterjety... co si tie roky prespal ozzy? alebo co ;-) ? v dobrom.. aj ked chapem ze zrovna suzuki nie je tvoja salka kavy.. ja napriklad tiez nesledujem ake motory ma dnes nejaky crossland .. lebo tiez nezaujima ma to ;-)
Vitara s atmosférickou 1.6 skončila v roce 2018 :))
trosku to prepiskol... ale chapem...kadysi som tiez pisal "prirychlo" .... a neraz som mal aj mylne tvrdenia... stane sa :yes:
este ma napadlo jedno zaujimave SUV ktore je aj u nas: mahindra XUV 500 ;-) https://www.autoviny.sk/…-xuv-500-22-crdi .. teraz ale mi nejde o motor ale skor o praktickost a dostupnu cenu... co by konkurent pre mitsu alebo ja neviem nejaku skodu suzuki alebo yonga a dalsich SUV u nas :yes:
este ma napadlo jedno zaujimave SUV ktore je aj u nas: mahindra XUV 500 ;-) https://www.autoviny.sk/…-xuv-500-22-crdi .. teraz ale mi nejde o motor ale skor o praktickost a dostupnu cenu... co by konkurent pre mitsu alebo ja neviem nejaku skodu suzuki alebo yonga a dalsich SUV u nas :yes:
OK, naházel jsi první hrách, zkus to ještě s dotacemi na naftu a máš pro dnešek hotovo :-[]
Já házím hrách a ty výše krmíš trolly :D To jsme to dopracovali :D
Přece je nenechám pojít hlady! ;-)
Taky jsem nakrmil, ASX vypadá jako Evoque... LR to může zabalit :D
no vazne z dialky mas pocit ze vidis akoby evoque ... hlavne ten face samozrejme ... ;-).. co je na tom take smiesne netusim 8-s :-O
Evoque je krásný a stylový malý SUV, srovnávat to s nevzhledným a kýčovitým ASX chce hodně fantazie, rypák plný koksu a nezměrného optimismu.
ASX je pekne... za mna este aj proprocne krajsie ako dnes uz rozplacnuty evoque
OZZ, otazka by bola lepsie polozena takto:
Kto chce este dnes atmo z diskutujucich na webe ?
nie nikto... resp mensina...
real zaujemci o jednoduche auta atmosky stale chceju, to ze nebudu mat na vyber kvoli emisiam je ina pesnicka...starsie rocniky vychovane na atmo benzinoch este vedia podradit, nepotrebuju predbiehat do kopca na 6ke... z ludi co nechodia na web tj kupna sila nad 40r chceju obyc spolahlive auto a ano atmosfere veria viac a je jedno, ze niektore turba nemaju problem so zivotnostou, atmosfera stale vydrzi viac... a bude mat takmer ´´nulove´´ servisne naroky... nema priamy vstrek, vysokotlake cerpadlo, turbo ani zlozite EGR, DPF a trebars komplikovane oddelene chladiace okruhy... mechanika atmosfery je menej vytazovana krutiacim momentom v nizkych otackach o tych praskajucich piestoch na turbach sa popisalo dost takze ani samotny mechanicky zaklad tolko netrpi... o kvalite na citlivost paliva nehovoriac
Preto sa aj tak hojne predavali dacie, mali do nedavna len 1.4 - 1.6 atmosky a nepredavali sa ? predavali... to ze sa budu musiet kvoli emisiam predavat aj dalej je nutenie a nie vyber zakaznika, kupujuci jazdeniek sa tiez prezehnali, s atmosferami to nikdy nebol problem teraz bude, 5 10 15r... stale sa budu predavat starsie auta pre nemajetnych co proste viac ako 200tis na auto nemaju... kedy si si kupili corollu, almeru civic a 1.4 - 1.6ky isli dalsich 25 rokov bez investicii pokial to nezhnilo... a stale vo forme... uvidime ako na tom bude 1.0 ecoboost po 25tich rokoch
Kto chce este dnes atmo z diskutujucich na webe ?
nie nikto... resp mensina...
real zaujemci o jednoduche auta atmosky stale chceju, to ze nebudu mat na vyber kvoli emisiam je ina pesnicka...starsie rocniky vychovane na atmo benzinoch este vedia podradit, nepotrebuju predbiehat do kopca na 6ke... z ludi co nechodia na web tj kupna sila nad 40r chceju obyc spolahlive auto a ano atmosfere veria viac a je jedno, ze niektore turba nemaju problem so zivotnostou, atmosfera stale vydrzi viac... a bude mat takmer ´´nulove´´ servisne naroky... nema priamy vstrek, vysokotlake cerpadlo, turbo ani zlozite EGR, DPF a trebars komplikovane oddelene chladiace okruhy... mechanika atmosfery je menej vytazovana krutiacim momentom v nizkych otackach o tych praskajucich piestoch na turbach sa popisalo dost takze ani samotny mechanicky zaklad tolko netrpi... o kvalite na citlivost paliva nehovoriac
Preto sa aj tak hojne predavali dacie, mali do nedavna len 1.4 - 1.6 atmosky a nepredavali sa ? predavali... to ze sa budu musiet kvoli emisiam predavat aj dalej je nutenie a nie vyber zakaznika, kupujuci jazdeniek sa tiez prezehnali, s atmosferami to nikdy nebol problem teraz bude, 5 10 15r... stale sa budu predavat starsie auta pre nemajetnych co proste viac ako 200tis na auto nemaju... kedy si si kupili corollu, almeru civic a 1.4 - 1.6ky isli dalsich 25 rokov bez investicii pokial to nezhnilo... a stale vo forme... uvidime ako na tom bude 1.0 ecoboost po 25tich rokoch
Nikdo je dost špatná formulace = atmo s pomůckou elektromotoru je velmi rozšířený a překvapivě docela stoupaj prodeje i u nás
Ale jo většina EVROPANŮ sahá nejvíc po něčem malym s málo válcema ale turbem = to je realita
Ve vyšších hladinách https://autobible.euro.cz/…560-4matic-kupe/ furt dává ATMO SAKRA smysl
Ale jo většina EVROPANŮ sahá nejvíc po něčem malym s málo válcema ale turbem = to je realita
Ve vyšších hladinách https://autobible.euro.cz/…560-4matic-kupe/ furt dává ATMO SAKRA smysl
ATMO S ELEKTROMOTOREM je stejný jako ATMO S TURBEM, ATMO S KOMPRESOREM! Bože, nedělej blbého :/
Já bych prosil jednu.
Objem kolem 5-ti litrů, V8 a víc a 9.000rpm rozsah ;-)
Objem kolem 5-ti litrů, V8 a víc a 9.000rpm rozsah ;-)
Neni problém = na Stodůlkách jeden kousek z 300kusový Yellow limitky https://www.autojournal.cz/…-yellow-edition/ stojí ;-)
"Toyota RAV4 se v nové generaci hodně změnila. Výrazný styl karoserie asi nesedne každému, nám se ale hodně líbí, stejně jako prostorný interiér s výtečnými materiály. Pochvalu zaslouží jízdní vlastnosti, hlavně díky pohodlnému podvozku, naopak hybridní ústrojí vyhoví hlavně klidnějším řidičům, už jen proto, že při svižnějším tempu se jeho výhoda v úspornosti ztrácí a spotřeba roste nahoru."
Tak nevím, asi Jeník přišel na něco, na co ostatní ne.
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
http://youtu.be/WRvJCUAUa1o?t=28
Kadjar jsem zkoušel v Palermu a na velkých kolech to byla fakt porod.
Mne by z této třídy zajímal ten Compass, ten jsem nezkoušel, ale líbí se mi :)
Teď mě napadlo, že by mohl Hyundai pro Tucson lehce modifikovat to, co říkávala Forrestovi jeho máma:
Život je jako Hyundai Tucson, nikdy nevíš jak s tebou zatočí. :D
V této cenové je docela našlápnuto, já z konkurentů jel pouze Karoq, Kugu, ASX :D a CHR, a upřímě asi víš, co by byla má volba, ale ještě by mne zajímalo, jaký je Jeep Compass, k tomu jsem se nedostal, ale jako auto se mi hodně líbí, vypadá jako menší Grandčíro.
Tucson jsem staticky očuchal, když ho představili a v průměrné výbavě to bylo království tvrdých plastů, jak vypadá facelift netuším. Kadjar pak ano, ale asi v jiné cenové, než testovaný kus.
No ja osobně jsem nedavno projel Kadjara co si pořidil kolega a to byl pro mě jizdni očistec. Navic si nevzpominam, kdy jsem měl něco v ruce, kde jsem musel odhadovat najezdy do zataček a nebal bych se to označit až za jizdně nebezpečne. Prostě raději hodně na pohodu. Kdybych si vzal do ruky ovladač od nějake konzole tak bych na tom byl zřejmě nastejno.
Byla to 2WD verze, která měla jednoduchou zadní nápravu a to bylo za mě nejslabší místo podvozku, některé velké ostré nerovnosti to dalo za doprovodu tupé rány odzadu. Jinak to jezdilo pěkně, za mě dobrej kompromis mezi komfortem a stabilitou.
Řeší to zatížení tý zadní nápravy = u hybridů typu RAV4 elektromotr vzadu docela hodně pomáhá. Ne tim že to je 4x4 ale právě tim jinym rozloženim hmotnosti.
Nesmysl kdy se většina planety snaží o snížení spotřeby a přitom většina chce nejproblematičtější konstrukci auta = SUV = to je fakt dobrej černej humor nebo spíš slušná schíza :-)
V době maximálních snah o nižší spotřeb = jen díky MÓDĚ SUV musíme DENNĚ vytěžit ca 3,3 milionu barelů ropy :yes: :D :-!
Vtipný je i tohle http://www.autoforum.cz/…oklad-byl-mylny/ ;-)
S tím podvozkem ale nevím, zkoušel jsem často jezdit hodně limitně a neměl jsem s tím problém. Na horším povrchu s výraznými nerovnostmi začal být zadek nervózní (při rychlé jízdě) a torzka dělala rány. Proto bych se za Kadjar nehádal, jenom bych řekl, že nevyčnívá ani pozitivně, ani negativně. Nicméně běžný zákazník - rodina s dětmi nebo důchodce - takhle s Kadjarem určitě nepojede, případně Kadjar zastaví elektronika. Takže já to tomu autu nemám nijak za zlé.
Možná na to každý koukáme jinak, já očekával od levnějšího SUV, že mě bude chtít vyhodit z každé zatáčky a ze začátku jsem i měl takový pocit, ale za ten rok a půl jsem se nedostal do problému. Jak jsem naznačoval, oceňoval jsem ve městě, že retardéry apod jsem přelétl jako nic a naopak když jsem jel hodně rychle, tak mě podvozek naopak podržel. Ale je fakt, že už je to rok a půl, takže si to možná moc zkresluju a teď bych třeba hodnotil jinak. Taky nevím zda podvozek nějak neměnili...
Mně zase při představě takové volby okamžitě naskočil text Jiřího Dědečka.
"Ponechme chvíli stranou tabu
situace je taková
Znásilnit soudce nebo babu
jak se našinec zachová.
Já bych byl tak či onak zdrcen
mít břímě volby na sobě
Ale když už, dám celým srdcem
přednost té starší osobě."
:D
A hlavně, vyhýbací manévr je jen malá část toho, co by se mělo v rámci jízdních vlastnostní hodnotit.
Ale rozdiel ~10km/h je uz dost vela. Navyse ak si pozries video, ta RAV-ka tam poriadne "tancovala". Pri tom uspesnom pokuse by ju menej skuseny sofer vobec neudrzal na ceste. Ine auta sa tam spravali ovela pokojnejsie...