Odvaha, to cim se lisi izraelsti politici od ceskych. Bravo. Ano, to je presne to, co bylo potreba udelat. Technologie jiz jsou jenom je zapotrebi udelat prvotni impulz, ktery veci rozbehne. A vydelaji na tom vsichni. Motoristi dostanou stroje s nizsimi provoznimi naklady, stat ziska nezmerne prostredky, ktere prestanou proudit arabskym protivnikum a zustanou uvnitr ekonomiky a vsichni pak nizsi emise. Bez tohoto impulzu je to jenom cekani na ropnou krizi, protoze do te doby automobilky cekaji na vystavbu site "elektrickych" pump a pumpy cekaji az bude vice elektromobilu. Nikdo nezacne jako prvni. A staci opravdu malo. Par zakonu, mozna drobne ulevy na dani, ktere se ale statu 100x vrati zdanenim presmerovanych penez od sejku k domacim elektrarnam a automobilkam. Proc se podobne veci nkdy nemohou odstartovat v CR?
Jeste z clanku neni uplne jasne, ze soucasti systemu bude doplnovani energie vymenou vybitych akumulatoru za nabite. Na pumpe se nebude cekat, az se baterky nabiji ale vymeni se akumulatory za nove a jede se dal.
To je urcite dobra myslenka, ale otazka je jake ty baterky, ktere jsem prave "vyfasoval" u pumpy jsou. Jaka je jejich kapacita, jak jsou nabite. Predstava, ze mam dojet nekam 200 km na obchodni jednani, rano si u "pumpy" necham vymenit baterky za nove nabite (s deklarovanou kapacitou) na 300 km a potom zustanu viset na 180 km mne nenaplnuji nadsenim.
Rekl bych, ze to bude jedna z moznosti pro ty, co opravdu spechaji a argument proti tem, co kritizuji dlouhou dobu nabijeni. Jinak soucasti kazde baterie muze byt monitor kapacity, nabijeni, stari akumulatoru, atd.
Toho bych se nebal. System bude mit sveho provozovatele-poskytovatele, ktery se bude o baterky starat a ridic si je bude jenom pronajimat. A kdyz si budu platit za elektrinu v aku, tak predpokladam, ze to poskytovatel bude muset nejak garantovat, a ze auto mi to dokaze premerit. Cili normalni trzni reseni. Jestli se poskytovatel nebude o baterky starat a bude pronajimat sunty, brzo splace nad vydelkem, stejne jako pumpa, ktera cepuje podradna paliva, nebo mobilni operator od ktereho se nikam nedovolate.
Výborný nápad s elektromobily, když se chce tak to jde! Jenže u nás se nechce - vezměme si jaké daně jsou na benzínu, kolik korunek teče těm prasátkům do koryt! U nás tento počin ještě dlouho nebude - je třeba z nás "chytrých" čechů tahat prachy...
Ale to není to hlavní co jsem chtěl. Jestliže by tato energie měla být zcela zelená, tak proč spalovat fosilní paliva?! Vždyť v Izraeli se přímo vybízí možnost brát sluneční energii, na nehostinné místa - pouště dát slun. kolektory, které by zásobovaly "benzínky" (možná říkejme spíše elektrínky;-)),téměř na každou střechu je také přidat. To by se pak zelenalo... >:D;-)
Nemělo to být spíš 500 míst. 500 000 na rozlohu Izraele je docela přehnaný číslo. To by to museli rozmísit do každého baráku a na každý metr silnice... ;-)